Näin jälkikäteen

Rieturee

Berliini oli mahtava. Kaverin kanssa asuttiin huhtikuussa 4 päivää ihan Berliinin keskustassa ja tutustuttiin Berliiniin. Ei kierrelty museoita, mutta kyllä suurimmat ja "tärkeimmät" nähtävyydet ja eläintarhat käytiin katsomassa. Kaupunki oli mukava, ihmiset ystävällisiä ja lähtisin mielelläni uudestaan. Yksi kysymys jäi vaan mieleen. Missä on kaikki ihmiset? Ei edes viikonloppuina "pääkadulla" kuhise. Jopa Helsinki tuntuu eläväisemmältä. Autio on nyt hieman liioiteltua, mutta iltaisinkin ravintoloissa ja kaduilla vain muutamia ihmisiä. Onko Berliini niin iso että sinne häviää kaikki ihmiset? Vai olisiko pitänyt lähteä pidemmälle keskustasta? Koko ajan oli sunnuntai-fiilis..

3

1079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P1313

      vihdoinkin joku muu sanoo samaa! Kaikki ovat katsoneet minua ihmeissään, kun olen sanonut, etten nähnyt kuin kauppiaita ja ravintolatyöntekijöitä kahdesti Berliinissä käydessäni. Berliini ei ole suosikkikohteeni, mutta siinä se on yksi parhaimmista, että liikkuminen ja asiointi on tosi helppoa. Olin hyvin skeptinen kun aikanaan ekaa matkaa sinne teimme, mutta nyt menemme kolmatta kertaa. Tosin teemme matkan maratonin takia, mutta aina käymme kaupungeissa myös nähtävyyksiä katsomassa.

      • ayo

        usein iltaisin tyhjiä on. Keskustat on pyhitetty liike-elämälle eikä siellä asu paljon ihmisiä. Paikalliset asukkaat käyvät mieluiten oman alueensa (lähiöiden) kuppiloissa, harva lähtee keskustaan asti bilettämään. Keskustan menomestat on tavallaan turistipaikkoja, ja jos on kaupungissa turistisesongin ulkopuolella, voi tuntea olonsa orvoksi. Itse suosin suurkaupungeissa lähiökuppiloita, niissä saa parhaiten tuntumaa paikallisiin ihmisiin.


      • sen huomasi
        ayo kirjoitti:

        usein iltaisin tyhjiä on. Keskustat on pyhitetty liike-elämälle eikä siellä asu paljon ihmisiä. Paikalliset asukkaat käyvät mieluiten oman alueensa (lähiöiden) kuppiloissa, harva lähtee keskustaan asti bilettämään. Keskustan menomestat on tavallaan turistipaikkoja, ja jos on kaupungissa turistisesongin ulkopuolella, voi tuntea olonsa orvoksi. Itse suosin suurkaupungeissa lähiökuppiloita, niissä saa parhaiten tuntumaa paikallisiin ihmisiin.

        siitä, että oli parkkipaikkoja pääsiäisen loppuun asti, sen jälkeen on kaikki taas täynnä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1797
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      77
      1659
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      779
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe