L-ystävällinen gynekologi TRE

Olkapää

Olisko tiedossa Tampereella gynistä, jolle ei olisi juttu, ettei tarvitse ehkäisyä. Mulla ei ole kokemusta yksityispuolen gynareista ja muutenkin ammattikunnasta aika vähän. Olen aiemmin kuulunut opiskeluterveydenhuollon piiriin ja osin ollut hiukan huonoja kokemuksia yleislääkäripuolelta näissä asioissa.

Etsin gynistä juuri nyt kiireellä, koska tarvitsisin varmuuden, että vuosikaudet rinnassa ollut patti ei ole vakava, kuten terkat ym. näin on väittäneet (edes pattia vilkaisematta). Mua on kuitenkin nyt kavereiden taholta patisteltu lääkäriin - sanovat, että se ei välttämättä olekaan ihan harmitonta.

Kuulemma gynarit hoitavat rintojen tsekkauksen siinä sivussa :)

Kiitos avusta jo etukäteen.

7

1938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gynekään osaa

roplaamalla analysoida. Soitat vaan sun omalle lääkärille, sanot että sulla on patti rinnassa ja haluat päästä Rintsikkaan, http://www.tampere.fi/terveyspalvelut/kuvantaminen/rintaklinikka/index.html ja ne ottaa susta kuvat ja saat patillesi oikean diagnoosin. Äläkkä usko mitään yleislääkäriä, ne on ihan turhia. Se saattaa kysellä sulta kaikkea ja olla että ei tää varmaan mitään ja tietty se roplaa sen koska ne luulee että niillä on ihmesormet jotka tekee tarkan diagnoosn asiasta. Jos se sanoo että ei tää ole vaarallinen kun se on ollukkin sulla noi kauan jne. niin sanot vaan että sitä on alkanut vähän sattua ja valehtelet ihan pokkana. Ne jostain syystä ei halua antaa lähetettä Rintsikkaan vaan sanovat että ajallaan saa sitten kutsun rintatutkimuksiin.
      Hirveä helpotus kuuulla kun on 20v ja ne alkaa 50v.
      Yleislääkärit on oikeasti vain lähetteenkirjoittajina hyviä ja se niiden homma onkin. Mä olen monet asiat ottanut netistä selville ja sanonut mihin haluan lähetteen ja aina ne ne mutisee jotain että he haluavat tutkia jne mutta mä olen jo siinä pisteessä niiden kanssa että sanon ihan suoraan että haluan sen lääkärin vastaanotolle lähetteen joka tietääkin mun vaivasta jotain.
      Yleislääkäri on esim halunnut katso "noin päällisin puolin että kaikki näyttää normaalilta"
      kun halusin lähetteen gynelle, mä sanoin että sun pitää ostaa lehti jos haluat nähdä, koska mä menen gynetutkimukseen enkä mihinkään slideshow:hon. Kirjoitti lähetteen eikä halunnutkaan enään "vlkaista".

Tietty yksityiset on hyväkin vaihtis, mutta esim mammografia on toista sataa pitkälle joten joskus pihiydessään sitä mielummin kestää tarpeelliset väännöt yleislääkärin kanssa päästäkseen oikeaan lääkäriin.

Että näin, onnea peliin. Siitä vielä että on totuttu että kun on ns ammattimies esim lääkäri, että se tietää asiat parhaiten ja siihen voi luottaa. Mutta minä olen huomannut että asia kuin asia, niin aina kannattaa ottaa selville netistä yms asiasta niin paljon kuin voi. Mä olen niin monesti huomannut että tiedän itse paremmin ja on helpompi vaatia kun tietää mitä vaatia. Mä juoksin aikoinaan erään nerokkaan yleislääkärin ansiosta erilaisissa kokeissa pitkät tovit, kunnes itse vähän googlailin ja opin sen tien että itse täytyy tietää muuten sä olet jonkun pöljäkkeen jota ei voisi vähempää kiinnostaa, asiakkaana ja se vaan painelee koneeltaan uusiin kokeisiin, mitä nyt kone sitten sieltä ehdottaakin.

• ohikulkenut heteromies

Oikein fiksu ja etevä gyne joka on myös lesbo.

Tosin en oikein ymmärrä tätä lesbojen innostusta että sukuelimiä pitäisi saada ronkkimaan lesbo.

En minä oikein tykkäisi jos homo tulisi tutkimaan eturauhasta peräsuolen kautta, olkoon vaikka miten ammattilainen.

• ...kiitos!

EVK

........hyppäsin voltin..........................

• ohikulkenut heteromies
        ...kiitos! kirjoitti:

EVK

........hyppäsin voltin..........................

En tietenkään paljasta tuon gynen henkilöllisyyttä.
        Vaikuttaa useimmmiten ihan fiksulta ihmiseltä, toisinaan on vähän outo.

• Olkapää

kiitos vaan vastauksista...

en hae mitään lesbogynistä, vaan semmosta gynaria tulevillekin vuosille, jonka kanssa ei tartte perusasioiden kanssa tuskastella.

koksemusta kun on näistä "no oletko varma tästä seksuaalisesta suuntautumisesta" ym. typeriä kysymyksiä asioista, jotka ei varsinaisesti kuulu lainkaan asiaan.

Mutta teen luultavasti nyt niin, että meen omalääkärin kautta tutkimuksiin tän päätä vaivaavan asian kanssa. Haluaisin kuitenkin löytää jonkun hyvän gyniksen.

Eli tietäiskö joku nainen hyvää gynista Trelta (siis mielellään omaan kokemukseen perustuvaa suosittelua, ei siis suosittelua ohikulkevilta hetero- kuin muiltakaan miehiltä - Kiitos :)

• löytyypi

uusi gynekologikeskus tug hämeenkadulla, siellä ei multa ole kyselty typeriä...hinnat on kovat, mutta palvelu on ihmisarvoa kunnioittavaa :)

• Olkapää
        löytyypi kirjoitti:

uusi gynekologikeskus tug hämeenkadulla, siellä ei multa ole kyselty typeriä...hinnat on kovat, mutta palvelu on ihmisarvoa kunnioittavaa :)

KIITOS!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      70
      17693
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      45
      5461
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      304
      2960
    4. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      43
      2615
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      172
      2445
    6. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      8
      1949
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      24
      1924
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1772
    9. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      141
      1732
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      411
      1648
    Aihe