Olisko tiedossa Tampereella gynistä, jolle ei olisi juttu, ettei tarvitse ehkäisyä. Mulla ei ole kokemusta yksityispuolen gynareista ja muutenkin ammattikunnasta aika vähän. Olen aiemmin kuulunut opiskeluterveydenhuollon piiriin ja osin ollut hiukan huonoja kokemuksia yleislääkäripuolelta näissä asioissa.
Etsin gynistä juuri nyt kiireellä, koska tarvitsisin varmuuden, että vuosikaudet rinnassa ollut patti ei ole vakava, kuten terkat ym. näin on väittäneet (edes pattia vilkaisematta). Mua on kuitenkin nyt kavereiden taholta patisteltu lääkäriin - sanovat, että se ei välttämättä olekaan ihan harmitonta.
Kuulemma gynarit hoitavat rintojen tsekkauksen siinä sivussa :)
Kiitos avusta jo etukäteen.
L-ystävällinen gynekologi TRE
7
1908
Vastaukset
- gynekään osaa
roplaamalla analysoida. Soitat vaan sun omalle lääkärille, sanot että sulla on patti rinnassa ja haluat päästä Rintsikkaan, http://www.tampere.fi/terveyspalvelut/kuvantaminen/rintaklinikka/index.html ja ne ottaa susta kuvat ja saat patillesi oikean diagnoosin. Äläkkä usko mitään yleislääkäriä, ne on ihan turhia. Se saattaa kysellä sulta kaikkea ja olla että ei tää varmaan mitään ja tietty se roplaa sen koska ne luulee että niillä on ihmesormet jotka tekee tarkan diagnoosn asiasta. Jos se sanoo että ei tää ole vaarallinen kun se on ollukkin sulla noi kauan jne. niin sanot vaan että sitä on alkanut vähän sattua ja valehtelet ihan pokkana. Ne jostain syystä ei halua antaa lähetettä Rintsikkaan vaan sanovat että ajallaan saa sitten kutsun rintatutkimuksiin.
Hirveä helpotus kuuulla kun on 20v ja ne alkaa 50v.
Yleislääkärit on oikeasti vain lähetteenkirjoittajina hyviä ja se niiden homma onkin. Mä olen monet asiat ottanut netistä selville ja sanonut mihin haluan lähetteen ja aina ne ne mutisee jotain että he haluavat tutkia jne mutta mä olen jo siinä pisteessä niiden kanssa että sanon ihan suoraan että haluan sen lääkärin vastaanotolle lähetteen joka tietääkin mun vaivasta jotain.
Yleislääkäri on esim halunnut katso "noin päällisin puolin että kaikki näyttää normaalilta"
kun halusin lähetteen gynelle, mä sanoin että sun pitää ostaa lehti jos haluat nähdä, koska mä menen gynetutkimukseen enkä mihinkään slideshow:hon. Kirjoitti lähetteen eikä halunnutkaan enään "vlkaista".
Tietty yksityiset on hyväkin vaihtis, mutta esim mammografia on toista sataa pitkälle joten joskus pihiydessään sitä mielummin kestää tarpeelliset väännöt yleislääkärin kanssa päästäkseen oikeaan lääkäriin.
Että näin, onnea peliin. Siitä vielä että on totuttu että kun on ns ammattimies esim lääkäri, että se tietää asiat parhaiten ja siihen voi luottaa. Mutta minä olen huomannut että asia kuin asia, niin aina kannattaa ottaa selville netistä yms asiasta niin paljon kuin voi. Mä olen niin monesti huomannut että tiedän itse paremmin ja on helpompi vaatia kun tietää mitä vaatia. Mä juoksin aikoinaan erään nerokkaan yleislääkärin ansiosta erilaisissa kokeissa pitkät tovit, kunnes itse vähän googlailin ja opin sen tien että itse täytyy tietää muuten sä olet jonkun pöljäkkeen jota ei voisi vähempää kiinnostaa, asiakkaana ja se vaan painelee koneeltaan uusiin kokeisiin, mitä nyt kone sitten sieltä ehdottaakin. - ohikulkenut heteromies
Oikein fiksu ja etevä gyne joka on myös lesbo.
Tosin en oikein ymmärrä tätä lesbojen innostusta että sukuelimiä pitäisi saada ronkkimaan lesbo.
En minä oikein tykkäisi jos homo tulisi tutkimaan eturauhasta peräsuolen kautta, olkoon vaikka miten ammattilainen.- ...kiitos!
EVK
........hyppäsin voltin.......................... - ohikulkenut heteromies
...kiitos! kirjoitti:
EVK
........hyppäsin voltin..........................En tietenkään paljasta tuon gynen henkilöllisyyttä.
Vaikuttaa useimmmiten ihan fiksulta ihmiseltä, toisinaan on vähän outo.
- Olkapää
kiitos vaan vastauksista...
en hae mitään lesbogynistä, vaan semmosta gynaria tulevillekin vuosille, jonka kanssa ei tartte perusasioiden kanssa tuskastella.
koksemusta kun on näistä "no oletko varma tästä seksuaalisesta suuntautumisesta" ym. typeriä kysymyksiä asioista, jotka ei varsinaisesti kuulu lainkaan asiaan.
Mutta teen luultavasti nyt niin, että meen omalääkärin kautta tutkimuksiin tän päätä vaivaavan asian kanssa. Haluaisin kuitenkin löytää jonkun hyvän gyniksen.
Eli tietäiskö joku nainen hyvää gynista Trelta (siis mielellään omaan kokemukseen perustuvaa suosittelua, ei siis suosittelua ohikulkevilta hetero- kuin muiltakaan miehiltä - Kiitos :)- löytyypi
uusi gynekologikeskus tug hämeenkadulla, siellä ei multa ole kyselty typeriä...hinnat on kovat, mutta palvelu on ihmisarvoa kunnioittavaa :)
- Olkapää
löytyypi kirjoitti:
uusi gynekologikeskus tug hämeenkadulla, siellä ei multa ole kyselty typeriä...hinnat on kovat, mutta palvelu on ihmisarvoa kunnioittavaa :)
KIITOS!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204934
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861752Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2881602Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741564Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561438Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351187Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041119Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi681084- 931064