arabi ja suomalainen nainen

epäilevä erja`

Hei,

olisin kiinnostunut kuulemaan miten nämä kaksi tulevat toimeen? Siis omia kokemuksia.

Minä en usko kyseiseen liittoon ja mielestäni arabit ovat jotenkin ällöttävän sovinistisia ihmisiä. En ymmärrä miten suomalainen vahva nainen voi alistaa itsensä sellaisen kulttuurin armoille, kuin arabeilla on?

He ovat myös kovia iskemään, etenkin mustat. Ja varsinkin kun olin vaaleahiuksinen. En voisi koskaan kuvitella olevani sellainen kanssa, jonka näkemys naisista on noin erilainen. Onko heidän joukossaan tyypillistä käyttäytyä jotenkin psykopaattisesti, kun tätä palstaa lukiessa siltä todella vaikuttaisi..seurataan ja muutetaaan perässä, kidutetaan henkisesti.

21

3922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Nainenhan on miehen omaisuutta ja omalla omaisuudella saa tehdä mitä huvittaa.

      • on...

        Arabi mies(tunisia) meillä ei ole tälläisiä ongelmia suhteessamme ollut aiemmat kirjoittajat elävät siis tiukasti pelkkien ennakkoluulojen varassa. Mieheni ei minua ole mitenkään alistanut ns.naisen rooliin vaan kotityöt ja lasten hoito jaetaan tasaisesti. Eikä ole koskaan vaatinut minua käyttämään huntua, lopettamaan juomista tai olla syömättä sikaa. Tietysti miehillä jolla islamin usko on vahvana saattaa löytyä tälläisiä "ällöttävän sovinistisia" piirteitä, mutta aika turhaa tuollainen yleistämien on. Jos ei oma kohtaista kokemusta asiasta ole niin ei tänne kannattaisi mielestäni tulla myöskään uikuttamaan.
        Siinä asiassa olet oikeassa että arabi miehet ovat kovia iskemään, toisaalta jos he ovat uskossa ei heidän tulisi juoda eikä heitä silloin baareissa näy, muissa pakoissa tälläinen on titty mahdollista. Mustat miehet nyt yleensäkin pitävät vaaleista naisista ihan sen erillaisuuden takia ja ota asioista selvää, voisin väittää että arabit eivät ole lähes ikinä mustioa vaan ehkä hieman tummempi hipiäisiä.


      • jansku66
        on... kirjoitti:

        Arabi mies(tunisia) meillä ei ole tälläisiä ongelmia suhteessamme ollut aiemmat kirjoittajat elävät siis tiukasti pelkkien ennakkoluulojen varassa. Mieheni ei minua ole mitenkään alistanut ns.naisen rooliin vaan kotityöt ja lasten hoito jaetaan tasaisesti. Eikä ole koskaan vaatinut minua käyttämään huntua, lopettamaan juomista tai olla syömättä sikaa. Tietysti miehillä jolla islamin usko on vahvana saattaa löytyä tälläisiä "ällöttävän sovinistisia" piirteitä, mutta aika turhaa tuollainen yleistämien on. Jos ei oma kohtaista kokemusta asiasta ole niin ei tänne kannattaisi mielestäni tulla myöskään uikuttamaan.
        Siinä asiassa olet oikeassa että arabi miehet ovat kovia iskemään, toisaalta jos he ovat uskossa ei heidän tulisi juoda eikä heitä silloin baareissa näy, muissa pakoissa tälläinen on titty mahdollista. Mustat miehet nyt yleensäkin pitävät vaaleista naisista ihan sen erillaisuuden takia ja ota asioista selvää, voisin väittää että arabit eivät ole lähes ikinä mustioa vaan ehkä hieman tummempi hipiäisiä.

        "mustia" arabeja, tai sanoisinko "erittäin tummaihoisia" niin Tunisiasta, Marokosta kuten Algeriastakin... Mustan afrikan läheisyys vaikuuttaa myöskin näissä maissa...


      • mysteerio73
        on... kirjoitti:

        Arabi mies(tunisia) meillä ei ole tälläisiä ongelmia suhteessamme ollut aiemmat kirjoittajat elävät siis tiukasti pelkkien ennakkoluulojen varassa. Mieheni ei minua ole mitenkään alistanut ns.naisen rooliin vaan kotityöt ja lasten hoito jaetaan tasaisesti. Eikä ole koskaan vaatinut minua käyttämään huntua, lopettamaan juomista tai olla syömättä sikaa. Tietysti miehillä jolla islamin usko on vahvana saattaa löytyä tälläisiä "ällöttävän sovinistisia" piirteitä, mutta aika turhaa tuollainen yleistämien on. Jos ei oma kohtaista kokemusta asiasta ole niin ei tänne kannattaisi mielestäni tulla myöskään uikuttamaan.
        Siinä asiassa olet oikeassa että arabi miehet ovat kovia iskemään, toisaalta jos he ovat uskossa ei heidän tulisi juoda eikä heitä silloin baareissa näy, muissa pakoissa tälläinen on titty mahdollista. Mustat miehet nyt yleensäkin pitävät vaaleista naisista ihan sen erillaisuuden takia ja ota asioista selvää, voisin väittää että arabit eivät ole lähes ikinä mustioa vaan ehkä hieman tummempi hipiäisiä.

        Eipas se hipian savy miesta paranna tai huononna. Kylla suomalainnen laittaa nyrkkia poytaan siina missa arabi tai musta.Jotkut miehet ovat sellaisia ja toiset ei.


      • MUNAKARI

        Totta helevetissä maahanmuuttajallakin on itsemääräämisoikeus, vaikka hän olisi nainenkin.


    • tai sitten ei

      Minulla on kiltti ja iloinen arabi-aviomies. Hän tulee töistä ruokakaupan kautta kotiin ja laittaa meille illallisen. Meillä minä hoidan yleensä siivouspuolen ja mies ruokapuolen. Joskus myös toisin päin. Minusta meillä eletään tavallista arkea, en todellakaan koe olevani minkään ihme kulttuurin armoilla. Miehen perheessä äidillä ja siskolla on vahvin asema ja suurin sananvalta, itse pyrin lähinnä tasa-arvoon, en halua olla mikään kohtauksia järjestävä pirttihirmu ;-) En kuitenkaan sen kummemmin fanita arabeja, tämä oma sattuu olemaan kultainen ihminen, en todellakaan usko että toista samanlaista löytyisi kovin helposti niin hänen kotimaastaan kuin muualtakaan.

      • ihan normijuttu

        En menisi arabimiestäni vieläkään kauheasti moittamaan vaikka erosimmekin. Sain mielestäni olla ihan vapaa liitossani, siis kävin töissä ja ulkona normaalisti. Mies oli hyvä kokki, siivottiin myös yhessä usein.

        Ero tuli vastaan kun hänen sopeutumisensa suomeen tökki, työtä ei löytynyt ja koti-ikävä vaivasi.

        nykyään hänellä on arabivaimo, hyvä niin. Ainoa asia mikä siinä vähän hiertää että vaimo on tietysti 15 v. minua nuorempi. Arabi voi ottaa vaimon kotimaastaan vähän eri systeemillä kuin länsimaissa.


      • britannian suomalainen

        Suomessa? Onko hän uskonnollinen? Jos asutte Suomessa, sittenhän äijän on ollut pakko sopeutua vallitsevaan kulttuuriin ja tapoihin. Luulen että ketjun aloittaja tarkoitti pareja jotka asuvat arabimaissa. Siellä naisen asema on varmaan aivan eri kuin Suomessa.


      • tai sitten ei
        britannian suomalainen kirjoitti:

        Suomessa? Onko hän uskonnollinen? Jos asutte Suomessa, sittenhän äijän on ollut pakko sopeutua vallitsevaan kulttuuriin ja tapoihin. Luulen että ketjun aloittaja tarkoitti pareja jotka asuvat arabimaissa. Siellä naisen asema on varmaan aivan eri kuin Suomessa.

        Me emme asu kummankaan kotimaassa vaan muualla Euroopassa, ja me molemmat olemme sopeutuneet paikallisiin tapoihin ihan mielellämme. Mieheni on uskonnollinen sen verran, että se pitää hänet kaidalla tiellä. Hän on kotoisin Kairosta ja kuten edellä sanoin, hänen perheessään siskolla ja äidillä on suurin sananvalta asioihin. Perheen miesväki taipuu nelinkerroin, että näillä perheen naisilla olisi kaikki mahdollisimman mukavasti. Mieheni äiti ja sisko ovat molemmat opiskelllet yliopistossa, käyvät normaalisti töissä, ostoksilla, hoitavat kotia jne. Niin teen minäkin, sekä oma siskoni ja oma äitini, en nyt osaa sanoa mikä meidän eri maissa asuvien naisten asemassa poikkeaisi toisistaan. En tarkoita tällä sitä, etteikö eroja voisi olla, mutta omassa perhepiirissäni niitä ei ole. Kuten edellä mainitsin, en ole mikään arabi-fani tai arabimaa-fani, enkä ota kantaa siihen miten muissa maissa tai perheissä perheenjäseniä kohdellaan. Itse olen mukavasta ja rakastavasta kodista, samoin mieheni. Lapsuudenkotini naapurissa sen sijaan oli kamalaa perheväkivaltaa ja lasten ja äidin raakaa alistamista huostaanottoon saakka. Samaa esiintyy varmasti mieheni vanhempien naapuristossa, vaikka en itse olekaan nähnyt. Omassa arkielämässäni arabimiehen kanssa ei siis ole mitään valittamista ja näköjään muutkin perheen naiset ovat iloisia ja säteileviä. Kuulostaa varmasti tylsältä, mutta mitään uutiskynnyksen ylittävää raportoitavaa ei ole vuosien varrella kertynyt. Jos asuisimme miehen kotimaassa, niin minua ärsyttäisi muutama muu seikka paljon enemmän kuin tuo legendaarinen "asemani naisena", esimerkiksi pöylyinen ilma, jatkuva meteli, tungos, loputon asioilla juokseminen kymmenen kertaa turhaan, olemattomat lenkkeilymahdollisuudet... Jollakin toisella saattaa olla samasta kohteesta ihan päinvastainen kokemus, mutta niinhän se yleensä onkin. Tämä on vain minun tarinani.


      • minun suusta

        sinun kirjoitus :)


      • amar
        tai sitten ei kirjoitti:

        Me emme asu kummankaan kotimaassa vaan muualla Euroopassa, ja me molemmat olemme sopeutuneet paikallisiin tapoihin ihan mielellämme. Mieheni on uskonnollinen sen verran, että se pitää hänet kaidalla tiellä. Hän on kotoisin Kairosta ja kuten edellä sanoin, hänen perheessään siskolla ja äidillä on suurin sananvalta asioihin. Perheen miesväki taipuu nelinkerroin, että näillä perheen naisilla olisi kaikki mahdollisimman mukavasti. Mieheni äiti ja sisko ovat molemmat opiskelllet yliopistossa, käyvät normaalisti töissä, ostoksilla, hoitavat kotia jne. Niin teen minäkin, sekä oma siskoni ja oma äitini, en nyt osaa sanoa mikä meidän eri maissa asuvien naisten asemassa poikkeaisi toisistaan. En tarkoita tällä sitä, etteikö eroja voisi olla, mutta omassa perhepiirissäni niitä ei ole. Kuten edellä mainitsin, en ole mikään arabi-fani tai arabimaa-fani, enkä ota kantaa siihen miten muissa maissa tai perheissä perheenjäseniä kohdellaan. Itse olen mukavasta ja rakastavasta kodista, samoin mieheni. Lapsuudenkotini naapurissa sen sijaan oli kamalaa perheväkivaltaa ja lasten ja äidin raakaa alistamista huostaanottoon saakka. Samaa esiintyy varmasti mieheni vanhempien naapuristossa, vaikka en itse olekaan nähnyt. Omassa arkielämässäni arabimiehen kanssa ei siis ole mitään valittamista ja näköjään muutkin perheen naiset ovat iloisia ja säteileviä. Kuulostaa varmasti tylsältä, mutta mitään uutiskynnyksen ylittävää raportoitavaa ei ole vuosien varrella kertynyt. Jos asuisimme miehen kotimaassa, niin minua ärsyttäisi muutama muu seikka paljon enemmän kuin tuo legendaarinen "asemani naisena", esimerkiksi pöylyinen ilma, jatkuva meteli, tungos, loputon asioilla juokseminen kymmenen kertaa turhaan, olemattomat lenkkeilymahdollisuudet... Jollakin toisella saattaa olla samasta kohteesta ihan päinvastainen kokemus, mutta niinhän se yleensä onkin. Tämä on vain minun tarinani.

        Lahes kuin omasta suusta, itsekin tavannut mieheni muualla Euroopassa, talla hetkella asumme yhdessa miehen kotimaassa Egyptissa (ja tosiaan, poly, melu ja asioiden hoitamisen vaikeus, kaikki voin allekirjoittaa), ei tosin Kairossa. Han on ennakkoluuloton, hyvasydaminen ja aivan mielettoman ihana aviomies ja isa. Kotityot jaetaan, ja tosiaankin taipuu vaikka mutkalle kun nainen vahan aivastaa. Kunnioittaa talon naisvakea ja rakastaa lapsia yli kaiken ja pitaa lasten- ja yhteisen kodin hoitoon osallistumista itsestaanselvyytena. Tyotatekeva ja suoraselkainen, ja uskonnollinen niin paljon, etta pysyy kurissa ja nuhteessa.

        Itsellani on myos ihan toisenlaisia kokemuksia arabitaustaisista miehista, ja jos en olisi omakohtaisesti kokenut etta myos muunlaisia kuin stereotypioihin istuvia sovinistisia, tyotavieroksuvia ja naista hakkaavia sikoja loytyy pohjoisafrikasta, olisi mielipiteeni koko joukosta varmaan vielakin aika nuiva. Ihmiset on erilaisia, enemman kuin kansalaisuus vaikuttaa perhetausta, arvot, elamankokemukset ja koulutus. Eivat kaikki suomalaisetkaan ole viikonloppukannissa akkaa ja lapsia kirveen kanssa hankeen jahtaavia mattinykasia.


    • realisti ruusu

      Kylla se vaikeaa on arabin kanssa. Voin sanoa 8v kokemuksella. Kylla on monella suomalaisellakin parilla (ystavallani) on hyvin vaikeaa ja henkista/ fyysista alistamista ja vakivaltaa. Ihmisissa on puolensa ja puolensa ja se kuinka paljon yksilo sietaa, on hyvin yksilokohtaista. Samaa "paskaa" eri paketeissa...useassa tapauksessa.

    • Taiah

      ..myöskin on arabi miesystävä (Tunisia), eikä meillä ainakaan ole kummankaan puolelta mitään alistamista suhteessa. Olemme kyllä joutuneet tekemään kompromisseja monissakin asioissa, ja molemmat ovat joutuneet joustamaan tilanteissa. Toisaalta eikö tämä ole ihan normaalia kaikissa suhteissa. Asiat joista tehdään näitä kompromisseja vaan vaihtelevat. Tietenkin suhteen onnistuminen riippuu paljolti osapuolten omista näkemyksistä ja vakaumuksista. Todella uskovilla kristityillä ja muslimeilla voisi ajatella tulevan enemmän mutkia ja ristiriitoja suhteessaan kuin "ateistisemmilla" kanssaeläjillä. Tekstissä kuitenkin osui silmään yhdistelmä arabi = musta, joka ei kyllä oikein minusta pidä paikkaansa. En tunne yhtään arabia, joka olisi iholtaan "musta".. voin tietenkin olla myöskin väärässä..

    • tiedän

      minä taas olen tumma huomaan miten suomalaiset miehet kuolavat erässäni. tää on elämä ja kaikki ollaan yksilöitä kokelemalla selvä. t. tumma nainen idästä

    • JOUTUU SEURAAMAAN

      Olen nuoren tytön äiti ja joudun seuraamaan sivusta kun tyttöäni alistetaan. Tyttäreni on jo täysikäinen joten en voi puuttua asiaan. Tämä ulkomaalainen mies on vienyt hänet vararikkoon ja käynyt käsiksi. Tyttäreni sanoo että asia ei kuulu minulle,joten en voi puuttua asiaan. Tämä tilanne on aivan kauheaa, kun ei voi auttaa omaa lastaan. Olen monet itkut itkenyt ja unettomia öitä viettänyt.Olen miettinyt että varmaan paras tapa saada tytär tajuamaan, oli toinen samassa tilanteessa ollut nuori, joka voisi autaa tässä asiassa tytärtäni.

      • tiedän--------

        niin monet suomalaiset miehetkin tekevät.
        se on harha luulo jos luulet että näin tapahtu siksi koska mies on ulkolainen.
        joku suomalainen äijä olesi voinut jopa tappaa...


      • ja avuliasta
        tiedän-------- kirjoitti:

        niin monet suomalaiset miehetkin tekevät.
        se on harha luulo jos luulet että näin tapahtu siksi koska mies on ulkolainen.
        joku suomalainen äijä olesi voinut jopa tappaa...

        Tämäpä rakentava ja avulias vastaus...


      • amar

        noita tapauksia mahtuu suomeen, ja oli hakkaaja ja loiselaja sitten ulkomaalainen tai suomalainen, niin nainen ei lahde kuin omasta aloitteestaan ja omasta halustaan. vakivalta alkaa yleensa pienilla jutuilla, ja siina kun normaali hyvalla itsetunnolla varustettu nainen tajuaa etta pieniakaan laimaisyja ei tarvitse sietaa ja pistaa miehen pellolle, heikolla itsetunnolla varustetut antavat anteeksi koska ovat riippuvaisia limanuljaskan "rakkaudesta" ja huomiosta, ja uskovat vakuutteluja. ulkomaalaiset ja suomalaiset auervaarat usein etsivat elattajakseen naisen, joka ei ole tottunut palaviin rakkaudentunnustuksiin ja lirkutteluun, ja onnistuvat kietomaan hanet pikkusormensa ymparille, jonka jalkeen voivatkin mielestaan tehda mita mielivat.

        toivotaan etta tyttaren malja tulee jossain vaiheessa tayteen. apua han ei varmaan ota vastaan ennenkuin itse ymmartaa sita tarvitsevansa. ulkopuolisen on mahdotonta repia niita vaaleanpunaisia laseja pois silmilta niin kauan, kun tytto kokee saavansa suhteesta jotain, joka korvaa mustelmat. kyseessa on todennakoisesti lahinna henkinen riippuvuus, joten mita jos kokeilisit ponkittaa tyttaresi itsetuntoa nyt, kun et lapsuusaikana siina ole onnistunut. jos hanella olisi lapsena rakennettu hyva itsetunto, hanen ei tarvitsisi nyt elattaa hakkaavaa miesta kokeakseen olevansa rakastettu.


    • tsirppula

      Arabeja on niin erilaisia, itse olen suomalainen ja kunhan saan muutaman tuhat euroa kasaan, muutan (arabi)mieheni luokse egyptiin.

      Mieheni ei ole mitenkään allöttävä, saatika sovinistinen. Itse olen hyvin tietoinen omasta kulttuuistani ja miehenikin tietää että olen melko vahva, omatoiminen ja itsenäinen nainen, joka antaa samalla mitalla takaisin. Joten mitään alistamista tms. ei meidän välillämme ole.

      Kyllä niitä hulluja riittää joka kulttuurissa, myös suomalaisissa, se että arabit olisivat jotenkin kaikkein pahimpia on yleistystä. Katsoo vaikka tilastoja suomen perheväkivallasta, huh huh!

      Toivon että keskustelun aloittaja pääsee ennakkoluuloistaan ulkomaalaisia kohtaan ja oppii olemaan yleistämättä :>

      • vai sokeaa yksilöuskoa

        Väitätkö että naisen asema on arabikulttuurissa sama kuin suomalaisessa kulttuurissa? Vaitätkö, ettei kulttuurilla ole vaikutusta yksilöihin? Vastustat yleistämistä. Vastustatko myös järjen käyttöä?


    • lOol

      ooooooooot mustasukainen ja katallinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe