San Blas kiinnostaa

hiiskuneiti

Olemme ensi talvena menossa Aurinkomatkojen matkalle Panama-Gamboa-costa Blanca. Nyt kiinnostaisi kovasti käydä ko. matkan aikana tutustumassa San Blasiin ja kuna-intiaanien elämään siellä. Onko jollakin kokemuksia paikasta? Kuinka sinne pääse ja paljonkohan maksaa. Aurinkomatkat eivät käsittääkseni tee sinne retkiä, mutta entä hotellit tai jokin muu matkanjärjestäjä. Kuinka kaukana San Blas on Costa Blancalta? Te, jotka olette siellä käyneet kuinka kommentoitte paikkaa ja suositteletteko?

6

1233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • retki oli

Olin costa Blancassa viime talvena ja juuri aurinkomatkojen matkalla. Ainakin silloin järjestettiin joku inkkariretki missä en kyllä ollut mukana.

• kunakuna

...enpa usko etta sinne mitaan valmismatkoja tehda,San Blasin saaret on Kuna-intiaanien itsehallintoaluetta.Auto alle Blasin "satamaan" ja sielta sitten kysyt venekyytia,about 20usd suunta ja saman verran kaislamaja/yö.Valinnanvaraa on,pikkuparatiisisaaria on riittavasti ja ruokakaan ei lopu kesken eika taatusti ole liikaa turisteja.Kannattaa menna!

• hiiskuneiti

Oletko käynyt itse siellä, eli onko homma helppo järjestää? Kuinka kauan matka yhteensuuntaan kestää ja millaisilla paateilla? Onko menemisen arvoinen paikka?

• kunakuna
        hiiskuneiti kirjoitti:

Oletko käynyt itse siellä, eli onko homma helppo järjestää? Kuinka kauan matka yhteensuuntaan kestää ja millaisilla paateilla? Onko menemisen arvoinen paikka?

Kayty on.Katso google earthista hakusanalla San Blas airport,kun sinne pääset niin sieltä sitten buukkaat Kunilta venekyydin,venematka kestää riipuen mille saarelle haluat n.1-3h ja pienillä kapeilla veneillä Kunat kuskaa,merenkäynti on kova joten laita kamerat yms muut vedenkestävään paikkaan,itse ehka kastut, riippuen veneestä ja kuskista.Parasta mita Panamasta löytyy!!!

• hiiskuneiti
        kunakuna kirjoitti:

Kayty on.Katso google earthista hakusanalla San Blas airport,kun sinne pääset niin sieltä sitten buukkaat Kunilta venekyydin,venematka kestää riipuen mille saarelle haluat n.1-3h ja pienillä kapeilla veneillä Kunat kuskaa,merenkäynti on kova joten laita kamerat yms muut vedenkestävään paikkaan,itse ehka kastut, riippuen veneestä ja kuskista.Parasta mita Panamasta löytyy!!!

Kohde kiinnostaa, mutta tuo venematka ei kyllä tuntunut kovinkaan innostavalta. Eikö sinne pääse isommilla veneillä? Jos pääsee San Blasin kentälle, niin eikö silloin olekaan vielä perillä eli pitääkö vielä mennä merta pitkin? Eikö lentokenttäsaarella olekaan vielä mitään katsottavaa? Huomaan, että en ole oikein perillä asiasta.

• panamikko
        hiiskuneiti kirjoitti:

Kohde kiinnostaa, mutta tuo venematka ei kyllä tuntunut kovinkaan innostavalta. Eikö sinne pääse isommilla veneillä? Jos pääsee San Blasin kentälle, niin eikö silloin olekaan vielä perillä eli pitääkö vielä mennä merta pitkin? Eikö lentokenttäsaarella olekaan vielä mitään katsottavaa? Huomaan, että en ole oikein perillä asiasta.

Paratiisi saaret !!! Mahtavaa ja mielnkiintoista, olen ollut parikin kertaa. Saaria on satoja. Kannattaa lentää esim el porvenir. Se lentokenttä on pieni kiitorata mantereen puolella, mutta kunat asuvat saarissa.Esim. el porvenirilla on pikkuinen hotelli. sinne myydään reissuja täyshoidolla /vaatimaton) ja hintaan kuuluu retket muille sarille. Mahtavat korallit, upeat snorklauspaikat. Meri on kotuu rauhallinen yleensä tähän aikaan vuodesta. Ilman veneretkeä sinne ei pääse. Kannattaa mennä. Lennot kannattaa varata etukäteen. Pikkukonesiin saa ottaa vaan muutaman kilon tavaraa. Minulla lienee el porvenirillä hotellin san blas yhteystiedotkin, voinen etsiskellä jos kiinnostut. googleta sanalla kuna intiaanit, niin löydät paljon tietoa, tiedät mihin olet menossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      425
      5673
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      190
      1974
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      367
      1874
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      122
      1088
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      1024
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      28
      951
    7. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      76
      848
    8. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      60
      844
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      55
      733
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      37
      724
    Aihe