San Blas kiinnostaa

hiiskuneiti

Olemme ensi talvena menossa Aurinkomatkojen matkalle Panama-Gamboa-costa Blanca. Nyt kiinnostaisi kovasti käydä ko. matkan aikana tutustumassa San Blasiin ja kuna-intiaanien elämään siellä. Onko jollakin kokemuksia paikasta? Kuinka sinne pääse ja paljonkohan maksaa. Aurinkomatkat eivät käsittääkseni tee sinne retkiä, mutta entä hotellit tai jokin muu matkanjärjestäjä. Kuinka kaukana San Blas on Costa Blancalta? Te, jotka olette siellä käyneet kuinka kommentoitte paikkaa ja suositteletteko?

6

1198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • retki oli

      Olin costa Blancassa viime talvena ja juuri aurinkomatkojen matkalla. Ainakin silloin järjestettiin joku inkkariretki missä en kyllä ollut mukana.

    • kunakuna

      ...enpa usko etta sinne mitaan valmismatkoja tehda,San Blasin saaret on Kuna-intiaanien itsehallintoaluetta.Auto alle Blasin "satamaan" ja sielta sitten kysyt venekyytia,about 20usd suunta ja saman verran kaislamaja/yö.Valinnanvaraa on,pikkuparatiisisaaria on riittavasti ja ruokakaan ei lopu kesken eika taatusti ole liikaa turisteja.Kannattaa menna!

      • hiiskuneiti

        Oletko käynyt itse siellä, eli onko homma helppo järjestää? Kuinka kauan matka yhteensuuntaan kestää ja millaisilla paateilla? Onko menemisen arvoinen paikka?


      • kunakuna
        hiiskuneiti kirjoitti:

        Oletko käynyt itse siellä, eli onko homma helppo järjestää? Kuinka kauan matka yhteensuuntaan kestää ja millaisilla paateilla? Onko menemisen arvoinen paikka?

        Kayty on.Katso google earthista hakusanalla San Blas airport,kun sinne pääset niin sieltä sitten buukkaat Kunilta venekyydin,venematka kestää riipuen mille saarelle haluat n.1-3h ja pienillä kapeilla veneillä Kunat kuskaa,merenkäynti on kova joten laita kamerat yms muut vedenkestävään paikkaan,itse ehka kastut, riippuen veneestä ja kuskista.Parasta mita Panamasta löytyy!!!


      • hiiskuneiti
        kunakuna kirjoitti:

        Kayty on.Katso google earthista hakusanalla San Blas airport,kun sinne pääset niin sieltä sitten buukkaat Kunilta venekyydin,venematka kestää riipuen mille saarelle haluat n.1-3h ja pienillä kapeilla veneillä Kunat kuskaa,merenkäynti on kova joten laita kamerat yms muut vedenkestävään paikkaan,itse ehka kastut, riippuen veneestä ja kuskista.Parasta mita Panamasta löytyy!!!

        Kohde kiinnostaa, mutta tuo venematka ei kyllä tuntunut kovinkaan innostavalta. Eikö sinne pääse isommilla veneillä? Jos pääsee San Blasin kentälle, niin eikö silloin olekaan vielä perillä eli pitääkö vielä mennä merta pitkin? Eikö lentokenttäsaarella olekaan vielä mitään katsottavaa? Huomaan, että en ole oikein perillä asiasta.


      • panamikko
        hiiskuneiti kirjoitti:

        Kohde kiinnostaa, mutta tuo venematka ei kyllä tuntunut kovinkaan innostavalta. Eikö sinne pääse isommilla veneillä? Jos pääsee San Blasin kentälle, niin eikö silloin olekaan vielä perillä eli pitääkö vielä mennä merta pitkin? Eikö lentokenttäsaarella olekaan vielä mitään katsottavaa? Huomaan, että en ole oikein perillä asiasta.

        Paratiisi saaret !!! Mahtavaa ja mielnkiintoista, olen ollut parikin kertaa. Saaria on satoja. Kannattaa lentää esim el porvenir. Se lentokenttä on pieni kiitorata mantereen puolella, mutta kunat asuvat saarissa.Esim. el porvenirilla on pikkuinen hotelli. sinne myydään reissuja täyshoidolla /vaatimaton) ja hintaan kuuluu retket muille sarille. Mahtavat korallit, upeat snorklauspaikat. Meri on kotuu rauhallinen yleensä tähän aikaan vuodesta. Ilman veneretkeä sinne ei pääse. Kannattaa mennä. Lennot kannattaa varata etukäteen. Pikkukonesiin saa ottaa vaan muutaman kilon tavaraa. Minulla lienee el porvenirillä hotellin san blas yhteystiedotkin, voinen etsiskellä jos kiinnostut. googleta sanalla kuna intiaanit, niin löydät paljon tietoa, tiedät mihin olet menossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1305
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      73
      861
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      787
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe