Kysymys

Versaillesta

Osaisiko kukaan Versaillessa vieraillut kertoa, kuinka paljon kannattaa varata aikaa Versailesin vierailuun ? Meneekö kohteessa koko päivä ?
Aikaa kun on rajoitetusti ja nähtävää niiiin paljon ;)

2

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pariisin matkaaja

      Linnaan menee helposti puoli päivää ja puistoon toiset puolipäivää. Jonotusaika linnaan oli viimeksi reilu tunti heinäkuussa. Silloin meillä oli jo valmiiksi ostetut liput. Lippujonoon siellä olisi mennyt vähintään tunti lisää.

      Muutenkin museopassin paras puoli on lyhyemmät jonotusajat useissa kohteissa. Se ei välttämättä tule ainakaan paljoa halvemmaksi, mutta valmiiksi lipun ostaneille on yleensä omat, nopeammat jonot.

      • P1313

        Suosittelen kanssa ostamaan netistä jo Suomessa liput, mikäli on varma päivästä...me päätimme olla ostamatta ja vaikkei mikään sesonki 4.4. ollutkaan, niin jonon liikkumattomuus sai osan sakista tyytymään pelkkään puutarhaan, joka oli aika vaatimaton näin kasvukauden alussa. Ja kun ryhmänä mennään, niin vähemmistökin sai tyytyä vain siihen. Suosittelen kinkkupatonkia matkalla asemalta Versaillesiin nam nam, eikä paha hinta ja tuli sorruttua takaisintullessakin. Kun lähdimme pois huomasin, mutten viittinyt tarkistaa, että info-piste oli noin 200 metriä ennen linnaa ja kenties sieltä olisi myös saanut liput. Yksi vaihtoehto on ostaessasi junalippua, ostaa samalla lippu Versaillessiin, myyvät sellaista pakettia myös.

        Harmittaa hirveästi, mutta tiedän käyväni vielä monta kertaa Pariisissa ja junamatka oli niin lyhyt, että teen uuden matkan linnaan parempana ajankohtana. Junia muuten kulkee neljä kertaa tunnissa, joten siinäkin mielessä ei kiire mihinkään... moneen muuhunkin paikkaan voi ostaa lipun netin kautta ja tulostaa sen, usein vaan tiedettävä päivä, joten se vähän vaikeuttaa. Kohteilla myös hyvät englanninkieliset sivut, kannattaa katsoa ensin niistä, voiko ostaa lipun online, koska erilaiset firmat ottavat omansa välistä. Niin ja aukioloaikoja kannattaa myös katsella, siis päiviäkin mm. Versailles kiinni maanantaisin.

        Ja lopuksi ostakaa lentoliput ja majoitus myös itse, saatte noin 200 euroa per HENKILÖ matkakassaanne, jonka matkatoimisto teiltä ottaa välistä, uskokaa minua monta vuotta matkoja tehnyt immeinen ja jos minä osaan niitä ostaa/varata, niin kuka vaan osaa, tarkkana vain päivien kohdalla. Majoituksessa kun valitsee sellaisen kuluitta peruttavan, niin voi rauhassa etsiä parempaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe