Sydney

kahden lapsen äiti

Heissan, matkaamme ensi jouluksi / uudeksi vuodeksi Australiaan sekä Uuteen-Seelantiin, aikaa ei ole kovin paljoa ja matkassa kaksi alle 5v lasta elikkä ehkä elämme ja koemme vain nuo pääkaupungit kustakin maasta. Aikaa on varattu niin että paikanpäällä per kaupungi olemme n. 7vrk. Osaisiko kukaan antaa vinkkejä mitä tehdä/nahdä, ehkä päivä pari menee ihan ihmetellessäkin mutta muuten olisi kiva olla jotain ohjelmaa. Kummassa on kivempi viettää uusi vuosi Sydney vai Auckland, rannalla makuu ei kiinnosta, sitä kun saa täällä kotona Meksikossakin harrastaa ihan riittämiin. Kiitos vinkeistä : )

3

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mexicosta

      mistään hinnasta. Ja varsinkaan lyhyelle ajalle kaukomatkalle.

    • leoni

      Viime syksynä Sydneyssä olleena tässä muutama vinkki. Lapsille mielenkiintoista nähtävää on mm. Taronga Zoo. Noin 10 minuuttia Circular Queyltä (tai jotain sinne päin) lautalla. Liput voi ostaa lauttasatamasta, sisältää meno-paluu lauttamatkat sisäänpääsyn ja kuljetuksen satamasta eläintarhaan. Darling Harbourissa sijaitsee puolestaan Aquarium. Kaloja on kaiken värisiä, kokosia ja näkösiä. Hienointa on "tunneli", joka menee altaan alla. Kalat, hait ja kilpikonnat uivat ympärillä ja päällä.. Vieressä sijaitsee Wild Life, siellä sitten voi ihastella maaeläimiä. Molemmat kätevästi kimppalipulla. Maisemien katseluun Sydney Tower tietenkin. Näistä jo muutamaksi päiväksi ohjelmaa.. :)

      • mexicana 1974

        kiitos vinkeista, matka alkaakin olla jo kivasti paketissa ja lahto on 12.12. Mex-Syd, joulun jalkeen heti 25.12. Auckland ja siella reilu viikko. Tulee mahtava matka ja olen siita ihan tohkeissani. Toiselle kommentoijalle vastaus; viimeiset 11 joulua on tullut vietetya Meksikossa, joten vaihtelu virkistaa ja suoraan sanottuna ei se joulu taalla ole yhtaan sen "jouluisempi" kuin Australiassa taikka uudessa-seelannisa, jos joulufiilista haluaisin niin menisin suomeen. Palmut, jouluvalot ja auringonporotus kun eivat tuo sita joulua ei sitten millaan, siksi paatinkin etta tana vuonna skippaamme koko hardellin ja ah muille maille vierahille : )


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1316
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      52
      884
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      799
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      752
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      750
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      744
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      737
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe