Kuinka moni täällä on 80+ ?

Oikeasti

Ihan oikeasti ei voi olla oikeasti mahdollista että täällä olisi oikeasti 80 vuotta tai vanhempia keskustelijoita. Siis oikeasti.

34

2790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saskia

      esimerkiski minäkin. Aloitinkin puuhastelun tietokoneella vasta 77vuotiaana.
      Usko pois, kyllä vanhakin oppii.

      • minäitteullamirjami

        Oppiihan se -- kun ilman , ei kohta kukaan tule Toimeen ---Kuinkas sitten "suupannaan"?
        Onneksi olen kiinnostunut ollut jo Milleniumin aikaan v 2000 se olikin minun eka Ohjelma tässä tietsikassa -- Hyvää jatkoa vaan kaikille !

        U.M


    • vanha nainen virkeä vainen

      Annetaan olla vain ihan sulle arvoituksena mieti vain rauhasssa siihen asti kun itse olet päässyt kunnioitettavaan ikään

    • eewertti87v.

      eewertti lyö vielä kummasti lapikasta lattiaan.

      • Leijona2.

        EEtvertti, tykkään Sinun ikäisistäsi topakoista miehistä!


    • Leijona2.

      Haluaisiko kukaan kertoa, kuinka saisin yhteyttä ikämiehiin? Emme tapaa harrastusten tms. parissa,mikä avuksi? Haen vakituista ystävää, en seikkailuja!

      • eewertti87v.

        hyvinkin sinun tykkäyslistalle.....Leijona2.


      • olkihattu
        eewertti87v. kirjoitti:

        hyvinkin sinun tykkäyslistalle.....Leijona2.

        ei kai eewerttii miult viiä.


      • Saskia
        olkihattu kirjoitti:

        ei kai eewerttii miult viiä.

        kukaan vie, mutta voisithan Eevertti vähän pistää jutunjuurta tänne palstalle.
        Miten elelet ja miten vietät päiviäsi.
        Tässä vähän yli kahdeksankymmpinen ei oikein usko että ikinä noin ylvääseen ikään pääseekään.
        Vielä tässä nyt jotenkin köpötellään.


      • eewertti87v
        Saskia kirjoitti:

        kukaan vie, mutta voisithan Eevertti vähän pistää jutunjuurta tänne palstalle.
        Miten elelet ja miten vietät päiviäsi.
        Tässä vähän yli kahdeksankymmpinen ei oikein usko että ikinä noin ylvääseen ikään pääseekään.
        Vielä tässä nyt jotenkin köpötellään.

        eewertin pitäs itestään ruveta läyryämmään.siinä asiassa minä teen julkisen tenän.senverran voin sanua että naisen päälle kyllä änkiän vielä niinkuin nuoremmatkin ja .....naisen ei oo pakko olla kovin vanaha.


      • olkihattu
        eewertti87v kirjoitti:

        eewertin pitäs itestään ruveta läyryämmään.siinä asiassa minä teen julkisen tenän.senverran voin sanua että naisen päälle kyllä änkiän vielä niinkuin nuoremmatkin ja .....naisen ei oo pakko olla kovin vanaha.

        voi eevertti sua,
        vanahahan se tiätää mitä leipä maksaa.
        ...jos ny kumminkin meinaat nuaren päälle kattella niin stoppi tuloo kyllä tykkänänsä
        ja heti alakuhunsa,mä oon kuule meinannu nyt hakia sen sun olokihattuskin siältä meirän ullakolta johonka sen silloon kerran piilootin.
        jos ny viälä muistat sen,kun siälä kaupas
        vahtasit mua silimihin,ja meinasit kaikki hatut ostaa,ei sitä kuule niin vaan unohreta jotta muista se ny vaan.


      • eewertti87v.
        olkihattu kirjoitti:

        voi eevertti sua,
        vanahahan se tiätää mitä leipä maksaa.
        ...jos ny kumminkin meinaat nuaren päälle kattella niin stoppi tuloo kyllä tykkänänsä
        ja heti alakuhunsa,mä oon kuule meinannu nyt hakia sen sun olokihattuskin siältä meirän ullakolta johonka sen silloon kerran piilootin.
        jos ny viälä muistat sen,kun siälä kaupas
        vahtasit mua silimihin,ja meinasit kaikki hatut ostaa,ei sitä kuule niin vaan unohreta jotta muista se ny vaan.

        joten kyllä eewertti olkihatut muistaa hyvinnii.ja ne silmät siniset ja paljo paljo muuta.ja eewertti vanhemman ´´hallituksenkin ´´ kaataa kyllä keveästi.


      • Saskia
        eewertti87v. kirjoitti:

        joten kyllä eewertti olkihatut muistaa hyvinnii.ja ne silmät siniset ja paljo paljo muuta.ja eewertti vanhemman ´´hallituksenkin ´´ kaataa kyllä keveästi.

        kompastuuhan sitä nuorematkin ettei sitten Eevertti vaikka mummon niskaan...
        ...ja sitten ne nuoruuden muistot... niinhän sitä ennen...


      • olkihattu
        eewertti87v. kirjoitti:

        joten kyllä eewertti olkihatut muistaa hyvinnii.ja ne silmät siniset ja paljo paljo muuta.ja eewertti vanhemman ´´hallituksenkin ´´ kaataa kyllä keveästi.

        Sää vai kaatelisit nuaret ja vanhat hallitukset,
        mutta kuinkas sun ittes sitten siinä oikeen käviskään,alakaasit pian näkemähän näkyjä kuin Tapsa Rautavaara kissansa kans,kun takassa näki pari hiiltä hehkuvaa,taitaas ne kaatamiset jäärä puitten kaaroksi,ettei kylymä kohmettaasi näin talavella.sais torellakin sinne takkahan muutakin hiiltä kun ne kissansilimät.


      • eewertti87v
        olkihattu kirjoitti:

        Sää vai kaatelisit nuaret ja vanhat hallitukset,
        mutta kuinkas sun ittes sitten siinä oikeen käviskään,alakaasit pian näkemähän näkyjä kuin Tapsa Rautavaara kissansa kans,kun takassa näki pari hiiltä hehkuvaa,taitaas ne kaatamiset jäärä puitten kaaroksi,ettei kylymä kohmettaasi näin talavella.sais torellakin sinne takkahan muutakin hiiltä kun ne kissansilimät.

        se olkihattu ja peitä sen kissan silimät ettei ne kummittele siellä sinun tulipesässäs......on taipaleella reissumies.


      • olkihattu
        eewertti87v kirjoitti:

        se olkihattu ja peitä sen kissan silimät ettei ne kummittele siellä sinun tulipesässäs......on taipaleella reissumies.

        Hyvvöö joulua sinul eewertti.


      • eewertti87v.
        olkihattu kirjoitti:

        Hyvvöö joulua sinul eewertti.

        rauhallisen hyvää juolua ...ja onnellista uuttavuotta jos ei satuta törmäämään ennen sitä.ja tietenkin kaikille muille myöshyvät joulut ja yhtä hyvät uuvetvuojet.


    • vanha ku.....

      minä ainakin...hipoo jo läheltä yheksää kymppiä!!!!

    • Veikko

      Terve!Mie oon 83-vuotias mieshenkilö Etelä-Karjalasta.Oikeesti.Ja ensimmäistä kertaa kirjotan tänne.Tietokone mei kotona on ollu nyt kohta vuoden ja vasta nyt oon huomannu,et täältä internetistä löytyy ikäihmisillekin keskustelupalsta.Onhan se niinkin,ettei sitä nuoremmat välttämättä usko,et tänne yli 80-vuotiaat kirjottelee ku ennen ei eletty näin kaua eikä ainakaan tämmösist asioista tiietty.Mut niin se on ,et eläny on näin kaua ja siitä saapi kiitolline olla,et terveenä pysyny.Ei oo pahempia vaivoja.Tietokoneen käyttämisen oppiminen ei minulle ainakaan ole kovin helppoa ollut,koska en aluksi ymmärtänyt edes mihin tätä konetta käytetään,mut nyt alkaapi jo sujua.Se on hienoa,että ikäihmiset jaksamme innostua näistä nykypäivän asioista.Juuri tällä tavoinhan sitä pysyy vireänä.Minulle on itselleni tullut vaan entistä enemmän aktiviteetteja tämän koneen myötä,ja todella harvon voi sanoa ajan käyvän pitkäksi.

      • Perässä tullaan

        Hei Veikko...Luin kirjoittamasi tekstin ja minua alkoi kiinnostamaan kovasti se, kuka antoi ensiopit koneen käytössä ja kuka jatkossa?
        Itse opetan tietokoneen käyttöä eläkeläisille ajoittain, ja ne kurssi-illat ovat olleet tosi antoisia myös minulle. Olen oppinut paljon elämästä ja saanut monta hyvää vinkkiä miten elämän voi elää parhaalla mahdollisella tavalla. Meillä on ollut molemminpuoliset opetusjaksot ja hyvin ollaan yhdessä viihdytty. Itse olen VASTA 46 vuotias naishenkilö.


      • afe

        Mukava lukea juttusi!


      • Puoliteholla
        Perässä tullaan kirjoitti:

        Hei Veikko...Luin kirjoittamasi tekstin ja minua alkoi kiinnostamaan kovasti se, kuka antoi ensiopit koneen käytössä ja kuka jatkossa?
        Itse opetan tietokoneen käyttöä eläkeläisille ajoittain, ja ne kurssi-illat ovat olleet tosi antoisia myös minulle. Olen oppinut paljon elämästä ja saanut monta hyvää vinkkiä miten elämän voi elää parhaalla mahdollisella tavalla. Meillä on ollut molemminpuoliset opetusjaksot ja hyvin ollaan yhdessä viihdytty. Itse olen VASTA 46 vuotias naishenkilö.

        Moni meikäläisen ikäinen on hankkinut tietokoneen vasta eläkkeelle siirryttyään. Itseopiskelulla on pitänyt selviytyä. Kaksi kertaa olen ollut kurssilla, jossa oli tarkoitus oppia koneen käsittelyä. Kummallakin kerralla oppilaana oli henkilö, joka ei osannut mitään, ei mitään!
        Hänen koneestaan puuttui Enter. -" Ai, tuo nuoliko? MIksei siinä lue Enter?" Jokainen asia oli neuvottava kädestä pitäen, ja ohjaaja oli polvillaan tämän oppilaan vieressä ja neuvoi joka asian. Muuta istuivat ja odottivat.
        Ehkä nyt on jo helpompaa opettajillakin, mutta kalliiita kurssimaksuja en enää lähde maksamaan.
        Välillä kone sitten menee juntturaan ja on pyydettävä joku tietäjä konetta putsaamaan, mutta kaikesta oppii.


    • mamu

      no en ihan vielä ole 80 mutta salomon päivänä tulee täyteen,,suruinen olen kun yksin joudun matkalle lähtemään

      • sini.sirkku.ek

        Nimimerkillä mamu on kirjoittaja täällä surullinen? Olettavasti ei kuitenkaan tumma maahanmuuttaja, jolle ei matkaseuraaole löytynyt 😊

        Uusi päivä ja uudet kujeet, pätee monesti itselläni ainakin.

        Näkyy olevan kovin vanha aloitus, aivan tuntemattomia nuo kirjoittajat, mutta kokemukset voi monesti olla ikäryhmillä samanlaisia, niin terveyden kuin mielenkiinnon kohteissa.

        Noista aloituksen vuosista on paljon muuttunut,..., tietoisuuskin lisääntyvistä ihmismääristä maapallolla, kansainvaellukset, maakohtaiset kiintiöt oli varmaan siihen aikaan.
        Liekö monikaan enään kirjoittaa, Ulla Mirjami kuitenkin tuttu lintuharrastajista.

        Jälleen on kesäpäivä hellinyt meitä,..huomiseen ehkä viileämpää, vaikka ilmastoidut autot ei mitään matkaa tee tukalaksi, varsinkaan tunnin ajo. Saa nähdä kukkiiko omenapuut matkan varrella ja perillä 😊
        Kiva nähdä paljon sukua huomenna, vilkasta tulee olemaan 85- vuotis päivillä.
        Hyvää illanjatkoa.


    • Makriina.ei.kirj

      Mikä meitä kaheksankymppisiä vaivaa, kun aina lipsahdamme takaisin seitsemänkymppisten joukkoon., Siellä ollaan kaikki taas! Paitsi aina uskollinen UM. Hän pysyy kannassaan eli palstalla, jonka on omakseen valinnut.

      • yksullamirjami

        Olen harvoin täällä nykyään. Ei silti Tietokonetta käytän joka päivä ,monta tuntia, ja nykyäänhän tämä tuntuu olevan aika tärkeä kapistus , ainakin minulle !
        Makriinalle vaan terveisiä --- Ja sini. sirkusta-- luulin ,että hän oli paljon minua nuorempi --varsinkin kun Katsoin tätä 80 Sivustoa aikaisemmin . Hän vältteli silloin meitä yli 80 porukkaa?

        Itse en juurikaan lue enään mitä 70 kirjoittajat kirjoittelee .
        Ne Sääkset --Kalakotkat kiinnostaa vielä minua. Käyn nyt vaan Suomalaisia pesiä katsomassa .Olen kiinnostunut ketkä tulee viimevuotisiin pesäpaikkoihin --jos ennättävät ajoissa valtaamaan omansa on kaikki OK. nyt onkin jo Tänävuonna 2018 munat munittu ,ja pian on pikkuasetkin Ruokaa pyytämässä.

        Elämä menee omaarataansa --- Onneksi minulla on Sukulaisia täällä lähellä Tukholmassa ja kaikilla menee hienosti Tyttäellä ja pojalla on Omat Kesähuvilansa --ja tyttären pojanperheelläkin kaikilla toisistaan lähellä. Viimeviikonlopulla olin Tyttärellä Saunomassa ja yksi päivä merenrannalla hienossa hiekkarannassa .
        Ja kyllä nyt olenkin Ruskee --onneksi olen sitä sorttia, että en ole koskaan polttanut ihoani -Suomessakin olin kesät saaressa olevassa appivanhempieni ja meidän mökillä,
        Hyvää kesää van teille kaikille --nautitaan nyt Pohjolan ihanasta kesästä !!!

        U.M


      • yksullamirjami kirjoitti:

        Olen harvoin täällä nykyään. Ei silti Tietokonetta käytän joka päivä ,monta tuntia, ja nykyäänhän tämä tuntuu olevan aika tärkeä kapistus , ainakin minulle !
        Makriinalle vaan terveisiä --- Ja sini. sirkusta-- luulin ,että hän oli paljon minua nuorempi --varsinkin kun Katsoin tätä 80 Sivustoa aikaisemmin . Hän vältteli silloin meitä yli 80 porukkaa?

        Itse en juurikaan lue enään mitä 70 kirjoittajat kirjoittelee .
        Ne Sääkset --Kalakotkat kiinnostaa vielä minua. Käyn nyt vaan Suomalaisia pesiä katsomassa .Olen kiinnostunut ketkä tulee viimevuotisiin pesäpaikkoihin --jos ennättävät ajoissa valtaamaan omansa on kaikki OK. nyt onkin jo Tänävuonna 2018 munat munittu ,ja pian on pikkuasetkin Ruokaa pyytämässä.

        Elämä menee omaarataansa --- Onneksi minulla on Sukulaisia täällä lähellä Tukholmassa ja kaikilla menee hienosti Tyttäellä ja pojalla on Omat Kesähuvilansa --ja tyttären pojanperheelläkin kaikilla toisistaan lähellä. Viimeviikonlopulla olin Tyttärellä Saunomassa ja yksi päivä merenrannalla hienossa hiekkarannassa .
        Ja kyllä nyt olenkin Ruskee --onneksi olen sitä sorttia, että en ole koskaan polttanut ihoani -Suomessakin olin kesät saaressa olevassa appivanhempieni ja meidän mökillä,
        Hyvää kesää van teille kaikille --nautitaan nyt Pohjolan ihanasta kesästä !!!

        U.M

        Kiitos, samoin sinullekin UM !

        Tämä 80 portaalihan oli aika hiljainen kun ei täällä juuri kirjoittettu, ja sitä se on vieläkin jos ei käväistäsi katsastamassa tapahtumia 🙃
        Minulla ei suurta väliä ole kummallako ikäjakaumalla täällä pyörin, reagoin kuitenkin face'ssa tai S24:ssä, vain jos on kannanottoon houkuttavia mielipiteitä.


    • Makriina.ei.kirj

      Tällä palstalla kirjoittelee UM, rituliini, sini-sirkku ja minä. Korjatkaa, jos olen jonkun unohtanut. Muita ei mailla halmeilla.
      Olemme varmaan pelottavia!

    • sesamaullamirjami

      Voi olla, että taas alan kiinnostua näistäkin rupatteluhetkistä .
      Mutta kesäaika vie minulta kaiken ajan - !

      Olin Viime viikonvaihteenkin Tyttären mökillä , minulla on vaan tavallinen kännykkä ja sitten täällä kaupungissa voin tulla juttusille , Täälä minulla on Iso kuvaruutu Pöytäkoneessa --ja hyvä tuoli !!!

      Suomi 24 Minulla on Feispuukissa 40-luvulla syntyneet
      ja Kalakotkas keskustelupalstoja nämä 2 on ihmisiä , joita en ole tavannut.

      Sitten oma-- Johonka on aina pyydettävä Kaveruus , Kaveria ei ole mutta kun HE jotka tunnen entuudestaan .

      Jaa niin , ja sitten Sukulaiset joka on vaan helle!! Yksityinen kukaan ei näe meidän juttuja - Kutsut ym suvun "tapahtumat" näkyy vaan meille!!

      Tänään onkin aivan erilainen ilma kun Viime-viikonloppuna. Nyt tuulee ja lämpömittarikin on n14 astetta . --hyvä ilma mennä kauppaan --ruokakin loppuu --jääkaapissa on kohta vaan valot.
      No niin --sanoo Suomalainen melkein aina kun tapstuu jotain , Kippis , on kanssa se paljon käytetty -- aina ei tarvitse lasissa olla almahoolia ! --Pikku" pirpanat " Skoolaa täällä Ulla-mummunkanssa --mehu ja vesilasistakin .

      Hyvää kesänjatkoa -- Ja vielä ----Juhannuskin on vielä Juhlimatta !!!

      U.M

    • Voihan nenä kun häippäsi vastaukseni jonnekin,.. vaikka ei siinä suurempia tarinoita ollut, päivän askareista kerroin, jääkaapin ja vihnnelaatikon pesusta, kun silppua ja sipulinkuoria oli pohjalla.

      Huomenna onkijn ikkunat vuorossa, kun tuo siitepöly noista pihlajista on tuuli ihanasti vienyt mennessään. Sopivasti luonto laittaa tuulemaan, kun monet lajit on siitepölyvaiheessa.

      Tv:ssa Jan Vapaavuori paasaa taas, ei kai Hels, pormestari maakuntauudistuksista välitä, päteähän kaikki yrittää tuossakin. Juha Sipilän hallittu tapa keskustella miellyttää kyllä minua, rehellisyys huokuu hanestä.

      Juhannuskin tulossa tosiaan,..haluaisin niin kokea sen luonnossa, ehkä viimeiseni, kiertoajelulla vesillä ,tai vaikka Auroran puiston nurmella.

      Voi, miten ihana leikatun ruohon tuoksua tulee ulkoa,,,,on kesä !

    • Makriina.ei.kirj

      MInä harrastan pioneja. Kaupunkipihani on pieni, mutta kyllä sillekin mahtuu toistakymmentä pionia, eri vuosikymmeniltä. Vanhin oli täällä kun muutimme yli 45 v. sitten! Yhä se kehittää nuppuja. Odotin kovasti kukkaloistoa, kun on ollut näin helteistä ja nuppuja on kymmenittäin joka puskassa. Nyt joudun pelkäämään yön hallaa. Ei ole mitään mahdollisuutta suojata nuppuja kylmältä.
      Kaikki pionini ovat erilaisia. Yksi, oikein tummanpunainen, on jo kukassa. Se on aika nuori vielä ja kukkia on vain 3. Mutta niin virheettömät ja upeat.
      Mieheni eläessä meidän nurmikko oli tasainen ja hyvän värinen, Hän jaksoi hoitaa ja kastella. Minä olen tilapäisten apulaisten varassa, Ruoho on laikukas ja voikukka voittaa. Lähettyvilläni ei ole kasvitarhaa, josta voisin ostaa rikkaruohomyrkkyä. Pakko ruveta kuitenkin tappolinjalle, pelkkä trimmerillä tappeleminen ei enää riitä.

      Alkukesä on ihana, kun se tulee ajoissa. Kun on jo ennen juhannusta saanut viettää kesäaikaa, niin siitä tosiaan nauttii. Joskus on aika masentavaa, kun juhannuksena vielä on alkukesään tunnelmat.

    • sesamaullamirjami

      Täältä Kaukaa taas kirjoitan -- kun on kiva huomata ,että me ollaan täälä samanikästäporukaakin .

      Itselläni on eka kertaa selkä kipee (voi olla , että en muista kaikkea )ja parempi niin ! -- nyt on tänään moneen viikkoon sen seran viilennyt ilma ,on puettava oikeen "vaatteet päälle" --Mökkielämä oli kivaa kun ,ei tullut mieleenkään pukea kunnolla .

      Nuorena oltiin alasti meidän kesäpaikassa . Näsijärven pikkusaaressa --Ja juhannuksena mentiin Kämmenniemeen Tanssiin Sinne missä Salamakin on kirjoittanut --ei me ihan sellasia oltu --kun kirjassa on ,??? vai muistako taas väärin .
      Nyt vaan vartoon kenenkä kesäpaikkaan pääsen Viettään Juhannusta .

      Lähellä kaikilla omat kesäpaikat --minun suvulla --ja Suomalaiset saunat !!!!

      Olin uimassa ja ei se selkä siittä kipeeks tullu -- ne on vaan niitä kun tulee --vanhuus ja sekän ei tuu "kellokaulassa!

      Pitkitän kauppaan menoo --voi olla, että pikkuhiljaa Pakastekkin on tyhjä -- =(

      Makriina --Voi kukkaset on kauniita ! miksi niitä vihataan ?
      Niitä voi jopa Syödä --kun ei myrkytä Ne lehdet on terveellisiä !


      U.M

    • Makriina.ei.kirj

      Ei voikukan kukkaa vihata, vaan sen juuria ja leviämisen intoa. Voikukan valtaamalla alueella ei kasva enää mikään muu. Kasvakoon minun puolestani maanteiden varsilla lupiinien kanssa kilpaa, mutta minun pieneltä pihanurmeltani haluan ne hävittää. Enkä rupea sen lehtiä syömään. Meidän lähettyvill'mme asuu 3 rusakkoa. Syökööt ne rauihassa minunkin pihani puhtaaksi.
      Minunkin selkäni on ollut jumissa koko toukokuun. Kävely oli vaikeaa ja portaissa menin kuin yksivuotias.
      Nyt olen saanut tropit ja selkä toimii jälleen. Solmut ovat sulaneet pois, vaikka tässä iässä ei kankeudelta varmaankaan voi välttyä.

    • Herranjestas, täällähän nämä vanhat tutut jutustelee. Muutaman kerran olen minäkin täällä näyttäytynyt, mutta kun hiljaista on ollut ei ole edes tullut kurkattua.
      Jaa-a kahdeksankymppiä olemme ylittäneet, minulla tulee vuoden lopulla jo kaksi vuotta ylikin. On sitä joskus oltu ahkeriakin kirjoittelijoita kun 70 oli joskus vuosia sitten ihan toista kun nyt. Maku siihen on minulta mennyt ihan tykkänään.
      Enpä nytkään lupaa ahkeroimaan alkaa, sillä minä luulen että tämä istuminen on heikentänyt "takajalkojani". Kas kun edes polkupyöräilykään ei enää suju. Tämän rakkineen viereen helposti jumittuu. Sinulle ullamirjami on sen Jerry- vainaan ansiosta jäljellä hyvä kunto.
      Olisinpa minäkin aikoinani älynnyt koira taluttajakseni hankkia. Voi mikä ihmisen terveyden ylläpitäjä koira on.
      Turussa elämä sujuu meikäläiseltä rauhalliseen tahtiin. Omat asiani hoitelen ja mukava kun kaikki kolme lastani asuvat lähellä. Ikäähän niillekin on jo kertynyt, kun esikoinen täytti 60 ja kuopus täyttää lauantaina 55v. Siihen väliin sitten mahtuu vielä yksi poika. Ullamirjamikin Tampereelta lähtöisin, siellä mekin nuorena parina viisi vuotta asuttiin. Nuorin syntyi uudessa Tampereen keskussairaalassa.
      Nyt on Turussa olen asunut jo 53 vuotta. Kummallista tuo ajankulu. Nyt ei muuta kun seurataan maailman menoa ja sotea ;))))))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe