lasten lukumäärä

girl-88

mulla on sisaruksia 11. tiedän tosi monia perheitä jolla on paljon enemmän. lasten lukumäärä on rikkaus ja lahja. arvostakaa perheitä joissa on paljon lapsia. ette tiedäkään miten onnellisia sellaiset perheet osaavatkaan olla.. olkaa onnellisia jos teillä on siskoja ja veljiä. Kaikilla niitä ei oo ja semmosista lapsista tulee yleensä uusavuttomia, lellittyjä jotka ei kunnolla pärjää elämässä.

5

2428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että...

      ...lisääntykää ja täyttäkää maa?
      Haloo, maa on jo täysi!

      Teidän perheestä jää teidän koko elinaikana aika helvatan iso ekologinen jalanjälki. Ja varmaan kummiski annatte kaikkiin kehitysapukeräyksiin? Teistä olis niille kehitysmaiden ihmiselle enemmän hyötyä jos teitä olis vähemmmän kuluttamassa luonnonvaroja ja saastuttamassa. Jäis isompi viipale kakusta kullekin.

      Älykkään ihmisen vastuu on tietää rajansa, eli koska on liikaa.

      Sairasta.

      • miemiemiemie

        Sairasta ajattelua tommonen. Maapalloon mahtuu aina ihmisiä. Ei tollai voi etes ajatella. No jokainen ite päättäköön omasta elämästään ja jälkikasvuustaan. Ja antaako rahaa keräyksiin jne.

        Rakastan lapsia!


      • ...
        miemiemiemie kirjoitti:

        Sairasta ajattelua tommonen. Maapalloon mahtuu aina ihmisiä. Ei tollai voi etes ajatella. No jokainen ite päättäköön omasta elämästään ja jälkikasvuustaan. Ja antaako rahaa keräyksiin jne.

        Rakastan lapsia!

        Tämä pallo on rajallinen. Jo nyt länsimaisen elämäntavan valinneet käyttävät luonnovaroja kestämättömästi. Koska kaikki haluavat saada vähintään saman kuin muillakin, niin tarvitsemme kohta 4 maapalloa jotta kaikille saadaan sitä mitä he tahtovat. Siinä sivussa tuhoamme kaiken muun elämän ja saastutamme pesämme.

        Ihmisten lukumäärälle on rajansa, aivan kuten mille tahansa eliöpopulaatiolle. Kun populaation määrä ylittää elinalueen kantokyvyn rajan niin tapahtuu väistämätön romahdus ja sopeutuminen rajoihin. Yleensä uusi kantokyky on huomattavasti pienempi kuin ennen populaation määrän räjähdystä.

        Eli vaihtoehdot ovat:

        A) ihmiskunta ottaa järjen käteen ja rajoittaa lukumääränsä sellsiseksi että kaikki tulevat tällä yhdellä pallolla toimeen kestävän kehityksen mukaisesti (myös muut eliölajit tulee ottaa huomioon).

        B) samaan tilanteeseen päädytään ylikansoituksen, nälänhätien, vesivarojen hupenemisen, tautien, sotien ja suunnattoman inhimillisen kärsimyksen kautta. Siinä samalla "Eedenin puutarha" muuttuu autiomaaksi.

        Siis; rajoita syntyvyyttä tai itke ja rajoita syntyvyyttä. Se on sinun vastuusi älyllisenä olentona. Tietysti jos olet älytön olento...

        Uskiksia tämä ei tietenkään koske, hehän luottavat että taivaasta laskeutuu aina hädän tullen pilvi joka jakaa mannaa kaikille ikuisesti, eikä sillä ole väliä vaikka meitä olisi täällä niin paljon että ryömisimme toistemme päällä. Toisaalta uskikset uskovat että ne alapuolella ryömivät ovat kaikki niitä vääräuskoisia jotka voi sopivan tilaisuuden tullen hävittää - se siitä armosta ja suvaitsevaisuudesta. Risti ei ole muuta kuin miekka jonka yksi sakara on teroitettu. Vaan entäpä jos kaikki on siihen mennessä jo käännytetty tosiuskovaisiksi ja se allasi vellova ihmismeri on 100% kristittyä? Jumala varmaan puhaltaa maapallon hiukan isommaksi että kaikki saavat jalansijaa? Tai kuskaa osan väestä toiselle planeetalle - mutta hei, sehän on jo ihan ufojuttuja ja silkkaa kerettiläisyyttä.


    • lulululululululul

      Kyllä lesta lestan tuntee...

    • .....

      Ymmärrän jos olet lesta ja uskot lapsen olevan joku ihme jumalanlahja. Mulla itellä on viisi veljeä, olen ainut tyttö. JA LUULETTEKO ETTÄ OLEN ONNELLINEN? En, en todellakaan. Olen jopa miettinyt itsaria, koska mun perhe ei oo mistään helpoimmasta päästä. Isoveljet on hirveitä rikollisia (ei vielä vankilassa, mutta voipi olla seki eessä.. Toinen on alaikänen..) ja pikkuveljistä yksi lievästi vammanen ja muut ihan sekasikiöitä. Mie oon ainut joka on pärjänny kouluelämässä ja multa ootetaan hirveitä tuloksia. Se alkaa kuulkaas vuosien mittaan ottaan itsetuntoon ja pahasti. Mulla on suuret haaveet, mutta en odota niidenkään toteutuvan, koska jos on varaton perhe, kuka maksaa kulut? Suuria lainoja en halua ikinä ottaa. Musta taitaa vielä tulla samanlainen luuseri ku mun veljistä, jokka lopetti koulun ja makoilee vaan päivät tyttökavereidesa kans kotona. Hauskaa eikö? Ja perhe on sekoamaisillaan. Jos eläisitte päivänki mun asemassa, niin mie voisin ihan varma, että olisitte jo tehny itsarin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2569
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      203
      2318
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2262
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      176
      1762
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1288
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe