Järjen käyttö ei ole kielletty tuki

asioissakaan..

Olisiko teistä tukien vastustajista oikeasti parempi, että maksaisimme edelleen EU:lle samoja jäsenmaksuja kuin nyt, mutta mitään osaa näistä rahoista ei palautettaisi takaisin Suomeen? Että te mieluummin maksaisitte tukia muille EU-maille, kunhan vain suomalainen viljelijä ei saa mitään? Vai kuvitteletteko, että ilman kotimaista viljelyä EU:lle ei enää maksettaisi mitään?
Tuen lopettaminen Suomessa on järkevää vain, jos samalla lopetetaan kaikkien teollistuneiden maiden maataloustuet. Tällä hetkellä suomalainen viljelijä ei pysty tuottamaan markkinahintaisia tuotteita ilman tukia sen takia, että muut maat tuottavat tuen voimalla halpaa ruokaa.

14

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pinsiön vaari

      Nämä tukivastaiset henkilöt on vielä sukupolvi tai kaksi sitten olleet maalaisia. Ei vanhoissa liikepaikkojen suvuissa ole maalaisvastaisuutta. Mutta jos on joutunut jossain vaiheessa lähtemään ehkä jopa vanhalta sukutilalta tuntuu katkeruus olevan kova. Jos vielä kaukainen sukulainen jatkaa menestyksekkäästi viljelyä. Sitten katkeruutta puretaan päivittämättömillä tiedoilla ja ollaan helppo saalis kaunapuolueiden politrukeille. Vanhan maajussin on mukava lukea ja seurata näiden menneisyyden vankien katkeruutta. Ovat oikein iltojeni ilo ja aamun ratto!

      • Välillä

        Maksaa kuluttajillekin.Saatas meillekin omaisuutta.Ei sitte niin vittuttas kun ois ittelläkin rahaa.Aina vaan samaan taskuun työnnetään,vaikka ei meinaa enää sopia.Kaikki m alkuiset ryhmät tuntuu saavan avustuksia tosi paljon.


      • kuluttajan puolesta
        Välillä kirjoitti:

        Maksaa kuluttajillekin.Saatas meillekin omaisuutta.Ei sitte niin vittuttas kun ois ittelläkin rahaa.Aina vaan samaan taskuun työnnetään,vaikka ei meinaa enää sopia.Kaikki m alkuiset ryhmät tuntuu saavan avustuksia tosi paljon.

        maksetaan joka kerta, kun hän ostaa ruokaa.


      • Rahat häviää
        kuluttajan puolesta kirjoitti:

        maksetaan joka kerta, kun hän ostaa ruokaa.

        Matkalle.Ei se valhe muutu totuudeksi vaikka kuinka montakertaa toistaa.Näin on maajussit sanoneet aina ja panneet rahat liiviinsä.Kyllä pää tulee käteen tässäkin asiassa eikä mene enää kauan paas kattoen.


      • on oikeassa
        Rahat häviää kirjoitti:

        Matkalle.Ei se valhe muutu totuudeksi vaikka kuinka montakertaa toistaa.Näin on maajussit sanoneet aina ja panneet rahat liiviinsä.Kyllä pää tulee käteen tässäkin asiassa eikä mene enää kauan paas kattoen.

        minä ainakin lahjoitan mielelläni peruspäivärahoistani osan maajussille, lämmittää kummanki mieltä ku saa isäntä ylpeänä päästää uudella massikalla, joka vaihdettiin 3 vuotta vanhalla massikalla...... kelpaa sitä katsoa vailla katkeruuden häivää....


      • niin-
        Välillä kirjoitti:

        Maksaa kuluttajillekin.Saatas meillekin omaisuutta.Ei sitte niin vittuttas kun ois ittelläkin rahaa.Aina vaan samaan taskuun työnnetään,vaikka ei meinaa enää sopia.Kaikki m alkuiset ryhmät tuntuu saavan avustuksia tosi paljon.

        Jos tuet maksettaisiin suoraan kuluttajalle, niin tuotanto loppuisi tasan tarkaan tästä maasta kannattamattomana.
        Ulkomailla kun edelleen maksettaisiin tukia tuottajille, niin ne tietysti pystyisivät edelleen myymään alihintaan tuotteitaan.
        Ihan eri juttu olisi, jos tuet lopetettaisiin samalla kertaa joka maassa. Ruuan hinta tietysti nousisi, mutta eipä tavitsisi verorahoista kerätä tukia. Paljon veroa maksavat hyötyisivät, pienituloiset kärsisivät.


      • Tuet kerättäs
        niin- kirjoitti:

        Jos tuet maksettaisiin suoraan kuluttajalle, niin tuotanto loppuisi tasan tarkaan tästä maasta kannattamattomana.
        Ulkomailla kun edelleen maksettaisiin tukia tuottajille, niin ne tietysti pystyisivät edelleen myymään alihintaan tuotteitaan.
        Ihan eri juttu olisi, jos tuet lopetettaisiin samalla kertaa joka maassa. Ruuan hinta tietysti nousisi, mutta eipä tavitsisi verorahoista kerätä tukia. Paljon veroa maksavat hyötyisivät, pienituloiset kärsisivät.

        Maksettais suoraan kuluttajalle ja homma tervehtyisi.Maajussi toimisi markkinoiden ehdoilla.Vain työstä tulisi palkkaa.Lusperointi loppuisi.Kyllä yrittäjiä riittää jos nykyiset ei osaa töitä tehdä.Vaivaistaloon vaan ruokittavaksi koko sakki ja uudet tilalle.


      • odottelemaan
        Tuet kerättäs kirjoitti:

        Maksettais suoraan kuluttajalle ja homma tervehtyisi.Maajussi toimisi markkinoiden ehdoilla.Vain työstä tulisi palkkaa.Lusperointi loppuisi.Kyllä yrittäjiä riittää jos nykyiset ei osaa töitä tehdä.Vaivaistaloon vaan ruokittavaksi koko sakki ja uudet tilalle.

        No sitten vaan odottelemaan, että EU, USA, ynnä muut teollistuneet maat lopettavat maataloustukensa.


    • jokainen sana. Tämän vahvistavat tilastot ja tutkimukset. Maatalaouskaunaatikot tässä ketjussa väittävät valehtelijaksi, mutta mitään faktaa ei tule tueksi. Eipä tietenkään , koska sitä ei ole olemassa. Tyhjästä on paha nyhjästä.

    • järkialoitukset..

      menesty mutta joskus on mukava niitäkin lukea..

    • -

      -

    • -

      -

    • -

      -

    • -

      -

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe