Kiitos nyt vinkeistä, vesi-asian tiesinkin..ja maitohappobakteerit ajattelinkin aloittaa jo kotimaassa.Onko kenelläkään kokemuksia hotelli Amandarista, esitteessä aika mukavan näköinen paikka.
Amandari
10
1018
Vastaukset
- fefefefe
Unohda ne maitohappobakteerit, niistä ei ole mitään hyötyä. Itse söin ekalla reissulla niitä ja se olikin ainoa Thaimaan reissu, jolla olen ruikulin saanut! Niistä ei ole mitää näyttöä, että ne toimisivat. Ao Nang on muuten Krabin paskin paikka.
- Krabi09
Vietimme hotelli Amandarissa maalis/huhtikuun vaihteessa 2 viikkoa. Hotellista on lähirannalle matkaa 500 m ja aonangin rannalle about 1 km. Hotellissa on pienehkö uima-allasalue ja vähän aurinkotuoleja mutta tilaa kuitenkin löytyi aina. Tosin me vietimme aikaa rannoilla / saarilla, emme juurikaan oleilleet altaalla. Hotellihan on uusi, avattu viime syksynä joten siistiä oli. Henkilökunta kaikin puolin mukavaa, joskin englannintaito monilla aika heikkoa. Hotellin aamupala ok, vähän kyllä olisi kaivannut vaihtelua, se kun oli koko 2 viikkoa samanlainen joka pv. Hotellin vieressä on pikku kauppoja joista sai purtavaa ja pyykin pesettäminenkin onnistuu kätevästi.
Meillä ainakin oli täyden kympin loma ja sydän jäi kyllä Krabille. Viime vuonna olimme Phuketissa mutta kyllä Krabin upeat saaret ja maisemat vievät voiton 6-0 !
PS. Aonangin rannan toisessa päässä on apinoita joita voi käydä syöttämässä. Tulevat olkapäälle istumaan ja hakemaan herkkupaloja :)- apinafani25
Kerrotko vähän tarkemmin missä ja millä rannalla siellä on apinoita?
- Krabi09
apinafani25 kirjoitti:
Kerrotko vähän tarkemmin missä ja millä rannalla siellä on apinoita?
Aonangin rannalla, siellä päässä missä on esim. hotelli Aonang Villa, siis siellä missä on kaikki hierojien paikat. Ihan rannan loppupäässä.
Apinat tulevat yleensä iltapäivällä keikkumaan sinne puihin ja kun menee banskupussin kanssa niin tulevat syliin ja olkapäälle istumaan ja hakemaan herkkupaloja. Yleensä paikalla on myös thaimaalainen nainen joka myy (muistaakseni 20 bathilla) pieniä banaani ja maapähkinäpusseja joita sitten voi syöttää apinoille.
Voi kun voisin liittää tähän valokuvia ko. veijareista :) tuli tosi hyviä kuvia kun tulivat istumaan lasten syliin/olkapäälle, päähän ... ovat siis tosi kesyjä. Tosin myös nahistelevat keskenään, meitä eivät ainakaan purreet. Kameran kanssa kannattaa olla tarkkana sillä helposti vievät käsistä kaiken mahdollisen jos vaan silmä välttää. - N.Pks
Voi kiitos kannustavasta vastauksesta! Täällä tuntuu välillä saavan aivan asiatontakin viestiä...varmasti käyn apinoita syöttämässä!
- Krabi09
N.Pks kirjoitti:
Voi kiitos kannustavasta vastauksesta! Täällä tuntuu välillä saavan aivan asiatontakin viestiä...varmasti käyn apinoita syöttämässä!
Sinulle tulee varmaan hieno reissu. Avoimin mielin matkaan vaan ... Krabi on mielestäni upea paikka. Kannattaa käydä myös lähisaarilla; me kävimme Podalla, Tubilla, Chickenillä, Hongilla jne. Myös lähirannat tulivat tutuiksi. Sen lisäksi kävimme norsusafarilla, kiipesimme Tiikeritemppelille (kaikki 1237 jyrkkää porrasta), uimme Kristallilaguunilla, kävimme kuumilla lähteillä ja yksi pv vietettiim myös Phuketissa, ym. ym. Olen niin kateellinen kun Sinulla on reissu vasta edessäpäin :)
Toivottavasti ensi vuonna uudelleen :) - ao nang friikki
Krabi09 kirjoitti:
Sinulle tulee varmaan hieno reissu. Avoimin mielin matkaan vaan ... Krabi on mielestäni upea paikka. Kannattaa käydä myös lähisaarilla; me kävimme Podalla, Tubilla, Chickenillä, Hongilla jne. Myös lähirannat tulivat tutuiksi. Sen lisäksi kävimme norsusafarilla, kiipesimme Tiikeritemppelille (kaikki 1237 jyrkkää porrasta), uimme Kristallilaguunilla, kävimme kuumilla lähteillä ja yksi pv vietettiim myös Phuketissa, ym. ym. Olen niin kateellinen kun Sinulla on reissu vasta edessäpäin :)
Toivottavasti ensi vuonna uudelleen :)Kannattaa olla vähän varovainen apinoiden kannssa.Ne sattavat varastaa tavaroita esim. kameran. Jos apinat sattuvat raapaisemaan tai vahingossa puremaan voi saada tulehdusta, rabiesta y.m.tautia.
Poda saarelta löytyy myös apinoita ja kanoottiretkillä sattaa myös törmätä apinoihin. Saarilla voi myös nähdä varaaneja (iso liskoeläin). - Sakari Puttemans (TK)
ao nang friikki kirjoitti:
Kannattaa olla vähän varovainen apinoiden kannssa.Ne sattavat varastaa tavaroita esim. kameran. Jos apinat sattuvat raapaisemaan tai vahingossa puremaan voi saada tulehdusta, rabiesta y.m.tautia.
Poda saarelta löytyy myös apinoita ja kanoottiretkillä sattaa myös törmätä apinoihin. Saarilla voi myös nähdä varaaneja (iso liskoeläin).Joo, me tavattiin myös samassa paikassa apinoita (ling). Yks, jolla oli housut jalassa hyppäs minun
olkapäälle.Mutta sillä ei ollut vaippoja, koska
sen ulostetta valui vartalolleni. Ei hätää
(maimii panhaa), vaikka ihmiset vähän hämmästelivät
rauhallisuuttani.Olin kuullut siitä ihmeaineesta
nimittäin käsidelistä, pyysin sitä eräältä Arjalta
ja voitelin käteni. Katsokaas, silloin ei tule
vatsatautia eikä ripulia.
Että käsideli auttaa myös jos apina paskantaa
olkapäälle. Deliä hanskaan ja eikun syömään .
- kamerat piiloon
kannattaa todellakin olla varovainen noitten apinoitten kanssa. ne ei ole välttämättä yhtä ystävällisiä kuin paikallinen väestö ja ymmärrä että lomallahan me tässä vaan ollaan. perheemme jouduttiin ahdinkoon näitten veijareitten kanssa podalla. jätettiin rannalle kamat ja mentiin snorklailee ja syöttää kaloja ja kun varpaansa sai veteen ni nuo karvaperseet oli vallannut leirin. pitkällisten neuvottelujen jälkeen johtaja apina suostui piilottamaan hampaansa tyytyi banaaniin joka paikallinen antoi ja vei jenginsä takaisin puuhun. saimme tavaramme takaisin eikä se mulkku osannut edes kuvata vaikka kameraa hiplasikin. tappioiksi jäi puoliksi juotu singha tölkki jonka olin avannut ja pojan toinen kenkä. tavaroitamme tulen perimään tulevana helmikuuna noilta karvanaamoilta korkojen kera. onhan se selvä asia että kun ne juo turistien kaljat ja syö mummojen lääkkeet ni asiallista käytöstä ei voi odottaa. lentomme oli myöhässä eikä finnmatkojen opasta ollut valistamassa vaaroista kun heti ekapäivänä painuimme pitkähäntäveneille. no onhan ne söpöjä perk...
- Thai fani ekasta kerrasta
AoNang, Krabi, Thaimaa Amandaria hotelli ihan hyvä, henkilökunta mukavaa ja hotellin johtaja järjestää matkan muualle, jos haluat tai tutustumisen johonkin "luxus" hotelliin rahalla ja puolella hinnalla turistikauden ulkopuoella. Vai joivat apinat oluesi. Singhan vai Changin? Olisin itsekin varovainen juuri edellä kertomuksissa mainittujen seikkojen takia. Apinoista varoitetaan opppaissa ja oppaiden toimesta. Kannattaa uskoa. AoNang rantoineen on turistikeskittymä ja varmaan aivan erilainen kuin joskus " sen löytänyt hippi tai Madventures väki", mutta ihan hyvä, kylmästä ja pimeästä Pohjolasta lentävälle turistille. Parasta ovat ystävälliset,auttavaiset ja hymyilevät Thai-ihmiset. Thai fani ekasta....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2522672Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1031639
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901566Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001260- 671210
- 251131
- 501093
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036