Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Malcesine vai Riva?

häämatkailija

Ollaan lähdössä elo-syyskuussa Gardajärvelle. Haluamme matkalta liikuntaa ja rauhaa, rentoutumista. Haaveilen jo yhteisistä patikkaretkistä ja/tai pyöräretkistä sekä romanttisista kävelyistä illalla. :) Tottakai olis kiva, jos rannallekin pääsisi vaikka yhtenä päivänä. :) Mies ei siitä innostu. Ollaan nyt kahden vaiheilla, Malcesine vai Riva?

7

2938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudestaankin

      Sanoisin Malcesine.Köysiradalla kannattaa mennä vuorelle.Uskomattomat maisemat ja voihan sinne
      patikoidakin,jos kunto kestää.Siitä pääsee helposti bussilla tai laivalla Rivaan ja Limoneen.
      Rivan uimaranta taitaa olla paras,mutta ei se huono kyllä Malcesinessakaan ole.Uimatohvelit kannattaa ottaa on melko pistelevää kiveä ne rannat.

      • kumpi

        Kummatkin paikat erittäin passeleita. Mielestäni Malcesine ehkä hieman romanttisempi, mutta toisaalta turistimaisempi kuin Riva. Olimme viime kesänä Rivassa, mutta Malcesine ja Limone olivat niin lähellä, että näissä kaikissa vietimme paljonkin aikaa. Itse vielä ihastuin jotenkin Limoneen. Muut kylät kuitenkin sijainniltaan Limonea parempia, jos haluaa reissata. Lautoilla pääsee erittäin mukavasti liikkumaan kylästä toiseen ja samalla voi ihastella maisemia. Bussilla liikkuminen nopeampaa ja halvempaa. Elokuussa paikat ovat kuulemma pullollaan saksalaisia lomailijoita ja teillä ja ravintoloissa on ruuhkaista. Sitä ehkä itse vähän aristelisin. Kesäkuussa oli vielä korkeasesongin ulkopuolella ja meno oli leppoisaa. Meillä oli kyllä ihana loma ja molemmat innostuttiin paikasta. Toivottavasti nautitte matkastanne!


    • Lucatoni

      Suosittelen lämpimästi Rivaa. Vaellusreitit lähtevät aivan kaupungin tuntumasta. Vuorenrinne nousee jylhänä suoraan Rivan länsipuolella, kipuamista riittää yli tuhanteen metriin ja maisemat. Vau. Pyörällä kannattaa poiketa Lago di Ledrolla (pieni järvi), joka on noin 20 km:n päässä Rivalta. Nousua tosin riittää sinnekin. Maastopyöriä sai vuokrata ainakin parista paikasta ja kunnon kartta kannattaa myös ostaa. Rantabulevardilla on hauska tassutella ennen tai jälkeen illallisen tummenevassa illassa. Ranta on pyöreää kiveä (ei siis hiekkaa), mutta uida ja löhötä voi oikein komeasti. Kannatanee mennä syyskuun puolella niin välttää pahimman keskieurooppalaisen massakauden. :)

    • Matkafriikki

      Jos rauhaa haette niin kannatta varmaan unohtaa elokuu se on keski-eurooppalaisten lomakuukausi. En sano että Riva olisi paras, mutta jos lähden uudestaan menisin varmaan sinne. Sieltä on tosiaan helppo mennä limoneen tai malpecineen. Mikä sen ihanampaa kuin aloittaa päivä romanttisella veneretkellä. Minusta Malpecine ja Riva on jotenkin samanlaisia ja limone ehkä pieni idyllinen kylä vaikka samanlailla siellä turisteja on. Itse menisin sveitsiin tai pohjoisemmas italiaan jos haluaisin nuo teidän toiveet täyttää. Itse koin mm. sellaisen paikan kuin Merano oikeaksi paratiisiksi, jos rauhasta puhutaan. Meillä oli ihana pieni perhehotelli keskellä viinitarhoja, uima-allas pihalla ja pyöriä sai ilmaiseksi lainaan jos halusi lähteä ajelulle. En edes muista kaikkien ihanien paikkojen nimiä kun autolla aina liikutaan ja ajetaan ympäri ämpäri, Sveitsistä muistan pienen paikan nimeltään Meringen missä oltiin pari yötä. Tuolla muistamattomuudella tarkoitan nimenomaan pieniä kyliä mitä ohiteltiin automatkalla. Olen usein miettinytkin, että miksi ihmiset aina menevät niihin tunnettuihin paikkoihin vaikka ympärillä on paljon ihanampia ja rauhallisempia paikkoja.

    • Myös ihana

      Kaikki nämä upeita paikkoja, mutta Taormina jotenkin niin ´romanttinen...

    • G lake

      Juuri palasimme Malcesinesta. IHANA paikka... Rivassakin tuli käytyä mutta jotenkin meihin Malcesine kolahti enemmän. Limone on myös todella hieno. Aurinko paistaa Malcesineen pari tuntia illalla kauemmin kuin Rivaan ja Limoneen. Joka paikka siellä on upea, mutta meidän juttu oli Malcesine. Lautalla pääsee mihin vaan muualle katselemaan ja ihailemaan.

    • Basta

      Ciao!

      Paha rasti, kumpikin ovat oikein kivoja kyliä ja molemmissa on omat hyvät puolensa. Laivoilla (ja tietty busseilla) pääsee todellakin hyvin liikkumaan kylästä toiseen joten majapaikalla ei niin väliä (kunhan se on pohjois-Gardalla=). Itse olen ollut Gardalla 18 kertaa ja majoittunut yhteensä 5 eri kylässä. Kaikki olleet kivoja, mutta juuri nuo 2 erityisesti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2394
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2141
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1961
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe