Näin se on!
Nyt tuli kauhea riita tyttöystävän kanssa. Hän hinkkaa aina kylppärissä ja keittiössä pinnat hankaussienellä. Mä taas olen sitä mieltä että niitä ei aivan ehdottomasti saa käyttää. Nehän naarmuttaa kaikki pinnat.
Mielestäni olen oikeassa. Testasin hankaussientä keittön terästiskipöytään ja sekin naarmuttuu ihan selvästi.
Muilla kokemuksia asista? Mä ainakin tekmäni testin perusteella sanoisin ettei noita saa käyttää. Toisaalta herää myös hölmö kysymys, jos ne on noin kelvottomia, miksi niitä sitten myydään?
Ihme ettei tästä ole ollut aikaisemmin mitään keskustelua.
Hankaussienet naarmuttaa vaiko eikö?
3
845
Vastaukset
- oikeassa...
Kyllä jo keskikarkealla hankaussienellä saa kiiltävän rosteripinnan naarmuille. Myös muoviset parvekekalusteet yms. menee pilalle.
Keittiössä noita voi käyttää lähinnä hellan levyihin, leikkuulautoihin ja kattiloiden putsaamiseen - Joo joo
Mikähän tyttöystävän mielestä on HANKAUSsienen toimintaperiaate. Oiskohan karkealla pinnalla lian pois hinkkaaminen. Sieni ei erottele likaa ja suojeltavaa pintaa vaan puree kaikkeen. Sienen karkeudesta riippuen sieni todellakin naarmuttaa mitä vain pintaa, pehmeämpiä enemmän ja kovia vähemmän. Naarmuuntumisen lisäksi sieni tietenkin myös hioo pintaa eli sienellä saa helposti aikaiseksi erittäin vaikeasti puhtaana pysyvän pinnan.
Hankaussienet eivät ole kelvottomia, päinvastoin oikein toimivia, ihmiset vain eivät ymmärrä että niillä ei voi mitä vain hangata.
Myös hankausaineita sisältävät puhdistusaineet kuten cif (entinen vim) pilaavat väärin käytettyinä pintoja.- Vahinkoa reilusti
Vessanpöntössä on muutamaa kohtaa ilmeisesti hangattu jollain tuollasella huolella. Kohdat ei oikein koskaan lähde puhtaaksi, koska naarmujen pohjalle jää aina likaa.
Toisaalta mä olen onneksi mies. ;) Mua ei haittaa jos paikat on vähän tai vähän enemmänkin paskaiset (toivottavasti ei kirjaimellisesti). Mutta kuitenkin. Se vaan parantaa immuunijärjestelmää.
Pitänee kerätä noi hankaussienet pois. Toisaalta, mun mielestä myös hankaussieniä myydään sellaisilla materiaaleilla jotka eivät naarmuta. Eli siis ratkaisevaa ei ole sienen KARKEUS vaan sen KOVUUS. Kovuudesta riippuu se, naarmuttaako se vai ei. Eikä suinkaan karkeudesta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kovuus
Ennestään mulla onkin yksi Viledan(?) keititösieni, joka on hyvin karkea mutta silti pehmeä. Tuolla ei jää mitään jälkiä esim tiskipöytään vaikka kuinka hankaa.
Noita toisia sieniä voi sitten tosissaan käyttää noihin jo todella naarumuisiin teräskattiloihin.
Ei niillä hankaussienillä kannata hellaa puhdistaa. Emalikin kuluu kyllä raapimalla ja on muutamasta kohdasta levynreunasta jo puhki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847