Olisiko vihikoira sopiva rotuvalinta perheeseen, johon on koiran kasvettua 1-2 vuoden ikäiseksi tulossa myös lapsi? Olisiko valittava mielummin narttu kuin uros vai pitävätkö urosvihitkin lapsista? Vai eikö vihikoira oikein siedä lapsin? Pitäisikö vihikoira totuttaa lapsiin jo etukäteen tutustuttamalla se muihin lapsiin? Vai pitääkö vaihtaa rotuvalintaa sen takia, että vihikoira ei oikein sovi lapsiperheeseen?
Sopisiko vihikoira lapsiperheeseen?
12
2707
Vastaukset
- kennelsivuille
kyselemään, täältä tollasia kannata kysellä.
Täältä kysellään silloin kun halutaan nauraa sille vittuilulle mitä saadaan vastauksesksi.- jeetro
Ei ihan niinkään, kyllä täällä saa asiallisiakin vastauksia, pitää vain ohittaa tyhmyydet ja möläykset. Ehkä kannattaa kysellä vihikoiraihmisiltä.
- ensimmäinen,
jeetro kirjoitti:
Ei ihan niinkään, kyllä täällä saa asiallisiakin vastauksia, pitää vain ohittaa tyhmyydet ja möläykset. Ehkä kannattaa kysellä vihikoiraihmisiltä.
vastaaja jo sanonut saman neuvon, pöljä.
- vihikko
ensimmäinen, kirjoitti:
Kiitti neuvosta, meen vilkaseen Kennelin sivsutoja.
- sivistysneuvos
ensimmäinen, kirjoitti:
Kertaus on opintojen äiti, pölvästi.
- omia oppejasi
sivistysneuvos kirjoitti:
Kertaus on opintojen äiti, pölvästi.
sitten noudattaa, pölvästi.
- oppi
omia oppejasi kirjoitti:
sitten noudattaa, pölvästi.
Räkänokat eivät pysy aiheessa.
- lisää tietoa..
lapsiperheeseen. Vihikoira on vainukoira, ei uskoisi vahtikoiraksi. http://www.hot.ee/hounds/Soome/verekoer_soome.htm
- vihikko
Vihikoira ja venäjänvinttikoira nyt ovat minun haaverotujani, mutta en vielä tidä, kumman niistä hankkisin. Koitan kumminkin pian päättää. Mutta että kun tämä päätös on hankala, molemmat rodut niin kiinnostaisivat lemmikkinä. Tuolla vinttikoirat-palstalla olen saanut venäjänvinttikoirasta saman laisessa kyselyssä aika positiivista palautetta ja nyt sain ihan mukavaa luettavaa vihikoirastakin. Rotuvalinta on tosiaan vaikeaa, kun on useampi rotu kohteena, muttei ole hankkimassa kuin yhden koiran. Päätös pitää kumminkin tehdä. Kiitos tiedosta!
- minun kokemus
vihikko kirjoitti:
Vihikoira ja venäjänvinttikoira nyt ovat minun haaverotujani, mutta en vielä tidä, kumman niistä hankkisin. Koitan kumminkin pian päättää. Mutta että kun tämä päätös on hankala, molemmat rodut niin kiinnostaisivat lemmikkinä. Tuolla vinttikoirat-palstalla olen saanut venäjänvinttikoirasta saman laisessa kyselyssä aika positiivista palautetta ja nyt sain ihan mukavaa luettavaa vihikoirastakin. Rotuvalinta on tosiaan vaikeaa, kun on useampi rotu kohteena, muttei ole hankkimassa kuin yhden koiran. Päätös pitää kumminkin tehdä. Kiitos tiedosta!
Yhdellä minun tuttavaperheellä oli aikanaan vihikoira. Koira oli uros ja tuli toimeen lasten kanssa vallan mainiosti ja oli todella lempeä muutoinkin. Tarkkana pitää vihin kanssa olla, ettei lähde livohkaan, sillä se ottaa todella herkästi vainun ja on sen jälkeen kaikelle muulle kuuro ja sokea. Koira on myös kova kuolaamaan, joten saa varautua siihen, että niitä klimppejä lentelee seinille ym kun koira ravistelee päätään :)
- äippä
koira kun koira sopii jos se on pennusta asti siihen kasvatettu ja oikealla tavalla sosiaallistettu. Nartut ovat luultavasti pehmeempiä ja pitkäjänteisimpiä lasten kanssa. Koiraa kannattaa totutella siis paljon vieraisiin ihmisiin ja antaa touhuta lasten kanssa, mutta tärkeää on ettei pentu saa negatiivisia kokemuksia lapsista ja rupe pelkäämään niitä joten lapsia on tarkkailtava ja komennettava paljon kun on pieni pentu kyseessä. Rodun kasvattajat osaavat kertoa täydellisesti rodun ominaisuuksista joten rohkeasti kyselemään!!
- vihikoiranKAVERI
Minulla on vihikoira n.3v. Olen käyttänyt sitä metsällä ja kouluttanut sitä jonkin verran, mutta on siinä muutama ongelmakin, kun sitä taluttaa se ei tee kissoille mitään,mutta kun sen päästää irti se ajaa kissoja takaa. Tiedän, että vihit ovat ajokoiria mutta miten tämän saa loppumaan? On toinenkin asia, kun päästän vihini metsässä irti se ei viihdy, kun vähän aikaa ja juoksee sitten kotiin. Haluan vihistäni viellä metsästyskoiran APUA! Ps. Onko normaalia että silä on nyt karvan lähtöaika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk306201Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin193244Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521390Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_181345Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.251234PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1651199- 1301041
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport441028- 39926
- 145840