Sopisiko vihikoira lapsiperheeseen?

vihikko

Olisiko vihikoira sopiva rotuvalinta perheeseen, johon on koiran kasvettua 1-2 vuoden ikäiseksi tulossa myös lapsi? Olisiko valittava mielummin narttu kuin uros vai pitävätkö urosvihitkin lapsista? Vai eikö vihikoira oikein siedä lapsin? Pitäisikö vihikoira totuttaa lapsiin jo etukäteen tutustuttamalla se muihin lapsiin? Vai pitääkö vaihtaa rotuvalintaa sen takia, että vihikoira ei oikein sovi lapsiperheeseen?    

12

2763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kennelsivuille

kyselemään, täältä tollasia kannata kysellä.
      Täältä kysellään silloin kun halutaan nauraa sille vittuilulle mitä saadaan vastauksesksi.

• jeetro

Ei ihan niinkään, kyllä täällä saa asiallisiakin vastauksia, pitää vain ohittaa tyhmyydet ja möläykset. Ehkä kannattaa kysellä vihikoiraihmisiltä.

• ensimmäinen,
        jeetro kirjoitti:

Ei ihan niinkään, kyllä täällä saa asiallisiakin vastauksia, pitää vain ohittaa tyhmyydet ja möläykset. Ehkä kannattaa kysellä vihikoiraihmisiltä.

vastaaja jo sanonut saman neuvon, pöljä.

• vihikko
        ensimmäinen, kirjoitti:

Kiitti neuvosta, meen vilkaseen Kennelin sivsutoja.

• sivistysneuvos
        ensimmäinen, kirjoitti:

Kertaus on opintojen äiti, pölvästi.

• omia oppejasi
        sivistysneuvos kirjoitti:

Kertaus on opintojen äiti, pölvästi.

sitten noudattaa, pölvästi.

• oppi
        omia oppejasi kirjoitti:

sitten noudattaa, pölvästi.

Räkänokat eivät pysy aiheessa.

• lisää tietoa..
      • vihikko

Vihikoira ja venäjänvinttikoira nyt ovat minun haaverotujani, mutta en vielä tidä, kumman niistä hankkisin. Koitan kumminkin pian päättää. Mutta että kun tämä päätös on hankala, molemmat rodut niin kiinnostaisivat lemmikkinä. Tuolla vinttikoirat-palstalla olen saanut venäjänvinttikoirasta saman laisessa kyselyssä aika positiivista palautetta ja nyt sain ihan mukavaa luettavaa vihikoirastakin. Rotuvalinta on tosiaan vaikeaa, kun on useampi rotu kohteena, muttei ole hankkimassa kuin yhden koiran. Päätös pitää kumminkin tehdä. Kiitos tiedosta!

• minun kokemus
        vihikko kirjoitti:

Vihikoira ja venäjänvinttikoira nyt ovat minun haaverotujani, mutta en vielä tidä, kumman niistä hankkisin. Koitan kumminkin pian päättää. Mutta että kun tämä päätös on hankala, molemmat rodut niin kiinnostaisivat lemmikkinä. Tuolla vinttikoirat-palstalla olen saanut venäjänvinttikoirasta saman laisessa kyselyssä aika positiivista palautetta ja nyt sain ihan mukavaa luettavaa vihikoirastakin. Rotuvalinta on tosiaan vaikeaa, kun on useampi rotu kohteena, muttei ole hankkimassa kuin yhden koiran. Päätös pitää kumminkin tehdä. Kiitos tiedosta!

Yhdellä minun tuttavaperheellä oli aikanaan vihikoira. Koira oli uros ja tuli toimeen lasten kanssa vallan mainiosti ja oli todella lempeä muutoinkin. Tarkkana pitää vihin kanssa olla, ettei lähde livohkaan, sillä se ottaa todella herkästi vainun ja on sen jälkeen kaikelle muulle kuuro ja sokea. Koira on myös kova kuolaamaan, joten saa varautua siihen, että niitä klimppejä lentelee seinille ym kun koira ravistelee päätään :)

• äippä

koira kun koira sopii jos se on pennusta asti siihen kasvatettu ja oikealla tavalla sosiaallistettu. Nartut ovat luultavasti pehmeempiä ja pitkäjänteisimpiä lasten kanssa. Koiraa kannattaa totutella siis paljon vieraisiin ihmisiin ja antaa touhuta lasten kanssa, mutta tärkeää on ettei pentu saa negatiivisia kokemuksia lapsista ja rupe pelkäämään niitä joten lapsia on tarkkailtava ja komennettava paljon kun on pieni pentu kyseessä. Rodun kasvattajat osaavat kertoa täydellisesti rodun ominaisuuksista joten rohkeasti kyselemään!!

• vihikoiranKAVERI

Minulla on vihikoira n.3v. Olen käyttänyt sitä metsällä ja kouluttanut sitä jonkin verran, mutta on siinä muutama ongelmakin, kun sitä taluttaa se ei tee kissoille mitään,mutta kun sen päästää irti se ajaa kissoja takaa. Tiedän, että vihit ovat ajokoiria mutta miten tämän saa loppumaan? On toinenkin asia, kun päästän vihini metsässä irti se ei viihdy, kun vähän aikaa ja juoksee sitten kotiin. Haluan vihistäni viellä metsästyskoiran APUA! Ps. Onko normaalia että silä on nyt karvan lähtöaika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1699
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1452
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      92
      1312
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1163
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1048
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1019
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      214
      820
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      773
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      753
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      718
    Aihe