Solteq?

Millainen firma?

Kellään tuntumaa ko. firmaan? Millainen työpaikka?

21

9712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • firmassa

      laitettiin juuri päättyneissä yt-neuvotteluissa 30 henkeä pihalle...

      • on

        yt-neuvottelut käynnissä


      • kummalta

        että ensin ostetaan silloiselta TietoEnatorilta resursseja/ohjelmistoja ja nyt vähän ajan kuluttua potkitaan osa noista henkilöistä sitten pihalle. Tämäkö on nyt sitä nykyaikaa???


    • Jaa.....a

      Mitä lehtiä olen seurannut niin on Solteqin historiaan mahtuntun monet YT:t. Välissä firma on voitolla, välillä tappiolla. Uutta porukkaa otetaan sisään tosisinaan paljonkin ja sitten on taas YT:t.

      Siitäkään ei aina ota selvää onko YT seurausta hyvin tai huonosti menneestä vuodesta, ehta pörssiyhtiö siis ;)

    • ei niin epätoivoinen

      Hakevat tällä hetkellä rekryfirman kautta henkilöitä, jotka alkaisivat myydä firman ohjelmistoa 100 % provikkapalkalla ja omalla toiminimellään... riski siis kokonaan ulkoistettu sille, joka tohon lähtee.

      • tyytyväisiä?

        Mitenhän lienee asiakkaat tyytyväisiä noihin ratkaisuihin? Ettei vaan myydä jotain, että saadaan provikat ja jätetä sitten asiakas liriin?


      • Siltähän
        tyytyväisiä? kirjoitti:

        Mitenhän lienee asiakkaat tyytyväisiä noihin ratkaisuihin? Ettei vaan myydä jotain, että saadaan provikat ja jätetä sitten asiakas liriin?

        Siltähän tuo alkaa tuntua. Ilmeisesti ei haluta pitää kiinni vanhoista asiakkaista....


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta kommentoin silti. Yrityksen sisällä aivan järkyttävän huonoa johtamista eikä työntekijää arvosteta ollenkaan. Heti ensimmäisen mahdollisuuden tullen uudet työntekijät potkitaan pihalle, vaikka samalla Solteq tekee miljoonakauppoja. En suosittelisi työnantajana edes pahimmalle vihamiehelle!

      • Anonyymi

        Voisin veikata, että emme työskentele samassa yksikössä. Oma lähiesimies sekä yksikön esimies ovat aika mallikelpoisia yksilöitä ja kuuntelevat työntekijöitä ja parannusehdotuksiinkin saa aika hyvin vastetta.


    • Anonyymi

      Hain kyseiseen paikkaan joskus. Minut olisi laitettu tekemään joku osaamisen mittaava testi. Pyysin, että ensin tehdään työsopimus, koska työttömyysturvalaissa on kohta, että työtön voi menettää etuuden, jos työskentelee firmassa palkatta. Eivät suostuneet tuohon enkä saanut paikkaa. Kyllä kunnon firma tekee minimuotoisen työsopimuksen osaamisen mittaavaa testiä varten.

      • Anonyymi

        Enpä ole koskaan kuullut että tehtäisiin mitään ihme minisopimuksia työhaastattelua varten. Jos minulle joku hakija alkaisi tuollaisia selittämään niin 100% varmuudella olisi hausta ulkona samantien. Kuten sinulle taisi juuri käydä......


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämmöinen löytyi: https://kymensanomat.fi/uutiset/lahella/43c82f67-9c0a-4d7f-9b2f-cbb625f6d31b

        Tästä on puhuttu monessakin paikassa. Pitäs tehdä "proggis" joka ei välttämättä olekkaan pieni tai sitten on tekniseltä ratkaisultaan lähes copy-paste sopiva johonkin projektiin.

        Yt:tä ja irtisanomisia siellä on ollut jatkuvasti ja yksiköiyä myyty yllätyäen toisiin yrityksiin.

        Pyydettiin kerran heti 1. haastettelun jälkeen suosittelijoita vaikka palkka jne kuvioista ei oltu keskusteltu mitään. Pyysin vastaavasti konkun lähtenern henkilön nimeä jolta olisi voinut kysyä että miten työkuviot sujuivat ja että miksi oli lähtenyt.
        En saanut.

        Pääkaupunkiseudullakin palkkataso ilmeisen matala.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mikähän meininki nykyään tässä firmassa?

      • Anonyymi

        Osake pudonnut parissa vuodessa 6€ -> 0,75€. Firma myy epätoivoisena bisneksiään jotta saa kassaan rahaa. Toimarina ihme wannabe Sarasvuo jonka ulosantia jaksaa kuunnella enintään 5min. Yyteetä yyteen perään eikä tunnu että firman johdolla olisi pientäkään ymmärrystä toimialasta, saatika markkinasta. Että ei muuta kuin lappua sisään


    • Anonyymi

      Valitettavasti työntekijöillä on usein tämän kokoluokan firmoissa ehdoton vaitiolovelvollisuus. Eli monesti varsinkaan negatiivinen kommentointi ei ole sallittua…

      • Anonyymi

        Ei varmaan tarvita sisäpiirin tietoa - surkeasti menee ja johtajia vaihdetaan kuin sukkia ja kuvitellaan sen auttavan. Toimari saa jatkaa, vaikka tulokset eivät sitä todellakaan tue. Yksi liiketoiminta myytiin ja toinen ajettiin alas, kolmas tekee persnettoa ja tj kertoo kuinka huonoa laatua tekijät on pukannut ulos. Eli tuskinpa ainakaan tällä hetkellä kovin kiva paikka työskennellä……


    • Anonyymi

      Todella onneton vuosi 2023. Wannabe sarasvuota voi kuunnella juutuubista - aika sekavaa selittelyä taas kerran

    • Anonyymi

      Ja jälleen alkaa YT:t…..Köyhän miehen Sarasvuo se vaan saa pitää pestinsä, mutta miksi ja millä näytöillä? Kuunnella sitä ei voi kukaan jaksaa, sen verran raivostuttava tapa esiintyä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      847
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      746
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe