tuki ei ole keksinyt ratkaisua. minun on käynnistettävä joka aamu tai ilta kone uudelleen jotta eri asemat ja kansiot aukeaisi/päivittyisi normaalisti. muuten menee jopa 30sek kun kansio aukeaa tai levytunnukset tulee esiin hissiä siirtäessä.missä vika? ei ainakaan asemat ole lähjelläkään täysiä .
resurssiehallinta hidastelee
9
225
Vastaukset
- juhakorkeapudas
Missä ne asemat ja kansiot sijaitsevat, palvelimellako?
Yhteys palvelimeen voi olla hidastunut päivisin kun yhtäaikaisia käyttäjiä on useita -> verkko/palvelin väärin mitoitettu.
Virustorjuntaohjelma, joka skannaa avatun kansion voi hidastaa sen käyttöä, varsinkin jos kyse verkkolevystä. - puuttuu
olennaista tietoa:
- onko aikaisemmin toiminut normaalisti?
- toimivatko muut verkon koneet normaalisti?
- jos toimivat, niin ovatko samalla käyttöjärjestelmällä ja verkkoasetuksilla?
Vika voi olla:
- koneen verkkoasetukset pielessä
- verkossa fyysistä vikaa
- nuo edellisessä vastauksessa mainitut- kysyjä45
jeps. eli muutkin ovat kertoneet joskus mutta minulla tätä on erityisesti haitaksi asti ja nykyään aina. koneita on kymmeniä kuitenkin.vaihdoin huonetta mutta kone pysyi samana. tätä oli jonkin aikaa edellisessä huoneessakin mutta vain noin viikon. kaikissa koneissa samat asetukset ja käyttis. verkkoasetukset ovat ok, tuki on käyny kattomas. ehdottivat myös viruskannausta mutta tyrmäsin koska miksi juuri minulla ja silloin kun aukasen res.hallinnan hiiren oikealla tai oma tietokoneen. samoin jos jatkan tiedostojen selausta jo aukiolevissa sama juttu aina kestää.
- vieläkään
kysyjä45 kirjoitti:
jeps. eli muutkin ovat kertoneet joskus mutta minulla tätä on erityisesti haitaksi asti ja nykyään aina. koneita on kymmeniä kuitenkin.vaihdoin huonetta mutta kone pysyi samana. tätä oli jonkin aikaa edellisessä huoneessakin mutta vain noin viikon. kaikissa koneissa samat asetukset ja käyttis. verkkoasetukset ovat ok, tuki on käyny kattomas. ehdottivat myös viruskannausta mutta tyrmäsin koska miksi juuri minulla ja silloin kun aukasen res.hallinnan hiiren oikealla tai oma tietokoneen. samoin jos jatkan tiedostojen selausta jo aukiolevissa sama juttu aina kestää.
auennut kaikki. Vähän vaikea on yhä arvailla, kun puuttuu myös ne perustiedot, jotka ovat omalla mikrotuellasi:
- langaton vai lankaverkko
- käyttöjärjestelmät, ja niiden päivitysasteet
- DHCP vai kiinteä IP
Kaikkien verkon koneiden hidastelu viittaa verkon kapasiteetin loppumiseen, kriittisen verkkokomponentin rikkoutumiseen tai vääriin verkkoasetuksiin (kaikissa koneissa).
Hidastelun ilmetessä, Windows-ympäristössä, kokeillaan seuraavia komentoriviltä:
- 50 pingin sarja palvelimelle, ei saisi hukata yhtään pakettia ja viiveiden tulisi olla minimaalisia
- tracert tarkistus reitille palvelimeen, jos pingi hukkaa paketteja tai ilmenee viiveitä
- auttaako ipconfig /release ja/tai ipconfig /renew tilanteeseen vieläkään kirjoitti:
auennut kaikki. Vähän vaikea on yhä arvailla, kun puuttuu myös ne perustiedot, jotka ovat omalla mikrotuellasi:
- DHCP vai kiinteä IP
Kaikkien verkon koneiden hidastelu viittaa verkon kapasiteetin loppumiseen, kriittisen verkkokomponentin rikkoutumiseen tai vääriin verkkoasetuksiin (kaikissa koneissa).
Hidastelun ilmetessä, Windows-ympäristössä, kokeillaan seuraavia komentoriviltä:
- 50 pingin sarja palvelimelle, ei saisi hukata yhtään pakettia ja viiveiden tulisi olla minimaalisia
- tracert tarkistus reitille palvelimeen, jos pingi hukkaa paketteja tai ilmenee viiveitä
- auttaako ipconfig /release ja/tai ipconfig /renew tilanteeseenOvat aina tarpeen, mutta, tulee ottaa huomioon, tässäkin tapauksessa on firman kone ja firmassa on tukihenkilö/henkilöitä. Koneet voivat olla sekä intra- että internetissä. Niihin ei tule mennä, eikä voida mennä tekemään mitään muutoksia käyttäjätasolla. Jos pystyy tekemään muutoksia, on verkko aivan varmasti sekaisin ja tietoturva riskit ovat suuria. Eli annetaan tukihenkilöstön hoitaa homma.
- kalliita sanoja
huru_ukko kirjoitti:
Ovat aina tarpeen, mutta, tulee ottaa huomioon, tässäkin tapauksessa on firman kone ja firmassa on tukihenkilö/henkilöitä. Koneet voivat olla sekä intra- että internetissä. Niihin ei tule mennä, eikä voida mennä tekemään mitään muutoksia käyttäjätasolla. Jos pystyy tekemään muutoksia, on verkko aivan varmasti sekaisin ja tietoturva riskit ovat suuria. Eli annetaan tukihenkilöstön hoitaa homma.
veli hyvä. Firman omalla mikrotuella kun on se paras tietämys perusasioista, joita alkuperäinen kysyjä ei tuonut ilmi. Verkkoasetuksia yksittäinen käyttäjä ei saa mennä säätelemään. Nuo Windowsin komennothan eivät muuta mitään asetuksia, antavat vain osviittaa mistä vikaa etsiä.
- alottaja
vieläkään kirjoitti:
- DHCP vai kiinteä IP
- auttaako ipconfig /release ja/tai ipconfig /renew tilanteeseentietnki lankaverkko, päivitysaste? xp pro sp 3, ilmeisesti öö en ole kattonut onko kiinteä IP, ja muut koneet nyt ei hidastele kuten mun. kaikki levyasemat 10kpl.
- se masiina
alottaja kirjoitti:
tietnki lankaverkko, päivitysaste? xp pro sp 3, ilmeisesti öö en ole kattonut onko kiinteä IP, ja muut koneet nyt ei hidastele kuten mun. kaikki levyasemat 10kpl.
sanoo kun ottaa 50 pingin sarjan palvelimelle, jossa verkkoasema on? Testataan nimenomaan silloin kun hidastelee. Start > Run > cmd > ping /n 50 \\palvelin (tai palvelimen suora IP) Hukkuuko paketit, onko viivettä? 10/100/1000 Mbit lähiverkossa ei pitäisi olla yhtään viivettä, eivätkä paketit saa hukkua.
- pikkuisen jäi
se masiina kirjoitti:
sanoo kun ottaa 50 pingin sarjan palvelimelle, jossa verkkoasema on? Testataan nimenomaan silloin kun hidastelee. Start > Run > cmd > ping /n 50 \\palvelin (tai palvelimen suora IP) Hukkuuko paketit, onko viivettä? 10/100/1000 Mbit lähiverkossa ei pitäisi olla yhtään viivettä, eivätkä paketit saa hukkua.
pois tuosta edellisestä. Tuleeko eroja jos pingaa nimellä, tai suoraan IP:llä? DNS tökkii jos tulee eroja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815