resurssiehallinta hidastelee

työpaikan kone

tuki ei ole keksinyt ratkaisua. minun on käynnistettävä joka aamu tai ilta kone uudelleen jotta eri asemat ja kansiot aukeaisi/päivittyisi normaalisti. muuten menee jopa 30sek kun kansio aukeaa tai levytunnukset tulee esiin hissiä siirtäessä.missä vika? ei ainakaan asemat ole lähjelläkään täysiä .

9

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      Missä ne asemat ja kansiot sijaitsevat, palvelimellako?

      #1
      Yhteys palvelimeen voi olla hidastunut päivisin kun yhtäaikaisia käyttäjiä on useita -> verkko/palvelin väärin mitoitettu.

      #2
      Virustorjuntaohjelma, joka skannaa avatun kansion voi hidastaa sen käyttöä, varsinkin jos kyse verkkolevystä.

    • puuttuu

      olennaista tietoa:
      - onko aikaisemmin toiminut normaalisti?
      - toimivatko muut verkon koneet normaalisti?
      - jos toimivat, niin ovatko samalla käyttöjärjestelmällä ja verkkoasetuksilla?

      Vika voi olla:
      - koneen verkkoasetukset pielessä
      - verkossa fyysistä vikaa
      - nuo edellisessä vastauksessa mainitut

      • kysyjä45

        jeps. eli muutkin ovat kertoneet joskus mutta minulla tätä on erityisesti haitaksi asti ja nykyään aina. koneita on kymmeniä kuitenkin.vaihdoin huonetta mutta kone pysyi samana. tätä oli jonkin aikaa edellisessä huoneessakin mutta vain noin viikon. kaikissa koneissa samat asetukset ja käyttis. verkkoasetukset ovat ok, tuki on käyny kattomas. ehdottivat myös viruskannausta mutta tyrmäsin koska miksi juuri minulla ja silloin kun aukasen res.hallinnan hiiren oikealla tai oma tietokoneen. samoin jos jatkan tiedostojen selausta jo aukiolevissa sama juttu aina kestää.


      • vieläkään
        kysyjä45 kirjoitti:

        jeps. eli muutkin ovat kertoneet joskus mutta minulla tätä on erityisesti haitaksi asti ja nykyään aina. koneita on kymmeniä kuitenkin.vaihdoin huonetta mutta kone pysyi samana. tätä oli jonkin aikaa edellisessä huoneessakin mutta vain noin viikon. kaikissa koneissa samat asetukset ja käyttis. verkkoasetukset ovat ok, tuki on käyny kattomas. ehdottivat myös viruskannausta mutta tyrmäsin koska miksi juuri minulla ja silloin kun aukasen res.hallinnan hiiren oikealla tai oma tietokoneen. samoin jos jatkan tiedostojen selausta jo aukiolevissa sama juttu aina kestää.

        auennut kaikki. Vähän vaikea on yhä arvailla, kun puuttuu myös ne perustiedot, jotka ovat omalla mikrotuellasi:
        - langaton vai lankaverkko
        - käyttöjärjestelmät, ja niiden päivitysasteet
        - DHCP vai kiinteä IP

        Kaikkien verkon koneiden hidastelu viittaa verkon kapasiteetin loppumiseen, kriittisen verkkokomponentin rikkoutumiseen tai vääriin verkkoasetuksiin (kaikissa koneissa).

        Hidastelun ilmetessä, Windows-ympäristössä, kokeillaan seuraavia komentoriviltä:
        - 50 pingin sarja palvelimelle, ei saisi hukata yhtään pakettia ja viiveiden tulisi olla minimaalisia
        - tracert tarkistus reitille palvelimeen, jos pingi hukkaa paketteja tai ilmenee viiveitä
        - auttaako ipconfig /release ja/tai ipconfig /renew tilanteeseen


      • vieläkään kirjoitti:

        auennut kaikki. Vähän vaikea on yhä arvailla, kun puuttuu myös ne perustiedot, jotka ovat omalla mikrotuellasi:
        - langaton vai lankaverkko
        - käyttöjärjestelmät, ja niiden päivitysasteet
        - DHCP vai kiinteä IP

        Kaikkien verkon koneiden hidastelu viittaa verkon kapasiteetin loppumiseen, kriittisen verkkokomponentin rikkoutumiseen tai vääriin verkkoasetuksiin (kaikissa koneissa).

        Hidastelun ilmetessä, Windows-ympäristössä, kokeillaan seuraavia komentoriviltä:
        - 50 pingin sarja palvelimelle, ei saisi hukata yhtään pakettia ja viiveiden tulisi olla minimaalisia
        - tracert tarkistus reitille palvelimeen, jos pingi hukkaa paketteja tai ilmenee viiveitä
        - auttaako ipconfig /release ja/tai ipconfig /renew tilanteeseen

        Ovat aina tarpeen, mutta, tulee ottaa huomioon, tässäkin tapauksessa on firman kone ja firmassa on tukihenkilö/henkilöitä. Koneet voivat olla sekä intra- että internetissä. Niihin ei tule mennä, eikä voida mennä tekemään mitään muutoksia käyttäjätasolla. Jos pystyy tekemään muutoksia, on verkko aivan varmasti sekaisin ja tietoturva riskit ovat suuria. Eli annetaan tukihenkilöstön hoitaa homma.


      • kalliita sanoja
        huru_ukko kirjoitti:

        Ovat aina tarpeen, mutta, tulee ottaa huomioon, tässäkin tapauksessa on firman kone ja firmassa on tukihenkilö/henkilöitä. Koneet voivat olla sekä intra- että internetissä. Niihin ei tule mennä, eikä voida mennä tekemään mitään muutoksia käyttäjätasolla. Jos pystyy tekemään muutoksia, on verkko aivan varmasti sekaisin ja tietoturva riskit ovat suuria. Eli annetaan tukihenkilöstön hoitaa homma.

        veli hyvä. Firman omalla mikrotuella kun on se paras tietämys perusasioista, joita alkuperäinen kysyjä ei tuonut ilmi. Verkkoasetuksia yksittäinen käyttäjä ei saa mennä säätelemään. Nuo Windowsin komennothan eivät muuta mitään asetuksia, antavat vain osviittaa mistä vikaa etsiä.


      • alottaja
        vieläkään kirjoitti:

        auennut kaikki. Vähän vaikea on yhä arvailla, kun puuttuu myös ne perustiedot, jotka ovat omalla mikrotuellasi:
        - langaton vai lankaverkko
        - käyttöjärjestelmät, ja niiden päivitysasteet
        - DHCP vai kiinteä IP

        Kaikkien verkon koneiden hidastelu viittaa verkon kapasiteetin loppumiseen, kriittisen verkkokomponentin rikkoutumiseen tai vääriin verkkoasetuksiin (kaikissa koneissa).

        Hidastelun ilmetessä, Windows-ympäristössä, kokeillaan seuraavia komentoriviltä:
        - 50 pingin sarja palvelimelle, ei saisi hukata yhtään pakettia ja viiveiden tulisi olla minimaalisia
        - tracert tarkistus reitille palvelimeen, jos pingi hukkaa paketteja tai ilmenee viiveitä
        - auttaako ipconfig /release ja/tai ipconfig /renew tilanteeseen

        tietnki lankaverkko, päivitysaste? xp pro sp 3, ilmeisesti öö en ole kattonut onko kiinteä IP, ja muut koneet nyt ei hidastele kuten mun. kaikki levyasemat 10kpl.


      • se masiina
        alottaja kirjoitti:

        tietnki lankaverkko, päivitysaste? xp pro sp 3, ilmeisesti öö en ole kattonut onko kiinteä IP, ja muut koneet nyt ei hidastele kuten mun. kaikki levyasemat 10kpl.

        sanoo kun ottaa 50 pingin sarjan palvelimelle, jossa verkkoasema on? Testataan nimenomaan silloin kun hidastelee. Start > Run > cmd > ping /n 50 \\palvelin (tai palvelimen suora IP) Hukkuuko paketit, onko viivettä? 10/100/1000 Mbit lähiverkossa ei pitäisi olla yhtään viivettä, eivätkä paketit saa hukkua.


      • pikkuisen jäi
        se masiina kirjoitti:

        sanoo kun ottaa 50 pingin sarjan palvelimelle, jossa verkkoasema on? Testataan nimenomaan silloin kun hidastelee. Start > Run > cmd > ping /n 50 \\palvelin (tai palvelimen suora IP) Hukkuuko paketit, onko viivettä? 10/100/1000 Mbit lähiverkossa ei pitäisi olla yhtään viivettä, eivätkä paketit saa hukkua.

        pois tuosta edellisestä. Tuleeko eroja jos pingaa nimellä, tai suoraan IP:llä? DNS tökkii jos tulee eroja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1014
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      844
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      767
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      652
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      560
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      486
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      465
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    Aihe