Tuli tässä mieleen yksi asia. Kaikki suomalaiset harekrishnat viljelevät sanastoa, jonka on luonut joku anonyymi kääntäjä. Kuka on keksinyt Prabhupadan termeille suomalaiset vastineet? Tarkoitan sellaisia sanoja kuin "persoonattomuusfilosofi", "sädehohto", "aineellinen luonto", "henkinen maailma", "taivaalliset planeettajärjestelmät", "ylisielu", jne. Ovatko ne jonkun tuntemattoman fil. yo:n inipiraation tuotetta?
Krishna-liikkeen suomenkielinen
32
1767
Vastaukset
- Ovat ok...
Miksi haluat tietää kenen kääntämiä nämä termit ovat? Ketä tämä tieto auttaisi? Jos ne mielestäsi ovat huonoja, tarjoa parempia, vaikka sähköpostilla [email protected] Katsotaan: persoonattomuusfilosofi - impersonalist sädehohto - effulgence, rays aineellinen luonto - material nature taivaalliset planeetat - heavenly planets ylisielu - supersoul --- Onko näistä termeistä muut kuin supersoul Prabhupadan "tekemiä" käännöksiä sanskritista? Entä nämä: aineellisen luonnon laadut - modes of material nature yliaistillinen - transcendental Jumaluuden Ylin Persoonallisuus - The Supreme Personality of Godhead kaikkien syitten alkusyy- the cause of all causes
- prabhu
Kyllä ne käännökset ovat hyviä, niillä sanoilla on hyvä meditoida.
- Anonyymi
Myös kristinuskossa Jeesus ei myös kertonut ihan kaikkea, koska häntä ei olisi ymmärretty oikein. Raamatussa (Johannes 16 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI)
on teksti, jossa sanotaan:
”Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan”.
Elikkä tieto tuotiin eri kansoille eri aikoina juuri sen mukaan, jota ihmiset juuri sillä hetkellä pystyisivät omaksumaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös kristinuskossa Jeesus ei myös kertonut ihan kaikkea, koska häntä ei olisi ymmärretty oikein. Raamatussa (Johannes 16 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI)
on teksti, jossa sanotaan:
”Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan”.
Elikkä tieto tuotiin eri kansoille eri aikoina juuri sen mukaan, jota ihmiset juuri sillä hetkellä pystyisivät omaksumaan.Śrī Īśopaniṣad
Mantra yksi:
Kaikki tässä maailmankaikkeudessa, olipa se sitten elollista tai elotonta, on Hänen vallassaan ja kuuluu Hänelle. Siksi jokaisen tulisi käyttää vain sitä, mikä on välttämätöntä ja mikä on myönnetty hänen osuudekseen, eikä kajota mihinkään muuhun, ymmärtäen hyvin, kenelle kaikki kuuluu.
er - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös kristinuskossa Jeesus ei myös kertonut ihan kaikkea, koska häntä ei olisi ymmärretty oikein. Raamatussa (Johannes 16 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI)
on teksti, jossa sanotaan:
”Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan”.
Elikkä tieto tuotiin eri kansoille eri aikoina juuri sen mukaan, jota ihmiset juuri sillä hetkellä pystyisivät omaksumaan.Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
Illuusioiden maailmasta ikuisen todellisuuden maailmaan
Srila Avadhut Maharaj: Krishna sanoo ”Bhagavad-gitassa”: ”Jumalan maailmasta kukaan ei tule takaisin”. Miksi? Koska emme voi luopua rakkaudesta. Se on mahdotonta. Jos meillä on valinnanvaraa, valitsemme aina parhaan. Jos meistä tulee korkeimman maailman asukkaita, emme koskaan halua palata alempaan maailmaan. Emme voi enää asua täällä. Tulemme elämään ikuisesti Jumalan maailmassa. Kun olemme löytäneet aidon kodin, emme voi enää jättää sitä. Aineellinen maailma on yritys rakentaa ”korttitalo”. Täällä kukaan ei rakasta meitä, kukaan ei välitä meistä, kukaan ei tarvitse meitä. Meidän on ymmärrettävä, että meillä on todellinen koti, jossa meitä odotetaan ja rakastetaan. Meidän mottomme on siirtyä illuusioiden maailman ”korttitalosta” ikuisen todellisuuden maailmaan, jossa kaikki syntimme annetaan anteeksi. Syntimme annetaan anteeksi ja unohdetaan.
Kysymys: Onko meillä tämä mahdollisuus?
Srila Avadhut Maharaj: Jos ei olisi ollut tätä mahdollisuutta, emme olisi tehneet niin. Jokaisella ei ole vain mahdollisuuksia, vaan valtava potentiaali henkiseen elämään. Ymmärrämme tämän, kun tietoisuutemme herää, ja saamme todella yhteyden siihen. Tällä hetkellä pelkäämme tätä maailmaa, koska emme tunne sitä emmekä ymmärrä sitä. Jokaisella meistä on isä, mutta emme tunne todellista isämme. Jokaisella on ystäviä, mutta emme tunne todellisia ystäviämme. Todellinen isä ja ystävät eivät ole vain hieman parempia kuin nykyiset, heillä on todellinen olemus.
lyutf - Anonyymi
Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
...
Henkinen maailma on rajaton. Kukaan ei voi määrittää sen alkua ja loppua, se ulottuu todellisuuden läpi loputtomasti, ja on rajaton kooltaan. Myös muita maailman osia pidämme rajattomina, kuten aineellista maailmaa, joka myös on rajaton. Me pidämme aineellista maailmaa rajattomana, koska me, pikkuruiset sielut, olemme merkityksettömässä asemassa. Havaintokykymme on rajallinen, mutta Jumalallisella todellisuudella ei ole rajoja.
Tällä hetkellä olemme tässä ehdollistetussa, rajoitetussa osassa aineellista maailmaa, mutta tämä ei ole todellinen kotimme. Henkinen maailma on todellinen asuinpaikkamme. Meillä on kyky tietoiseen olemassaoloon, henkiseen olemassaoloon tässä maailmassa.
yt - Anonyymi
Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
...
Henkinen maailma on rajaton. Kukaan ei voi määrittää sen alkua ja loppua, se ulottuu todellisuuden läpi loputtomasti, ja on rajaton kooltaan. Myös muita maailman osia pidämme rajattomina, kuten aineellista maailmaa, joka myös on rajaton. Me pidämme aineellista maailmaa rajattomana, koska me, pikkuruiset sielut, olemme merkityksettömässä asemassa. Havaintokykymme on rajallinen, mutta Jumalallisella todellisuudella ei ole rajoja.
Tällä hetkellä olemme tässä ehdollistetussa, rajoitetussa osassa aineellista maailmaa, mutta tämä ei ole todellinen kotimme. Henkinen maailma on todellinen asuinpaikkamme. Meillä on kyky tietoiseen olemassaoloon, henkiseen olemassaoloon tässä maailmassa.
g
- muutenkin...
Se nyt on muutenkin ihan hihhuliuskonto! Ei sita kannata ottaa vakavasti.
- Syntax Error..
Kaukana on Hare Krishna hihhuleista ja uskonnosta lahkoilmiönä. Kyseessä on tieteellinen menetelmä oivaltaa ikuinen suhteemme Absoluuttiseen Totuuteen, Kaikkien Syitten Alkusyyhyn. Menetelmän ytimenä on mantramietiskely oivaltaneen sielun ohjauksessa.
- joo....
Syntax Error.. kirjoitti:
Kaukana on Hare Krishna hihhuleista ja uskonnosta lahkoilmiönä. Kyseessä on tieteellinen menetelmä oivaltaa ikuinen suhteemme Absoluuttiseen Totuuteen, Kaikkien Syitten Alkusyyhyn. Menetelmän ytimenä on mantramietiskely oivaltaneen sielun ohjauksessa.
Kyllä tuntuu olevan melkoisesti systax erroria sinullakin.
- vitamiineja ei ole!
Syntax Error.. kirjoitti:
Kaukana on Hare Krishna hihhuleista ja uskonnosta lahkoilmiönä. Kyseessä on tieteellinen menetelmä oivaltaa ikuinen suhteemme Absoluuttiseen Totuuteen, Kaikkien Syitten Alkusyyhyn. Menetelmän ytimenä on mantramietiskely oivaltaneen sielun ohjauksessa.
Pahimman sortin lahko. Tuhlasin siellä aikaani toistakymmentä vuotta kaupittelemalla kadulla kirjoja ja kasetteja, nukkuen sotkuisissa asramoissa ja ollen nokkahenkilöiden oikkujen vietävänä.
Lahkon viisauksiin kuuluu mm. liikkeen perustajan viljelemä avoin rasismi (mustaihoiset = lättänokkaiset roistot, joiden ei pitäisi saa asua kaupungeissa), naisten pienemmät aivot (= ovat siksi typerämpiä), lasten sijoittaminen toiseen maahan gurukula-kouluihin pois vanhempien luota (--> valtavasti pedofiliatapauksia) ja lehmänpaskan käyttäminen kattiloiden desinfiointiin.
Tervetuloa vaan 2000-luvulle. - vapaus!
Syntax Error.. kirjoitti:
Kaukana on Hare Krishna hihhuleista ja uskonnosta lahkoilmiönä. Kyseessä on tieteellinen menetelmä oivaltaa ikuinen suhteemme Absoluuttiseen Totuuteen, Kaikkien Syitten Alkusyyhyn. Menetelmän ytimenä on mantramietiskely oivaltaneen sielun ohjauksessa.
Missä tätä hihhulismia on tutkittu tieteellisesti? Onko ensiksi asetettu hypoteesi, tehty kokeita, seurattu tuloksia ja näin luotu malli teorian pohjaksi? Mikä todistaa metodin toimivuuden.
Ainiin!! The proof of the pudding is in the eating. Sitähän pitää tietenkin harjoittaa antaumuksellisesti vailla rikkeitä pyhää nimeä kohtaan. Eli tällainen koehenkilö pitäisi jostain löytää. Mutta miten mitataan onnistumista? Miten todennetaan, että ikuinen suhde on luotu kaiken ilon lähteeseen? No ei tietenkään mitenkään!
Siksi Bhaktivedanta Institute teki älykkäästi kun lopetti yritykset selvittää kosmologiaa nykytieteen valaisemille ihmisille. He siirtyivät .. tietoisuuden tutkimiseen. Siinä saadaan taas puuhasteltua näennäistieteellisesti jokunen tovi ennen kuin nalkki napsahtaa.
Missä muuten viipyy se luvattu Hare Krishna -vallankumous? Kirjathan ovat kuin aikapommeja, jotka räjäyttävät lian pois karmien likaisesta tietoisuudesta. Siellä ne nyt ovat tikittäneet kymmeniä vuosia ja suurin muutos on se, että lahkon miehille ostettiin jokaiselle oma puku. :-)
Vaan eipä niitä kirjoja käytännössä kukaan viitsi lukea. Umpikuivaa jorinaa kilometritolkulla ja jankutusta sivusta toiseen. - hihhulihumpsis
vapaus! kirjoitti:
Missä tätä hihhulismia on tutkittu tieteellisesti? Onko ensiksi asetettu hypoteesi, tehty kokeita, seurattu tuloksia ja näin luotu malli teorian pohjaksi? Mikä todistaa metodin toimivuuden.
Ainiin!! The proof of the pudding is in the eating. Sitähän pitää tietenkin harjoittaa antaumuksellisesti vailla rikkeitä pyhää nimeä kohtaan. Eli tällainen koehenkilö pitäisi jostain löytää. Mutta miten mitataan onnistumista? Miten todennetaan, että ikuinen suhde on luotu kaiken ilon lähteeseen? No ei tietenkään mitenkään!
Siksi Bhaktivedanta Institute teki älykkäästi kun lopetti yritykset selvittää kosmologiaa nykytieteen valaisemille ihmisille. He siirtyivät .. tietoisuuden tutkimiseen. Siinä saadaan taas puuhasteltua näennäistieteellisesti jokunen tovi ennen kuin nalkki napsahtaa.
Missä muuten viipyy se luvattu Hare Krishna -vallankumous? Kirjathan ovat kuin aikapommeja, jotka räjäyttävät lian pois karmien likaisesta tietoisuudesta. Siellä ne nyt ovat tikittäneet kymmeniä vuosia ja suurin muutos on se, että lahkon miehille ostettiin jokaiselle oma puku. :-)
Vaan eipä niitä kirjoja käytännössä kukaan viitsi lukea. Umpikuivaa jorinaa kilometritolkulla ja jankutusta sivusta toiseen.Suurimman osan näistä ylimaallisista käännöksistä, joita nykyiset ISKCONin suomalaiset jäsenet siis meditoivat, ovat tehneet sittemmin pannaan ja demoneiksi julistetut lahkosta lähteneet ex-jäsenet... ;) Kyllä maar, unohtuu lahkolaisilla usein mainita kuka tuon valtavan käännösoperaation oikein onkaan tehnyt. Kymmeniä ihmisiä on elämänsä lahkolle uhrannut muissakin yhteisön töissä - lähtijäisiksi saapi lähinnä kengänpohjaa ja haukkuja, unohtamatta valtaisaa syyllistämisen ryöppyä.
Mutta mukavaa toki on niin kauan kuin täyttää kaikki lahkon vaatimukset ja on muutenkin kaikin puolin mukava, säyseä ja ennen kaikkea ei sorru kyseenalaistamaan mitään lahkon opeista. - Param Gati Swami
hihhulihumpsis kirjoitti:
Suurimman osan näistä ylimaallisista käännöksistä, joita nykyiset ISKCONin suomalaiset jäsenet siis meditoivat, ovat tehneet sittemmin pannaan ja demoneiksi julistetut lahkosta lähteneet ex-jäsenet... ;) Kyllä maar, unohtuu lahkolaisilla usein mainita kuka tuon valtavan käännösoperaation oikein onkaan tehnyt. Kymmeniä ihmisiä on elämänsä lahkolle uhrannut muissakin yhteisön töissä - lähtijäisiksi saapi lähinnä kengänpohjaa ja haukkuja, unohtamatta valtaisaa syyllistämisen ryöppyä.
Mutta mukavaa toki on niin kauan kuin täyttää kaikki lahkon vaatimukset ja on muutenkin kaikin puolin mukava, säyseä ja ennen kaikkea ei sorru kyseenalaistamaan mitään lahkon opeista.Ei se auta. Poislähteneet tahi lahkosta poispotkitut ovat olleet tavalla tai toisella hyvin hyvin pahoja tai jotenkin muuten epäonnistuneita yksilöitä. Ei auta itku tahi taannoiset palvelukset antaumuksen ja armon markkinoilla. Prabhupadakin sanoi, että "mies on yhtä suuri kuin viimeisin tekonsa".
- Itsesi!
vapaus! kirjoitti:
Missä tätä hihhulismia on tutkittu tieteellisesti? Onko ensiksi asetettu hypoteesi, tehty kokeita, seurattu tuloksia ja näin luotu malli teorian pohjaksi? Mikä todistaa metodin toimivuuden.
Ainiin!! The proof of the pudding is in the eating. Sitähän pitää tietenkin harjoittaa antaumuksellisesti vailla rikkeitä pyhää nimeä kohtaan. Eli tällainen koehenkilö pitäisi jostain löytää. Mutta miten mitataan onnistumista? Miten todennetaan, että ikuinen suhde on luotu kaiken ilon lähteeseen? No ei tietenkään mitenkään!
Siksi Bhaktivedanta Institute teki älykkäästi kun lopetti yritykset selvittää kosmologiaa nykytieteen valaisemille ihmisille. He siirtyivät .. tietoisuuden tutkimiseen. Siinä saadaan taas puuhasteltua näennäistieteellisesti jokunen tovi ennen kuin nalkki napsahtaa.
Missä muuten viipyy se luvattu Hare Krishna -vallankumous? Kirjathan ovat kuin aikapommeja, jotka räjäyttävät lian pois karmien likaisesta tietoisuudesta. Siellä ne nyt ovat tikittäneet kymmeniä vuosia ja suurin muutos on se, että lahkon miehille ostettiin jokaiselle oma puku. :-)
Vaan eipä niitä kirjoja käytännössä kukaan viitsi lukea. Umpikuivaa jorinaa kilometritolkulla ja jankutusta sivusta toiseen."Sitähän pitää tietenkin harjoittaa antaumuksellisesti vailla rikkeitä pyhää nimeä kohtaan. Eli tällainen koehenkilö pitäisi jostain löytää."
Koehenkilön pitää kyllä olla sinä itse. Tämä tiede nimittäin tutkii tietoisuutta, ja voit kokea vain oman tietoisuutesi. Suotta lähdet joen yli kalaan? - Param Gati Swami
Itsesi! kirjoitti:
"Sitähän pitää tietenkin harjoittaa antaumuksellisesti vailla rikkeitä pyhää nimeä kohtaan. Eli tällainen koehenkilö pitäisi jostain löytää."
Koehenkilön pitää kyllä olla sinä itse. Tämä tiede nimittäin tutkii tietoisuutta, ja voit kokea vain oman tietoisuutesi. Suotta lähdet joen yli kalaan?"Koehenkilön pitää kyllä olla sinä itse. Tämä tiede nimittäin tutkii tietoisuutta, ja voit kokea vain oman tietoisuutesi."
Ei tietoisuuden tutkiminen taida sitten onnistuakaan siellä Bhaktivedanta Instituutissa? Meinaan, jos tuloksia ei voida objektiivisesti todentaa, vaan tulokset ovat mitä ihminen itse päästänsä itselleen saattaa sepittää. Harmi on se. Olisi kiva, jos näistä uskonasioista voitaisiin jotain oikein todistaakin, kuten tieteessä konsanaan oletetaan tehtävän. Toisaalta, mitäpä siinä olisi sitten uskonnolla enää virkaa? - Väärin..
Param Gati Swami kirjoitti:
"Koehenkilön pitää kyllä olla sinä itse. Tämä tiede nimittäin tutkii tietoisuutta, ja voit kokea vain oman tietoisuutesi."
Ei tietoisuuden tutkiminen taida sitten onnistuakaan siellä Bhaktivedanta Instituutissa? Meinaan, jos tuloksia ei voida objektiivisesti todentaa, vaan tulokset ovat mitä ihminen itse päästänsä itselleen saattaa sepittää. Harmi on se. Olisi kiva, jos näistä uskonasioista voitaisiin jotain oikein todistaakin, kuten tieteessä konsanaan oletetaan tehtävän. Toisaalta, mitäpä siinä olisi sitten uskonnolla enää virkaa?"jos tuloksia ei voida objektiivisesti todentaa, vaan tulokset ovat mitä ihminen itse päästänsä itselleen saattaa sepittää."
Ihan objektiivisesti ne voidaan todentaa, koska itseoivalluksen prosessissa on monta eri vaihetta mitä käydään läpi. Voi katsoa missä kohti prosessia ollaan, ihan oikeasti. Tämä on objektiivista.
Prosessi on siinä mielessä subjektiivinen, että tutkimuksen kohteena on tietoisuus, eli todellinen, oma minämme. Silti ovat kaikki "tietoisuuskvantat" identtisiä siinä määrin että prosessia kulkeva voi tarkistaa sen toimivuuden. Oman itsen tutkiminen on itse asiassa objektiivisempaa kuin muiden tietoisuuden tutkiminen. Emmehän voi saada suoraa kokemusta muista kuin itsestämme?
Toinen tapa miten tämä on subjektiivista on se että Krishna eli Jumala päättää itse kenelle suo puhtaan rakkauden tai preman lahjan. Prosessi siis toimii tavallaan mekaanisesti vain tiettyyn pisteeseen asti. Koska tutkimuksen ja oivalluksen kohteena ovat puhdas yksilötietoisuus ja tämän suhde Korkeimpaan, on prosessi sekä objektiivinen että subjektiivinen yhtä aikaa.
Tässä tietoisuuden oivaltamisen eri vaiheista kiteytettynä:
http://www.harekrishnatemple.com/bhakta/chapter25.html
PS tässä esimerkkiä materialistisen tieteen subjektiivisuudesta, eli kun itsekkyys on tieteen perustana, tapahtuu monenlaista:
http://www.countercurrents.org/sharma311009A.htm - Tieteessä..
vapaus! kirjoitti:
Missä tätä hihhulismia on tutkittu tieteellisesti? Onko ensiksi asetettu hypoteesi, tehty kokeita, seurattu tuloksia ja näin luotu malli teorian pohjaksi? Mikä todistaa metodin toimivuuden.
Ainiin!! The proof of the pudding is in the eating. Sitähän pitää tietenkin harjoittaa antaumuksellisesti vailla rikkeitä pyhää nimeä kohtaan. Eli tällainen koehenkilö pitäisi jostain löytää. Mutta miten mitataan onnistumista? Miten todennetaan, että ikuinen suhde on luotu kaiken ilon lähteeseen? No ei tietenkään mitenkään!
Siksi Bhaktivedanta Institute teki älykkäästi kun lopetti yritykset selvittää kosmologiaa nykytieteen valaisemille ihmisille. He siirtyivät .. tietoisuuden tutkimiseen. Siinä saadaan taas puuhasteltua näennäistieteellisesti jokunen tovi ennen kuin nalkki napsahtaa.
Missä muuten viipyy se luvattu Hare Krishna -vallankumous? Kirjathan ovat kuin aikapommeja, jotka räjäyttävät lian pois karmien likaisesta tietoisuudesta. Siellä ne nyt ovat tikittäneet kymmeniä vuosia ja suurin muutos on se, että lahkon miehille ostettiin jokaiselle oma puku. :-)
Vaan eipä niitä kirjoja käytännössä kukaan viitsi lukea. Umpikuivaa jorinaa kilometritolkulla ja jankutusta sivusta toiseen."Ainiin!! The proof of the pudding is in the eating. Sitähän pitää tietenkin harjoittaa antaumuksellisesti vailla rikkeitä pyhää nimeä kohtaan"
Aivan, prosessi on tieteellinen ja jos siitä poikkeaa, ei saa toivottua tulosta. Tämä jo todistaa että kyseessä on tutkimuksen arvoinen asia, eli kokeet ovat jokaisen toistettavissa. Jos epäonnistuu, voi katsoa jälkikäteen että missä meni vikaan, ja jatkaa taas.
Samahan se on jos labrassa tekee kokeen ja joku koekappale ei olekaan niin puhdas kuin pitäisi. Vaikkapa bakteeriviljelmä, jo yksikin tarpeeksi ärhäkkä vieras basilli voi pesiytyä näytteeseen, näin tuhoten koko pyrkimyksen ymmärtää ko. bakteerin käyttäytymistä. - Saavutuksia:
Väärin.. kirjoitti:
"jos tuloksia ei voida objektiivisesti todentaa, vaan tulokset ovat mitä ihminen itse päästänsä itselleen saattaa sepittää."
Ihan objektiivisesti ne voidaan todentaa, koska itseoivalluksen prosessissa on monta eri vaihetta mitä käydään läpi. Voi katsoa missä kohti prosessia ollaan, ihan oikeasti. Tämä on objektiivista.
Prosessi on siinä mielessä subjektiivinen, että tutkimuksen kohteena on tietoisuus, eli todellinen, oma minämme. Silti ovat kaikki "tietoisuuskvantat" identtisiä siinä määrin että prosessia kulkeva voi tarkistaa sen toimivuuden. Oman itsen tutkiminen on itse asiassa objektiivisempaa kuin muiden tietoisuuden tutkiminen. Emmehän voi saada suoraa kokemusta muista kuin itsestämme?
Toinen tapa miten tämä on subjektiivista on se että Krishna eli Jumala päättää itse kenelle suo puhtaan rakkauden tai preman lahjan. Prosessi siis toimii tavallaan mekaanisesti vain tiettyyn pisteeseen asti. Koska tutkimuksen ja oivalluksen kohteena ovat puhdas yksilötietoisuus ja tämän suhde Korkeimpaan, on prosessi sekä objektiivinen että subjektiivinen yhtä aikaa.
Tässä tietoisuuden oivaltamisen eri vaiheista kiteytettynä:
http://www.harekrishnatemple.com/bhakta/chapter25.html
PS tässä esimerkkiä materialistisen tieteen subjektiivisuudesta, eli kun itsekkyys on tieteen perustana, tapahtuu monenlaista:
http://www.countercurrents.org/sharma311009A.htmKatso shokeeraava totuus kuinka mm. rokotetutkimuksissa kansalaiset huijataan täysin:
"PS tässä esimerkkiä materialistisen tieteen subjektiivisuudesta, eli kun itsekkyys on tieteen perustana, tapahtuu monenlaista:"
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=16014 - retyuik
Saavutuksia: kirjoitti:
Katso shokeeraava totuus kuinka mm. rokotetutkimuksissa kansalaiset huijataan täysin:
"PS tässä esimerkkiä materialistisen tieteen subjektiivisuudesta, eli kun itsekkyys on tieteen perustana, tapahtuu monenlaista:"
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=16014En minä nyt ihan luullu, että tekin ootte samalaisia kuin nuo hihhulikristityt! Vaan niinpä näkyy oleva. Kaikenlaiset ääriliikkeet on todeella, todella pahasta!
- hyvin menee
Tieteessä.. kirjoitti:
"Ainiin!! The proof of the pudding is in the eating. Sitähän pitää tietenkin harjoittaa antaumuksellisesti vailla rikkeitä pyhää nimeä kohtaan"
Aivan, prosessi on tieteellinen ja jos siitä poikkeaa, ei saa toivottua tulosta. Tämä jo todistaa että kyseessä on tutkimuksen arvoinen asia, eli kokeet ovat jokaisen toistettavissa. Jos epäonnistuu, voi katsoa jälkikäteen että missä meni vikaan, ja jatkaa taas.
Samahan se on jos labrassa tekee kokeen ja joku koekappale ei olekaan niin puhdas kuin pitäisi. Vaikkapa bakteeriviljelmä, jo yksikin tarpeeksi ärhäkkä vieras basilli voi pesiytyä näytteeseen, näin tuhoten koko pyrkimyksen ymmärtää ko. bakteerin käyttäytymistä.Niinku että Jumala on totta, koska minä uskon siihe, että Jumala on totta!
Jesjes! - Menetelmä
hyvin menee kirjoitti:
Niinku että Jumala on totta, koska minä uskon siihe, että Jumala on totta!
Jesjes!"Niinku että Jumala on totta, koska minä uskon siihe, että Jumala on totta!"
Höpöpuhetta, yhtä hyvin voisit sanoa että darwinismi on totta koska minä uskon että darwinsimi on totta.
Itsensä oivalluksen tieteessä nimenomaan käydään läpi auktorisoitu prosessi jonka myötä oivalletaan luvatut asiat, yksi toisensa perään.Tässä siis tietoisuus tutkii tietoisuutta.
Materialistisessa tieteessä et voi oivaltaa eli kokea mitään, vaan kaikki jää ulkoiseksi informaatioksi koska tietoisuus tutkii ainetta. Siksi materialistisen tieteen harjoittajat pitävät vapaa-aikaa, perhelomia jne.
Kun sielun tieteen harjoittajat oivaltavat ikuisen minän sekä sen oivaltamiseen liittyvän dynaamisen onnellisuuden, eivät he enää tarvitse turvautua iloihin joilla on alku ja loppu. Tätä sanovat kaikki merkittävät itseoivalluksen puolestapuhujat kautta aikojen.
Voit tietenkin jatkaa materialistisen, planeettaamme puhkikuluttavan, mentaliteetin ylistämistä, mutta onko se kovinkaan edistyksellistä tai älykästä? Tässä katsaus tällä hetkellä valtaapitävistä:
http://www.nwo101.com/2009/07/bohemian-grove-open-for-business.html
Todellinen vaihtoehto materialismille, eli himolle, ahneudelle, kateudelle, vihalle, harhalle ja ylpeydelle, on todellisen minän sisäisen onnellisuuden löytäminen. Piste. - Madhava
Menetelmä kirjoitti:
"Niinku että Jumala on totta, koska minä uskon siihe, että Jumala on totta!"
Höpöpuhetta, yhtä hyvin voisit sanoa että darwinismi on totta koska minä uskon että darwinsimi on totta.
Itsensä oivalluksen tieteessä nimenomaan käydään läpi auktorisoitu prosessi jonka myötä oivalletaan luvatut asiat, yksi toisensa perään.Tässä siis tietoisuus tutkii tietoisuutta.
Materialistisessa tieteessä et voi oivaltaa eli kokea mitään, vaan kaikki jää ulkoiseksi informaatioksi koska tietoisuus tutkii ainetta. Siksi materialistisen tieteen harjoittajat pitävät vapaa-aikaa, perhelomia jne.
Kun sielun tieteen harjoittajat oivaltavat ikuisen minän sekä sen oivaltamiseen liittyvän dynaamisen onnellisuuden, eivät he enää tarvitse turvautua iloihin joilla on alku ja loppu. Tätä sanovat kaikki merkittävät itseoivalluksen puolestapuhujat kautta aikojen.
Voit tietenkin jatkaa materialistisen, planeettaamme puhkikuluttavan, mentaliteetin ylistämistä, mutta onko se kovinkaan edistyksellistä tai älykästä? Tässä katsaus tällä hetkellä valtaapitävistä:
http://www.nwo101.com/2009/07/bohemian-grove-open-for-business.html
Todellinen vaihtoehto materialismille, eli himolle, ahneudelle, kateudelle, vihalle, harhalle ja ylpeydelle, on todellisen minän sisäisen onnellisuuden löytäminen. Piste.### Itsensä oivalluksen tieteessä nimenomaan käydään läpi auktorisoitu prosessi jonka myötä oivalletaan luvatut asiat, yksi toisensa perään. Tässä siis tietoisuus tutkii tietoisuutta. ###
Sinä kun olet tässä auktorisoitua prosessia kokeilleena asiasta esitelmöimässä, mihin pisteeseen olet tajuntaasi saanut kehitettyä vuosikymmenien harjoituksen tuloksena? Oletko päässyt tasoja ylöspäin yksi toisensa perään?
### Kun sielun tieteen harjoittajat oivaltavat ikuisen minän sekä sen oivaltamiseen liittyvän dynaamisen onnellisuuden, eivät he enää tarvitse turvautua iloihin joilla on alku ja loppu. Tätä sanovat kaikki merkittävät itseoivalluksen puolestapuhujat kautta aikojen. ###
Hitto vie, kun tällä dynaamisen onnellisuuden oivaltamisellakin on alku. Eikö se niin mennyt, että kaikki alkunsa saanut tulee myös loppunsa kohtaamaan?
### Materialistisessa tieteessä et voi oivaltaa eli kokea mitään, vaan kaikki jää ulkoiseksi informaatioksi koska tietoisuus tutkii ainetta. Siksi materialistisen tieteen harjoittajat pitävät vapaa-aikaa, perhelomia jne. ###
Materialistisen tieteen tutkijat siis ymmärtävät, että työ ja vapaa-aika tulee pitää tasapainossa (yuktAhAra-vihArasya). Vahinko ettei Krishna-liikkeessä tunneta käsitteitä vapaa-aika ja perhelomat, tekisivät varmasti yhdelle jos toisellekin hyvää, niin fyysisen kuin mielenterveydenkin saralla.
Mutta nythän on kuitenkin niin, että tämä lopullinen tietoisuus tai sielu on immateriaalinen, siinä missä tutkimusvälineet mieli ja älykkyys ovat sielulle alisteisia (manasas tu parA buddhir yo buddheH paratas tu saH). Kuinka transkendenssin ylioppilaat tämän probleeman ratkaisevat? - pienisielu
Madhava kirjoitti:
### Itsensä oivalluksen tieteessä nimenomaan käydään läpi auktorisoitu prosessi jonka myötä oivalletaan luvatut asiat, yksi toisensa perään. Tässä siis tietoisuus tutkii tietoisuutta. ###
Sinä kun olet tässä auktorisoitua prosessia kokeilleena asiasta esitelmöimässä, mihin pisteeseen olet tajuntaasi saanut kehitettyä vuosikymmenien harjoituksen tuloksena? Oletko päässyt tasoja ylöspäin yksi toisensa perään?
### Kun sielun tieteen harjoittajat oivaltavat ikuisen minän sekä sen oivaltamiseen liittyvän dynaamisen onnellisuuden, eivät he enää tarvitse turvautua iloihin joilla on alku ja loppu. Tätä sanovat kaikki merkittävät itseoivalluksen puolestapuhujat kautta aikojen. ###
Hitto vie, kun tällä dynaamisen onnellisuuden oivaltamisellakin on alku. Eikö se niin mennyt, että kaikki alkunsa saanut tulee myös loppunsa kohtaamaan?
### Materialistisessa tieteessä et voi oivaltaa eli kokea mitään, vaan kaikki jää ulkoiseksi informaatioksi koska tietoisuus tutkii ainetta. Siksi materialistisen tieteen harjoittajat pitävät vapaa-aikaa, perhelomia jne. ###
Materialistisen tieteen tutkijat siis ymmärtävät, että työ ja vapaa-aika tulee pitää tasapainossa (yuktAhAra-vihArasya). Vahinko ettei Krishna-liikkeessä tunneta käsitteitä vapaa-aika ja perhelomat, tekisivät varmasti yhdelle jos toisellekin hyvää, niin fyysisen kuin mielenterveydenkin saralla.
Mutta nythän on kuitenkin niin, että tämä lopullinen tietoisuus tai sielu on immateriaalinen, siinä missä tutkimusvälineet mieli ja älykkyys ovat sielulle alisteisia (manasas tu parA buddhir yo buddheH paratas tu saH). Kuinka transkendenssin ylioppilaat tämän probleeman ratkaisevat?"Hitto vie, kun tällä dynaamisen onnellisuuden oivaltamisellakin on alku. Eikö se niin mennyt, että kaikki alkunsa saanut tulee myös loppunsa kohtaamaan?"
Tuo argumentti ei päde ikuiseen sieluun, koska herätään jo olemassaolevaan. Koetaan se mikä oli peitettynä. Tiedät kyllä veda-tekstien metaforan heräämisestä mayan unesta.
"Materialistisen tieteen tutkijat siis ymmärtävät, että työ ja vapaa-aika tulee pitää tasapainossa (yuktAhAra-vihArasya)."
Varmaan ymmärrät mitä ajoin takaa, eli se että materialisti raataa jotta saa palkaksi ohimenevän vapaa-ajan ja siihen liittyvät ilot.
Yliaistillisen tien kulkija tekee työtään sekä pitää sopivia lomia ja taukoja tarpeen mukaan.
"Vahinko ettei Krishna-liikkeessä tunneta käsitteitä vapaa-aika ja perhelomat, tekisivät varmasti yhdelle jos toisellekin hyvää, niin fyysisen kuin mielenterveydenkin saralla."
Kyllä Hare Krishnalaiset pitävät perhelomia jos perhe sattuu olemaan. Lomakohteena on usein omat vanhemmat, tai sitten Mayapur tms. ylevä kohde.
Sen sijaan kieltäymyksen elämän vaiheessa mielenkiinto suuntautuu tiukemmin yliaistillisiin asioihin. Olet väärässä kategorisoidessasi tuolla tavalla loan-heiton merkeissä. Aivan kuin HareKrishna- seurakunta olisi joku homogeeni armeijan kasarmi haha.
"Mutta nythän on kuitenkin niin, että tämä lopullinen tietoisuus tai sielu on immateriaalinen, siinä missä tutkimusvälineet mieli ja älykkyys ovat sielulle alisteisia (manasas tu parA buddhir yo buddheH paratas tu saH). Kuinka transkendenssin ylioppilaat tämän probleeman ratkaisevat?"
http://www.asitis.com/4/34.html
Bhagavad-Gita on se kirja jossa kerrotaan ikuisen elämän aakkoset. Siellä Krishna kertoo että ratkaisu probleemaan on henkisen opettajan, aidon gurun puoleen kääntyminen. - Madhava
pienisielu kirjoitti:
"Hitto vie, kun tällä dynaamisen onnellisuuden oivaltamisellakin on alku. Eikö se niin mennyt, että kaikki alkunsa saanut tulee myös loppunsa kohtaamaan?"
Tuo argumentti ei päde ikuiseen sieluun, koska herätään jo olemassaolevaan. Koetaan se mikä oli peitettynä. Tiedät kyllä veda-tekstien metaforan heräämisestä mayan unesta.
"Materialistisen tieteen tutkijat siis ymmärtävät, että työ ja vapaa-aika tulee pitää tasapainossa (yuktAhAra-vihArasya)."
Varmaan ymmärrät mitä ajoin takaa, eli se että materialisti raataa jotta saa palkaksi ohimenevän vapaa-ajan ja siihen liittyvät ilot.
Yliaistillisen tien kulkija tekee työtään sekä pitää sopivia lomia ja taukoja tarpeen mukaan.
"Vahinko ettei Krishna-liikkeessä tunneta käsitteitä vapaa-aika ja perhelomat, tekisivät varmasti yhdelle jos toisellekin hyvää, niin fyysisen kuin mielenterveydenkin saralla."
Kyllä Hare Krishnalaiset pitävät perhelomia jos perhe sattuu olemaan. Lomakohteena on usein omat vanhemmat, tai sitten Mayapur tms. ylevä kohde.
Sen sijaan kieltäymyksen elämän vaiheessa mielenkiinto suuntautuu tiukemmin yliaistillisiin asioihin. Olet väärässä kategorisoidessasi tuolla tavalla loan-heiton merkeissä. Aivan kuin HareKrishna- seurakunta olisi joku homogeeni armeijan kasarmi haha.
"Mutta nythän on kuitenkin niin, että tämä lopullinen tietoisuus tai sielu on immateriaalinen, siinä missä tutkimusvälineet mieli ja älykkyys ovat sielulle alisteisia (manasas tu parA buddhir yo buddheH paratas tu saH). Kuinka transkendenssin ylioppilaat tämän probleeman ratkaisevat?"
http://www.asitis.com/4/34.html
Bhagavad-Gita on se kirja jossa kerrotaan ikuisen elämän aakkoset. Siellä Krishna kertoo että ratkaisu probleemaan on henkisen opettajan, aidon gurun puoleen kääntyminen.### Tuo argumentti ei päde ikuiseen sieluun, koska herätään jo olemassaolevaan. Koetaan se mikä oli peitettynä. Tiedät kyllä veda-tekstien metaforan heräämisestä mayan unesta. ###
Samaan tapaan Intian klassisen periodin rasa-teologit, joilta Rupa Goswamikin ammensi rasa-ideologiaansa runsaasti eineksiä, näkivät erinäiset tunteet ja tuntemukset olemassaolevan potentiaalin uudelleenkoskettamisena. Se ei sinänsä vielä niiden ikuisuudesta ja transkendentaalisuudesta viesti.
Kenties tämä olettamanne sielun ikuinen ja olemassaoleva autuus kiertää samaan tapaan on-off -sykleissä, hetken verran kutkuttaa sielun sopukoissa, ja sitten taas sammuu kun saunalyhty konsanaan. Sieluntieteilijöiden runsas vaihtuvuus Krishna-liikkeen opinahjossa aina professoriporrasta myöten viittää jotsilleenkin johonkin tämänsuuntaiseen.
Kirjoitin tästä tietoisuuden havainnoinnista, "siinä missä tutkimusvälineet mieli ja älykkyys ovat sielulle alisteisia...".
### Bhagavad-Gita on se kirja jossa kerrotaan ikuisen elämän aakkoset. Siellä Krishna kertoo että ratkaisu probleemaan on henkisen opettajan, aidon gurun puoleen kääntyminen. ###
Eikö tässä transsendenttien tiedemiesten koalitiossa ollut nimenomaan tarkoituksena itse tutkiskella ja todeta näitä tajunnan ulottuvuuksia? Nyt tarjoat vastauksena klassista "koska setä sanoi niin" mallia. Mitä tapahtui omakohtaiselle tutkimukselle ja kokemiselle?
Juuri siksi kysyin sinulta prosessia vuosikymmeniä seuranneena, "Oletko päässyt tasoja ylöspäin yksi toisensa perään?". Miten on, hypelläänkö niitä tasoa oikeasti ylöstepäin kohti korkeampia tajunnan sfäärejä, vai uskotellaanko itselleen guruun nojaten että jonkinlaista edistystä varmasti tapahtuu, vaikkei sitä kenties itse niin huomaakaan tai kykene ymmärtämään? - Anonyymi
vitamiineja ei ole! kirjoitti:
Pahimman sortin lahko. Tuhlasin siellä aikaani toistakymmentä vuotta kaupittelemalla kadulla kirjoja ja kasetteja, nukkuen sotkuisissa asramoissa ja ollen nokkahenkilöiden oikkujen vietävänä.
Lahkon viisauksiin kuuluu mm. liikkeen perustajan viljelemä avoin rasismi (mustaihoiset = lättänokkaiset roistot, joiden ei pitäisi saa asua kaupungeissa), naisten pienemmät aivot (= ovat siksi typerämpiä), lasten sijoittaminen toiseen maahan gurukula-kouluihin pois vanhempien luota (--> valtavasti pedofiliatapauksia) ja lehmänpaskan käyttäminen kattiloiden desinfiointiin.
Tervetuloa vaan 2000-luvulle.Myös kristinuskossa Jeesus ei myös kertonut ihan kaikkea, koska häntä ei olisi ymmärretty oikein. Raamatussa (Johannes 16 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI)
on teksti, jossa sanotaan:
”Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan”.
Elikkä tieto tuotiin eri kansoille eri aikoina juuri sen mukaan, jota ihmiset juuri sillä hetkellä pystyisivät omaksumaan. - Anonyymi
Väärin.. kirjoitti:
"jos tuloksia ei voida objektiivisesti todentaa, vaan tulokset ovat mitä ihminen itse päästänsä itselleen saattaa sepittää."
Ihan objektiivisesti ne voidaan todentaa, koska itseoivalluksen prosessissa on monta eri vaihetta mitä käydään läpi. Voi katsoa missä kohti prosessia ollaan, ihan oikeasti. Tämä on objektiivista.
Prosessi on siinä mielessä subjektiivinen, että tutkimuksen kohteena on tietoisuus, eli todellinen, oma minämme. Silti ovat kaikki "tietoisuuskvantat" identtisiä siinä määrin että prosessia kulkeva voi tarkistaa sen toimivuuden. Oman itsen tutkiminen on itse asiassa objektiivisempaa kuin muiden tietoisuuden tutkiminen. Emmehän voi saada suoraa kokemusta muista kuin itsestämme?
Toinen tapa miten tämä on subjektiivista on se että Krishna eli Jumala päättää itse kenelle suo puhtaan rakkauden tai preman lahjan. Prosessi siis toimii tavallaan mekaanisesti vain tiettyyn pisteeseen asti. Koska tutkimuksen ja oivalluksen kohteena ovat puhdas yksilötietoisuus ja tämän suhde Korkeimpaan, on prosessi sekä objektiivinen että subjektiivinen yhtä aikaa.
Tässä tietoisuuden oivaltamisen eri vaiheista kiteytettynä:
http://www.harekrishnatemple.com/bhakta/chapter25.html
PS tässä esimerkkiä materialistisen tieteen subjektiivisuudesta, eli kun itsekkyys on tieteen perustana, tapahtuu monenlaista:
http://www.countercurrents.org/sharma311009A.htmŚrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
Vedat ja puranat Jiva Goswamin kirjoituksissa
(7. tammikuuta 1982. Navadwipa Dhama, Intia)
Puranoja on kahdeksantoista. Jiva Goswami Prabhu mainitsee ”Bhagavata-sandarbhassaan” kaksi Puranojen ominaispiirrettä. Nämä teokset ovat Vedoja täydentäviä, niitä tukevia. Ne täydentävät Vedoja — tällainen on Puranojen luonne. Puranat [selittävät] sen, mitä Vedoissa ei ole ilmaistu selkeästi ja yksiselitteisesti, sisältämällä täydentävää tai avustavaa tietoa. [Sanskrit.] Myös se tieto, joka puuttuu Vedoista, on läsnä Puranoissa. Purana tarkoittaa ”muinaista”. Vedat sisältävät tiettyjä totuuksia, ja Puranat vahvistavat ne.
Lopullisen hajoamisen, tuhoutumisen jälkeen, kun luominen alkaa uudelleen, tieto laskeutuu Narayanalta Brahmalle. Puranojen kirjoittajat ovat lukuisia näkijöitä (rishi), jotka kykenevät keräämään ja säilyttämään tietoa tapahtumista, jotka tapahtuivat menneessä luomisessa (mitä tapahtui ennen maailman täydellistä hajoamista, maailman menneessä historiassa). Maailman menneen historian tapahtumia kuvataan Puranoissa, mutta niitä ei ole kuvattu Vedoissa, joten Puranoja ei pitäisi laiminlyödä kuten brahma-samaj ja arya-samaj tekevät. Mutta Jiva Goswami Prabhu on asettanut Puranat erittäin korkealle. ”Bhagavatam” on myös Purana.
Puranoja ei pidä laiminlyödä. Tämä ei tarkoita sitä, että Puranat olisivat yhtä arvokkaita ja samanarvoisia kuin Vedat, mutta silti Puranat kertovat tapahtumista, joita ei ole edes mainittu Vedoissa.
Puranoja on kahdeksantoista, ja ne luokitellaan seuraavasti: sattvika, rajasika, tamasika. ”Padma-purana” on sattvika-purana. Tämä Purana edustaa antaumuksen koulukunnan etuja. Sattvika-puranat kertovat pääosin Narayanasta.
vbkj - Anonyymi
vapaus! kirjoitti:
Missä tätä hihhulismia on tutkittu tieteellisesti? Onko ensiksi asetettu hypoteesi, tehty kokeita, seurattu tuloksia ja näin luotu malli teorian pohjaksi? Mikä todistaa metodin toimivuuden.
Ainiin!! The proof of the pudding is in the eating. Sitähän pitää tietenkin harjoittaa antaumuksellisesti vailla rikkeitä pyhää nimeä kohtaan. Eli tällainen koehenkilö pitäisi jostain löytää. Mutta miten mitataan onnistumista? Miten todennetaan, että ikuinen suhde on luotu kaiken ilon lähteeseen? No ei tietenkään mitenkään!
Siksi Bhaktivedanta Institute teki älykkäästi kun lopetti yritykset selvittää kosmologiaa nykytieteen valaisemille ihmisille. He siirtyivät .. tietoisuuden tutkimiseen. Siinä saadaan taas puuhasteltua näennäistieteellisesti jokunen tovi ennen kuin nalkki napsahtaa.
Missä muuten viipyy se luvattu Hare Krishna -vallankumous? Kirjathan ovat kuin aikapommeja, jotka räjäyttävät lian pois karmien likaisesta tietoisuudesta. Siellä ne nyt ovat tikittäneet kymmeniä vuosia ja suurin muutos on se, että lahkon miehille ostettiin jokaiselle oma puku. :-)
Vaan eipä niitä kirjoja käytännössä kukaan viitsi lukea. Umpikuivaa jorinaa kilometritolkulla ja jankutusta sivusta toiseen.Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
”Shrimad-Bhagavatam” (1.1.2) julistaa: vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam - ”Todellisuus – vāstavam vastu, todellinen olemus, joka on kaikkien tämän maailman tekaistujen ja kuviteltujen asioiden yläpuolella”. Kaikki tähän maailmaan liittyvä kertynyt tieto on täyttä hölynpölyä. Se on seurausta vääristä käsityksistä ympäröivästä maailmasta, ja se on täynnä vääriä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Sanakirjat, historia, eepokset - mitä tahansa ihmiset keräävätkin - ovat kaikki vain totuuden vääristelyä, ja me olemme niiden keskipisteessä. Se kiehtoo meitä, mutta samalla meidän on noustava todellisen elämän tasolle, sillä olemme osa tuota korkeampaa maailmaa. Meidän on siis palattava Jumalan luo, palattava kotiin.
Kotimme on siellä. Mikä meitä voi houkutella täällä, paikassa, jossa kuolema vallitsee, jossa meitä odottaa uusi syntymä, jossa kaikki on tunkkaista ja aiheuttaa hajoamista ja kärsimystä? Epätoivo, kärsimys ja kuolema, mutta tämäkään ei ole vielä kaikki, vaan meidän on jatkuvasti palattava tänne yhä uudelleen ja uudelleen, seuraten samaa elämänkulkua!
Yrittäkää löytää todellista lohtua ja auttakaa myös muita pääsemään takaisin todelliseen elämäänsä, jotta he pääsisivät pois tästä ei-toivotusta ilmapiiristä. Meidän on palattava ”takaisin Jumalan luo”, paikkaan, jossa kaikki on kaunista. Mutta mitä tämä ”takaisin Jumalan luo” tarkoittaa? Siellä on meidän kotimme - suloinen ja rakas kotimme! Olemme tuon maan lapsia, ja pyhät kirjoitukset rohkaisevat meitä: ”Teille on annettu tämä ihmiselämä, tämä tilaisuus, joten yrittäkää kaikin keinoin - pohtimalla, mietiskelemällä, kertomalla, kuuntelemalla - kehittää todellista identiteettiänne, jaloa yksilöllisyyttänne kotimaassanne, jossa sielu asuu. Ajatelkaa sitä aina ja jatkuvasti. Tehkää kaikkenne poistuaksenne tältä illuusion tasolta ja astuaksenne tuohon maahan”.
Paluu Jumalan luo on paluuta kotimaahamme, todelliseen kotiimme. Se, mikä nyt on meille yö, me teemme siitä meidän päivämme! Ja sieltä, missä nyt on pimeyttä, juuri sieltä löydämme valon, ja se, mikä näyttää niin ilmeisen yksinkertaiselta ja selkeältä, on hylättävä. Vakavissa laskelmissamme koko hyväksikäytön ja itsekkäiden etujen maailma on heitettävä syrjään pimeyteen, meidän on hylättävä tämä ”tieto” kokonaan. Ja se, mikä nyt on meille pimeyttä, meidän pitäisi yrittää tehdä siitä valoisaa kiinnittämällä siihen jatkuvasti huomiomme, ajattelemalla sitä syvällisesti ja yrittämällä jatkuvasti päästä tuohon korkeampaan maahan, siihen ihmeelliseen maahan, jossa kaikki on kaunista.
ewt5 - Anonyymi
hihhulihumpsis kirjoitti:
Suurimman osan näistä ylimaallisista käännöksistä, joita nykyiset ISKCONin suomalaiset jäsenet siis meditoivat, ovat tehneet sittemmin pannaan ja demoneiksi julistetut lahkosta lähteneet ex-jäsenet... ;) Kyllä maar, unohtuu lahkolaisilla usein mainita kuka tuon valtavan käännösoperaation oikein onkaan tehnyt. Kymmeniä ihmisiä on elämänsä lahkolle uhrannut muissakin yhteisön töissä - lähtijäisiksi saapi lähinnä kengänpohjaa ja haukkuja, unohtamatta valtaisaa syyllistämisen ryöppyä.
Mutta mukavaa toki on niin kauan kuin täyttää kaikki lahkon vaatimukset ja on muutenkin kaikin puolin mukava, säyseä ja ennen kaikkea ei sorru kyseenalaistamaan mitään lahkon opeista.Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
”Shrimad-Bhagavatam” (1.1.2) julistaa: vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam - ”Todellisuus – vāstavam vastu, todellinen olemus, joka on kaikkien tämän maailman tekaistujen ja kuviteltujen asioiden yläpuolella”. Kaikki tähän maailmaan liittyvä kertynyt tieto on täyttä hölynpölyä. Se on seurausta vääristä käsityksistä ympäröivästä maailmasta, ja se on täynnä vääriä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Sanakirjat, historia, eepokset - mitä tahansa ihmiset keräävätkin - ovat kaikki vain totuuden vääristelyä, ja me olemme niiden keskipisteessä. Se kiehtoo meitä, mutta samalla meidän on noustava todellisen elämän tasolle, sillä olemme osa tuota korkeampaa maailmaa. Meidän on siis palattava Jumalan luo, palattava kotiin.
Kotimme on siellä. Mikä meitä voi houkutella täällä, paikassa, jossa kuolema vallitsee, jossa meitä odottaa uusi syntymä, jossa kaikki on tunkkaista ja aiheuttaa hajoamista ja kärsimystä? Epätoivo, kärsimys ja kuolema, mutta tämäkään ei ole vielä kaikki, vaan meidän on jatkuvasti palattava tänne yhä uudelleen ja uudelleen, seuraten samaa elämänkulkua!
Yrittäkää löytää todellista lohtua ja auttakaa myös muita pääsemään takaisin todelliseen elämäänsä, jotta he pääsisivät pois tästä ei-toivotusta ilmapiiristä. Meidän on palattava ”takaisin Jumalan luo”, paikkaan, jossa kaikki on kaunista. Mutta mitä tämä ”takaisin Jumalan luo” tarkoittaa? Siellä on meidän kotimme - suloinen ja rakas kotimme! Olemme tuon maan lapsia, ja pyhät kirjoitukset rohkaisevat meitä: ”Teille on annettu tämä ihmiselämä, tämä tilaisuus, joten yrittäkää kaikin keinoin - pohtimalla, mietiskelemällä, kertomalla, kuuntelemalla - kehittää todellista identiteettiänne, jaloa yksilöllisyyttänne kotimaassanne, jossa sielu asuu. Ajatelkaa sitä aina ja jatkuvasti. Tehkää kaikkenne poistuaksenne tältä illuusion tasolta ja astuaksenne tuohon maahan”.
Paluu Jumalan luo on paluuta kotimaahamme, todelliseen kotiimme. Se, mikä nyt on meille yö, me teemme siitä meidän päivämme! Ja sieltä, missä nyt on pimeyttä, juuri sieltä löydämme valon, ja se, mikä näyttää niin ilmeisen yksinkertaiselta ja selkeältä, on hylättävä. Vakavissa laskelmissamme koko hyväksikäytön ja itsekkäiden etujen maailma on heitettävä syrjään pimeyteen, meidän on hylättävä tämä ”tieto” kokonaan. Ja se, mikä nyt on meille pimeyttä, meidän pitäisi yrittää tehdä siitä valoisaa kiinnittämällä siihen jatkuvasti huomiomme, ajattelemalla sitä syvällisesti ja yrittämällä jatkuvasti päästä tuohon korkeampaan maahan, siihen ihmeelliseen maahan, jossa kaikki on kaunista.
wq - Anonyymi
vitamiineja ei ole! kirjoitti:
Pahimman sortin lahko. Tuhlasin siellä aikaani toistakymmentä vuotta kaupittelemalla kadulla kirjoja ja kasetteja, nukkuen sotkuisissa asramoissa ja ollen nokkahenkilöiden oikkujen vietävänä.
Lahkon viisauksiin kuuluu mm. liikkeen perustajan viljelemä avoin rasismi (mustaihoiset = lättänokkaiset roistot, joiden ei pitäisi saa asua kaupungeissa), naisten pienemmät aivot (= ovat siksi typerämpiä), lasten sijoittaminen toiseen maahan gurukula-kouluihin pois vanhempien luota (--> valtavasti pedofiliatapauksia) ja lehmänpaskan käyttäminen kattiloiden desinfiointiin.
Tervetuloa vaan 2000-luvulle.Shrila Bhaktivinod Thakur
Väärä rikkaus
Shrila Bhaktivinod Thakur varoittaa palvojia rikkauden aiheuttamasta ylpeydestä.
”Śrī Kalyāṇa-kalpa-taru” (1.12) sisältää seuraavan laulun:
mana re, dhana-mada nitānta asāra
dhana jana vitta yatae dehera anugata
deha gele se sakala chhāra [1]
Oi mieli! Rikkauden aiheuttama ylpeys on äärimmäisen ongelmallista. Rikkaudet, sukulaiset, ystävät ja varallisuus seuraavat tätä kehoa, ja kun keho kuolee, ne kaikki muuttuvat merkityksettömiksi.
vidyāra yateka cheṣṭāchikitsaka upadeṣṭā
keha deha rākhibāre nāre
ajapā ha-ile śeṣadeha-mātra avaśeṣa
jīva nāhi thākena ādhāre [2]
Yksikään lääkäri tai mikään hänen lääkkeistään ei pysty pelastamaan kehoa. Kun elämän henkäys sammuu, jäljelle jää vain ruumis. Sielu ei jää katoavaan kuoreen.
dhane yadi prāṇa ditadhanī rājā nā marita
dharāmara ha-ita rāvaṇa
dhane nāhi rākhe dehadeha gele nāhe keha
ataeva ki karibe dhana [3]
Jos rikkaus olisi elämän lähde, rikas kuningas ei olisi koskaan kuollut. Ravana olisi saanut kuolemattomuuden maan päällä. Rikkaus ei pelasta kehoa, ja kun keho kuolee, ketään ei jää jäljelle. Mitä varallisuus voi siis antaa meille?
yadi thāke bahu dhananije habe akiñchana
vaiṣṇavera kara upakāra
jīve dayā anukṣaṇarādhā-kṛṣṇa arādhana
kara sadā haye sadāchāra [4]
Jos sinulla on paljon varallisuutta, ajattele olevasi köyhä ja palvele palvojia. Ole aina ystävällinen kaikille, palvo Radhaa ja Krishnaa ja noudata sādhujen ohjeita.
Huomautus
tomāra kanakabhogera janaka
kanakera dvāre sevaha ‘mādhava’
(Vaiṣṇava ke?: 3)
”Rikkautesi on nautinnon väline, joten palvele Krishnaa sen avulla”.
ewqa
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392855Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262407- 1351988
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1331568Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...821370- 331203
- 991150
Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21019Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990