Hei!
Olemme viimeistä vaille varaamassa apartmentsia Trogirista ja nyt omistaja pyytää kaikkia luottokorttitietoja sähköpostila? Onko ihan luotettavaa? Olemme olleet sähköpostitse yhteydessä ja hotellin sivut ja osoitteet yms. on netissä mutta uskallanko nyt lähettää kaikki tiedot että he ottavat varausmaksun (40€) kolmesta päivästä kortilta..kokemuksia?
varausmaksu luottokortilla
4
953
Vastaukset
- Henttan
Hei Simputtaja!
Kroatiassa yksityismajoituksessa varsin yleinen käytäntö on tuo nk. deposit-maksu, joka voi olla - majapaikasta riippuen - eri suuruinen. Yleensä päivän, parin maksu etukäteen. Näin varmistetaan se, etteivät varaa asuntoa/huonetta turhaan.
Itse olen maksanut aina etukäteismaksun pankin kautta. Tämä on tietenkin hieman hintavaa, varsinkin jos majoittuu useammassa paikassa. Pankki peri viimeksi muistaakseni 6,75 euroa / Kroatiaan menevä ulkomaanmaksu.
Luottokorttitiedot olen lähettänyt vain kerran, hotelli oli Villa Kvaternik Cavtatissa. Tunsin paikan ennestään, joten tiesin, että on ihan luotettava paikka.
Jotkut paikat eivät peri etukäteismaksua. Esim. tuo jossain viestissäni mainitsema Kudelik Apartments Trogirissa.
Varsinkin jos menet toista kertaa samaan paikkaan, eivät enää pyydä etukäteismaksua.
Onko kyseessä hotelli Trogirissa ja jos niin minkä niminen? Jos kyseessä on hotelli, niin tuntuu ihan luontevalta tuon varausmaksun veloitus luottokortilta.- simputtaja
Hei Henttan!
Kiitos vastauksestasi.
Ensiksi meinasimme maksaa suoraan pankista, mutta se olisi maksanut n.13 € (asumme Tanskassa, täällä vielä hintavampaa kuin Suomessa). Apartments mitä suosittelit vaikutti mukavalta, mutta päädyimme toiseen vaihtoehtoon Trogirissa joka sijaitsee ihan rannan vieressä. Villa Malo More. Uskaltaisiko lähettää luottokorttitiedot..en tiedä. Luultavasti päädytään tuohon hintavampaan ja turvallisempaan vaihtoehtoon :) - kuitenkin,
simputtaja kirjoitti:
Hei Henttan!
Kiitos vastauksestasi.
Ensiksi meinasimme maksaa suoraan pankista, mutta se olisi maksanut n.13 € (asumme Tanskassa, täällä vielä hintavampaa kuin Suomessa). Apartments mitä suosittelit vaikutti mukavalta, mutta päädyimme toiseen vaihtoehtoon Trogirissa joka sijaitsee ihan rannan vieressä. Villa Malo More. Uskaltaisiko lähettää luottokorttitiedot..en tiedä. Luultavasti päädytään tuohon hintavampaan ja turvallisempaan vaihtoehtoon :)että sähköposti ei ole mikään suojattu yhteys! Euroopan Unionin sisällä tilisiirto itse tehtynä ei ole kallis, mutta sinulla pitää olla tiedossasi maksunsaajan IBAN- ja BIC-tiedot pankkitilistä. Ei siis pelkkä tilinumero. Olen itse käyttänyt tätä ennakkomaksuissa ja Suomessa se ei maksa mitään, kun maksan sen pankin nettiyhteyden kautta.
- Vee2
Etumaksun ( = varauksen vahvistaminen ) pyytäminen ja luottokortilla sen maksaminen on ihan normaali käytäntö. Luottokortti on ihan turvallinen käytäntö, ennemminkin kuin sähköpostilla tietojen antaminen. Laittaisin tiedot vaikka tekstarina tai soittaisin. Pankin kautta maksaminen nostaa hintaa reilusti. Itse olen lähetellyt etumaksuja pitkin Eurooppaa koska viemme bussilastillisen ihmisiä Kroatiaan toukokuussa ja kaikki on mennyt ihan ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303621Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91678Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.143981Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ67872Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839