Hei!
Olemme viimeistä vaille varaamassa apartmentsia Trogirista ja nyt omistaja pyytää kaikkia luottokorttitietoja sähköpostila? Onko ihan luotettavaa? Olemme olleet sähköpostitse yhteydessä ja hotellin sivut ja osoitteet yms. on netissä mutta uskallanko nyt lähettää kaikki tiedot että he ottavat varausmaksun (40€) kolmesta päivästä kortilta..kokemuksia?
varausmaksu luottokortilla
4
936
Vastaukset
- Henttan
Hei Simputtaja!
Kroatiassa yksityismajoituksessa varsin yleinen käytäntö on tuo nk. deposit-maksu, joka voi olla - majapaikasta riippuen - eri suuruinen. Yleensä päivän, parin maksu etukäteen. Näin varmistetaan se, etteivät varaa asuntoa/huonetta turhaan.
Itse olen maksanut aina etukäteismaksun pankin kautta. Tämä on tietenkin hieman hintavaa, varsinkin jos majoittuu useammassa paikassa. Pankki peri viimeksi muistaakseni 6,75 euroa / Kroatiaan menevä ulkomaanmaksu.
Luottokorttitiedot olen lähettänyt vain kerran, hotelli oli Villa Kvaternik Cavtatissa. Tunsin paikan ennestään, joten tiesin, että on ihan luotettava paikka.
Jotkut paikat eivät peri etukäteismaksua. Esim. tuo jossain viestissäni mainitsema Kudelik Apartments Trogirissa.
Varsinkin jos menet toista kertaa samaan paikkaan, eivät enää pyydä etukäteismaksua.
Onko kyseessä hotelli Trogirissa ja jos niin minkä niminen? Jos kyseessä on hotelli, niin tuntuu ihan luontevalta tuon varausmaksun veloitus luottokortilta.- simputtaja
Hei Henttan!
Kiitos vastauksestasi.
Ensiksi meinasimme maksaa suoraan pankista, mutta se olisi maksanut n.13 € (asumme Tanskassa, täällä vielä hintavampaa kuin Suomessa). Apartments mitä suosittelit vaikutti mukavalta, mutta päädyimme toiseen vaihtoehtoon Trogirissa joka sijaitsee ihan rannan vieressä. Villa Malo More. Uskaltaisiko lähettää luottokorttitiedot..en tiedä. Luultavasti päädytään tuohon hintavampaan ja turvallisempaan vaihtoehtoon :) - kuitenkin,
simputtaja kirjoitti:
Hei Henttan!
Kiitos vastauksestasi.
Ensiksi meinasimme maksaa suoraan pankista, mutta se olisi maksanut n.13 € (asumme Tanskassa, täällä vielä hintavampaa kuin Suomessa). Apartments mitä suosittelit vaikutti mukavalta, mutta päädyimme toiseen vaihtoehtoon Trogirissa joka sijaitsee ihan rannan vieressä. Villa Malo More. Uskaltaisiko lähettää luottokorttitiedot..en tiedä. Luultavasti päädytään tuohon hintavampaan ja turvallisempaan vaihtoehtoon :)että sähköposti ei ole mikään suojattu yhteys! Euroopan Unionin sisällä tilisiirto itse tehtynä ei ole kallis, mutta sinulla pitää olla tiedossasi maksunsaajan IBAN- ja BIC-tiedot pankkitilistä. Ei siis pelkkä tilinumero. Olen itse käyttänyt tätä ennakkomaksuissa ja Suomessa se ei maksa mitään, kun maksan sen pankin nettiyhteyden kautta.
- Vee2
Etumaksun ( = varauksen vahvistaminen ) pyytäminen ja luottokortilla sen maksaminen on ihan normaali käytäntö. Luottokortti on ihan turvallinen käytäntö, ennemminkin kuin sähköpostilla tietojen antaminen. Laittaisin tiedot vaikka tekstarina tai soittaisin. Pankin kautta maksaminen nostaa hintaa reilusti. Itse olen lähetellyt etumaksuja pitkin Eurooppaa koska viemme bussilastillisen ihmisiä Kroatiaan toukokuussa ja kaikki on mennyt ihan ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064928Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 731180
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059