varausmaksu luottokortilla

simputtaja

Hei!
Olemme viimeistä vaille varaamassa apartmentsia Trogirista ja nyt omistaja pyytää kaikkia luottokorttitietoja sähköpostila? Onko ihan luotettavaa? Olemme olleet sähköpostitse yhteydessä ja hotellin sivut ja osoitteet yms. on netissä mutta uskallanko nyt lähettää kaikki tiedot että he ottavat varausmaksun (40€) kolmesta päivästä kortilta..kokemuksia?

4

1004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henttan

Hei Simputtaja!

Kroatiassa yksityismajoituksessa varsin yleinen käytäntö on tuo nk. deposit-maksu, joka voi olla - majapaikasta riippuen - eri suuruinen. Yleensä päivän, parin maksu etukäteen. Näin varmistetaan se, etteivät varaa asuntoa/huonetta turhaan.

Itse olen maksanut aina etukäteismaksun pankin kautta. Tämä on tietenkin hieman hintavaa, varsinkin jos majoittuu useammassa paikassa. Pankki peri viimeksi muistaakseni 6,75 euroa / Kroatiaan menevä ulkomaanmaksu.

Luottokorttitiedot olen lähettänyt vain kerran, hotelli oli Villa Kvaternik Cavtatissa. Tunsin paikan ennestään, joten tiesin, että on ihan luotettava paikka.

Jotkut paikat eivät peri etukäteismaksua. Esim. tuo jossain viestissäni mainitsema Kudelik Apartments Trogirissa.
      Varsinkin jos menet toista kertaa samaan paikkaan, eivät enää pyydä etukäteismaksua.

Onko kyseessä hotelli Trogirissa ja jos niin minkä niminen? Jos kyseessä on hotelli, niin tuntuu ihan luontevalta tuon varausmaksun veloitus luottokortilta.

• simputtaja

Hei Henttan!
        Kiitos vastauksestasi.
        Ensiksi meinasimme maksaa suoraan pankista, mutta se olisi maksanut n.13 € (asumme Tanskassa, täällä vielä hintavampaa kuin Suomessa). Apartments mitä suosittelit vaikutti mukavalta, mutta päädyimme toiseen vaihtoehtoon Trogirissa joka sijaitsee ihan rannan vieressä. Villa Malo More. Uskaltaisiko lähettää luottokorttitiedot..en tiedä. Luultavasti päädytään tuohon hintavampaan ja turvallisempaan vaihtoehtoon :)

• kuitenkin,
        simputtaja kirjoitti:

Hei Henttan!
        Kiitos vastauksestasi.
        Ensiksi meinasimme maksaa suoraan pankista, mutta se olisi maksanut n.13 € (asumme Tanskassa, täällä vielä hintavampaa kuin Suomessa). Apartments mitä suosittelit vaikutti mukavalta, mutta päädyimme toiseen vaihtoehtoon Trogirissa joka sijaitsee ihan rannan vieressä. Villa Malo More. Uskaltaisiko lähettää luottokorttitiedot..en tiedä. Luultavasti päädytään tuohon hintavampaan ja turvallisempaan vaihtoehtoon :)

että sähköposti ei ole mikään suojattu yhteys! Euroopan Unionin sisällä tilisiirto itse tehtynä ei ole kallis, mutta sinulla pitää olla tiedossasi maksunsaajan IBAN- ja BIC-tiedot pankkitilistä. Ei siis pelkkä tilinumero. Olen itse käyttänyt tätä ennakkomaksuissa ja Suomessa se ei maksa mitään, kun maksan sen pankin nettiyhteyden kautta.

• Vee2

Etumaksun ( = varauksen vahvistaminen ) pyytäminen ja luottokortilla sen maksaminen on ihan normaali käytäntö. Luottokortti on ihan turvallinen käytäntö, ennemminkin kuin sähköpostilla tietojen antaminen. Laittaisin tiedot vaikka tekstarina tai soittaisin. Pankin kautta maksaminen nostaa hintaa reilusti. Itse olen lähetellyt etumaksuja pitkin Eurooppaa koska viemme bussilastillisen ihmisiä Kroatiaan toukokuussa ja kaikki on mennyt ihan ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2415
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1387
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      76
      1210
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1137
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      855
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      800
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      688
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      83
      672
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      25
      649
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      646
    Aihe