Kyselen perheellisiltä

Perheellinen rouva

Kysymys perheille.
Mitä te perheenä harrastatte yhdessä ?
Mökkeilettekö, käyttekö kävelyllä,harrastatteko jotain harrastusta yhdessä tai viette yhdessä lapsenne harrastukseen ?
Matkusteletteko kuinka usein ulkomaalaisen aviopuolisonne kotimaahan , puolison sukulaisia katsomaan ?
Puhuuko lapsenne puolisonne kieltä ?
Mikä on suhteenne puolisonne kotimaahan ?

3

794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedämme jo

      Osaamme jo jättää sananvälin pois kysymysmerkin edestä.

    • Taiah

      En voi sanoa, että säännöllisesti harrastaisimme mitään, mutta pyrimme viettämään mahdollisimman paljon aikaa perheen kesken. Kesällä hyvien ilmojen sattuessa vapaa-ajalle, käymme mökillä, erilaisissa kesätapahtumissa, sekä ihan muuten vain ulkoilemme. Meillä on yksi alle vuoden ikäinen lapsi, olen siis äitiyslomalla, ja mieheni käy säännöllisessä päivätyössä. Eli olennaisesti olen enemmän kotona ja näin ollen vietän enemmän aikaa myös lapsen kanssa. Mieheni on kotoisin Pohjois-Afrikasta, ja pyrimme käymään siellä pari kertaa vuodessa. Ennen lapsen syntymää kävimme ja pyrimme nytkin käymään. Toisaalta kyseisessä maassa asuu myös minulle läheisiä ihmisiä, joita käymme katsomassa, joiden kanssa vietämme paljon aikaa myöskin. Tarkoitus olisi, että lapsi oppisi myös isänsä äidinkielen, ja tarkoitus olisi hakea lapselle tässä vaiheessa myös isän maan kansalaisuutta. Minusta se on lapselle pelkästään hyväksi oppia kieltä, jota hän elämänsä aikana tulee paljon kuulemaan ja joutuu myöskin varmaan käyttämään. Kaikki sukjulaiset eivät kuitenkaan puhu edes englantia.. Minun suhde mieheni kotimaahan on erittäin hyvä..olen käynyt siellä paljon ennen kuin tapasin mieheni ja olin jo oppinut maan tyylin ja tavat. Se on helpottanut yhteistä oloamme paljon...Minuun ei suhtauduta kuin turistiin siellä, enkä ole siellä mitenkään mieheni "armoilla" vaan pärjään vallan mainiosti myös yksinkin :)

    • 8vuottayhdessä

      Me harrastetaan lastentekemistä ;) Eipä meillä sitten muuhun aikaa jääkään, joten mitään virallista yhteistä harrastusta ei ole. Pikkulapsiperheessä harrastetaan arkielämän pyörittämistä. Teemme siis paljon kaikenlaista yhdessä koko perheen kanssa. Mökkeilemme, juu, ja käymme kävelyllä, leikkipuistossa, kirpparikierroksilla jne. Laitamme ruokaa yhdessä, vuokraamme leffoja ja käymme kauppareissuilla. Noin kerran viikossa ainakin pakataan kaikki lapset autoon ja käydään jossain kylässä koko porukalla, ja mies käy lasten kanssa usein uimassa. Samassa kaupunginosassa asuvia tuttuja nähdään lähes päivittäin puistossa tai jonkun kotona. Ihan sellaista tavallista perhe-elämää siis. Mitä enemmän on lapsia siunaantunut, sitä tiivimmäksi on yhteiselo hitsaantunut. Kummasti sitä omat menot vähenee vanhemmilla, kun on monta alle kouluikäistä hoidettavana. Eli tässähän me kotiympyröissä pyöritään kumpikin. Välillä tuskastutaan, hakataan päitä yhteen ( ja toisinaan myös seinään ;) ) ja väännetään kättä kaikista pikkuasioista, ja sitten elämä onkin taas pari päivää kumman seesteistä. Lapset puhuvat isänsä kanssa englantia. Perheemme suhde miehen kotimaahan on etäinen, kuten miehellä itselläänkin, mutta yhteydenpito sukuun sekä täällä Euroopassa että Afrikassa on tiivistä. Ja meillä on laaja ystäväpiiri, johon kuuluu paljon miehen maanmiehiä ja heidän perheitään. Toivon, että jatkossa lapset voivat muodostaa tunnesiteen isänkin kotimaahan ja oppia tuntemaan maata paremmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4903
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe