Miten pääsen ajamaan poravaunua? Alkoi kiinnostamaan kovasti porarin duunit. Onko porarille kurssia vai saanko porarin duunia ihan firmoihin soittelemalla?
Miten pääsen porariksi?
8
2332
Vastaukset
- kaivonporaus
kiinnostaa myöskin.
- Porari
Kyllä kiinostaa, voisin vaikka maksaa, että pääsis töihin!!!
- Pora omasta takaa
Kurssit pidetään maailman aktiivisimmalla "porauslautalla", eli Tallink -risteilijällä.
- aion hankkia lautalle
pitkän terän, jolla voin porata syvääkin syvemmältä. On se semmonen itestään aktivoituva poravasara ja joka miehellä tulisi sellanen olla. Ei tää enää mtn avolouhintaa vaan syväporausta prkl :)
- nääs...
Outokummun aikuiskoulutuksessa opetetaan louhinta alaa... Siellä koulutetaan panostajia, mutta en tiedä onko pelkästään porarin hommaan koulutusta. Sieltä kumminkin kannattais kysellä. Toinen tiehän on jos pääset jollekin oppiin... Joten kannattaa louhinta liikkeistäkin kysellä. Tosin ei vaan ole halpaa hommaa ottaa oppipoikaa siihen hommaan, sillä kankia tulee menemään opettelu vaiheessa... Käsi koneella on sikäli hyvä harjotella että tuntee kovan ja pehmeän kiven eron ja oppii varomaan lustaa. Poravaunulla osaa kuka vaan ajaa, mutta poraaminen onkin sitte toinen juttu. Homma näyttää helpolta kun kattelee kalliolla keikkuvaa poraria, mutta koko aika pitää seurata poran menoa. Nykyisissä koneissa lusta automatiikka auttaa. Mutta reikien taipuminen yms. on osattava ottaa huomioon. Onnistuneen louhinnan tärkein tekiä on huolellinen poraus. Poraus virheitä on mahdoton panostuksella kovin paljoa paikata.
- bodari vai porari
siinä vasta porakoneiden mersu. joo kankia menee alottelevilla ihan vitusti, mut hei kakki me ollaan oltu joskus uramme alussa joten etköhän pääse porailemaan kalliota jonnekkin päin.
- Jannu vaan
Eikös Jalasjärven aikkarilla pyöri kursseja? Itse opiskelin alaa siellä, katso www.jakk.fi
- habahaba
Kyllä se vaan on 121rf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna242978- 512872
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782198- 692088
- 452082