poikani

pyysi

apua.. eli ihmettelen onko oikein sanoa alla oleva..josko täällä olisi äidinkilestä tietäviä eli 6v poikani kysyi hyvällä turun murteella ottaessaan paitaa kaapista eli "tuu isä ylettymään kun mää en ylety"...itse ymmärsin kysymyksen mutta mitä sanoo suomenkielen asiantuntijat?

3

937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jolster

Hienoa! Osoittaa ilmiselvää kielellistä lahjakkuutta, osaa käyttää luovasti suomen kieltä. Olisin vanhempana todella ylpeä.

• Vastasit jo itsellesi

"eli 6v poikani kysyi hyvällä turun murteella ottaessaan paitaa kaapista eli "tuu isä ylettymään kun mää en ylety"..."

Poikahan puhuu murretta eikä mitään kirjakieltä! Ihanasti oli sanottu, tulipas hymyiltyä tänäänkin! :) Kirjakielellä se olisi kai sanottava: "Tule, isä, auttamaan kun minä en ylety"...? :o Onpas siitä pitkä aika ku mie viimeksi äidinkielen tunnilla oon kuppeloihtinu että elkää nyt kappaleiks repikö vaiks sanosinki väärin... Vae mittee?? :D

Kevätterveisin eräs sekapuhuja

• Poikasi tokaisu oli todella nokkela.
      Eipä siihen mitään lisättävää ole.

Kun kurottaa, silloin ylettyy... kaipa :)))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      108
      7861
    2. 128
      6264
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5267
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      141
      4613
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3250
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      63
      3085
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      68
      3061
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      11
      2492
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2457
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2096
    Aihe