Kenellää kokemuksia vaeltamisesta Ruotsissa? Lähinnä Kungsledenistä?
Netistä kyllä löytyy jotain, mutta haluaisin kuulla suomalaisesta näkökulmasta. Siis esim. mistä kannattaisi aloittaa ja miten sinne pääsee ja mitä maksaa. Reitti on ilmeisesti niin valatatietä, ettei edes karttaa tarvitse, niin olen käsittänyt? Onko se vähiten kuljettu pätkä ihan kompassin avulla kuljettava? Entä ne venematkat? Onko ne kalliita ja onko helppo saada kyyti milloin tarvitsee? Mitä se lyhyt bussikyyti maksaa siinä yhden järven kupeessa? Miten pitkiä soutumatkoja siellä on? Jossain luin että kolmessa kohdassa pitää itse soutaa. Onko siellä hyviä supermarketteja kylillä? saako kanttiineista vain näkkileipää, eikä tuoretta leipää ollenkaan? Onko ihan mahdotonta mennä sinne ennnen heinäkuuta? Eikö Ruotsissa ole laavuja ollenkaan? millainen on Kalottireitti Kilpisjärveltä Abiskoon? Ilmeisesti huonosti merkitty niinkuin Norjassa reitit on.
Vaellus Ruotsissa
3
644
Vastaukset
- Joonas
Joo olen vaeltanut tonne Njunikselle saakka kalottireittiä Kilpisjärveltä. Aika huonosti on tuo kalottireitti niin ruotsin kuin Norjankin puolella merkitty. Ruotsissa olen sitten vaeltanut nyös Tuon kebnekaisen reitin, Nikkaluoktasta huipulle ja takas. Ensi kesänä menen taas tonne kebnekaiselle.
- verkkofan
mutta ei kungsledeniltä. Sitä tosiaan kutsutaan tuntureitten valtatieksi, mutta jos ei ole maastossa marssimisesta kokemusta, niin sopinee ihan hyvin. Siellä itse tunturialueella ei ole Marketteja, onhan se suurimmaksi osaksi tietöntä maata ja luonnonsuojelualuetta. Noista hinnoista en tiedä mitään, ovat vaihtuneet parinkymmenen vuoden aikana melkoisesti. mutta sen tiedän, että aikaisemmin kesällä tuntureille ei kannata mennä- Lumet eivät ole vielä silloin sulaneet ja puroissa on mahdottomasti vettä. Niiden ylitys käy hankalaksi. Laavuja en ole tuntureilla nähnyt, mutta yöpymismökkejä kylläkin. Joihin yleensä mahtuu, vaikka joskun onkin tungosta.
Minä olen aikoinani kerran matkannut vihijauren? järvelle lentsikalla, eikä sekään hirmuisesti maksanut.
Ja vielä se tieto, että Ruotsin tuntureista on vaelluskarttoja paljon. Niitä kannatta tutkia, ennen maastoon lähtemistä.- artsi
Maisemat ja maasto ainakin TÄYSIN "eri maata" Suomen Lapin "kumpuihin" verrattuna. STF pitää varmaan hyvää huolta reitistä ja mökeistä. Uumajasta pääsee ainakin bussilla kivasti Hemavaniin ja alku vaikka tuolihissillä vajaaseen tonniin (möh.). Katso tai kysy www.tarnaby.se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822