Onko kukaan lähtenyt lukemaan tietotekniikan insinööristä vielä muun alan DI:ksi. Onko syynä ollut työttömyys vaiko kyllästyminen IT-alaan.
Kannattaako jos ikää nyt on 32 vuotta ja valmistuessa jokunen vuosi enemmän, onko liikaa jos kokemusta kyseiseltä tekniseltä alalta ei aiemmin ole. Suunnitelmissa olisi ainakin yksi vuosi opiskella aivan kokopäiväisesti.
Tietotekniikan insinööristä muun alan DI:ksi
5
746
Vastaukset
- kysymysmerkkinä
Hei,
Uskoisin iän koituvan kohtaloksi - nykyään alkaa 40 vuotta olla sellainen rajapyykki, jonka jälkeen on vaikea löytää enää kunnollisia töitä jos jää työttömäksi vaikka olisi kokemustakin. Valmistuttuasi olisit jo 35 "huonommalla" puolella ja auttamatta nuoret ajavat ohitse etenkin kun nykyään joka ikinen työpaikka on kilpailtu kymmenien, ellei satojen hakijoiden voimalla. Valitettavaa, mutta näin nykyään. - teekkari
Olen taas täysin erimieltä edellisen vastaajan kanssa. Siis ei joka työpaikassa tuijoteta ikää. Toiset arvostaa töiden tuomaa kokemusta, vaikkei se olisikaan kyseiseltä alalla. "Vanhemmalla" työnhakijalla on erilaisia näkemyksiä kuin suoraan koulusta valmistuneella.
Olen itse tällä hetkellä muuntokoulutuksessa insinööristä diplomi-insinööriksi. Nuorin luokallani on 22 ja vanhin 63 vuotta. Oma asenne ja aktiivisuus vaikuttaa töiden saantiin. Luokallani on hyvin päteviä 40 -vuotiaita opiskelijoita, jotka itse palkkaisin työnantajana. Työelämästä on kokemusta kahdesta vakituisesta paikasta, joissa kummassakin palkkalistoille otettiin suoraan koulusta valmistuneita sekä 40-vuotiaita.
Eli pitkä selostuksen jälkeen ei ikä ole este itsensä kehittämiselle! Juuri tällä hetkellä en kyllä itse luopuisi vakituisesta työpaikasta. - töitä ei ole nyt
Nyt kun on meneillään maailmanlaajuinen talouskriisi ja vieläpä pahinta sorttia, niin on hyvä aika nyt opiskella se 2-4 vuotta. Huonompi vaihtoehto on nyt jäädä ilman ammattiavastaavaa työtä useammaksi vuodeksi ja olla pätkätöissä tai työttömänä vuorotellen.
- puu puu pukari
Maailma, etenkin tekniikan alat pyörivät nykyisin melkoisesti tietotekniikan ympärillä eli olipa se nyt harkitsemasi tekniikan ala mitä tahansa, on helppo olettaa että aiemmista it-opinnoista, -taidoista ja -kokemuksesta on sinulle myös siinä hyötyä.
- ABI xD
Ite meinaan hakee TKK:lle tietotekniikkaan, niin kiinnostaisi tietää miksi vaihdat alaa? Työ on kuraa? Miten muuten toi tietotekniikan opiskelu on, että onko se vain ankaraa koodamista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029