Kugan neliveto toimi hyvin

TM testissä

TM testissä Kuga sijoittui toiseksi ja oli nelivedon suhteen paras. Kuga lähti liikkeille rullatestissä ainoana pelkästään yhden pyörän ollessa pitävällä pinnalla ja jäälläkin irtosi viivalta parhaiten.

Tiguan voitti sittaritestin ylivoimaisesti, koska oli hajuttomin, mauttomin ja vähiten sittarin oloinen :)

17

9257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghhhhhhhhhhhhh

      Kuga on nätti peli. Rengasmelu tietenkin ikävä asia. Katsoin testin autojen rengaskokoja ja Kugassa oli leveimmät renkaat. Vähän kapeammat ja korkeaprofiilisemmat renkaat alle niin voisi melukin pienentyä.
      Testin autojen rengaskoot, ensin talvi- sitten kesärenkaat
      Ford Kuga 235/55 R 17 235/50 R 18
      Renault Koleos 225/60 R 17 225/60 R 17
      Subaru Forester 215/65 R 16 225/55 R 17
      Volkswagen Tiguan 215/65 R 16 215/65 R 16

      Miten tällaisessa testissä voidaan vertailla autojen sisämeluja kun testissä käytetyt kesärenkaat oli eri merkkiset jokaisessa autossa? Eikös rengasmerkkien välilläkin ole isoja eroja melun tuotossa.

      • oma kokemus

        Oma Kuga on renkaalla 215/65-16, eikä se minusta ole mitenkään erityisen meluisa, on selvästi hiljaisempi kuin 2007 5-ovienen 1.6 bensa Focus.

        Itse olen myös omassa käytössä todennut että neliveto tuntuu pelaavan hyvin. Olen pitänyt Subaruja luokassa nelivedon ykkösinä, joten yllätyin hieman kun Kuga rankattiin nelivedon oslta jopa paremmaksi. Mielestänin tätä nelivetoasiaa painotettiin aivan liian vähän testissä, mutta onneksi itse saa tehdä painotukset niin kuin haluaa :)


    • mutta mutta...

      Odotin oikein innolla testiä, mutta jotenkin siitä jäi tyhjä fiilis. Testaajien asenne vaikutti väliinpitämättömältä. Asioita tuotiin esille tuntemusten ja fiilisten mukaan, eikä varisnaisia ominaisuuksia mielestäni vertailtu paljoakaan. Ja vaikka autoissa ei tekstin mukaan ollut monessakaan asiassa juuri minkäänlaisia eroja, silti VW voitti erittäin selvällä kaulalla koko testin. Eli loppuarvosteluun numeroeroja sitten kertyikin. Ja tähtimäärät kummastuttivat, kun yleensä pienissä vertailuissa autojen erot eivät ole kovin suuria.

      Maasto-ominaisuuksista olisi voinut kertoa jotain konkreettista sen sijaan, että ilmoitetaan vain merkin X nelivedon ja ristiriipunnan tomivan rullilla näin je merkin Y noin. Esim. mikä auto kiipesi pisimmälle lumista mäkeä, mikä jäi ekana pohjastaan kiinni jne.

      • eber...

        Jutussa ei mainittu juuri mitään varusteista. Kugassa on polttoainelämmitin vakiona, sitä ei edes mainittu, mitenkäs muissa? Heräsi jopa epäily, että ovatko edes tiedostaneet Eberin olevan käytössä? Ei kai vaan ole jopa mukana polttoaineen kulutuksessa?!!?


    • Asiantuntija_123

      Jaettu kakkostila. Ja huomaa: loppuarvostelutaulukossa olevat virheet. Subarun takatilat ja kiihtyvyys olivat parempia kuin Kugassa. Samoin Kugan melusta annettiin sakkoa tosi vähän. Kuga on todellisuudessa kolmas, ei voi mitään. Kannattaa katsoa se loppuarvostelutaulukko ja siinä esiintyvät virheet ennen suuria johtopäätöksiä. Muuten ajatko kuinka paljon rullien päällä ja alhaisilla kierroksilla?

      • Painoarvo 50

        Mulle ainakin liukkaalta liikeille lähtö on juuri se syy miksi ajan nelivetoisella autolla. Kugan melukin tuli pelkästää siitä että siinä oli matalampiprofiiliset renkaat kuin muissa, erohan oli oikeesti vain yksi desibeli.


    • Virhellinen loppuarvostelu

      "Luonnon muokkaamissa kokeissa pintakovan jousituksen kyky säilyttää pyörien pito ei ole Subarun veroinen", TM sivu 19. Sorry vaan...

      • parempia

        Parempi renkaan pito tuli paremmasta jousituksesta. Kugan neliveto toimi parhaiten. Taidetaan elää niitä aikoja että tietokoneohjattu sähköinen neliveto menee perinteisen systeemin ohi.


    • Valitsin kuitenkin Suzukin ...

      1. Subaru Forester 2. WW Tiguan 3. Renault Kaleos 4. Kuga

      • olisi...

        1. Kuga 2. Forester 3. Tigua 4. Koleos


      • häär
        olisi... kirjoitti:

        1. Kuga 2. Forester 3. Tigua 4. Koleos

        samaa mieltä järjestyksestä.


    • Rudi 44

      Mulla Kuga lopetti vetämästä neljälläpyörällä. Luistoneston valo palaa ja samalla tuli Kugasta etuveto. Mitenkähän löydän syyn moiseen. Siis mikä vikana?

      • Sulakkeet?

        Tarkistitko sulakkeet? Onko näkyvissä ajotietokoneen vikasanomia, joiden perusteella ohjekirjaa selailemalla saisi neuvoja?


      • Rudi 44
        Sulakkeet? kirjoitti:

        Tarkistitko sulakkeet? Onko näkyvissä ajotietokoneen vikasanomia, joiden perusteella ohjekirjaa selailemalla saisi neuvoja?

        Sulakkeet on kunnossa, eikä kirjastakaan löydy apuja. Tai en ainakaan minä niitä löydä.


      • Kuga 2009
        Rudi 44 kirjoitti:

        Sulakkeet on kunnossa, eikä kirjastakaan löydy apuja. Tai en ainakaan minä niitä löydä.

        Itsellä teki saman tempun aikanaan. Syynä oli haldex pummpu, se oli rikki, mutta se myös poltti jonku sulakkeen. Omastani vaihdettiin pumppu takuuna. Pari vuotta sitten vaihto olisi maksanut 800€.


      • Kuga-08
        Rudi 44 kirjoitti:

        Sulakkeet on kunnossa, eikä kirjastakaan löydy apuja. Tai en ainakaan minä niitä löydä.

        Hydrauli yksikkö. Käyttävät samaa osaa kuin ooppeli, audi, mazda, jne. Parisataa ja taas toimii.


      • JNykänen
        Kuga-08 kirjoitti:

        Hydrauli yksikkö. Käyttävät samaa osaa kuin ooppeli, audi, mazda, jne. Parisataa ja taas toimii.

        kuga -08 luistoneston valo palaa ja saattaisi olla sama vika.missä korjautitte/suosituksia ? t Janne


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      65
      1208
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      46
      839
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      49
      769
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      93
      743
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      740
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      76
      690
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      661
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      615
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      611
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      49
      594
    Aihe