sonera: laskut ja liittymät

ei taida mennä ihan oikein.

olen yrittänyt ottaa soneraan yhteyttä, mutta (silloin kun sieltä suostutaan vastaamaan) en saa vastauksia kysymyksiini liittyen puhelinliittymään.

minulla on siis puhelin liittymä paketti, joka lepäilee tuolla kaapin pohjalla koska käytän toista liittymää. tätä soneraa en siis käytä, joten maksan vain ne kk-maksut, käyttömaksuja kun ei tule.
ihmettelin jossain vaiheessa kun puhelinlasku kasvoi tuplasti; normaalisti tuosta puhelimesta pitäisi maksaa jtn. 17,50e/kk.
tiedustelin asiaa soneralta, ja vastaus oli että laskuttavat 2 kuukauden laskut kerralla. joka kuukausi. miten on mahdollista että joka kuukausi maksan kahden kuukauden laskun? tähän en saanut vastausta.
ärsyynnyin koko operaattoriin, soitin uudestaan ja kysyin kuinka paljon maksaa jos maksan kaikki jäljellä olevat kk-maksut nyt pois kerralla. vastaus: n. 87 euroa!

tässä on siis se kohta mitä en ymmärtänyt ja mitä ei asiakaspalvelun rouvakaan selitellyt.
JOS loppulasku tuosta on 87 euroa, MITEN on mahdollista että maksan kuukaudessa n. 40 euroa?
liittymä on voimassa ensi syksyyn asti, eli jos maksan tuon 40e/kk niin kuin tähänkin asti, tulee lopullisesti hinnaksi reilusti yli 200e.
mutta jos maksan sen nyt kerralla pois, maksaa se sen päälle 80 euroa?

joku tässä mättää muukin kuin soneran asiakaspalvelu.

9

940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeoorihjsa

      "minulla on siis puhelin liittymä paketti, joka lepäilee tuolla kaapin pohjalla koska käytän toista liittymää." mitä järkeä sit oli hankkia sitä soneran luuri edes ?? eikös sit ois voinu ostaa käteisel jonkun 100€ kapulan ni ei ois tarvinnu tollasest murehtii ? =)

      • alkuper.nen

        oli siis aikoinaan otettu entiselle miehelle, joka ei maksuhäiriöiden ym. vuoksi voinut ottaa omille nimilleen oikeastaan mitään.
        mies on menehtynyt, joten puhelin jäi kaapin pohjalle ja liittymä roikkuu mukana ensi syksyyn asti.

        kun tästä pääsen eroon, niin en aio edes vilkaista soneran suuntaan jatkossa. järkyttävä firma. järkyttävä palvelu.


    • asiakaspalvelijat

      ja laskutusväki ohjeistettu ylemmältä taholta ja vaikka millä keinoin pitämään asiakkaat talossa kiinni ja kerimällä näiltä rahaa niin paljon kuin mahdollista. Moni asia on aivan sekaisin Soneran touhuissa eikä siitä taida sen selvempää tulla tai asiakas saa mahdollisesti oikeutta ja korjauksia vain ja ainoastaan kovasti taistelemalla. Meilläkin on ollut Soneran mobiililiittymä iät ja ajat ja etusopimus myös. Sehän on sellainen jonka pitäisi jatkua vuoden voimassa olon jälkeen automaattisesti. Meillä se oli jo monta vuotta ja yhtäkkiä se olikin otettu pois. Siitä kun soitettiin ja mainittiin liittymän vaihdosta toiselle oper. niin jo olikin as.palvelija laittanut etusopimuksen määräaikaiseksi vaikka siitä ei niin sovittukaan. Nyt tuli kirje postissa jossa vahvistus tästä vuoden kestävästä määräaikaisesta etusopimuksesta ja että mobiililiittymää ei voi sinä aikana muuttaa muualle. Aivan kuin olisin lukenut Soneran sivuilta että tuon etusopimuksen irtisanomisaika on 2 viikkoa jos sitä ei halua.
      Näin kuulemma on käynyt monelle että Sonera lukitsee mobiililiittymän vuodeksi eteenpäin tuon etusopimuksen avulla. Ts. kaikki keinot ovat luvallisia Soneralla ja mikään sieltäpäin ei tule enää yllätyksenä.

      • etusopimus,

        jos et ole tilannut. Kun irtisanoin Soneran-liittymän ja ilmoitin nauhoittavani irtisanomisen, niin asiakaspalvelu ilmoitti heidän nauhoittavan kaikki puhelut, joten heillä pitäisi olla todisteet tilauksesta. Jos heillä ei ole nauhoitetta, niin vastakkain ovat sinun ja asiakaspalveluhenkilön sanat. Kun asiakaspalvelu puhuu kymmenien asiakkaiden kanssa päivässä, niin hän ei voi muistaa yksittäistä puhelua.


    • Siksi eri summa

      Jos liittymässäsi on joku puhepaketti, niin puhelimestasi ja liittymästäsi menee se kertomasi mukainen lähemmäs 40€/kk. Mutta jos ilmoitit haluavasi maksaa puhelimen kokonaan pois, ehkä sen osuus sopimuksen loppuajalta on se 87€. Itse liittymähän täytyy pitää sopimuksen loppuun saakka, vaikka puhelimen maksaisikin kerralla pois. Jos asiakspalvelija tarkoitti tuota?

      • Ei soneran orja

        Suosittelen irtautumista Sonerasta niin pian kuin mahdollista. Kyseinen firma pitää väkisellä ihmisiä asiakkainaan ja maksattaa omien johtajiensa bonukset ja suuret eläkkeet. Ei ikinä enää Soneraa.


      • kestoetu
        Ei soneran orja kirjoitti:

        Suosittelen irtautumista Sonerasta niin pian kuin mahdollista. Kyseinen firma pitää väkisellä ihmisiä asiakkainaan ja maksattaa omien johtajiensa bonukset ja suuret eläkkeet. Ei ikinä enää Soneraa.

        tämä vuoden määräaikainen "etusopimus" on euron sunnuntai, jota ei automaattisesti liittymään laiteta, jos asiakas ei sitä halua. tästä euron sunnuntaista allekirjoitetaan jopa erillinen sopimus. Itselleni tehtiin ainakin selväksi, että euron sunnuntai (eli kestoetu) on aina vuoden määräaikainen kerraallaan, ja jollei sitä irtisano, se jatkuu aina seuraavan vuoden. Kannattaisi ihmiset kuunnella niitä myyjiä ja katsoa mihin laittaa nimeänsä alle, niin ei tarvii sitten turhaan keuhkota, kun vika on omassa ymmärtämättömyydessä.


      • LittleRedRooster
        kestoetu kirjoitti:

        tämä vuoden määräaikainen "etusopimus" on euron sunnuntai, jota ei automaattisesti liittymään laiteta, jos asiakas ei sitä halua. tästä euron sunnuntaista allekirjoitetaan jopa erillinen sopimus. Itselleni tehtiin ainakin selväksi, että euron sunnuntai (eli kestoetu) on aina vuoden määräaikainen kerraallaan, ja jollei sitä irtisano, se jatkuu aina seuraavan vuoden. Kannattaisi ihmiset kuunnella niitä myyjiä ja katsoa mihin laittaa nimeänsä alle, niin ei tarvii sitten turhaan keuhkota, kun vika on omassa ymmärtämättömyydessä.

        itkuvirsimummoja...ei silti että olisi mitään itkuvirsimummoja vastaan...mutta näitä joilla menee kaikki päin helvettiä...riippumatta asiasta tai operaattorista.Menkää nyt pois valittamasta.Kaikki ymmärtävät,että syy on teissä...ei Sonerassa.Tai muissakaan liittymissä joista valitatte. Minulla on ollut Soneran liittymä öpaut yhdeksän vuotta,eikä mitään valittamista ole.Tiedän ettei se ole halvin,mutta en minä halvinta haluakaan.Minä haluan ammatillista ja asiallista,hyvää asiakaspalvelua,selviä laskuja,kännyn jatkuvaa toimintaa ja nämä kaikki olen saanut. En ole Soneran palveluksessa...vain yksi tavallinen asiakas.Meitä tyytyväisiä harvemmin näkee täällä...vain nuo pari valittajaa,jotka vaihtavat operaattoria neljä kertaa vuodessa ja valittavat,valittavat jatkuvasti...


      • lukea:=)
        LittleRedRooster kirjoitti:

        itkuvirsimummoja...ei silti että olisi mitään itkuvirsimummoja vastaan...mutta näitä joilla menee kaikki päin helvettiä...riippumatta asiasta tai operaattorista.Menkää nyt pois valittamasta.Kaikki ymmärtävät,että syy on teissä...ei Sonerassa.Tai muissakaan liittymissä joista valitatte. Minulla on ollut Soneran liittymä öpaut yhdeksän vuotta,eikä mitään valittamista ole.Tiedän ettei se ole halvin,mutta en minä halvinta haluakaan.Minä haluan ammatillista ja asiallista,hyvää asiakaspalvelua,selviä laskuja,kännyn jatkuvaa toimintaa ja nämä kaikki olen saanut. En ole Soneran palveluksessa...vain yksi tavallinen asiakas.Meitä tyytyväisiä harvemmin näkee täällä...vain nuo pari valittajaa,jotka vaihtavat operaattoria neljä kertaa vuodessa ja valittavat,valittavat jatkuvasti...

        siinä se ja tuollaisia on hyvä kusettaa kuten autokaupossa minäkin.Eivät lue sopimusta mihin nimen laittaa ja sopimus,kun on aina sitova lain edessä jos sinne nimen lykänny.Ei auta jälkikäteen itku:=)Hienoa minun bisnekset menee hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 87
      3545
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      75
      3125
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      82
      2586
    4. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

      Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2386
    5. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      212
      2220
    6. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

      ”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2121
    7. Mies älä

      Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      900
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      898
    9. Mä tiedän

      Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      796
    10. Haapaveille jotain uutta!

      Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.
      Haapavesi
      16
      760
    Aihe