Missä kulkee raja mitä opettaja saa oppilaalle sanoa?
Voiko opettaja sanoa oppilaalle, kun ei pidä hänestä ja hänen vanhemmista:"Jos et saa torjuttua mun kymmentä rankkua, istut vaihtopenkillä tai jäät pois joukkueesta."
Oppilas pelaa kuitenkin seurassa 1. maalivahtina toista vuotta. Ja kyseessä on koulun jalkkisjoukkue, joka pelaa toisia kouluja vastaan.
Maisterin tutkinnollako näin neroja ja hyvin käyttäytyviä ihmisiä saadaan aikaiseksi???
Missä raja?
4
1040
Vastaukset
- voi kysyä
missä kulkee raja mitä oppilas saa sanoa opettajalle? Sellaista huorittelua ja homottelua joskus kuulee, että ihmetyttää eikö lapsia lainkaan kotona kasvateta.
- opilaskaan
sanoa opettajalle. Siitä rangaistaan heti. Mutta opettaja käyttää valtaansa, rankaisee ja ilmoittaa kotiin, sosiaalityöntekijöille, rehtorille, erityisopettajalle... Oppilashan ei saa puolustautua opettajalta, mutta opettaja saa 'nakittaa' miten haluaa. Tässä ko. tapauksessa ei ole nimitelty....
- Opettajan tarina
opilaskaan kirjoitti:
sanoa opettajalle. Siitä rangaistaan heti. Mutta opettaja käyttää valtaansa, rankaisee ja ilmoittaa kotiin, sosiaalityöntekijöille, rehtorille, erityisopettajalle... Oppilashan ei saa puolustautua opettajalta, mutta opettaja saa 'nakittaa' miten haluaa. Tässä ko. tapauksessa ei ole nimitelty....
Olen katsellut koulu neljän lapseni ja opettajan näkökulmasta. Aina on olemassa kaksi tarinaa: oppilaan tarina ja opettajan tarina. Toisinaan käy niin, että nämä tarinat poikkeavat täysin toisistaan. Usein käy myös niin, että kotona vanhempi suhtautuu tunteella lapsensa tarinaan, joka nähdään totuutena. Olen seurannut myös "ammattimaista" nuorten urheilua. Olen nähnyt myös sen, että taitavien aktiiviharrastajien vanhemmat ottavat koulun höntsykisat usein tosissaan. Heille on tärkeää, että oma Ronaldo tai Selänne loistaa rupusakin joukossa. Joskus voi käydä niin, että opettajaa ärsyttää joku elvistelijä, jolloin tietoisuus omasta taidokkuudesta kääntyy tuota lapsitähteä vastaan. Minusta ei ole koulun kisoissa ollenkaan huono juttu, että jonkun aktiivijoukkueen ykkösvahti ei pääsekkään maaliin, vaan paikan saa joku "tavis". Tuolle tavikselle mukana olo on paljon arvokkaampi, kuin sille oppilaalle jolle se on tavallista touhua.
- erkkiperkki
Opettajan tarina kirjoitti:
Olen katsellut koulu neljän lapseni ja opettajan näkökulmasta. Aina on olemassa kaksi tarinaa: oppilaan tarina ja opettajan tarina. Toisinaan käy niin, että nämä tarinat poikkeavat täysin toisistaan. Usein käy myös niin, että kotona vanhempi suhtautuu tunteella lapsensa tarinaan, joka nähdään totuutena. Olen seurannut myös "ammattimaista" nuorten urheilua. Olen nähnyt myös sen, että taitavien aktiiviharrastajien vanhemmat ottavat koulun höntsykisat usein tosissaan. Heille on tärkeää, että oma Ronaldo tai Selänne loistaa rupusakin joukossa. Joskus voi käydä niin, että opettajaa ärsyttää joku elvistelijä, jolloin tietoisuus omasta taidokkuudesta kääntyy tuota lapsitähteä vastaan. Minusta ei ole koulun kisoissa ollenkaan huono juttu, että jonkun aktiivijoukkueen ykkösvahti ei pääsekkään maaliin, vaan paikan saa joku "tavis". Tuolle tavikselle mukana olo on paljon arvokkaampi, kuin sille oppilaalle jolle se on tavallista touhua.
Oppilas saa valehdella, olla ottamatta vastuuta, muokata totuutta,uhkailla, käydä kimppuun,haistatella, mustamaalata,levittää kunnianloukkausta vastaavia juoruja ja olla kuinka mielenhäiriöinen ja käytöstavaton ja silti kaikki on aina "maistereiden" vika.Opettajakoulutukseen on soveltuvuuskokeet, kouluihin ei. Ottakaapa joskus vastuuta omasta saati lapsienne käyttäytymisestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818