Onko Peugeot Vivacity 3 hyvä skootteri aloittelijalle?

moijoijoi

Oon siis ekaa skopea hankkimassa ja tuo kyllä miellyttää ainakin silmää. Mopoista en juurikaan mitään tiedä, mutta onkohan tuo ihan hyvä perusskootteri 15-vuotiaalle tytölle? Toi on kuitenkin aika painava, niin pystynkö mä pitämään sitä pystyssä? :D Kiitti hei kaikille jotka vastaa! Tossa vielä linkki:

http://www.forteco.fi/t_vivacity_3.html

Ja onko muuten Peugeotin skootterit yleensäkään hyviä? :D

28

5374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moijoijoi

      sry

      • wrgergh

        Se on MOPOskootteri.


      • moijoijoi
        wrgergh kirjoitti:

        Se on MOPOskootteri.

        no, mutta miten sitte moposkootteri ja skootteri eroaa toisistaan? Mä en siis todellakaan tiedä mitään mopoista :'D


      • moijoijoi kirjoitti:

        no, mutta miten sitte moposkootteri ja skootteri eroaa toisistaan? Mä en siis todellakaan tiedä mitään mopoista :'D

        moposkootterissa on 50cc moottori ja siihen riittää mopokortti ,ja skootterissa isompi moottori ja sitä ei saa ajaa mopokortilla,


      • moijoijoi
        Scooterguy kirjoitti:

        moposkootterissa on 50cc moottori ja siihen riittää mopokortti ,ja skootterissa isompi moottori ja sitä ei saa ajaa mopokortilla,

        Juuh..Eli siis moposkootteria saa ajaa ihan 15-vuotias eli M-luokan ajokortilla? Okeei ;D Oon taas vähän pihalla..


    • on hyvä merkki,itellä on semmonen,

      tää vivacity 3 on näitä kiinassa tehtyjä mutta näyttää kuitenkin peugeotin omista osista kasatulta ni luultavasti hyvä peli,kannattaa koeajaa monta eri skodea että löytyy sulle sopiva

      • moijoijoi

        Mitäs tuumaatte ? :D Että onko liian painava? Onks sitä vaikea ohjata, kun se on niin painava?


      • moijoijoi kirjoitti:

        Mitäs tuumaatte ? :D Että onko liian painava? Onks sitä vaikea ohjata, kun se on niin painava?

        ei se oo kun about 20 kiloa painavampi kun kevyimmät skootterit ja se ei vaikuta mitään


      • moijoijoi
        Scooterguy kirjoitti:

        ei se oo kun about 20 kiloa painavampi kun kevyimmät skootterit ja se ei vaikuta mitään

        mutta entäs sitten, kun kattelin noita muita mittoja, niin sehän vaikuttais olevan muutenki aika iso ? :o onks noi mitat nyt keskivertoskootteria isommat kuitenki?


      • moijoijoi kirjoitti:

        mutta entäs sitten, kun kattelin noita muita mittoja, niin sehän vaikuttais olevan muutenki aika iso ? :o onks noi mitat nyt keskivertoskootteria isommat kuitenki?

        koeajaa ei se sopivuus mitenkään muuten selviä


      • moijoijoi
        Scooterguy kirjoitti:

        koeajaa ei se sopivuus mitenkään muuten selviä

        täytyypä sitten mennä koeajamaan tuo, mutta kiitos avusta (:


      • Mopedit...
        moijoijoi kirjoitti:

        täytyypä sitten mennä koeajamaan tuo, mutta kiitos avusta (:

        Pakko todeta että oma Peugeot Ludix 2006 oli jo tuolloin uutena ostettaessa silmin nähden kiinalainen: Vähän hutiloiden koottu, kattteet asennettu "sinnepäin", takaripustuksesta puuttui pultti jne :) Eli ei se kiinalaisuus ole mikään uusi ja mullistava asia. Ludix on edelleen perhepiirissä ajossa joka päivä ja mittarissa 25tkm! Uusittu kuluvaa osaa. Moottori on edelleen pirteä ja avaamaton. Kaikkiaan mopon osiin ja korjauksiin itse tehden on kulunut noin 200 euroa. Tämä kertoo Peugeot-skoottereiden erinomaisesta laadusta.


      • sama.
        Mopedit... kirjoitti:

        Pakko todeta että oma Peugeot Ludix 2006 oli jo tuolloin uutena ostettaessa silmin nähden kiinalainen: Vähän hutiloiden koottu, kattteet asennettu "sinnepäin", takaripustuksesta puuttui pultti jne :) Eli ei se kiinalaisuus ole mikään uusi ja mullistava asia. Ludix on edelleen perhepiirissä ajossa joka päivä ja mittarissa 25tkm! Uusittu kuluvaa osaa. Moottori on edelleen pirteä ja avaamaton. Kaikkiaan mopon osiin ja korjauksiin itse tehden on kulunut noin 200 euroa. Tämä kertoo Peugeot-skoottereiden erinomaisesta laadusta.

        Ludix ei paina paljoa enempää kuin polkupyörä eli on kevyt käsitellä! 70 kiloa ja pirteä 2-tahtikone. Pösössähän on yksi parhaita ja kestävimpiä moottoreita.


    • moikks

      vitun ruma toi on

      • os..

        Kateellisen peelon valitusta! Ite oot ruma!


    • vivacity

      vivacityssä on hyvä hintalaatusuhde vaikka ulkonäkö ei olekkaan mikään kummoinen,jos vaikka vertaa muita n.1700€ skoottereita niin missään en ole nähnyt 3kW tehoista moottoria kuin tässä kyseisessä vivacityssä ja se myös näyttäisi aika käytännölliseltä ainakin tavaratiloltaan.Ja Peugeotithan ovat myös kestäviä verratuna näihin kiinalaisiin halpaskoottereihin.

    • Aho, Martti

      On se, suosittelen. Itsekkin nuorena tyttönä aloittelin sillä.

      • Linda100100100

        itekki saan skokban ja tota kattellu PIIIITKÄÄN.
        mut sit aattelen et saaks sitä sitte vielä käyttämättömänä vuonna 2011..
        Käytettynä toki mut ostetaa käyttämätön. Aatteklin et sellane valkonen
        olis aika jees, mut se mustaki on tosi hieno =) en haluu mtn punasta tai
        sinistä, ne ei oo kivoja. :---D ok toi kuulosti tyhmält ja sillai mut ittekki
        harkitsen tommosta, tai toi on ollu kiikaris jo pitkään. JUUMORJENSTA.


      • t
        Linda100100100 kirjoitti:

        itekki saan skokban ja tota kattellu PIIIITKÄÄN.
        mut sit aattelen et saaks sitä sitte vielä käyttämättömänä vuonna 2011..
        Käytettynä toki mut ostetaa käyttämätön. Aatteklin et sellane valkonen
        olis aika jees, mut se mustaki on tosi hieno =) en haluu mtn punasta tai
        sinistä, ne ei oo kivoja. :---D ok toi kuulosti tyhmält ja sillai mut ittekki
        harkitsen tommosta, tai toi on ollu kiikaris jo pitkään. JUUMORJENSTA.

        minäki täytän vähä reilun kuukauden päästä ja kattelen tässä skodea ja ooon kattellu ny tota vivacitya. se kuulostaa aika hyvältä, täytyy vaa kattella et mistä satun löytämää sellasen (:


    • :)

      mun mielestä ihan kivan näkönen skoppe, mil kehtaisin kyl ite ajella. tota vivacityy olin käyny toooosi monta kertaa kaupoissa kattelemassa ja munsta oli ihan jees skoppe, mut sit kun käytiin yksien tuttujen nyt 4 v. vanhaa peugeotin skoppee kattomassa nii mielipiteeni siit oli et "no käy" ja sen isukki sit päätti sen ostaa synttäri lahjaks. nyt on kyl vuoden ajon jälkeen (tai ei oo kyl paljon ajettu) mielipide tosta mun skoppesta muuttunu. 1500e siitä on kuulemma maksettu ja ei ois paljoo tarvinnu lisää rahaa laittaa et ois ton ihan uuden käyttämättön vivacityn saanu. eniten siin ärsyttää ku tulee se bensatankki niinku jalkojen välii eikä sitä "satulanaluslokeroo" oo mitenkää koolla pilattu, nii tavarat ei kyl tahdo mitenkää pysyy mukana, tossa vivacityssähän on upeet säilytystilat. eikä munsta toi vivacity oo painava, oma skoppe kun painaa reippaasti yli 100kg ja pystys pitäminen on kyl aika hankalaa. nyt oltii vähä meinattu et laitettais skoppe myyntii ja vicacity sit ehkä tilal, mut näyttäis vähä et ei oikeen mee kaupaks. ei itelläni muuta kokemusta vivacitystä, mut sen voin kyl kertoo et mieti ihan oikeesti tarkkaan minkä skoppen otat ettei oo sit jotain paskaa mist et ees tykkää kolme vuot jalois pyörimäs toi vivacity ois kyl mun valinta ja varmasti pärjäisit sen kans :)

      • re

        ei se ole auto


    • ttttlllllpppppnnn

      Itselläkin on juuri hankittu vivacity, harkinnassa oli Sym skootteri myös, varmasti hyviä molemmat hinta ratkaisi vaikka symissä oli 4 vuoden takuu. Ja puolivuotta ilmainen kasko..........malleja on molemmissa vaikka kuinka joten luulisi löytyvän mieleinen . Hyviä ajoja ajoitpa sitten millä skootterilla hyvänsä se on hyvä jonka itselle otat oman harkintasi mukaan.

    • oFBHwbjgikBJGIOUGBIG

      Itellä on kyseine musta Vivacity ja voin sanoo et oma on ainaki iha paska.Uutena ostin ja akku on vaihettu plus se joku suljin juttu siin penkis,vilkut ei aina toimi ja sitte aamusin ei mopo aina lähe käyntiin.Huomenna mopo huoltoon,kun pesin ni moottortiin pääs jostain vettä ja ei lähe käyntii,ku moottori kastunu ja se on seissy 3 pv eikä silti lähe.Ei myöskään kulje mihinkään,vaikka kyllä vauhdin pitää suunilleen samana ylämäissäki.Ite en ostais kyseistä mopoo jos tietäisin millane toi on.Nii ja paskat iskarit.ei voi ajaa 2 pääl ku n.20 km/h töyssyihi ni sit jo paukahtaa kii.

      • :)

        Lol, oot pelle. Mun Viva on aiva ihana. Oisit vaa pitäny skobas kunnossa. Todellisuudessa se kuka huolehtii vempeleistään, saa nauttia niistä pisiten. Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa kaksipäällä ajaessa. Parempi se kyllä on kuin muut kokoelemani skobat. Penkki on niin pehmeä ja kyydissä istujalla on paljon tilaa ja hyvät jalkatuet ja kahvat takana. Aivan ykkösluokan skootteri.
        PAAALJOOON säilytystilaa


    • moijjoi

      Juuu, oon siis tuo aloittaja ja nyt oon kaksi vuotta ajellu kyseisellä skopella. Ihan jees se on, mutta samalla hinnalla saa varmasti parempiakin :-D On siis ollut kaikenlaista pikkuvikaa eikä aina aamuisin lähde käyntiin. Kyllä sillä silti eteenpäin pääsee ja sehän se on tärkeintä!

    • :)

      Mulle ostettii tuommone kuukaus sitte, ja vaik ei oo korttii, ni tääl korves on ajeltu...:)Hyvin on pelannu, mitä ny kylmien öitten jälkee on käynnistykses kulunu vähä aikaa (ja jos ei lähe käyntii ni sit täytyy polkee ja antaa kipinää ja kaasuu ja kokeilla muutama kerta ni varmast lähtee! Mul ainaki toimii) mut jos sitä säilyttää lämpimäs ni ei varmaa oo ongelmaa. Sitä on hyvä ohjata ja säilytystilatki on hyvät.
      Iskä ja äiti on molemmat iha hulluina siihe ja ryöstää sen aina välil koeajoo...

    • Vivani on paras....

      Mulla on Vivacity3 ja se on ihan pirun hyvä. Paljo tilaa säilytyksee (etdessä ja istuimen alla säilytystilaa monta litraa ja kypärä mahtuu helposti istuimen alle). Helppo ajaa, ei yhtään liian iso, penkki suuri ja tilaa on vaikka on matkustaja kyydissä. Mun Viva lähtee aina nollassakin asteessä käyntiin ILMAN polkaisua ja toimii muutenkin moitteettomasti. Mutta huonojakin puolia toki on. Sillä on törkeän epämukava istua sadesäällä ja kylmällä. Penkki on nahkaa. Tosi kylmä ja imasee vettä kun pesusieni sisäänsä.

      JA KUN VERTAA SPEEDFIGHTIIN, PALJOOOON VAIKEAMPI AJAA. SUOSITTELEN KYLLÄ ENNEMMIN ALOITTELIJALLE SITÄ. TAI SELLAISELLE HENKILÖLLE KUKA AIKOO AJAA KOKO TALVEN YLI, ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OSTA VIVACITYÄ!

    • Anonyymi

      Vivacity 3 aivan vitun jäätävä sotalaiva

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe