Cerazette-minipillerit + lopetus + ekat menkat

Olen aivan pihalla siitä, missä mun kroppa menee tällä hetkellä.

Aloitin Cerazette-minipillerit ehkäisykapselien poiston jälkeen 19.1.2009 ja söin niitä hieman vajaa 3 liuskaa. 11.4.2009 otin viimeisen pillerin, jonka jälkeen päätettiin ettei enää tarvi syödä :)

Mutta sitten tähän ongelmaan..

Viimesimmät "menkat" minipillereiden (Cerazette) aikana olivat 4.4. - 11.4.2009. Seuraavana päivänä 12.4. en siis enää ottanut pilleriä (edellisenä yönä olin ottanut siis viimeisen).

14.4. alkoi taas vuoto, nyt runsaampana (Cerazetten aikana vuodot oli lähinnä tuhrua), pitkään aikaan "normaalivolyymiset" menkat.

* * *

Osaisko joku vähän jelppiä mitä tapahtuu? Jos sunnuntai on eka ehkäisytön päivä, eihän mitenkään kahden päivän aikana ehtis tulla ovista niin että normimenkat alkais tiistaina? onko kroppa siis vaan vielä sekasin lopetuksesta ja tasaantuu vasta ajan kanssa myöhemmin?

miten muilla cerazetten lopettajilla on tullu ekat omat menkat? tiedän tämän olevan yksilöllistä, mutta kokemukset asiasta kiinnostais etenkin heiltä, joilla ei ole normikiertoa ollu pillereiden aikana, esim. menkat kokonaan pois tai aivan sattumanvaraisesti.

Ugh, olen puhunut. Kiitos vastauksista
11999
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

itse lopetin cerazette minipillerit noin kolmen vuoden käytön jälkeen viime vuoden kesäkuussa. Menkat normalisoituivat vasta tuossa myöhään syksyllä...ehkä loka-marraskuussa. Meinaan siten että kierto muuttui säännölliseksi 28 päivää. Mulla oli mahakipuja parisen kuukautta pillereiden lopetuksen jälkeen ja todella kivuliaat ja runsaat menkat. Pillereiden aikana menkat tuli noin parin kolmen kuukauden välein ja oli tosi niukat. Kroppasi on varmasti vain vielä hieman sekaisin kun olithan juuri vaihtanut paria kuukautta aikaisemmin ehkäisyn kapselista pillereihin ja kropan hormonitasapaino ei vielä ollut tottunut kunnolla pillereihinkään vaihdon jälkeen. Ja sit kun lopetit nyt pillerit noin pian alottamisen jälkeen, niin tuli vielä tuollaista välivuotoa. Ei sulla ovista ole varmasti siinä välissä ollut vaan tuo on vaan tyhjennysvuotoa kun hormonit sekoilevat kehossasi. Vie useamman kuukauden että hormonitasapainosi palautuu ehkäisyn jälkeen normaaliksi. Ei varmasti ole syytä huoleen. =)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Hali87 kirjoitti:

Olen aivan pihalla siitä, missä mun kroppa menee tällä hetkellä.

Aloitin Cerazette-minipillerit ehkäisykapselien poiston jälkeen 19.1.2009 ja söin niitä hieman vajaa 3 liuskaa. 11.4.2009 otin viimeisen pillerin, jonka jälkeen päätettiin ettei enää tarvi syödä :)

Mutta sitten tähän ongelmaan..

Viimesimmät "menkat" minipillereiden (Cerazette) aikana olivat 4.4. - 11.4.2009. Seuraavana päivänä 12.4. en siis enää ottanut pilleriä (edellisenä yönä olin ottanut siis viimeisen).

14.4. alkoi taas vuoto, nyt runsaampana (Cerazetten aikana vuodot oli lähinnä tuhrua), pitkään aikaan "normaalivolyymiset" menkat.

* * *

Osaisko joku vähän jelppiä mitä tapahtuu? Jos sunnuntai on eka ehkäisytön päivä, eihän mitenkään kahden päivän aikana ehtis tulla ovista niin että normimenkat alkais tiistaina? onko kroppa siis vaan vielä sekasin lopetuksesta ja tasaantuu vasta ajan kanssa myöhemmin?

miten muilla cerazetten lopettajilla on tullu ekat omat menkat? tiedän tämän olevan yksilöllistä, mutta kokemukset asiasta kiinnostais etenkin heiltä, joilla ei ole normikiertoa ollu pillereiden aikana, esim. menkat kokonaan pois tai aivan sattumanvaraisesti.

Ugh, olen puhunut. Kiitos vastauksista

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu