Missä rusketus

????

Olen tavannut monta kaveria, jotka ovat olleet Thaimaassa viime viikkoina ja tulevat yhtä valkonaamoina takaisin. Enpä ole kehdannut kysyä, mihin rusketus on matkalla jäänyt. Onko Thaimaassa ollut viime aikoina huonot kelit?

14

1364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin ruskettunut

      Samaa minäkin ihmettelin viikko sitten lentokoneessa kotiin palatessa... Itse olen liiankin ruskea vaikka käytin koko loman aurinkorasvaa suojakertoimella 30. Kasvotkin ruskettui vaikka yritin lierihatuilla ja lippiksilla suojata. Eli kait se on se perimä mikä eniten vaikuttaa. Monella suomalaisella on sellainen iho, että se ei vain rusketu. En minäkään Thaimaahan rusketuksen takia ole matkustanut. Se vain tulee siinä mukana kaiken muun mukana!

    • paistaa...

      webbikamerasta kun katsoo,niin joka päivä paistaa ja iltapäivällä tulee pilviä taivaalle. Eiköhän sitä saa väriä jos haluaa. Monet varmaan ottaa aurinkoa varoen,ettei pala tai saa aurinkoihottumaa,koska tuolla aurinko on paljon voimakkaampi kuin esim espanjassa.

    • yrjokaarle

      eikä ole muotia Thaimaassa, thait valkaisevat itseää. Paras jättää se sinne Kanarialle, naapureille on jo näytetty.

      • Ville veturi

        Ja hyvää Yrjönpäivää! Ensiviikolla Ps. muistatko sen aikataulujupakan? Oli tunnin ja lähti veks! Siis tarkoitin BKK-Patt. Kapunkappia maak.


    • jäin

      Itse olen miettinyt samaa. Thaimaassa 10 minuuttia vastaa kahta tuntia Suomen aurinkoa. Olin viimeviikolla Phuketissa eikä mitään rusketuseroa entiseen juuri huomaakaan. Muutaman kerran makoilin aurinkotuoleissa. Minulla kädet ruskettuivat naamaa enemmän. Luulen että asia johtuu joko siitä että aurinko paistaa aika lailla suoraan ylhäältä eikä tavoita naamaa hyvin, tai sitten siitä että aurinko on paljon pilvessä, vaikka lujaa se paistaa pilven läpikin. Enpä tiedä.

    • tietoisempia

      auringonoton riskeistä eivätkä lähde reissuun itseään kärventämään vaan nauttimaan olosta ja rentoutumaan. Minulla esimerkiksi ei ole mitän todistamisen tarvetta kenellekään, että olen ollut reissussa. Tänäkin vuonna käymme kahdella kaukolomalla ja kahdella kaupunkimatkalla, eikä auringonotto ole niillä se juttu, mitä lähdetään hakemaan. Jos meinaa vielä vanhanakin kymmenien aurinkomatkojen jälkeen porskuttaa ilman ihosyöpää eikä ihan ryppyisenä kuin rusina, on vain fiksua rasvailla itseään ja pysytellä keskipäivällä varjossa. Sitä paitsi rusketus pukee vain nuorta, kiinteää ihoa, ja vanhemmat yliruskeat ryppyiset ihmiset kuvittelevat vain itse olevansa paremman näköisiä ruskeina kuin vaaleina.

    • polttaminen hullujen hommaa

      Lämpötilat ovat varjossa päivä aikaan aina yli 30 astetta. Suorassa auringonpaisteessa lämpötila nousee helposti saunalukemiin. Aamupäivällä Suomalainen perusiho palaa täysin 20minuutissa. Ei siis kovin terveellistä puuhaa. Toisekseen tämä polttamalla saatu rapurusketus kuoriutuu pois hyvin nopeasti. Epämiellyttävien yöunien saattelemana :) Itse suosittelisin esim. snorklausreissuille t-paitaa ja erittäin vahvaa veden pitävää aurinkovoidetta. Kelit ovat kieltämättä olleet vuoden alusta sateisemmat kuin yleensä.

    • Sensei--

      Ladupoika keroi minun p****reijän ympäryksen olevan sopivasti ruskettunut.

    • Lemmenkäinen

      Joskus 70-luvulla eka kerran Thaimaassa, yöt humussa ja päivällä sitten nukuttiin.- Niinhän se meininki jatkui kunnes tapasin vaimoni.- Nykyään kyllä yöt nukutaan :(

    • lerpatalerppaa

      Missäs ne juna-aikatulut taas viipyy

    • arwet

      Eksää idiootti tierä mittää melatoomasta ?? Aurinko on out !!!!!

    • Ihosyöpä

      Nuorena tuli grillattua etelän lomilla niin että basalioomaa on leikattu useampaan kertaan (siiloin käytiin myös "muodikkaasti" solariumissa!).
      Nykyään pitkähihainen paita ja pitkä mekko tai housut ja lakki päässä. Uimassa kävin viimeksi kerran reissun aikana ja sekin uima-altaassa. Kuumissa kohteissa käyn enää harvoin, suosikkikohteita on kaupunkimatkat mutta joskus, kerran parissa, kolmessa vuodessa lämpimään. Tosin luen Thaimaan Intian kanssa niihin maihin, jotka on aika pe--reikiä kaikkiaan eli ei kiitos enää.

      • LerpanMatka

        Niuvanniemen käytävä päästä päähän


    • auringonottaja

      On jopa joitain tyyppejä jotka ovat olleet jossain aasian maassa koko talven ja tulevat sitten suomeen maaliskuun lopussa aivan kalpeina,hämmästyttävää

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe