Haluaisin jonkun lemmikin ja se voisi olla undulaatti. Perhe on aika allerginen ja sopisiko undulaatit allergisille perheille?
Sopiiko undulaatit allergisille perheille?
tuikituntematon..
53878
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 5
Vanhimmat
No ei mitenkään lämpimästi varauksetta voi suositella. Linnuista kun irtoaa lintupölyä sen verran reippaasti että jos on astmaan taipumusta niin kannattaa suosiolla miettiä muita lemmikkejä. Toisaalta pelkkä "on allerginen" ei kauheasti mitään kerro, jos on heinälle tai koiralle allerginen ei se automaattisesti tarkoita että olisi allerginen linnullekin, ja joskus esim koirasta pahojakin oireita saava voi pitää lintuja ongelmitta tai päinvastoin. Ja jos allergia oireilee lähinnä pienenä tukkoisuutena tai nenänvuotona voi moni aikuinen ihminen sen kanssa tieten tahtoen elää ja lemmikkejä silti pitää (esim ilmansuodattimien ja lääkkeiden avustuksella), mutta jos allergia on tyyppiä "turpoaa umpeen ja lakkaa hengittämästä minuutissa" ei sen kanssa kauheasti ole leikkimistä. Allergiat ovat todellakin niin yksilöllisiä niin ettei tuohon mitään absoluuttista totuutta ole, mutta jos allergiaan ylipäätään on taipumusta niin tokihan sille linnullekin on aika iso mahdollisuus jossain vaiheessa herkistyä jos sen kanssa on jatkuvasti tekemisissä, vaikka alussa ei oireita tulisikaan. Joka tapauksessa jos undulaatti kuitenkin kovasti kiinnostaisi kannattaisi pyytää joltain tutulta lintua hoitoon vähäksi aikaa että voi testata miten allergiset perheenjäsenet siihen reagoivat ja olisiko lintu ylipäätään edes alkuunkaan mahdollinen taloudessa.
Undulaatti on lemmikeistä kaikista eniten ihmisiä allergisoiva!
kukaan ole allerginen, mutta kintujen hankinnan jälkeen kaikki alkoivat hyvin nopeasti kärsiä tukkoisesta nenästä. ilmanpuhdistin käytössä ja imuroidaan 1-2x päivässä. eli en missään nimessä suosittele lintujen ottamista. tosin allergiat ovat aika monimutkainen juttu. voit olla jollekkin eläimelle allerginen ja sitten taas toiselle et vaikka eläin olisi todettu enemmin oireita aiheuttavaksi.
meijän perheessä on koira-kissa-heinä-yms allergisia 3 kappaletta ja silti meijän undut ei aiheuta niille mitäämn oireita.. eli se on ihan nenästä kiinni.. mutta taas mulle (en oo millekkään allerginen) jonka huoneessa undut on niin joskus kun linnut pöllähtää tulee aivastus ja tuntuu vähän ärsytystä.. eli on ne elukat sen verta pöllysiä että normitallustajakin voi saada niistä oireita..eli ei kannata kokeilla jollet oo varma ettei pitkän aikavälin (jopa 10 vuotta) kuluessa ala tulla oireita...
Hei! haluaisin undulaatin, mutta olen allerginen: Kissalle ja pölylle. Että tuleeko undulaatista oireilua vai onko se kiinni allergian voimakkuudesta?.....