Sopiiko undulaatit allergisille perheille?

tuikituntematon..

Haluaisin jonkun lemmikin ja se voisi olla undulaatti. Perhe on aika allerginen ja sopisiko undulaatit allergisille perheille?

5

2820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      No ei mitenkään lämpimästi varauksetta voi suositella. Linnuista kun irtoaa lintupölyä sen verran reippaasti että jos on astmaan taipumusta niin kannattaa suosiolla miettiä muita lemmikkejä. Toisaalta pelkkä "on allerginen" ei kauheasti mitään kerro, jos on heinälle tai koiralle allerginen ei se automaattisesti tarkoita että olisi allerginen linnullekin, ja joskus esim koirasta pahojakin oireita saava voi pitää lintuja ongelmitta tai päinvastoin. Ja jos allergia oireilee lähinnä pienenä tukkoisuutena tai nenänvuotona voi moni aikuinen ihminen sen kanssa tieten tahtoen elää ja lemmikkejä silti pitää (esim ilmansuodattimien ja lääkkeiden avustuksella), mutta jos allergia on tyyppiä "turpoaa umpeen ja lakkaa hengittämästä minuutissa" ei sen kanssa kauheasti ole leikkimistä. Allergiat ovat todellakin niin yksilöllisiä niin ettei tuohon mitään absoluuttista totuutta ole, mutta jos allergiaan ylipäätään on taipumusta niin tokihan sille linnullekin on aika iso mahdollisuus jossain vaiheessa herkistyä jos sen kanssa on jatkuvasti tekemisissä, vaikka alussa ei oireita tulisikaan. Joka tapauksessa jos undulaatti kuitenkin kovasti kiinnostaisi kannattaisi pyytää joltain tutulta lintua hoitoon vähäksi aikaa että voi testata miten allergiset perheenjäsenet siihen reagoivat ja olisiko lintu ylipäätään edes alkuunkaan mahdollinen taloudessa.

      • Järki asia

        Undulaatti on lemmikeistä kaikista eniten ihmisiä allergisoiva!


    • ei...

      kukaan ole allerginen, mutta kintujen hankinnan jälkeen kaikki alkoivat hyvin nopeasti kärsiä tukkoisesta nenästä. ilmanpuhdistin käytössä ja imuroidaan 1-2x päivässä. eli en missään nimessä suosittele lintujen ottamista. tosin allergiat ovat aika monimutkainen juttu. voit olla jollekkin eläimelle allerginen ja sitten taas toiselle et vaikka eläin olisi todettu enemmin oireita aiheuttavaksi.

      • pulu&viivi

        meijän perheessä on koira-kissa-heinä-yms allergisia 3 kappaletta ja silti meijän undut ei aiheuta niille mitäämn oireita.. eli se on ihan nenästä kiinni.. mutta taas mulle (en oo millekkään allerginen) jonka huoneessa undut on niin joskus kun linnut pöllähtää tulee aivastus ja tuntuu vähän ärsytystä.. eli on ne elukat sen verta pöllysiä että normitallustajakin voi saada niistä oireita..eli ei kannata kokeilla jollet oo varma ettei pitkän aikavälin (jopa 10 vuotta) kuluessa ala tulla oireita...


    • undulaatti5

      Hei! haluaisin undulaatin, mutta olen allerginen: Kissalle ja pölylle. Että tuleeko undulaatista oireilua vai onko se kiinni allergian voimakkuudesta?.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe