Elikä suunnitelmissa olisi reissu Costa Ricaan,lähinnä Tamarindon tai Queposin suuntaan. Mitä reittiä olette lentäneet,olen hakenut JFK.n Miamin kautta,mutta kun tuo lentoaika näyttäs olevan 27 tuntia paluu kylläkin siedettävät 15-17 tuntia. Panama ja karibia onko joku kulkenut sitä kautta. Vinkit olisi nyt tarpeen. Lähtö helmikuussa..........
omatoimimatkat
8
1319
Vastaukset
- Perdone
Kun minä olen mennyt jonnekin Caribialle tai Keski-Amerikkaan, käytän Nykin tai Miamin välilaskua, jopa ehkä ensin joku Euroopassa. Matka-aika ei ole koskaan ylittänyt 17 tuntia. Ehkä kannattaa harkita menoa Panaman kautta? Sieltä on hyvät Bussiyhteydet San Joseen. Tai mihin asti tahansa pohjoisen suuntaan. Voi olla että jos laittaa tukun enemmän rahaa lentoon, löytyy vaikka Ranskan kautta pohjoiseen Etelä-Amarikkaan hyväkin reitti? Ja sieltä lento San Joseen.
- panamaan
En oikeen osaa sanoa tuohon lentämiseen mitään, koska oma reissuni eteni guatemalasta panamaan bussilla. Itse pidin bussilla siirtymistä helppona ja halpana, joten jos aikaa on niin suosittelen. Muita vinkkejä kyllä voin tarjota jos tarvetta on. Kuten jo yhdelle toisellekin vastasin, yritän saada vaihdettua costa rican colonit (n.50e) jotain kautta euroiksi, sillä pankitkaan ei niitä vaihda. Jos siis kiinnostaa niin voidaan sopia edullinen vaihto...
- JamppaSetä
Juu!
Ite suunnittelin menevän meksikon kautta eli mexico city:yn, siitä aattelin hivuttautua ales julkisilla maayhteyksillä ,,,reipas kuukausi lommaa, eiköhän siin ajas kerkii, varmasti näen ja koen enemmän kuin miamin kentällä konetta vaihtaessa...
Onkohan kellää hyviä vinkkejä/neuvoja nuista paikallisista julkisista, kuten meksikon ja hondurasin busseista? - Perdone
JamppaSetä kirjoitti:
Juu!
Ite suunnittelin menevän meksikon kautta eli mexico city:yn, siitä aattelin hivuttautua ales julkisilla maayhteyksillä ,,,reipas kuukausi lommaa, eiköhän siin ajas kerkii, varmasti näen ja koen enemmän kuin miamin kentällä konetta vaihtaessa...
Onkohan kellää hyviä vinkkejä/neuvoja nuista paikallisista julkisista, kuten meksikon ja hondurasin busseista?Olen kulkenut Busseilla ja liftaten Losista Mazatlan-Mexico City- Yucatan-Belize- j.n.e. Panamaan saakka, josta käännyin takaisin. Toisella reissulla tullen lentäen Miamista Panamaan ja Busseilla Tulumiin ja sitten osin liftaten Mexicon lahden kiertäen Dallasiin.
Ei ole mikään ongelma kulkea halpalennoilla Miamin kautta. Ihmettelen Jampan ajatusta näkemisestä suhteessa vaihtolentokentän näkymiin! Olin kummallakin reissulla kolme kuukautta matkalla.
- Joku muu matkakohde
Hei, älkää ihmeessä tulko Keski-Amerikkaan, asun täällä enkä haluaisia että suomalaisturistit tulisivat tänne pilaamaan. On paljon muitakin matkakohteita, vaikkapa Tukholma ja Tallinna, miettikää niitä.
- turisti isolla teellä
Jos kuitenkin tulisin, lupaan vetää tennissukat polviin, laittaa sandaalit jalkaan ja vyölaukun tiukalle. Lupaan käyttää vain ja ainoastaan suomalaisten matkanjärjestäjien palveluita.. Saanhan tulla ylhäiseen valtakuntaasi? Hei pliis
- palmun alla ollut
turisti isolla teellä kirjoitti:
Jos kuitenkin tulisin, lupaan vetää tennissukat polviin, laittaa sandaalit jalkaan ja vyölaukun tiukalle. Lupaan käyttää vain ja ainoastaan suomalaisten matkanjärjestäjien palveluita.. Saanhan tulla ylhäiseen valtakuntaasi? Hei pliis
Lienenkö sitten pilannut Costa Rican, kun peräti lähes kolme viikkoa siellä minäkin suomalainen "poikapoloinen" kiertelin.
Mene ihmeessä Costa Ricaan, se on yksi parhaista paikoista kun haluaa nähdä luonnon monimuotoisuutta. Todella mahtava maa ja yhtä suuri oikeus muillakin on siitä nauttia kuin joku väli-amerikassa asuva suomalainen. Hyvää matkaa! Saatanpa itsekin käydä siellä toisenkin kerran ilmaa "pilaamassa".
- harmaamassa
itse yhdistin costarican ja new yorkin reissut samaan. (Nykiin on kuitenkin suht halvat lennot)..
nyc.stä costarican suuntaan on helppo lentää, mutta takaisinpäin on tympeämpää, koska vaikka lento san josesta miamiin ja sieltä nyc.iin on yksi sama lento, joudut miamin kentällä lähtöselvittämään tavarasi uudelleen (meillä tuli matkatavarat miamista nykiin päivän perässä - eivät kerenneet takaisin samaan koneeseen)
vietä pari päivää mennessä nykissä ja yritä löytää lento ilman välilaskua usassa takaisinpäin - tuollalailla tehden jää päivittäiset lentoajat kohtuullisiksi, mutta toisaalta tuhraantuu lomasta useampi päivä välien kulkuun..
Nykissä jos on tullut jo muuten pörrättyä eikä siellä käynti kiinnosta, niin itse koettaisin välttää koko usa.n välilaskumaana.. (miamissa lentokentällä usalaiset menee passijonojen ohi virkailijoiden toimesta olipa muilla kiire jatkolennoille tai ei - oli aika kakkosluokan kansalaistunnelmat)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123840MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5461626Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851298Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808