omatoimimatkat

Costa Ricaan

Elikä suunnitelmissa olisi reissu Costa Ricaan,lähinnä Tamarindon tai Queposin suuntaan. Mitä reittiä olette lentäneet,olen hakenut JFK.n Miamin kautta,mutta kun tuo lentoaika näyttäs olevan 27 tuntia paluu kylläkin siedettävät 15-17 tuntia. Panama ja karibia onko joku kulkenut sitä kautta. Vinkit olisi nyt tarpeen. Lähtö helmikuussa..........

8

1278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perdone

      Kun minä olen mennyt jonnekin Caribialle tai Keski-Amerikkaan, käytän Nykin tai Miamin välilaskua, jopa ehkä ensin joku Euroopassa. Matka-aika ei ole koskaan ylittänyt 17 tuntia. Ehkä kannattaa harkita menoa Panaman kautta? Sieltä on hyvät Bussiyhteydet San Joseen. Tai mihin asti tahansa pohjoisen suuntaan. Voi olla että jos laittaa tukun enemmän rahaa lentoon, löytyy vaikka Ranskan kautta pohjoiseen Etelä-Amarikkaan hyväkin reitti? Ja sieltä lento San Joseen.

    • panamaan

      En oikeen osaa sanoa tuohon lentämiseen mitään, koska oma reissuni eteni guatemalasta panamaan bussilla. Itse pidin bussilla siirtymistä helppona ja halpana, joten jos aikaa on niin suosittelen. Muita vinkkejä kyllä voin tarjota jos tarvetta on. Kuten jo yhdelle toisellekin vastasin, yritän saada vaihdettua costa rican colonit (n.50e) jotain kautta euroiksi, sillä pankitkaan ei niitä vaihda. Jos siis kiinnostaa niin voidaan sopia edullinen vaihto...

      • JamppaSetä

        Juu!

        Ite suunnittelin menevän meksikon kautta eli mexico city:yn, siitä aattelin hivuttautua ales julkisilla maayhteyksillä ,,,reipas kuukausi lommaa, eiköhän siin ajas kerkii, varmasti näen ja koen enemmän kuin miamin kentällä konetta vaihtaessa...

        Onkohan kellää hyviä vinkkejä/neuvoja nuista paikallisista julkisista, kuten meksikon ja hondurasin busseista?


      • Perdone
        JamppaSetä kirjoitti:

        Juu!

        Ite suunnittelin menevän meksikon kautta eli mexico city:yn, siitä aattelin hivuttautua ales julkisilla maayhteyksillä ,,,reipas kuukausi lommaa, eiköhän siin ajas kerkii, varmasti näen ja koen enemmän kuin miamin kentällä konetta vaihtaessa...

        Onkohan kellää hyviä vinkkejä/neuvoja nuista paikallisista julkisista, kuten meksikon ja hondurasin busseista?

        Olen kulkenut Busseilla ja liftaten Losista Mazatlan-Mexico City- Yucatan-Belize- j.n.e. Panamaan saakka, josta käännyin takaisin. Toisella reissulla tullen lentäen Miamista Panamaan ja Busseilla Tulumiin ja sitten osin liftaten Mexicon lahden kiertäen Dallasiin.
        Ei ole mikään ongelma kulkea halpalennoilla Miamin kautta. Ihmettelen Jampan ajatusta näkemisestä suhteessa vaihtolentokentän näkymiin! Olin kummallakin reissulla kolme kuukautta matkalla.


    • Joku muu matkakohde

      Hei, älkää ihmeessä tulko Keski-Amerikkaan, asun täällä enkä haluaisia että suomalaisturistit tulisivat tänne pilaamaan. On paljon muitakin matkakohteita, vaikkapa Tukholma ja Tallinna, miettikää niitä.

      • turisti isolla teellä

        Jos kuitenkin tulisin, lupaan vetää tennissukat polviin, laittaa sandaalit jalkaan ja vyölaukun tiukalle. Lupaan käyttää vain ja ainoastaan suomalaisten matkanjärjestäjien palveluita.. Saanhan tulla ylhäiseen valtakuntaasi? Hei pliis


      • palmun alla ollut
        turisti isolla teellä kirjoitti:

        Jos kuitenkin tulisin, lupaan vetää tennissukat polviin, laittaa sandaalit jalkaan ja vyölaukun tiukalle. Lupaan käyttää vain ja ainoastaan suomalaisten matkanjärjestäjien palveluita.. Saanhan tulla ylhäiseen valtakuntaasi? Hei pliis

        Lienenkö sitten pilannut Costa Rican, kun peräti lähes kolme viikkoa siellä minäkin suomalainen "poikapoloinen" kiertelin.
        Mene ihmeessä Costa Ricaan, se on yksi parhaista paikoista kun haluaa nähdä luonnon monimuotoisuutta. Todella mahtava maa ja yhtä suuri oikeus muillakin on siitä nauttia kuin joku väli-amerikassa asuva suomalainen. Hyvää matkaa! Saatanpa itsekin käydä siellä toisenkin kerran ilmaa "pilaamassa".


    • harmaamassa

      itse yhdistin costarican ja new yorkin reissut samaan. (Nykiin on kuitenkin suht halvat lennot)..

      nyc.stä costarican suuntaan on helppo lentää, mutta takaisinpäin on tympeämpää, koska vaikka lento san josesta miamiin ja sieltä nyc.iin on yksi sama lento, joudut miamin kentällä lähtöselvittämään tavarasi uudelleen (meillä tuli matkatavarat miamista nykiin päivän perässä - eivät kerenneet takaisin samaan koneeseen)

      vietä pari päivää mennessä nykissä ja yritä löytää lento ilman välilaskua usassa takaisinpäin - tuollalailla tehden jää päivittäiset lentoajat kohtuullisiksi, mutta toisaalta tuhraantuu lomasta useampi päivä välien kulkuun..

      Nykissä jos on tullut jo muuten pörrättyä eikä siellä käynti kiinnosta, niin itse koettaisin välttää koko usa.n välilaskumaana.. (miamissa lentokentällä usalaiset menee passijonojen ohi virkailijoiden toimesta olipa muilla kiire jatkolennoille tai ei - oli aika kakkosluokan kansalaistunnelmat)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      175
      7037
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      41
      4129
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2085
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1619
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1578
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe