Minulle luettiin pienenä satua, jossa sanottiin monta kertaa "Missä on minun luuni?", ja satu päättyi muistaakseni sanoihin "No, ota se". Sadussa on vähän painostava tunnelma ja se on todennäköisesti melko irrationaalinen. Vaikka kuinka olen käynyt kirjoja läpi en ole kyseistä satua löytänyt, eikä kukaan tutuistakaan muista sitä paitsi äitini. Tunnistaisiko tai muistaisiko joku tämän sadun nimen?
Satu hukassa
4
2420
Vastaukset
Olipa kerran pieni eukko, joka asui metsässä. Nimeä en muista. Löysi luun ja päätti: "Tästä saan hyvän keiton." Tuli yöllä hahmo, joka vaati luuta: "Anna mun luuni tänne!" "Enkä anna!" Tuli taas: "Anna mun luuni tänne!" "Enkä anna!" "Anna mun luuni tänne!" "Ota se!" Tämä on tarina pähkinänkuoressa sellaisena kuin muistan. Satukirjan nimeä en muista.
- ollut
Hanhiemon satuaarteessa tämä "Pikku pikku akka". Tämä siis suoraan huonosta muistista.
- Anonyymi
Kansakoulun kolmannen (tai neljännen) luokan lukukirjassa oli tuo satu 50-luvulla. " Olipa kerran pikku pikku akka joka asui pikku pikku mökissä...." Useamman kerran taisi kuulua ääni "Anna luuni tänne!" Ja lopuksi "Ota se" . Nämä muistini mukaan. Mutta kasakolun lukijassa se oli.
- Anonyymi
Siis Lukukirjassa, inhottava tuo automaattinen korjaus, kun korjaa väärin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..2276624Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1115003Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1544777"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste613258Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1052883En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.652319Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1371851- 691844
odotatko vielä viestiä minulta...
Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan1391714- 581575