Näpistely sallittua ????

Saunantaakse

Miten voi olla mahdollista, että uimahallien ja urheilusalien pukuhuoneiden tiloissa tehtailevia näpistelijöitä ei saada kuriin. Miksi näiden pitkäkyntisten kaverit suojelevat ja kannustavat kavereitaan tällaiseen. Vessaan ja suihkuunkin mennessä pitäisi viedä salivaatteet ja ulkoiluvaatteet mukana. Aika hankalaa. Omalla paikkakunnalla ei ole kuntosalin pukuhuoneissa lukollisia kaappeja ja paikkakunnan yleinen mielipide on se, että oma vika jos tavarat varastetaan. Niin, että nämä suojelukohteet saavat tehdä mitä haluavat.

6

1751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole vartijoita

      kuten esim. marketeissa on? Vaatikaa hitossa asioiden takia sinnekkin vartijat! Miten ne näpistelijät voivat pukukoppeihin mennä jos avaimet ovat ao. henkilöillä? Hei, juttua ao. henkilöihin ja heti!

      • apuuva112

        Totta, itse en ole nähnyt ainuttakaan vartijaa uimahalleissa joissa olen käynyt. Ja olen kuullut että tavaraa oikeasti pöllitään. Ne kaapit ovat kuitenkin vain heikkoa puuta mitkä saa kyllä auki. Ja jos on vielä hiljaista niin mikä onkaan parempi aika toimia varkaalla. Kaikki uimassa ja pukuhuomeessa ei ole ketään.


      • pieni kysymys
        apuuva112 kirjoitti:

        Totta, itse en ole nähnyt ainuttakaan vartijaa uimahalleissa joissa olen käynyt. Ja olen kuullut että tavaraa oikeasti pöllitään. Ne kaapit ovat kuitenkin vain heikkoa puuta mitkä saa kyllä auki. Ja jos on vielä hiljaista niin mikä onkaan parempi aika toimia varkaalla. Kaikki uimassa ja pukuhuomeessa ei ole ketään.

        Ihan näin aikanaan itse muutaman vuoden opiskeluaikana ja niiden jälkeen vartijana toimineena, pakko todeta ettei vartijalla tehdä hevonkettuakaan uimahallissa ja sen tapaisessa paikassa. Tai voihan vartija tietty aulatiloissa postailla ja/tai tiskien luona mutta mitäpä mahtaisi pukuhuoneissa tapahtuvan näpistelyn suhteen. Voihan tietty vartijan/oma vartijan (vaikka vahtimestarin ilman oikeuksia), tai vaikka siivoojan lyödä istumaan pukuhuoneeseen koko aukioloajaksi mutta muutenpa ei mahdakaan mitään. (Ja kuka maksaisi...). Vieminen pitäisi nähdä verekseltään tai asialle ei mahda mitään, ja jos ritsaajat ovat muita asiakkaita jotka siinä omien uimatouhujen ja kuivattelujen ohessa vievät samalla parin muun tavarat niin mitäs sille mahdat. Voithan kysyä jokaiselta lähtijältä, että näytätkös ettei sulla ole mitään ylimääräistä mukanasi. Tokihan kaikki vapaaehtoisesti (väkisin et voi edes katsoa) näyttävät ja kertovat, että voi voi kun mulle jäi tämä jonkun pyyhe tänne vahingossa. Todella helppoa selvitelläkin uimahallitasoisen paikan kävijöiden varustuksesta onko joku jonkun toisen vai ei, jos ei nyt sitten ole ottanut putkikassillista muiden tavaroita, joukossa kännyköitä, kelloja ja avaimia... Saahan nyt tietty vartijalla mahdollisesti nistit ym. kaavittua pois jotka eivät itse edes mene uimaan vaan selvästi huomaa olevan jotain muuta mielessä pyöriessä. Kerran häädät (tosin sekin tarvii jonkun syyn...) niin eiköhän joku tajua olevansa mustalla listalla mutta minkäs teet kun porukka häärii paikassa itse "asiallisen näköisenä" asiakkaana. Et mitään. Ja tällä en nyt tarkoita sitä, etteivätkö joskus ns. kaikki tietäisi kuka/ketkä ritsaavat, useinhan se on joku tietty porukka jonka kaikki tietävät, mutta minkäs mahtaa jos ei kiinni saa...


      • apuuva112
        pieni kysymys kirjoitti:

        Ihan näin aikanaan itse muutaman vuoden opiskeluaikana ja niiden jälkeen vartijana toimineena, pakko todeta ettei vartijalla tehdä hevonkettuakaan uimahallissa ja sen tapaisessa paikassa. Tai voihan vartija tietty aulatiloissa postailla ja/tai tiskien luona mutta mitäpä mahtaisi pukuhuoneissa tapahtuvan näpistelyn suhteen. Voihan tietty vartijan/oma vartijan (vaikka vahtimestarin ilman oikeuksia), tai vaikka siivoojan lyödä istumaan pukuhuoneeseen koko aukioloajaksi mutta muutenpa ei mahdakaan mitään. (Ja kuka maksaisi...). Vieminen pitäisi nähdä verekseltään tai asialle ei mahda mitään, ja jos ritsaajat ovat muita asiakkaita jotka siinä omien uimatouhujen ja kuivattelujen ohessa vievät samalla parin muun tavarat niin mitäs sille mahdat. Voithan kysyä jokaiselta lähtijältä, että näytätkös ettei sulla ole mitään ylimääräistä mukanasi. Tokihan kaikki vapaaehtoisesti (väkisin et voi edes katsoa) näyttävät ja kertovat, että voi voi kun mulle jäi tämä jonkun pyyhe tänne vahingossa. Todella helppoa selvitelläkin uimahallitasoisen paikan kävijöiden varustuksesta onko joku jonkun toisen vai ei, jos ei nyt sitten ole ottanut putkikassillista muiden tavaroita, joukossa kännyköitä, kelloja ja avaimia... Saahan nyt tietty vartijalla mahdollisesti nistit ym. kaavittua pois jotka eivät itse edes mene uimaan vaan selvästi huomaa olevan jotain muuta mielessä pyöriessä. Kerran häädät (tosin sekin tarvii jonkun syyn...) niin eiköhän joku tajua olevansa mustalla listalla mutta minkäs teet kun porukka häärii paikassa itse "asiallisen näköisenä" asiakkaana. Et mitään. Ja tällä en nyt tarkoita sitä, etteivätkö joskus ns. kaikki tietäisi kuka/ketkä ritsaavat, useinhan se on joku tietty porukka jonka kaikki tietävät, mutta minkäs mahtaa jos ei kiinni saa...

        Kamerat vain sinnekin tarvisi, vaikkakin tulee paljon vastaansanomisia, mutta ne ajaa ainakin asiansa. Ja näkeväthän ne siivoojatkin munaskuja:) Tosin se on vähän hankalaa saada lailliseksi asettaa kamerat pukuhuoneisiin, itse en ainakaan sanoisi vastaan.


      • pieni kysymys
        apuuva112 kirjoitti:

        Kamerat vain sinnekin tarvisi, vaikkakin tulee paljon vastaansanomisia, mutta ne ajaa ainakin asiansa. Ja näkeväthän ne siivoojatkin munaskuja:) Tosin se on vähän hankalaa saada lailliseksi asettaa kamerat pukuhuoneisiin, itse en ainakaan sanoisi vastaan.

        Kuten jo tuossa sanotkin, niin pukuhuonetilat ovat alue jonne ei voi pistää edes ns. loukatun suostumuksella minkäänlaista kameraa. Vaikka ajateltaisiin hyvin teoriassa: Pukuhuoneella olisi nimenomainen vakio asiakaskunta eli vaikkapa 50 ihmistä ja JOKAINEN antaisi itse kirjallisen suostumuksen oman etunsa vuoksi, että kameran saisi laittaa ja siitä ilmoitettaisiin kissan kokoisin tauluin viidessä kohtaa ennen pukuhuonetta niin laki ei asiaa sallisi ja kamera lähtisi saman tien. Vielä kun tässä kyse alueesta, jonne ei voisi kauppakeskuksen tai muun vastaavan tapaan edes laittaa kameraa systeemillä "ilmoitetaan ovilla, jokainen voi itse valita tuleeko sisään vai ei" ja alueella liikkuisi muuttuvia henkilöitäkin eli ei tiettyä rajattua joukkoa niin ei onnistu. Näistähän on ollut vääntöjä vuosien varrella vaikka kuinka ihan lähtien, että kaikkia ketuttaa firman pukuhuoneen tai sosiaalitilan jatkuva näpistely ja ihan avoimesti oltaisiin kameraa laittamassa kaikkien suostumuksella. (Joukossa nyt luonnollisesti näpistäjätkin yleensä etteivät joudu epäilyksen alle kieltäytymällä), silti maanmainio laki tulee tässä kohtaa eteen ja tietosuojavaltuutettu juoksee paikalle kuultuaan mahdollisesti. Onhan tietty hyvä asia, että on tietty lista olemassa jonne ei saa laittaa kameraa (vrt. Keskisen tapaus jossa oli sovituskopeissa salakamerat...kyllähän varmaan näpistelijöitä saadaan kiinni paljon enemmän, mutta ehkä vähän yli rajan silti). Silti hieman enemmän joustoa olisi vallan suotava saada tähän maahan tietyissä kohdin, kun kenenkään etu tai asema ei kuitenkaan siitä vaarannu monessakaan tapauksessa. Ellei sitten satu olemaan se joka itse käryäisi tyhjennettyään kahvikassapurkin suoraan kameran alla viiden ihmisen firman kahviossa...


    • köyhimys

      Afrikkalainen siivooja varasti kerran laivalla kalliin viinipullon hytistäni. Todisteita ei tietysti ollut, mutta kun kävin syömässä ja hytissä vaihdettiin liinavaatteet, niin pullo oli kadonnut sillä välin. Henkilökunta varastaa kaupoissakin merkittävän osan hävikistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe