Malmin sairaala

ex-potilas

Onko ihan laillista, kun Malmin sairaalan täyteenahdetussa terveyskeskuspäivystyksessä, tulee hoitaja ottamaan verinäytteen ja samalla joudut kertomaan nimesi ja syntymäaikasi kaikkien kuullen? Sama asia toistuu ilmoittautumisen kohdalla päivystykseen, kaikki n.30 potilasta kuulevat, miksi haluat lääkärin vastaanotolle. Kyseisessä paikassa ei ole minkäänlaista yksityisyyttä. Oli sitten viimeinen kerta, kun kävin kyseisessä paikassa. Tästä lähtien yksityiseen sairaanhoitoon. Lisäksi ihmettelen sitä, että Malmin sairaalassa on henkilökuntaa, jotka kertovat salassapidettäviä potilastietoja kysyttäessä tuttavapiirilleen, eikö sellainen ole jo laitonta?

8

833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sairaalaan Sairastumisen takia

Kaikki jotka ovat sairaalahoidon tarpeessa käyvät samassa paikassa. Ja jokainen on silloin niin huolissaan omasta itsestään. Mitä muita asiakkaita/jonottajia vaivaa ei kyllä ole kiinnostavaa. Nykyään kaikkialla on jonoja, ja mikäli näytteitä otetaan ennen lääkäriin menoa, tämä tosiaan nopeuttaa itse käyntiä eikä sinun tarvitse juosta monessa paikassa. Aika älykästä ettei Lääkäri-Laboratorio-Lääkäri-kierrosta tarvitse juosta. Näkisitpä sairaalaat/jonot/olot joissakin muissa maissa! Ja kallista asiakkaille. PS Sait varmaan tarvitsemasi avun. DS

• tietosuoja§§§§

ei tosiaan henkilökunta saa kertoa kenenkään potilastietoja mihinkään!

• Ei ainoastaan Malmilla

Valitettavasti tätä samaa tapahtuu muidenkin sairaaloiden ensiapuklinikoilla,sekä monessa muussakin tilanteessa.Yhtenä esimerkkinä kerron Peijaksen,jossa olen joutunut silloin tällöin käymään. Olen myöskin ihmetellyt tilanteita jolloin olet osastolla ja makaat 4-5hengen huoneissa.Ns lääkärinkierroilla jokaisen potilaan sängyn kohdalla käydään samat äänekkäät keskustelut potilaan tilasta yms muista asioista.Siinä on yksityisyys kaukana. Tai jos sinut Ensiavussa otetaan makaamaan "pritsille",on verhon takana toinen potilas ja näitä "verhopaikkoja" riittää useampia. Itse olen monesti tuntenut oloni todella hämilliseksi.

• 18.4. ennen klo 04.00 aamulla

Mikäli virkavalta tuo tutkittavan päivystykseen, ymmärrän että ottaa päähän !?

• vitun......

virkavalta? Oletko urpo ajatellut, että joku voi mennä päivystykseen taxilla ja kyseessä oli iltapäivä.

• Anonyymi

Sama meno kuin 80-90 luvulla.

• Anonyymi

Surkeaa, niin Malmin röntgen ja muutkin hus paikat.🤮

• Anonyymi

Voisiko näytteenottajalle antaa nähtäväksi kuvallisen henkilötodistuksensa, siitähän tiedot löytyvät ääneen kertomatta.

Hoitopaikan luukulla ja apteekissä sen sijaan ei yksityisyyttä tunnu saavan, työntekijätkin melkein huutaen puhuvat että varmasti kaikki lähistöllä kuulevat. Meillä päin onneksi ajanvaraus, ohjeiden kysyminen jne. onnistuu myös puhelimella nopean takaisinsoittopalvelun avulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      73
      3350
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      46
      3112
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2351
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      341
      1999
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1759
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1575
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      12
      1432
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      12
      1269
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      45
      1204
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1120
    Aihe