AVEn PA-lämmittimen resetointi

Mäkilähtö

Auto on Avensis D4D -00. Eberbächer polttoainelämmitin lakkas pelittämästä. Tietääkö kukaan mistä sen vikamuistin sais nollattua? Tai ko. laitteeseen kytkentäkaavoja? Ainakaan Nelipyörä/Hämeenlinna, ei tiedä asiasta mitään eikä heillä ole ko. laitteeseen tai siltäosin autoon liittyviä sähkökuvia. Huoltaa ja korjaa he kyllä lupasivat laitteiston (ihmettelen vaan millä tiedoilla). Laitehan aveen tehdas asennettu joten luulis tojon jotain asiasta tietävän, mutku ei.

13

2006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha on

      Alkaa merkkihuollon mielenkiinto laimistua aikaa myöten. Kokeile Hämeen Autosähköä http://www.hasoy.com/

    • nipponisti

      käytönnön kokemus tuosta lämmittimestä on sellainen, että pääset vähemmällä kun vaihdatat sen kokonaan uuteen, on jo sen verran vanha että sitä saa tulevaisuudessa remonoida usein.

      • ile D4D

        Vie semmoiseen liikkeeseen, missä huoltavat sekä eberiä että webastoa. Sen vuoksi, että maahantuojan asentama kellosarja ja ohjainkortti ovat webastoa ja tehtaalla asennettu lämmitin on oma Toyotan Eberi-malli. Omat lämppäriviat tässä vielä järjestyksessä: -eberin ohjainlaite (6v) -palopuhallin (6,5v) -webaston ohjainkortti (7v) Rahaa noihin paloi hermojen lisäksi tonnin verran. Enempää siinä ei juuri kuluvia osia olekaan ,no tietysti liekkivahti, hehkutulppa ja kiertovesipumppu, mutta ne ovatkin halpoja ja toistaiseksi kestäneet. En kannata lämmittimen vaihtamista, koska silloin joutuu johdottamaan uusiksi. Ja Toyotan tiskiltä lämmitin maksaa kolminkertaisesti jälkimarkkinointivehkeisiin nähden. Varaosat ovat kuitenkin tarvikekamaa ja siksi ne kannattaa uusia. Miten muuten aloittajan lämppärivika ilmenee?


      • nipponisti
        ile D4D kirjoitti:

        Vie semmoiseen liikkeeseen, missä huoltavat sekä eberiä että webastoa. Sen vuoksi, että maahantuojan asentama kellosarja ja ohjainkortti ovat webastoa ja tehtaalla asennettu lämmitin on oma Toyotan Eberi-malli. Omat lämppäriviat tässä vielä järjestyksessä: -eberin ohjainlaite (6v) -palopuhallin (6,5v) -webaston ohjainkortti (7v) Rahaa noihin paloi hermojen lisäksi tonnin verran. Enempää siinä ei juuri kuluvia osia olekaan ,no tietysti liekkivahti, hehkutulppa ja kiertovesipumppu, mutta ne ovatkin halpoja ja toistaiseksi kestäneet. En kannata lämmittimen vaihtamista, koska silloin joutuu johdottamaan uusiksi. Ja Toyotan tiskiltä lämmitin maksaa kolminkertaisesti jälkimarkkinointivehkeisiin nähden. Varaosat ovat kuitenkin tarvikekamaa ja siksi ne kannattaa uusia. Miten muuten aloittajan lämppärivika ilmenee?

        Tarkoitinkin että tuossa tapauksessa kun vikaa alkaa tulla vian perään, kannattaa mennä lähinpään tai sitten parempaan webasto/eberi-liikkeeseen ja asennuttaa uusi, kaikkinen osineen, eipä tartte sitten ihmetellä että pelaako vai ei.;-)


      • ile D4D
        nipponisti kirjoitti:

        Tarkoitinkin että tuossa tapauksessa kun vikaa alkaa tulla vian perään, kannattaa mennä lähinpään tai sitten parempaan webasto/eberi-liikkeeseen ja asennuttaa uusi, kaikkinen osineen, eipä tartte sitten ihmetellä että pelaako vai ei.;-)

        että koko roska maksaa enemmän kuin osat yhteensä. Kuten sanoin, jälkimarkkinointilaite ei käy ilman johdotusta ja uutta kellosarjaa, koska alkuperäinen lämmitin on eri laite ja se on kytketty kellosarjoineen auton "elektroniikkaan". En osaa täsmällisesti ilmaista, mutta esim. lämmitintä ohjaava johdotus on tinattu auton alkuperäiseen johtonippuun juottamalla ja eristämällä eikä se ole näkyvissä ollenkaan. Toki minäkin olisin uuden 5KW:n eberin autooni laittanut, jos se olisi onnistunut.


      • eberini
        ile D4D kirjoitti:

        Vie semmoiseen liikkeeseen, missä huoltavat sekä eberiä että webastoa. Sen vuoksi, että maahantuojan asentama kellosarja ja ohjainkortti ovat webastoa ja tehtaalla asennettu lämmitin on oma Toyotan Eberi-malli. Omat lämppäriviat tässä vielä järjestyksessä: -eberin ohjainlaite (6v) -palopuhallin (6,5v) -webaston ohjainkortti (7v) Rahaa noihin paloi hermojen lisäksi tonnin verran. Enempää siinä ei juuri kuluvia osia olekaan ,no tietysti liekkivahti, hehkutulppa ja kiertovesipumppu, mutta ne ovatkin halpoja ja toistaiseksi kestäneet. En kannata lämmittimen vaihtamista, koska silloin joutuu johdottamaan uusiksi. Ja Toyotan tiskiltä lämmitin maksaa kolminkertaisesti jälkimarkkinointivehkeisiin nähden. Varaosat ovat kuitenkin tarvikekamaa ja siksi ne kannattaa uusia. Miten muuten aloittajan lämppärivika ilmenee?

        03:een maksoi toytoa-liikkeessä 1300e, töineen. Eber lopetti toimintansa ja ainoa mahdollisuus saada sellainen etu oli ostaa uusi.


      • Aloittaja
        ile D4D kirjoitti:

        Vie semmoiseen liikkeeseen, missä huoltavat sekä eberiä että webastoa. Sen vuoksi, että maahantuojan asentama kellosarja ja ohjainkortti ovat webastoa ja tehtaalla asennettu lämmitin on oma Toyotan Eberi-malli. Omat lämppäriviat tässä vielä järjestyksessä: -eberin ohjainlaite (6v) -palopuhallin (6,5v) -webaston ohjainkortti (7v) Rahaa noihin paloi hermojen lisäksi tonnin verran. Enempää siinä ei juuri kuluvia osia olekaan ,no tietysti liekkivahti, hehkutulppa ja kiertovesipumppu, mutta ne ovatkin halpoja ja toistaiseksi kestäneet. En kannata lämmittimen vaihtamista, koska silloin joutuu johdottamaan uusiksi. Ja Toyotan tiskiltä lämmitin maksaa kolminkertaisesti jälkimarkkinointivehkeisiin nähden. Varaosat ovat kuitenkin tarvikekamaa ja siksi ne kannattaa uusia. Miten muuten aloittajan lämppärivika ilmenee?

        Kello toimii (Webasto). Kun kytkee päälle ei ala esim sisätilan puhallin puhaltamaan vaikka kiertokytkin oikeassa asennossa olisikin. Myöskään itse Eberi ei ala sytyttelemään liekkiä eikä näinollen myöskään tohisemaan. Auton käynnissäollessa ei kytkimestä käynnistettäessä Eberi silloinkaan herää henkiin. Kuollutta ja kylmää joka tavalla.


      • ile D4D
        Aloittaja kirjoitti:

        Kello toimii (Webasto). Kun kytkee päälle ei ala esim sisätilan puhallin puhaltamaan vaikka kiertokytkin oikeassa asennossa olisikin. Myöskään itse Eberi ei ala sytyttelemään liekkiä eikä näinollen myöskään tohisemaan. Auton käynnissäollessa ei kytkimestä käynnistettäessä Eberi silloinkaan herää henkiin. Kuollutta ja kylmää joka tavalla.

        Webaston ohjainkorttivika ilmeni siten, että jännite hukkui matkalla ja oli totaalisen mykkää. Alkoi pelittää, kun käynnisti moottorin tai laittoi akun laturiin, eli jännite nousi taas riittäväksi.


    • laittavat...

      ..mieluummin uuden kuin alkavat korjaamaan vanhaa. Omaan entiseen etsittiin vikaa ja todettiin, että uusi on asennettava. Eeberisi on sen verran iäkäs, että suosittelen kokonaan uuden laittamista.

      • Aloittaja

        Tuleekin kuvaan se sähkökuvien tarve. Kun noi laitteet on ihmisen tekemiä niin ne on myös sen korjattavissa (esim. museo autot). Tojon etu on tietty myydä uutta osaa (kauhee kate, ei tarvitse ymmärtää itse laitteen toimintaa ja ei tarvitse näyttää osaamattomuuttaan asiakkaalle). Kun ja jos sähkökuvat jostain saadaan maanpinnalle polkaistua voi sähköalan tavis mitata ja tutkia missä specifisessä paikassa vika piilee ja arvioida sitten uusittavien osien tai kokonaisuuden tarpeen.


      • ne sähkökuvat...
        Aloittaja kirjoitti:

        Tuleekin kuvaan se sähkökuvien tarve. Kun noi laitteet on ihmisen tekemiä niin ne on myös sen korjattavissa (esim. museo autot). Tojon etu on tietty myydä uutta osaa (kauhee kate, ei tarvitse ymmärtää itse laitteen toimintaa ja ei tarvitse näyttää osaamattomuuttaan asiakkaalle). Kun ja jos sähkökuvat jostain saadaan maanpinnalle polkaistua voi sähköalan tavis mitata ja tutkia missä specifisessä paikassa vika piilee ja arvioida sitten uusittavien osien tai kokonaisuuden tarpeen.

        sitte, niin maailma paranee siltä osin...


    • lyte

      Nakkaa joku e-maili mihin voin lähettää.

      • Aloittaja

        Jos kuvassa löytyy niin voisi pukkaa tähän osoitteeseen, [email protected] etukäteen kiittäen, Konsta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe