Kaapit pursuaa senjoriitta nukkeja, kastanjetteja, puoliksi juotuja viini pulloja ja seinät täysi maalattuja lautasia. Meillä kaikilla on varmasti ne pakolliset Espanjan tuliaiset mutta kerro vinkkisi siitä mitä olet sieltä tuonut sellaista joka ei ole se joka päiväinen tuliainen? Mitä kannattaisi ostaa?
Vinkki:
7
923
Vastaukset
- Mentira
olen tulijaisia ostelemaan, kovin huono. Ainoa mikä nyt viime reissulta käteen tarttu oli itselle hieman erikoisemmat tee´t. Ensinnäkin Relax-tee "Mercha de Tila, Azahar, Melisa y Hierba Luisa". Kaipa se jottain rauhoittavaa on, varsinkin kun paketissa punkan, kuun ja pöllön kuva! Vielä en ole maistellut että toimiiko, mutta ainakin perhe toivoo hartaasti että toimisi kun olen kuitenkin aikamoinen kuumakalle ja adhd.. eli kiva jos olisin joskus vähän rauhallisempi :)) Ja vot.. sitten oma suosikkini eli punainen paketti jossa teksti "tradicionalmente utilizado para mantenar tu figura de forma natural". Kävelevä sanakirjani todisti että kyseessä on jonniinsortin laihdutustee kun häneltä suomennosta pyysin. Jesh, teetä lipittämällä laihtumaan!! Johan tässä alkaa olla kiire tiputtaa nuo ylimääräiset kilot joita aina vaan jostain kumman syystä kertyy - tarttis vissiin suu ommella kiinni (monestakin syystä!). Maisteltu on, eli helevetin pahaa, siis todellakin! Tehosta en osaa vielä sanoa mitään, mutta kyllä nuo michelinit yhä kropassa kiinni roikkuu sitkeesti ja takapuolikin on.. juuh, sitä on! Ja kolmas tee eli "Cola de Caballo" eli hevosen häntä/takapuoli -tee. Sisältää 97% hevosen peräpäätä!!! Hitto huomasin sen vasta nyt! Tarttee ottaa taas yhteys sanakirjaan että oiskoo se jokin kasvi vai todellakin hevosen.. you know - jessus! Mitähän minä taas olen mennyt tekemään. Mutta Luojan kiitos en ole vielä pakettia avannut ja teetä onnesta soikeena ryypiskellyt. Noh, miksikö ostin? Noh, kun kannessa teksti "eliminacion de liquidos" ja ihan ite arvelin sen tarkoittavan nesteiden poistoa, vaikka voihan se mutu-suomennos taas mennä mehtään kuin naapurinmies mopolla pienesti päissään! Eli toiveissa on että minusta tulee paitsi rauhallinen ja seestynyt, niin myös laihdun kun läskit ja nesteetkin akasta irtoo. Kesällä olen sitten nätti kuin kuiva oravan nahka! Niin, edellyttäen että teet toimii!
- Senorita:)
Kiitos taas Mentira aivan ihastuttavasta tuliaisostoskertomuksesta:) Voi kuinka hauskaa on saada päivään näitä piristysruiskeita, sinulla on kyllä sana hallussa! Saimoin meikäläinen on kovin huono noita tuliaisostoksia tekemään. Onneksi ei enää kukaan niitä odota, paitsi lapsenlapsia haluan muistaa ostamalla jotain vaatteita. Pienille prinsessoille upeat kesämekot vaikkapa kesän juhliin, pojalle puseroa ja jotain urheiluun liittyvää, lähinnä jalkapalloiluun kun jääkiekkoa ei siellä vissiin tiedetä olevankaan. Santa Cruzissa on kyllä rullakiekkoilua jonne joskus pitäisi mennä katsastamaan, niin, ei tämä liity taas mitenkään tuliaisiin. Omia ostoksia on aina se aloevera voide ja joitakin tuoksuja, joskus laukkuja ja kenkiä ihan tarpeen mukaan, ei sen vuoksi että täytyy ostaa tuliaisia. Ennen ostettiin paikallisia juomia mutta ei nykyään kun se pakkaaminen matkalaukkuun on hieman arveluttavaa, jos menee vaikka rikki.. Niin sellaista että tietääkö kukaan onko Puerto de la Cruzissa jotain liikettä joka myy taiteilijan tarvikkeita, pensseleitä ym. ovat kuulemma Espanjassa halvempia kuin täällä, ja ei lisäisi paljonkaan laukun painoa!
- Mentira
Senorita:) kirjoitti:
Kiitos taas Mentira aivan ihastuttavasta tuliaisostoskertomuksesta:) Voi kuinka hauskaa on saada päivään näitä piristysruiskeita, sinulla on kyllä sana hallussa! Saimoin meikäläinen on kovin huono noita tuliaisostoksia tekemään. Onneksi ei enää kukaan niitä odota, paitsi lapsenlapsia haluan muistaa ostamalla jotain vaatteita. Pienille prinsessoille upeat kesämekot vaikkapa kesän juhliin, pojalle puseroa ja jotain urheiluun liittyvää, lähinnä jalkapalloiluun kun jääkiekkoa ei siellä vissiin tiedetä olevankaan. Santa Cruzissa on kyllä rullakiekkoilua jonne joskus pitäisi mennä katsastamaan, niin, ei tämä liity taas mitenkään tuliaisiin. Omia ostoksia on aina se aloevera voide ja joitakin tuoksuja, joskus laukkuja ja kenkiä ihan tarpeen mukaan, ei sen vuoksi että täytyy ostaa tuliaisia. Ennen ostettiin paikallisia juomia mutta ei nykyään kun se pakkaaminen matkalaukkuun on hieman arveluttavaa, jos menee vaikka rikki.. Niin sellaista että tietääkö kukaan onko Puerto de la Cruzissa jotain liikettä joka myy taiteilijan tarvikkeita, pensseleitä ym. ovat kuulemma Espanjassa halvempia kuin täällä, ja ei lisäisi paljonkaan laukun painoa!
Tiedätkös mitä, vielä unohtui yksi tee mainitsematta, eli vaalean violetti paketti jossa lukee "Hacendado Valeriana". Arvatenkin taas jotain jonka pitäis pistää yökyöpeli nukkumaan rauhaisasti pienen murmelin tavoin. Tuota ei edes tarvitse maistella tietääkseen, että makunautinto ei päätä huimaa, sillä koko paketti löyhkää valerianalle! Tarttee varmaan laittaa kuppiin ruokalusikallinen hunajaa jotta maku edes hieman korjaantuisi.. Ja jos nyt ketä nämä herkulliset erikoisteet kiinnostaa, niin Cruzin pääkadulla olevasta Hiper Dino´sta ja c/Blanco´n Mercadonasta minä niitä löysin. Kuten paljon muitakin hieman "normaalimpia" mutta itselle uusia teepaketteja! Itselläni kun on hatara pää, niin en muista että onko Cruzissa taiteilijan tarvikkeiden liikettä, mutta kysyn mieheltäni jahka hän töistä kotiutuu. Hänellä kun on lähipiirissä maalausta harrastavia, niin ehkä hänelle sellainen kauppa olisi voinut paremmin mieleen jäädä. Tai sitten ei. Mutta luulisi nyt ainakin Santa Cruzissa sellainen olevan!
- Senorita:)
Mentira kirjoitti:
Tiedätkös mitä, vielä unohtui yksi tee mainitsematta, eli vaalean violetti paketti jossa lukee "Hacendado Valeriana". Arvatenkin taas jotain jonka pitäis pistää yökyöpeli nukkumaan rauhaisasti pienen murmelin tavoin. Tuota ei edes tarvitse maistella tietääkseen, että makunautinto ei päätä huimaa, sillä koko paketti löyhkää valerianalle! Tarttee varmaan laittaa kuppiin ruokalusikallinen hunajaa jotta maku edes hieman korjaantuisi.. Ja jos nyt ketä nämä herkulliset erikoisteet kiinnostaa, niin Cruzin pääkadulla olevasta Hiper Dino´sta ja c/Blanco´n Mercadonasta minä niitä löysin. Kuten paljon muitakin hieman "normaalimpia" mutta itselle uusia teepaketteja! Itselläni kun on hatara pää, niin en muista että onko Cruzissa taiteilijan tarvikkeiden liikettä, mutta kysyn mieheltäni jahka hän töistä kotiutuu. Hänellä kun on lähipiirissä maalausta harrastavia, niin ehkä hänelle sellainen kauppa olisi voinut paremmin mieleen jäädä. Tai sitten ei. Mutta luulisi nyt ainakin Santa Cruzissa sellainen olevan!
Se Hacendado Valeriana tee varmaankin sopisi minulle kun olen sellainen yökyöpeli, ihmettelisi mies varmaan että mitä kummaa kun emäntä simahtaisi ehtoolla ihmisten aikaan petin pohjalle. Nyt on sellainen akvarellikausi menoillaan, sanoin jo että otan pensselit ja tarvikkeet seuraavalle reissulle mukaan ja sinne maalaamaan rantakadulle, voisi joku säälistä jonkun euron antaa! Ei vaan, ihan kivaa olisi niitä kauniita kukkia siellä ikuistaa myös omalla kädellä ja omaksi iloksi. Valokuvaamista tykkään myös harrastaa, tosiaan harrastelija olen tai paremminkin amatööri, mutta digikamera on tosi kiva vempain saa kuvata mielin määrin ja vähän videoida tarpeen tullen niinkuin Manuelin laulua:) Harmittaa niin kovasti kun ei ollut kameraa mukana kun Tejas Verdesissä saimme unohtumattoman nautinnon kun Tenori Alfredo Corsini esitti muutaman upean kappaleen, onneksi on cd muistona!
- Mentira
Senorita:) kirjoitti:
Se Hacendado Valeriana tee varmaankin sopisi minulle kun olen sellainen yökyöpeli, ihmettelisi mies varmaan että mitä kummaa kun emäntä simahtaisi ehtoolla ihmisten aikaan petin pohjalle. Nyt on sellainen akvarellikausi menoillaan, sanoin jo että otan pensselit ja tarvikkeet seuraavalle reissulle mukaan ja sinne maalaamaan rantakadulle, voisi joku säälistä jonkun euron antaa! Ei vaan, ihan kivaa olisi niitä kauniita kukkia siellä ikuistaa myös omalla kädellä ja omaksi iloksi. Valokuvaamista tykkään myös harrastaa, tosiaan harrastelija olen tai paremminkin amatööri, mutta digikamera on tosi kiva vempain saa kuvata mielin määrin ja vähän videoida tarpeen tullen niinkuin Manuelin laulua:) Harmittaa niin kovasti kun ei ollut kameraa mukana kun Tejas Verdesissä saimme unohtumattoman nautinnon kun Tenori Alfredo Corsini esitti muutaman upean kappaleen, onneksi on cd muistona!
sitten ukkoni osti Visantasta digikameran lomamme viimeisenä päivänä ja silloin sillä ei juurikaan tullut kuvattua, mutta nyt helmikuussa räpsin kuvia kuin heikkopäinen! Lähinnä erilaisia katunäkymiähän ne on, sekä kauniita kasveja ja rakennuksia, mutta niitä tuijottaessa on kyllä huomannut monen monta asiaa jota paikan päällä ollessa ei ole välttämättä edes "nähnytkään". Luultavasti seuraavalla reissulla osaan olla jo tarkkasilmäisempi ja alkaa katselemaan kaikkia mielenkiintoisia yksityiskohtia paremmin. Alkaa vähän tuntumaan siltä että tähän saakka olen siellä mennyt kuin ravihevonen laput kahta puolta silmiä! Ja mitä Manueliin, lempiaiheeseeni ;) tulee, niin ukkoni olisi väen vängellä ottanut hänestä mulle kuvan, mutta arvatenkin jollakin (siis minulla) meni pupu pöksyyn ja kielsin sen ehdottomasti! Ja nyt harmittaa typerä noloiluni, mutta minä kun toisaalta olen kovinkin ujo ihminen ja häntä menee koipien väliin hyvinkin nopeasti. Ja lupaan sinulta akvarellin tai pari ostaa kun sinut löydän Cruzista maalaamassa! Akvarellit ovat ihania, niin herkkiä! Playa Jardinilla olevassa San Felipen -linnakkeessa oli helmikuussa paikallisen taiteilijaseuran näyttely (jos oikein ymmärsin) ja sielläkin oli muutamia teoksia jonka olisi mieluusti omalle seinälleen halunnut.
- tai tauluja,
itselleni ostin sarongin ja soljen, jääkaappi magneetteja, koruja, käsin kirjailtuja pyyheliinoja ja pöytäliinoja ihan arki käyttöön. Naisille muodikkaita laukkuja, kenkiä ja vaatteita. Käy kampaajalla.....jne En ole vuosiin ostanut matkamuistoja, vaan tarpeellisia tavaroita. Niin ja aidot parfyymit ja kosmetiikka on edullista :)
- Gran Canarialta
San Fernandon kiinalaiskaupasta ihania pikkuhousuja á 1,50 ja rintaliivejä 2. Kelpasivat ystävillenikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187