Koiran ruoka Luppa

Outopipamies

Ns koiranruoka nimeltä Luppa, mulla 5v piikle söi noin 2kk luppaa tulos, koiran paino putosi normaalista painosta kaksi kiloa, eturauhanen hiukan turvonnut, korvat tulehtuneet ja jotain allergiaa, niin ja paskoi normaalia useammin lenkillä ollessa. Onko nyt niin, että kyseinen luppa on koirien roskaruokaa, onko muilla tähän mitään lisättävää. Siirryin takaisin eläinkaupan suosittelemaan ruokaan nimeltä Pro Formance, jota annoin aikaisemminkin ilman mitään ongelmia, tosin kyseinen 10kg säkki maksaa 46e, tätä ruokaa kuitenkaan ei tarvise antaa edes/ läheskään niin paljon kuin tuota luppaa. Vein Luppa säkin puolikkaan kettu/supi loukulle.

22

3052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monte pyton

      joo minulla ollut samanlaisia kokemuksia lupasta.en todellakaan voi suositella sitä kenenkään koirille.ruoka tuli ulos tuplaten mitä olivat syöneet ja koirat piereskelivät ihan mahottomasti.nälkä ei selvästi lähtenyt .no kokemuksesta oppii.

    • loput

      löysi arvoisensa paikan, ehkä vielä osuvampi olisi ollut kaatopaikka.

      • Susien tappaman hirven

        Koirien häkkiin,ja koirat kiittää.


    • sertifikaatin

      saanut ruoka, joka on laillinen lemmikin kidutusmuotona. Eläinlääkäreiden suosittelema...:)

    • 5 eri plaatua.

      Löytyy Agrimarketeista ja hyvin varustetuista rautakaupoista. meidän koirille sopi tosi hyvin. Energiaa on myös sekä extra energiaa, siis jos käytät koiraa metsästykseen. Kannattaa kokeilla, ei tulehdu korvat, eikä silmät, ei myöskään raavi itseään verille. ite syötän koirille Jahti&Vahti kana/riisi nappuloita.

      • 5 eri plaatua

        Hinta/Laatu-suhde on tosiaankin kohdallaan. Tuo 15kg:n kana/riisi ei muistaakseni maksanut kuin n.25,60e/säkki.


      • Jämtti narttu
        5 eri plaatua kirjoitti:

        Hinta/Laatu-suhde on tosiaankin kohdallaan. Tuo 15kg:n kana/riisi ei muistaakseni maksanut kuin n.25,60e/säkki.

        Minäkin kannatan Jahti & Vahti ruokia! Moni on moittinut, mutta meidän koirille parasta tähän mennessä, ei lähde karva, ei mahavaivoja... Hinta-laatu suhde kohdillaan ja kun ei vara 50:n euron säkkejä olisi edes ostella...


      • ruokatohtori
        Jämtti narttu kirjoitti:

        Minäkin kannatan Jahti & Vahti ruokia! Moni on moittinut, mutta meidän koirille parasta tähän mennessä, ei lähde karva, ei mahavaivoja... Hinta-laatu suhde kohdillaan ja kun ei vara 50:n euron säkkejä olisi edes ostella...

        olen hyvin tarkka koiran ruokien suhteen ja meidän pystäri on ERITTÄIN nirso. No jahti&vahti kelpaa ja olen kuullut monesta suunnasta että sopii myös hieman herkemmille koirille. Nappuloiden lihapitoisuus kertoo ruuasta aika paljon. Koira on koira mutta söisitkö itse vehnäjauhoa ja teurasjätteitä mössättynä ja kuvattuna. Jahti&vahti sopii myös minun kukkarolle:)


      • Älytönhinta....
        5 eri plaatua kirjoitti:

        Hinta/Laatu-suhde on tosiaankin kohdallaan. Tuo 15kg:n kana/riisi ei muistaakseni maksanut kuin n.25,60e/säkki.

        Mun koirat meni ko. muonalla ripulille eikä meinannu talttua millään..
        Ja lisäksi helvetin kallista.


    • lapsien äiti

      meillä neljä koiraa. ajokki, mäykki, pystäri ja sekarotuinen 27 lapsen äiti. kaikille on luppa kelvannu ja kaiken huipuksi kissa jolle vain luppa kelpaa. ei laihtumisia eikä vatsavaivoja kenelläkään. onhan meitä ihmisiäkin ketkä ovat ronkelia ja pihviravintoloita käyttäviä mutta minulla ei ole mitään moitteen sanaa lupasta eikä meidän koirilla. tosin meidän koirat ei syö pelkkää näkkileipää.. kunnon ruokaa ne saa joka päivä raksujen lisäksi. silti 15kg säkki menee reilussa viikossa eikä koirat ole lihavia.

      • syötät.

        Kyllähän tuo nyt jotain kertoo ruuan laadusta jos noin älyttömiä määriä joutuu syöttämään. Meillä menee J&V:tä noin säkki per kuukausi kahdelle harmaalle ja noutajalle, eikä ole edes näitä energia versioita vaan kana-riisiä. Mettästys aikaan lisäksi lihaa, rasvaa ja yrjölänpuuron tapaista mössöä..

        Eipä taida paljoa halvemmaksi tulla kantaa luppaa noin tihiään kuin ostaa muutaman euron kallimpi säkki harvakseltaan..


    • Itä-laika

      Luppaa syötimme Laikallemme aluksi ja jonkun ajan päästä tuli iho oireita ja kamalan kutinan ja vetelän mahan ja pierut haisivat aivan kamalalle.
      Vaihdoimme ruoan Jahti&Vahtiin ja oireet alkoivat hävitä. Totesimme että koiralla on vilja-allergia.

      • puree

        meidän sesset,ja en vaihda.
        tosin halpaa ei ole.


      • ei kannata
        puree kirjoitti:

        meidän sesset,ja en vaihda.
        tosin halpaa ei ole.

        Siirryin takaisin eläinkaupan suosittelemaan ruokaan nimeltä Pro Formance, JOTA ANNOIN AIKAISEMMIN ILMAN MITÄÄN ONGELMIA, tosin kyseinen 10kg säkki maksaa 46e, tätä ruokaa kuitenkaan ei tarvise antaa edes/ läheskään niin paljon kuin tuota luppaa.
        pyydä palkankorotus???


      • 15kg 11,90eur
        ei kannata kirjoitti:

        Siirryin takaisin eläinkaupan suosittelemaan ruokaan nimeltä Pro Formance, JOTA ANNOIN AIKAISEMMIN ILMAN MITÄÄN ONGELMIA, tosin kyseinen 10kg säkki maksaa 46e, tätä ruokaa kuitenkaan ei tarvise antaa edes/ läheskään niin paljon kuin tuota luppaa.
        pyydä palkankorotus???

        mun koira nassuttanu 11,5 vuotta luppaa ilman mitää oireita.. viekää ne paskopuudelinne piikille jos ei normi nappularuoka kelpaa..


      • huhhuh!
        15kg 11,90eur kirjoitti:

        mun koira nassuttanu 11,5 vuotta luppaa ilman mitää oireita.. viekää ne paskopuudelinne piikille jos ei normi nappularuoka kelpaa..

        Tuo sinun hintapihtailu kertoo siittä että vedät itsekkin paskaruokaa maha turvoksissa. Minä en koirilleni vehnää syötä, sinä voit niitä ylijäämätehdasraatoja syötää hurtillesi, sehän on vain teiltä pois. Ootkos seurannut koiriesi jätöksiä ym? Jos paskoo paljon ja monesti päivässä niin sit voisit harkita tuota ruokaa uudelleen. Jahti&Vahti penturuoassakin lihapitoisuus 43% ! Eikä ole kallista laatuunsa nähden, koirat jaksaa, eikä tarvi mitään perkeleen mössöjä erikseen keitellä joka päivä.

        Tarkennettakoon tähän että mun koirat saa myös raakaa lihaa jne.

        Koira on koira eikä mikään perkeleen jätesanko.


      • :(((
        15kg 11,90eur kirjoitti:

        mun koira nassuttanu 11,5 vuotta luppaa ilman mitää oireita.. viekää ne paskopuudelinne piikille jos ei normi nappularuoka kelpaa..

        :(((


    • J&V

      Jahti&Vahtia syö meillä kaikki kolme koiraa.(Saksanpaimenkoira,pystärimix ja ajokoiramix) eikä sen parempaa ruokaa meidän koirille ole olemassakaan. Sopii todella hyvin jokaiselle meidän vuhkuista. Jätökset on pieniä toisin kuin aikoinaan kokeiltiin kaikki tavallisen kaupan paskaruuat läpi! Luppa oli niistä huonoimpia.
      Meillä syötiin ekaksi kana&riisiä,nykyään kaksi syö energiaa ja yksi penturuokaa. Tätä merkkiä en vaihtaisi mistään hinnasta!!! Todella hyvä hinta-laatu suhde.

      • näin meitillä

        Neljälle koiralle olen noita jahtivahtimuonia (kana&riisi) tarjonnut ja kaksi koekappaletta alkoivat oirehtia 1-2 vuotiaina. Oireina rähmivät korvat, väsymys ja veriarvotkin perseellään. Kuivamuonan vaihto proformancen kanariisiin auttoi molemmilla. On tuplasti kalliimpaa, mutta eipä nuo kaksi pienehköä piskiä kovin montaa säkkiä vuodessa tuhoa.


    • fsbfbgfdhhhttre

      Joo ei luppaa missään nimessä. Jos joku kuulee jonkun antavan tätä omalle koiralle niin hae säkki äkkiä pois ja vie vaikka JAHTI ja VAHTI tilalle. Meillä joskus annettiin muutamana päivänä luppaa niin koirilla alkoi lähteä karvoja tuppoina irti. En tiedä mitä paskaa niissä on mutta säkki lähti valitusten kera takaisin.

    • Suomi-rodun edustaja

      Varmaan menee ruokaa määrällisesti enemmän, jos ei siinä ole mitään kunnon sisältöä. Kaikki mitä saa tavallisista marketeista on täyttä roskaa. Enkä nyt siis tarkoita Agrimarkettia. Meillä isompi haukku syö Anf performancea ja pienempi Royal Canin Maxi Junioria (jatkettu ja jatketaan vain kasvattajan linjalla kunnes täyttää 15kk). Höysteenä Zivipeak peuranpaloja. Plus omilta ihmisiltä mitä aina liikenee. Koirat hyvässä kunnossa, eikä mitään ongelmia.

    • Kauheeta kamaa

      Luppa ruoka on roskaruokaa....Sama kuin syöttäs "pahvilaatikko silppua" koiralle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2007
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1470
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1413
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      51
      982
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      856
    Aihe