Varkautelaista erikoisosaamista

savolainen tietäjä

- miten yrityksissään mainetta ja kunniaa saaneet menevät niin halpaan kuin winclub? - miten esim sähkömiehet saavat vapaasti tehdä hengenvaarallisia viritelmiä kenenkään puuttumatta asiaan. Tekijät on kyllä yleisessä tiedossa kysy naapuriltasi. - miten paritusrinkejä toimii paikkakunnalla ketään häiritsemättä ja kunniallisen kansalaisen maineen omaavat ovat niitä vetäneet. Vaikka taaskin naapurisi kyllä olisi osannut valistaa jos olisit tiennyt kysyä. - mikai työmiehen tekemää huonoa työtä ei saa mennä arvostelemaan. Toiset löytävät joukoittain selityksiä miksi joku on tehnyt työnsä vähän sinnepäin.

9

1451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmisiä jotka epäilevät naapuriaan tietämättä asioden oikeaa laitaa sanotaan kyyläksi. Se on ilmiö joka useinmiten on oireena maalta kaupunkiin muuttaneilla kansakoulun käyneillä tai ylioppilaaksi lukeneilla ilman muita oppi-arvoja. Asioista jotain tietävän tunnistaa siitä että se kertoo faktatietoa ja jos ei tiedä se kertoo mistä sitä tietoa saa. Ei pätevät haukkuu muita ja kyylää mitä muut tekee. Kun on tyhmä pää niin siitä kärsii koko ruumis.

    • rieskoo

      Ajatustenvaihdossa on eduksi, jos keskustelun molemmat osapuolet ovat savolaisia. Silloin siinä esitetään kysymys, joka ei ole kysymys ja vastaus. Tuloksena on keskustelu, joka ei johda mihinkään.

      • Maigolman

        Nyt on kyse siitä, että Varkautelainen ei ymmärrä sitä, että asiat on miten on ja muualta tullut tajuaa, miten on, eli päin sitä itseään.... siinä on turha ruveta leuhkimaan, että "kyllä sitä meillä osataan..." kun päinvastoin "kyllä sitä on meillä osattu...."


      • siitä, että
        Maigolman kirjoitti:

        Nyt on kyse siitä, että Varkautelainen ei ymmärrä sitä, että asiat on miten on ja muualta tullut tajuaa, miten on, eli päin sitä itseään.... siinä on turha ruveta leuhkimaan, että "kyllä sitä meillä osataan..." kun päinvastoin "kyllä sitä on meillä osattu...."

        Varkautelainen ei ymmärrä miten joku voi olla noin vit... ärsyttävä ja luulevansa, että tietää kaikesta kaiken! Onko mitään mitä sinä et omasta mielestäsi tietäisi???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????


      • Maigolman
        siitä, että kirjoitti:

        Varkautelainen ei ymmärrä miten joku voi olla noin vit... ärsyttävä ja luulevansa, että tietää kaikesta kaiken! Onko mitään mitä sinä et omasta mielestäsi tietäisi???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

        Että Vrk:lainen ei tajua sitä, missä mennään ja toisaalta muualta Vrk:een tullut tajuaa, missä ollaan, eli kusessa. Samahan se on, kun minäkään, jos en olisi Varkauteen aikanani muuttanut tajunnut, miten päin p..... menee metsäteollisuudella... mutta nyt kun sivusta sueranneena olen asian nähnyt, niin tiedän, mitä p...skaa se on...


      • on....
        Maigolman kirjoitti:

        Että Vrk:lainen ei tajua sitä, missä mennään ja toisaalta muualta Vrk:een tullut tajuaa, missä ollaan, eli kusessa. Samahan se on, kun minäkään, jos en olisi Varkauteen aikanani muuttanut tajunnut, miten päin p..... menee metsäteollisuudella... mutta nyt kun sivusta sueranneena olen asian nähnyt, niin tiedän, mitä p...skaa se on...

        taas valittaja herännyt talvihorroksesta.


      • Maigolman
        Maigolman kirjoitti:

        Että Vrk:lainen ei tajua sitä, missä mennään ja toisaalta muualta Vrk:een tullut tajuaa, missä ollaan, eli kusessa. Samahan se on, kun minäkään, jos en olisi Varkauteen aikanani muuttanut tajunnut, miten päin p..... menee metsäteollisuudella... mutta nyt kun sivusta sueranneena olen asian nähnyt, niin tiedän, mitä p...skaa se on...

        Hyvät ns. perusvarkautelaiset ja siellä syntyneet, että olette täysin väärässä oman kaupunkinne suhteen, ettekö pysty myöntämään, että joka asiassa on tyritty...


      • en ole
        Maigolman kirjoitti:

        Hyvät ns. perusvarkautelaiset ja siellä syntyneet, että olette täysin väärässä oman kaupunkinne suhteen, ettekö pysty myöntämään, että joka asiassa on tyritty...

        kumpaakaan ja silti tyytyväinen ja ainahan pois pääsee jos noin kovasti ahdistaa.


    • savvoo joo

      Voephan tuo olla. Vuan vopehan tuo olla olemattain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe