Sakke Sumuttajan tylsä maanantai

Sakke Sumuttaja

Minä, Sakke Sumuttaja, istun pienen ruokapöytäni ääressä. Pöytä keikkaa aina kun hengitän, koska suuri mahani osuu sen reunaan ja työntää pöytää. Hengitykseni aiheuttaa kovaa rahinaa, joka saa seinissä olevan irtoilevan laastin rapisemaan lattioille. Hernekeitto edessäni on jo jäähtynyt ja olen erittäin tylsistynyt. Hernekeittokin on niin tylsän vihertävän harmaata, että melkein saa hiuksenikin harmaantumaan. Kuuntelen samalla seinäkellon naksutusta ja ulkoa kuuluvaa tuulen ujellusta. Voi tylsyyksien tylsyys, sanon minä, Sakke Sumuttaja! Yleensä maanantaisin olen ulkona sumuttamassa, mutta tämä maanantai on erilainen. Sumuttaminen ei tänään ole mahdollista. Siksi minun täytyy tappaa aikaa pienessä huoneessani ja odottaa ajan kulumista. Olen laskenut nurkissa olevien hämähäkinseittien määrän sekä nimennyt niissä asuvat hämähäkit. Olen myös kasannut lattialta kaikki roskat ja villakoirat sekä laskenut niiden tilavuuden hehtolitroissa. Olen tutkinut napani uumenet ja löytänyt paljon napanöyhtää. Keksinyt keinoja, jos toisenkinlaisia, jotta saisin ajan kulumaan. Mutta minä, Sakke Sumuttaja, en saa aikaani kulumaan muuten kuin sumuttamalla. Voi miksi en saa tänään sumuttaa vaikka on maanantai!?

2

1599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scarabaeus

      tiistai Minä, Sakke Sumuttaja istun pienen ruokapöytäni ääressä. Se pöytä mitään keikkaa sillä sitä seikkaa en maanantaina hengittäessäni vatsaa sisääni vetäessä sisäänhengityksen yhteydessä työntänyt. Eikä mitään laastia rapissut lattialle ja hernekeittoa söin jo torstaina. Siinä taisi olla muutamakin savustettua potkaa jäljittelevä jälkimaku. Lisäaine. Aineista puheenollen piti ostamani kaupasta koneoljya, mutta unohdin. Silloin perjantaina. Niinpa tuo seinakello naksuttaa edelleen mutta ulkoa ei kuulu ujellusta. Ei niin minkaanlaista. Tiistaisin ei kannata sumuttaa. Aika kuluu sumuttamattakin. Mutta kuinka suuri on hehtolitra. Siita ei kaupunkilaiset ota selvaa. Ei. Saapa nahda onko huomenna taas pelkkaa sumutusta...

      • scarabaeus

        Hehtolitra (tunnus hl) on sata litraa eli sata kuutiodesimetriä 1 hl = 100 dm³


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7917
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1744
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      61
      1015
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      191
      934
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      910
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      813
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe