Aurinkoa tervehtimään !

ogelilainen

Miten luonnonuskontojen harjoittajat, pakanat, panteistit ja muut juhlistavat keskitalven juhlaa ? Talvipäivän seisaus on tänä vuonna maanantaina 22.12., ja silloin valo alkaa taas päästä vähitellen voitolle.

Sen kunniaksi ajattelin mennä tervehtimään aurinkoa ensi maanantaina n. klo 15, kun aurinko laskee (tarkan ajan voi katsoa lehdestä). Täällä Helsingissä korkein kohta on Käpylän Taivaskallio, jonne kiipeän kynttilän kanssa.

Kutsun kaikkia lähiseudulla olevia mukaan Taivaskallion korkeimmalle laelle, sinne it-asemien kohdalle. Jälkeenpäin voimme mennä ottamaan lasilliset auringon kunniaksi.

Taivaskallion tuntumaan pääsee bussilla (65A, 69), junalla (Käpylän asema) ja ratikalla (1).

Eläköön voittamaton aurinko !

7

648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menthe

Yritän päästä taivaskalliolle...
      Muita suunnitelmia ei ole ainakaan vielä.

• lumi

täältäkin voisin liittyä matkaan, osaan kyllä junalla käpylään mutta siitä eteenpäin ei tietoa, oisko mahdollista järjestää kokoontuminen vaikka juna asemalla hyvissä ajoin ennen?

• ogelilainen

Selvä. Sekä Helsingistä että pohjoisesta tulee P-juna Käpylän asemalle klo 14.50. Nähdään siellä !

• Terhen Täysikuu

en kuulu mihinkään virallisesti, koska en oikein osaa kategorioida itseäni minkään alaiseksi. pakanuutta. kai olen uuspakana. mun rituaalit on aina sellasia, jotka lähtee musta itsestäni. olen tutkinut paljon vanhoja uskontoja ja näitä nykyisiä variaatioita, ja olen koonnut asian sieltä, toisen täältä.
      mä aion polttaa "kokon". siis oma pieni notski. ja koristella taloani punaisella, keltaisella, oranssilla kutsuakseni Jumalaa. aion syödä hedelmiä, tehdä ylipäätään kaikkea, mikä muistuttaa mua tästä ilosta.

• ogelilainen

Maanantain hirvittävä lumimyräkkä sotki liikenteen niin perusteellisesti, että Taivaskalliolle ei muita minun lisäkseni uskaltautunutkaan. Sain tuulen keskellä valon kynttilääni, ja se toivottavasti auttoi aurinkoa löytämään uudelleen maan. Sitä vartenhan alunperin tiettävästi talvipäivän seisauksen aikaan valoja on sytytetty.

Olisi hienoa, jos pakanahenkiset kehittelisivät yhteisiä tapahtumia vuodenkiertoon liittyvien merkkipäivien aikaan, mieluummin tietenkin luonnossa. Ehkäpä jo Imbolcin, valon juhlan aikaan !

• terhen täysikuu

no edes sinä siellä=) mutta meitä oli monta ympäri maata, jotka sytyttivät tulen, ja kutsuivat Aurinkoa=)

koska nämä juhlat ovat olleet aina yhteisöjen juhlia, tulisi meidänkin, jotka koemme tarvetta juhlistaa näitä ennen niin tärkeitä päiviä, tehdä se yhdessä. kaikilla ei ole coveneita, kaikki eivät ole wiccoja, mutta kaikkien tulisi saada juhlia yhdessä, jos he haluavat. samalla kaikki saisivat kokea mikä voima joukossa on.

• ogelilainen
        terhen täysikuu kirjoitti:

no edes sinä siellä=) mutta meitä oli monta ympäri maata, jotka sytyttivät tulen, ja kutsuivat Aurinkoa=)

koska nämä juhlat ovat olleet aina yhteisöjen juhlia, tulisi meidänkin, jotka koemme tarvetta juhlistaa näitä ennen niin tärkeitä päiviä, tehdä se yhdessä. kaikilla ei ole coveneita, kaikki eivät ole wiccoja, mutta kaikkien tulisi saada juhlia yhdessä, jos he haluavat. samalla kaikki saisivat kokea mikä voima joukossa on.

Ajattelinkin, että varmaan jotkut ovat hengessä mukana ja eri puolilla maata ja maailmaa pitämässä tulta yllä samaan aikaan. Hyvää voittamattoman auringon juhlaa !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1319
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1098
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      63
      1093
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1023
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1019
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      963
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      801
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      735
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      734
    Aihe