Voisiko joku kertoa kokemuksiaan ja vinkkejä Tampereen ammattikorkeakoulun elokuvan ja television valintakokeisiin? Mitä ne yleensä kysyy, ja voiko valintakokeisiin valmistautua? Itselläni kun ei ole koulutukseltaan takana kuin yo-kirjoitukset, joten miten voisin parantaa mahdollisuuksiani päästä TAMKkiin opiskelemaan?
TAMK: Elokuvan ja television valintakokeet
3
1281
Vastaukset
- 88boo
Ai säkö pääsit valintakokeisiin? :(( Mulla jäi yhdestä pisteestä ja harmittaa niin suunnattomasti. Viime vuonna olin valintakokeissa..
Motivaatiota, soveltuvuutta ja osaamista ne kai siellä valintakokeissa kattelee.
Riippuu toki mihin koulutusalalle haet, mutta viime vuonna ainakin kyseltiin mediatuottamiseen (nyk. vastaava ilmeisesti tuottaja) lempielokuvia, millon on viimeksi käynyt elokuvissa, missä haluaisi isona työskennellä ja mitä muuta suunnitelmia on tulevaisuudelle/mihin haki ton koulutuksen lisäks. Ja ryhmätehtävään ei oikein voi valmistautua, mutta pienenä vinkkinä sellainen, että siellä kannattaa ainakin olla äänessä.. Siis järkevässä mielessä.
Ja se itse kirjallinen koe oli tuskainen ja pitkä.. Tuottajapuolelle piti budjetoida tapahtuma kuluineen yms. ja kertoa kohderyhmät yms. Mitähän muuta siellä. oli.. Suunnittele logo muistaakseni.. ja jotain sellaista.
Toivottavasti näistä oli jotain apua, pakko kai se on niitä auttaa, jotka sinne kokeisiin pääsevät. Itse olen suorittanut kaksoistutkinnon ja uskon, että pelkällä lukiopohjalla on sinne TODELLA vaikeaa päästä...
Onnea sinne silti, vaikka sikavaikeaa onkin päästä. Ja kannattaa varmaan tietoteknistä osaamista ja harrastuneisuutta elokuvien pariin kerrata.- sinä
Ikävää kuulla, että tänä vuonna et pääsykokeisiin päässyt. Mikä tuo pisteraja mahtoi olla, jolla pääsykokeisiin paikka irtosi?
- 88boo
sinä kirjoitti:
Ikävää kuulla, että tänä vuonna et pääsykokeisiin päässyt. Mikä tuo pisteraja mahtoi olla, jolla pääsykokeisiin paikka irtosi?
Se meni tänä vuonna sillä tavalla, että kaikki tehtävät piti olla hyväksytysti suoritettu, jotta valintakokeisiin pääsee.
Ensimmäisessä tehtävässä raja oli 5 ja sain neljä. Muut tehtävät olivat reilusti hyväksyttyjä.
Harmittaa vaan se, että ei tiedä mikä meni pieleen. Oliko työssä liikaa sivuja, tuliko siitä miinuksia vai oliko asiasisältö puutteellista. Ohjeistus oli niin hämärää, ettei edes työn sivumäärästä ollut ainakaan minulla täyttä varmuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849