Vagifem vastaan Ovestin

kumpi turvallisempi?

Hei naiset! Tietenkin kaikkein turvallisinta kaiketi olis, kun ei käyttäis kumpaakaan, mutta limakalvoni alkavat nopeesti heiketä ilman mitään. Emättimen kuivuuden kanssa vielä pärjää, mutta ei kuivahtaneiden virtsarakon limakalvojen kanssa. Alkaa tulla jatkuvaa pissauksen tarvetta ym. En tiedä olenko oikein ymmärtänyt, että Ovestinissa olisi luonnollista estriolia, mikä on heikompi tehoista. Vagifemissä taasen vahvempaa kemiallista estradiolia, joka ehkä herkemmin voi aiheuttaa jopa syövän lisämahiksia ym. Ovestin on suttaisempaa, kuin Vagifem. Kannattaako ennemmin käyttää miedompaa turvallisempaa ja suttaavaa(jos auttaa limakalvoihin) tai vahvempaa siistimpää enempi riskejä ehkä antavaa paikallishoitoa?

21

30546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemus.

      Olen kokeillut molempia, eikä kumpikaan ole minusta "vaarallinen". Noita paikallishoitotuotteita käsittääkseni uskaltaa ja pitääkin käyttää limakalvojen hyvinvoinnin takia. Vagifem on kalliimpaa reseptitavaraa. Gyne suositteli sitä, koska ei ole niin suttaista. Minusta se kuitenkin "liimaa" emättimen kiinni, olo on liian kuiva. Ovestin tai Pausanol on miellyttävämpää, koska pitää paikat kosteina. Laitan illalla puikon emättimeen nukkumaan mennessä, pysyy sisällä aamuun asti. Pikkuhousun suojaa on kuitenkin hyvä käyttää. Joku toinen voi olla asiasta toista mieltä, mutta kerroinpa nyt henkilökohtaisen mielipiteeni.

    • rintsari

      Syöpälääkäri suositteli Ovestinia, ei Vagifemia ainakin meille rintasyövän sairastaneille, joilla antiestrogeeni-lääkitys. Gyne kirjoitti minulle Vagifemia ensin, mutta sitten muistaakseni soitti, että lähettää uuden reseptin,koska nykysuosituksen mukaan Vagifemia ei pitäisikään käyttää. Harmi, minä pidin siitä enemmän, todellakin siistimpi. Tosin nyt en ole käyttänytkään mitään kun ei mitään vaivoja ole. Sinkkuna tuo seksikin enohtunut =(.

      • kokeiltu on

        käyttänyt ja ihmetelly kun rinnat kipeät,myös turvonneet,olo on ähkynen. Vaikka kauniimmat isot rinnat on,tuntuu kyllä oudolle kun ei ole tottunu,on kuin raskausaikana. Ovestinia käytän jatkossa. Muutenkin olo turvonnu ja sottanen,jostain kumman syystä,johtunee muusta kun Vagifemistä.


      • alkuperäinen kirjoittaja
        kokeiltu on kirjoitti:

        käyttänyt ja ihmetelly kun rinnat kipeät,myös turvonneet,olo on ähkynen. Vaikka kauniimmat isot rinnat on,tuntuu kyllä oudolle kun ei ole tottunu,on kuin raskausaikana. Ovestinia käytän jatkossa. Muutenkin olo turvonnu ja sottanen,jostain kumman syystä,johtunee muusta kun Vagifemistä.

        Kiitti vastauksista! Taidan käyttää sen Vagifempakkauksen loppuun ja vaihtaa Ovestiniin. Katsoa jos sen teho riittäisi limakalvojeni hoitoon. Katselin noita vaihtoehtoja paikallishoidoista, niin ilmeisesti reseptillä on saatavana myös vahvempaa Ovestinia 1mg, kun tämä ilman res. saatava on 0,5mg. Onko kellään kokemuksia siitä, että onko yhtä suttaavaa, kuin ilman reseptiä saatava?


      • ohoh!
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Kiitti vastauksista! Taidan käyttää sen Vagifempakkauksen loppuun ja vaihtaa Ovestiniin. Katsoa jos sen teho riittäisi limakalvojeni hoitoon. Katselin noita vaihtoehtoja paikallishoidoista, niin ilmeisesti reseptillä on saatavana myös vahvempaa Ovestinia 1mg, kun tämä ilman res. saatava on 0,5mg. Onko kellään kokemuksia siitä, että onko yhtä suttaavaa, kuin ilman reseptiä saatava?

        tulipa luettua huonosti, sillä eipä se 1mg Ovestin ollutkaan paikallishoito vaan suun kautta otettava hormoonihoito=D


      • Kokemus'
        ohoh! kirjoitti:

        tulipa luettua huonosti, sillä eipä se 1mg Ovestin ollutkaan paikallishoito vaan suun kautta otettava hormoonihoito=D

        Muistelin, että silloin kun käytin Vagifemia, siitä tuli jotenkin kurja olo henkisesti, mieli oli apea. Olin vähän ihmeissäni, koska en nähnyt siihen mitään järkevää syytä. Onko joku muu huomannut vastaavaa? Ovestinin (tai Pausanolin) kanssa en ole huomannut mielialaongelmia. Pausanol on muuten edullisempi rinnakkaistuote, sisältää samat aineet kuin Ovestinkin.


      • käyttänyt..
        kokeiltu on kirjoitti:

        käyttänyt ja ihmetelly kun rinnat kipeät,myös turvonneet,olo on ähkynen. Vaikka kauniimmat isot rinnat on,tuntuu kyllä oudolle kun ei ole tottunu,on kuin raskausaikana. Ovestinia käytän jatkossa. Muutenkin olo turvonnu ja sottanen,jostain kumman syystä,johtunee muusta kun Vagifemistä.

        Olen käyttänyt ekana Vagifemiä, josta sain hiivan ja sen käytöstä huolimatta tuli virtsavaivoja. Seuraavaksi kokeilin Ovestinia, josta en ole saanut hiivaa, eikä myöskään ole enää virtsavaivat kiusanneet. Vagifem oli kyllä kivampi käytössä, eikä tahraa. Siitä huolimatta käytän jatkossa Ovestinia. Eli ei se Ovestinin suttaus sen pahempaa oikeasti ole, kuin silloin hedelmällisessä iässä, kun aina jotai tuli pikkareihin. Kamalampi se olisi, jos "värkki" kuiva olis:)


      • Sanna P
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Kiitti vastauksista! Taidan käyttää sen Vagifempakkauksen loppuun ja vaihtaa Ovestiniin. Katsoa jos sen teho riittäisi limakalvojeni hoitoon. Katselin noita vaihtoehtoja paikallishoidoista, niin ilmeisesti reseptillä on saatavana myös vahvempaa Ovestinia 1mg, kun tämä ilman res. saatava on 0,5mg. Onko kellään kokemuksia siitä, että onko yhtä suttaavaa, kuin ilman reseptiä saatava?

        ..aika kivasti ja minä juuri nyt vaihdoin Vagifemiin. Minulle ei sopinut Ovestin ollenkaan.


      • Vagifemillä
        Sanna P kirjoitti:

        ..aika kivasti ja minä juuri nyt vaihdoin Vagifemiin. Minulle ei sopinut Ovestin ollenkaan.

        ja käytin sitä ensin parisen vuotta. Sitten alkoi kiusaamaan hiiva ja pissavaivoja tuli, vaikka käytin sen 1 tapu 2kertaa vko. Sitten vaihdoin Ovestiniin ja pissavaivat, sekä hiiva loppuivat. Sitten ajattelin taas kokeilla Vagifemin käyttöä, koska sen käyttö tosiaankin oli siistimpää. Vuoden verran ehdin käyttämään ja eikös vaan alkaneet pissausvaivat kiusata. Nyt olen muutaman viikon taas käyttänyt Ovestinia ja virtsavaivat ovat poistuneet, kas kummaa! En nyt tiedä, että suttaako se nyt niin kauheesti, kun illalla laittaa, niin aamupisun yht. tulee loput pois. Kyllä sitä ennemmin käyttää sellaista tuotetta joka vie vaivat pois, eikä tuo niitä tullessaan:)


      • Anonyymi
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Kiitti vastauksista! Taidan käyttää sen Vagifempakkauksen loppuun ja vaihtaa Ovestiniin. Katsoa jos sen teho riittäisi limakalvojeni hoitoon. Katselin noita vaihtoehtoja paikallishoidoista, niin ilmeisesti reseptillä on saatavana myös vahvempaa Ovestinia 1mg, kun tämä ilman res. saatava on 0,5mg. Onko kellään kokemuksia siitä, että onko yhtä suttaavaa, kuin ilman reseptiä saatava?

        Ihan hyvä 1mg. Käytän 2viik. joka ilta vagifem yöksi ja sipaisen ulkosynnyttimiin ovestin 1mg tai 0,5mg. Kumpukaan ei soittaa kun ei liikaa laita.
        Siten jatkohoitona Vagifem 2x viikossa ja sipaisu ovestin voidetta.
        Näin on minua gyne opastanut kuivien limakalvojen hoitoon ja hyvin on toiminut.


      • Anonyymi
        ohoh! kirjoitti:

        tulipa luettua huonosti, sillä eipä se 1mg Ovestin ollutkaan paikallishoito vaan suun kautta otettava hormoonihoito=D

        On sitä paikallushoitoonkin ovestin 1mg.


    • Ovestinia for ever...

      Olen juuri aloittanut Ovestinin käytön ja paitsi että emättimen kutina hävisi, palasivat myös yöunet! Nukuin ekan kerran vuoteen kellonsoittoon asti, kun tähän asti olen nukkunut vain max 4 tuntia yössä. Ja mieliala kohentui, tasaantui ihan ensimmäisellä viikolla. Hämmästyttävää. Suttainen on, mutta siitä viis, jos näin myönteisiä vaikutuksia on. :) terkuin ovestinia for ever

      • mulla oli

        sama vaikutus pari vuotta sitten, kun aloin käyttämään Ovestinpuikkoja. Sain silloin myöskin kokonaisvaltaisen avun kaikkiin vv-vaivoihini. Ehkäpä toinen ihminen on herkempi, kuin toinen. Ikävä kyllä minulla ei vaikutus sitten kestänytkään montaakaan kuukautta, mutta hyvä sekin:)


    • vagifemin

      käytöllä virtsaputken ongelmat. Aloitin käytön eilen ja minulla kaikkein ikävin oire on virtsaputken suun lievä jatkuva jomotus ja kirvely. Gynen mukaan limakalvot muuten hyvännäköiset mutta KUIVAT

      • ainakin..

        mulla auttoi, kun aloitin ensin laittamalla pari vko joka ilta ja sitten jatkona pari kertaa viikossa.


    • zyp

      Olen käyttänyt Ovestin emätinvoidetta nyt viikon ja olen tyytyväinen.Onneksi on keksitty asetin,enää ei sotke sormia/pikkareita olleskaan. Ihmettelen vain rintojeni jomotusta ja turpoamista....muillakin vissiin samanlainen tilanne? Kauankohan moinen olo kestää,kertokaa joilla kokemusta. Tietysti kyse on tapauskohtainen.

    • Puolittajaa

      Minä ratkaisin tuon Ovestin suttaisuuden sillä, että puolitan emätinpuikon. Toinen hyvä puoli on, että siten on puolta halvempaakin ja pakkaus kestää kaksi kertaa pitempään.

      Pikkuhoususuoja ei ole sikäli hyvä, että turhaan hautoo yöllä paikkoja.

    • Anonyymi

      Paikallishoito ei lisää rintasyövän riskiä, on turvallinen.

      Vagifemiin olen tyytyväinen, kosteus on palannut, pissakiire ja kirvely hävinnyt ja jotenkin alapään kudokset ovat tulleet jämäkämmiksi. Tuntoherkkyys seksissäkin on vähän parantunut.

      Mielialaan vaikuttaa lievästi positiivisesti, ehkä alapään paremman kunnon vuoksi, kun ei enää ole aiempia hankalia oireita. Tykkään, sopii mulle. 👍

    • Anonyymi

      Turvallisinta terveelle vv-ikäiselle/vanhemmalle naiselle on käyttää hormoneita sisältävää paikallishoitoa koko loppuelämän ajan. Se ei lisää rintasyövän riskiä ja vähentää tehokkaasti tulehdusalttiutta intiimialueella ja virtsateissä ja siten parantaa kokonaisterveyttä.

      Jos hiiva/virtsatietulehdukset/vaginoosi/ limakalvohaavaumat vaivaavat vähän väliä, koko immuunisuoja on ylirasituksessa ja on alttiimpi muillekin sairauksille.

    • Anonyymi

      Sain Vagifem10 mg emätinpuikkoja joita käytin viikon sisällä neljä ja lopetin ne sillä sain sietämättömän kutinan alapäähän. Nyt yritän hoitaa ongelmaa pois.

      • Anonyymi

        Olin aikoinani töissä vanhusten parissa. Muistan, kun lääkärikierrolla, jatkuvasti pissatulehdusta sairastavan mummukan kohdalla, lääkäri sanoi että joka naisen pitäisi käyttää Vagifemiä 15 vuotiaasta lähtien. Itse käytän 2 x viikossa, eikä ole vaivoja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe