Onko joukossanne henkilöitä jotka käyttävät ravinnelisiä, vitamiineja ym. Minulla on kalaöljykapselit ja monivitamiini, onko jotain parempaa ehdolla?
Mielenkiinnolla
26
1348
Vastaukset
ostanut, enkä käyttänyt mitään tabletteja, enkä ravinnelisiä. Monipuolista ruokaa vaan. Ja elossahan tässä ollaan. Ja harvempi täältä on edes hengissä selvinnyt. Ja ei kai minustakaan nyt enää liian nätti ruumis tulisi, vaikka heti kuolisin!
- Raudanpuute
Monivitamiini tabletit ja rauta, kesällä jätän vitamiinit ottamatta kun tulee marjasatoa hyödynnettyä. Kyllä eron huomaa jos jää ottamatta, ja kun se on elämän laadusta kyse, niin tottakai ei kaikki ihmiset ole koneita, mutta niitäkin pitää huoltaa.
Raudanpuute kirjoitti:
Monivitamiini tabletit ja rauta, kesällä jätän vitamiinit ottamatta kun tulee marjasatoa hyödynnettyä. Kyllä eron huomaa jos jää ottamatta, ja kun se on elämän laadusta kyse, niin tottakai ei kaikki ihmiset ole koneita, mutta niitäkin pitää huoltaa.
Terveydenhoitajalta kyselin näistä lisistä, kun on ollut yhtä ja toista. Huomaa ainakin raudan puutteen kun osaa sen tunnistaa mistä johtuu, sen sain kuntoon. Olen tavallaan toipilas vielä kävin läpi ison leikkauksen, ja yksin eläjä, ihan mukava saada asiallista vastausta.
- on tuo
EntinenNeiti kirjoitti:
Terveydenhoitajalta kyselin näistä lisistä, kun on ollut yhtä ja toista. Huomaa ainakin raudan puutteen kun osaa sen tunnistaa mistä johtuu, sen sain kuntoon. Olen tavallaan toipilas vielä kävin läpi ison leikkauksen, ja yksin eläjä, ihan mukava saada asiallista vastausta.
sana hallussa. Olen oikein ruvennut poimimaan noita sinun kannan ottojasi. Väliin saan oikein hyvät naurut. Sinulla on taito nauraa myös itsellesi. Kiitos!
- Totinen tyttö
on tuo kirjoitti:
sana hallussa. Olen oikein ruvennut poimimaan noita sinun kannan ottojasi. Väliin saan oikein hyvät naurut. Sinulla on taito nauraa myös itsellesi. Kiitos!
Enpä hymyillyt eikä tyhmyys tullut juurikaan esille
- täällä kyllä riittää
Totinen tyttö kirjoitti:
Enpä hymyillyt eikä tyhmyys tullut juurikaan esille
Niistä en ole pahemmin kiinnostunut.
- Sanoa pitää
täällä kyllä riittää kirjoitti:
Niistä en ole pahemmin kiinnostunut.
Menen kahvi huoneesen kurmuttamaan mummuja
- minustakin
on tuo kirjoitti:
että on tullut uusi ennakkoluuloton hyvä kirjoittaja meidän entisten hyvien, huumorintajuisten (mutta jo hiukan pettyneiden) kirjoittajien joukkoon! Tervetuloa ! ;)
- tässä.
minustakin kirjoitti:
että on tullut uusi ennakkoluuloton hyvä kirjoittaja meidän entisten hyvien, huumorintajuisten (mutta jo hiukan pettyneiden) kirjoittajien joukkoon! Tervetuloa ! ;)
pitänyt ryhtyä puhumaan lisäravinteista eikä nuoleskelemaan ja kehumaan toisiaan ? Mikä tämmönen puskapultsari "minustakin" sitten oikein on. Vetää hyvän aloituksen Huuhaaksi !
tässä. kirjoitti:
pitänyt ryhtyä puhumaan lisäravinteista eikä nuoleskelemaan ja kehumaan toisiaan ? Mikä tämmönen puskapultsari "minustakin" sitten oikein on. Vetää hyvän aloituksen Huuhaaksi !
Olen yrittänyt syödä Omega-3:sta,kun kuulema on terveellistä.Nousee kalanmaku suuhun..Onko jollain hyviä neuvoja.. Apteekisssa sanoivat,ettei tule,joten puhuivat pashaa..hih.. Kalkkia olen yrittänyt muistaa,kun en juo maitoa..Vähän epäsäännöllisesti,mutta aina kun saan puuskan ,huolehtia hyvinvoinnistani.. Mitähän vielä.. B- vitamiineja silloin,jos suupielet halkeilee,kuulema johtuu B-vitamiinin puutteesta..On ainakin auttanut pieni kuuri.. Muut vitamiinit,jää kyllä hyllylle,jos joskus niitä olen ostanut, ei paljoa tehoa siellä.. Macnex-pillereitä ostin,kun oli suonenvetoa??? Sain kuulla hyvän poppa-konstin: Aito villasukka ja siihen pari kuparilanttia..auttaa kuulema..Mistähän löytyisi aitoja kuparilantteja? En tiedä auttaako noi jutut,olen aina terve,joten voi olla perimääkin.. Hih...Mukavaa päivää! t.Irkku
irkku-37 kirjoitti:
Olen yrittänyt syödä Omega-3:sta,kun kuulema on terveellistä.Nousee kalanmaku suuhun..Onko jollain hyviä neuvoja.. Apteekisssa sanoivat,ettei tule,joten puhuivat pashaa..hih.. Kalkkia olen yrittänyt muistaa,kun en juo maitoa..Vähän epäsäännöllisesti,mutta aina kun saan puuskan ,huolehtia hyvinvoinnistani.. Mitähän vielä.. B- vitamiineja silloin,jos suupielet halkeilee,kuulema johtuu B-vitamiinin puutteesta..On ainakin auttanut pieni kuuri.. Muut vitamiinit,jää kyllä hyllylle,jos joskus niitä olen ostanut, ei paljoa tehoa siellä.. Macnex-pillereitä ostin,kun oli suonenvetoa??? Sain kuulla hyvän poppa-konstin: Aito villasukka ja siihen pari kuparilanttia..auttaa kuulema..Mistähän löytyisi aitoja kuparilantteja? En tiedä auttaako noi jutut,olen aina terve,joten voi olla perimääkin.. Hih...Mukavaa päivää! t.Irkku
Minullekin sanottiin että kannattaa käyttää yhtä monivitamiinivalmistetta ja ne 'avaavat öljyt', näillä tiedoilla menin ostamaan. Apteekista olen ostanut, en luontaistuotekaupasta, tietysti pitäis itse opiskella mutta kun ne on normaalimahaisille, imeytyminen huonoa. Raudan kanssa oli kamalaa kun se tekee ilmaa ja muutenkin oli olo mitä oli, onneksi se on nyt ok. Irkulle...vesijohtoliike käyttää kuparia, jos vaikka sieltä saisit kuparipaloja,,;-)
- Tähdykkä
irkku-37 kirjoitti:
Myös minä käytän Omega 3:sta ja B vitamiinia sekä mangnesiumia kun minulla on öisin suonenvetoa jaloissa ja sen kerrotaan auttavan, kysyisin sinulta Irkku niistä Macnex pillereistä onko sinulle niistä ollut apua? Kysyisin myös tietääkö kukaan mikä auttaisi kun kädet puutuu yöllä että pitää nousta niitä vatkaamaan fysikaalista hoitoa pyysin omalääkäriltä mutta hän ei antanut kun on joskus ollut pieni tukos kaulavaltimossa.Kiitän jos joku neuvoo.
Tähdykkä kirjoitti:
Myös minä käytän Omega 3:sta ja B vitamiinia sekä mangnesiumia kun minulla on öisin suonenvetoa jaloissa ja sen kerrotaan auttavan, kysyisin sinulta Irkku niistä Macnex pillereistä onko sinulle niistä ollut apua? Kysyisin myös tietääkö kukaan mikä auttaisi kun kädet puutuu yöllä että pitää nousta niitä vatkaamaan fysikaalista hoitoa pyysin omalääkäriltä mutta hän ei antanut kun on joskus ollut pieni tukos kaulavaltimossa.Kiitän jos joku neuvoo.
Tuosta Magnex- pillereistä, en ole oikein varma,auttaako.. Pika-apu on suolarae kielen alle.. Se auttaa nopeasti..Olen merisuolasta kerännyt isompia rakeita ja pidän mukanani aina..Käsien puutumiseen ,en tiedä oikein hyvää keinoa..Herään itsekin siihen usein yöllä ja hieron käsiä,että veri alkaa kiertää taas..Se on ikävä vaiva,kun siihen herää. Ikää, kun tulee,tulee kaikenlaista pientä..Lääkärit eivät tiedä oikeastaan tällaisista,kun ovat useat vielä niin nuoria,ettei ole kokemusta ,vanhenemisen vaivoista..Nuoruus onkin ainoa tauti,mistä paranee.. Minulla puutuu sormet usein,tässä kirjoittaessakin..pitää hieroa välillä.. Mutta, me olemme iloisia ,eikö vaan..t.Irkku
- Raudanpuute
irkku-37 kirjoitti:
Tuosta Magnex- pillereistä, en ole oikein varma,auttaako.. Pika-apu on suolarae kielen alle.. Se auttaa nopeasti..Olen merisuolasta kerännyt isompia rakeita ja pidän mukanani aina..Käsien puutumiseen ,en tiedä oikein hyvää keinoa..Herään itsekin siihen usein yöllä ja hieron käsiä,että veri alkaa kiertää taas..Se on ikävä vaiva,kun siihen herää. Ikää, kun tulee,tulee kaikenlaista pientä..Lääkärit eivät tiedä oikeastaan tällaisista,kun ovat useat vielä niin nuoria,ettei ole kokemusta ,vanhenemisen vaivoista..Nuoruus onkin ainoa tauti,mistä paranee.. Minulla puutuu sormet usein,tässä kirjoittaessakin..pitää hieroa välillä.. Mutta, me olemme iloisia ,eikö vaan..t.Irkku
Minulla oli sellaiset kolesterolilääkkeet jotka aiheutti kramppeja ja lihassärkyjä, vaihdettiin nyt ei niitä ole. Mangnessiumin olen kuullut auttavan, hyvin tuskaisiin ja koviin kramppeihin kannattaa ottaa muutama suolarae kielelle. Niin jos pääsee liikkumaan, joskus vaan ei pääse.
- Vitamiinit luonnosta
irkku-37 kirjoitti:
Vanha konsti suonenvetoo: Ripauta suolaa kielen päälle, minulla ainakin auttaa.
mulle tuli vähän uskon puute!Mutta päsähti kyllä hyvä tarinakin mieleen, Mutta odotan huomiseen, jos ihmiset ois sitten paremmalla tuulella!
Ainahan olemme hyvällä tuulella,tai ainakin suurin osa meistä..Miksi emme olisi..aurinko paistaa..kesä on tulossa..linnut laulavat ja uusia leskenlehtiä ja krookuksia ilmaantuu..Kerro vaan, meille,joku hauska tarina,Marja-Liisa! t.Irkku
irkku-37 kirjoitti:
Ainahan olemme hyvällä tuulella,tai ainakin suurin osa meistä..Miksi emme olisi..aurinko paistaa..kesä on tulossa..linnut laulavat ja uusia leskenlehtiä ja krookuksia ilmaantuu..Kerro vaan, meille,joku hauska tarina,Marja-Liisa! t.Irkku
olla vähän niinkuin minun yhdellä entisellä asiakkaallani. Kun minä jotain sanoin hänelle, esimerkiksi, että on siellä nyt huono ilma, niin se heti karjasi, että mikä huono tuo on,mutta kun minä toisen kerran sanoinkin, että on siellä kiva ilma, niin ukko heti karjaisi, että ei ole. No minä muutin mallia, ja kysyin seuraavan kerran, että mökillekkö sitä ollaan menossa? Niin silloin ukkko karjaisi, että tulossako sitä pitäis jo olla? Että tämmönen tunnelma täälläkin joskus on. Mutta ei se mitään. Tää on vain maailmaa eikä sen kummempaa, paratiisiksi ei tätä saa!
- ullapulla*
muistelen että olet ollut aikaisemmassa "elämässäsi" joku --no olkoon sanomatta. Kiva kun olet Rouvanakin päässyt näille palstoille taas. Niin niistä ravinnelisistä ja vitamiineista---en käutä mitään. Syön hyvin ja en valvo --elän kroppani ehdoilla ,nyt kun ei tarvitse käydä työssäkään. nyt voin paljon paremmin kin 10v sitten kun olin työelämässä vielä. Saa ulkoilla ja ottaa nokoset päivällä jos huvittaa. Lääketehtaat ja kaiken laiset pillerienpyörittäjät rikastuvat ,monethan luulevat että näistä tulee nuoruus takaisin. Mainoksissakin on nuoriaihmisiä jotka eivät tarvitse muutakuin---no en viitsi sanoa enempää.
Olen ollut rouvana jo 48 vuotta, muistatko sinä niin vanhoja asioita? Lähdenkin tästä rouvailemaan, että ette kaikki istu p--------e kantoon!
Siinä asiassa en ole kuitenkaan yksin, ja tietysti mieluummin en käyttäisi mitään. Jo 10 h leikkaus vie mehut saatikka sitten se sairaus ennen sitä, että en tiedä pitääkö minun loppu ikäni popsia vai alkaako oma elimistöni toimimaan. Eihän ne lisukkeet pahasta ole vanhin sisareni on hoitokodissa ja sielläkin on tämä monivitamiini joka päivä.
- Tähdykkä
En tiedä Ullapulla ketä tarkoitit ettei ole uusi jne, jos minua en ole uusi enkä ole enää rouvakaan tai olen rouva ilman miestä siis leski mutta kuinka se vaikuttaa ravinnelisä keskusteluun sitä en kyllä käsitä ???
- Mitä väliä
Tähdykkä kirjoitti:
En tiedä Ullapulla ketä tarkoitit ettei ole uusi jne, jos minua en ole uusi enkä ole enää rouvakaan tai olen rouva ilman miestä siis leski mutta kuinka se vaikuttaa ravinnelisä keskusteluun sitä en kyllä käsitä ???
Sanalla sanoen hänen kirjoituksensa oli suomeksi sanottuna sekava, antaa olla omassa arvossaan. Näitä on täällä pilvin pimein, siivet levällään lentämässä kuin lepakot pimeässä.
- Me jotka käytämme
Mitä väliä kirjoitti:
Sanalla sanoen hänen kirjoituksensa oli suomeksi sanottuna sekava, antaa olla omassa arvossaan. Näitä on täällä pilvin pimein, siivet levällään lentämässä kuin lepakot pimeässä.
Me jotka käytämme ravintolisiä pysymme asiassa, vaan nämä jotka kehuu olevansa terveitä, herättää hilpeyttä, eiköhän suositella heillekin pallerot ja pillerit ;-D Että on vielä otsaa kehua kuinka terveitä.. Minäkin käytän kalkkia ja Dvitamiinia, B12 vitamiini on pistoksina 3 kk välein
marja-liisa41 kirjoitti:
Olen ollut rouvana jo 48 vuotta, muistatko sinä niin vanhoja asioita? Lähdenkin tästä rouvailemaan, että ette kaikki istu p--------e kantoon!
olen se sama ullapulla* ja en onneksi tarvitse pillereitä .Kävin hiljakkoin Katsastuksessa Ihan niinkun hyvän koneiston kunnossapidossa on aina sillointällöin tehtävä(tarkoitan autoa,joka myös katsastetaan)eikö vaan , ja kaikki oli kunnossa. Kerran vuodessa ,otetaan täydellinen verikoe,missä selviää ,jos on puutostiloja. Verenpaine oli normaali ja sydänkin on niinkun ennenkin ,siis ei syytä huoleen. Siitä saan kiittää ihan itseäni, on suhteellisuustaju vieläkin tallella,tiedän, että olen iäkäs ja senvuoksi on pidettävä terveydestään huolta. Mutta en usko mainoksiin jotka lupaavat yhtä sun toista. Onnittelen marja-liisaa 48v toivottavasti Onnellisen avioliittovuosien johdosta. Jaaniin, ja muistini pelaa vielä (kiitoskysymästä). Toivotan kaikille hyvää terveyttä ,ihan vilpittömästi. Toivottavasti tästä nyt sai jotain selvää ,jos se nyt oli mitenkään tarpeenkaan:=)
Me jotka käytämme kirjoitti:
Me jotka käytämme ravintolisiä pysymme asiassa, vaan nämä jotka kehuu olevansa terveitä, herättää hilpeyttä, eiköhän suositella heillekin pallerot ja pillerit ;-D Että on vielä otsaa kehua kuinka terveitä.. Minäkin käytän kalkkia ja Dvitamiinia, B12 vitamiini on pistoksina 3 kk välein
varoitella näistä,koska suurin osa on turhaa ,varsinkin kun itse määrää itsellensä pillerit. Jos on käynyt lääkärintarkastuksessa ,missä määrätään puutostiloihin lisäaineita ,se on aivan eri asia.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i641138Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä151926- 57797
Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.
Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine67737Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"
on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol269736Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."
Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas6711- 62662
Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment180659Älä epäile itseäsi
äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡31635- 29618