mikä sinua tänne vetää ja saa täällä pysymään? Minä pidän siitä, että täällä ei edetä liian vauhdikkaasti, keskusteluun ehtii hyvin mukaan, päivän, jopa kahdenkin kuluttua aloituksen tekemisestä. Täällä on aikuisia, mukavia, fiksuja ihmisiä, joiden kanssa on mukava vaihtaa mielipiteitä ja joskus pitää hauskaakin.
Miksi käyt
34
1691
Vastaukset
- Jermuxi tms.
En käy täällä koskaan, varsinkaan lukemassa, tekemässä aloituksia tai kirjoittamassa vastauksia. Joskus olen ohitsekulkiessa vain hieman vilkaissut, mutta koskaan en ole käynyt. kjäh!
- kawe
tekstiin ei muuta tarvitse lisätä, kuin että aikaa kulutan myös. Yksin kun asustelen. Toiveen esittäisin täällä hengaileville: *ollaan avarakatseisia aikuisia toisillemme*
- tällä palstalla
kawe kirjoitti:
tekstiin ei muuta tarvitse lisätä, kuin että aikaa kulutan myös. Yksin kun asustelen. Toiveen esittäisin täällä hengaileville: *ollaan avarakatseisia aikuisia toisillemme*
en vaan viitsinyt sitä heti tunnustaa. Tuon avarakatseisuuden yritin sisällyttää sanaan "aikuinen", kiitos, että laajensit sitä.
- Yxitypy
sanoitkin jo niitä syitä, mikä tänne vetää. Me viiskymppiset olemme jo jonkun verran elämää nähneet, eikä ole tarvetta näyttää parempaa kuin mitä olemme. Meissä alkaa näkyä jo vähän sitä leppoisampaa ja toisiamme enemmän ymmärtävää ihmistä :=)) Olen ollut muillakin palstoilla, mutta kyllä tää palsta tuntuu omimmalta. Aika vähän (verrattuna olleisiini palstoihin) täällä toisille ilkeillään, tai mennään henk.kohtaisuuksiin. Joskus meillä tietenkin saattaa olla vähän huono päivä, mutta sehän on ymmärrettävää :=)) Tosin kesän tulessa, tulee jäämään koko palstailu varmaan paljon vähemmälle.
- ent.tehtaantyttö
mutta, muuten samaa mieltä..ja kyllä täällä myös oikeasti tutustuu jos, tosissaan haluaa. Aika paljon itsestä tuo kiinni...mutta, niinhän se oikeassakin elämässä.. Itselleni tämä palsta kyllä enemmän antaa kuin ottaa..jonkin asteinen riippuvuus kyllä tullut..en oikein tiedä pitäisikö olla huolissaan? Kuitenkin olen aina kaikenlaista riippuvuutta vastaan yrittänyt tähän asti kovasti taistella...vähän tuota "levottomuutta" aina tuolla suonissani kun virtaa...liekö koskaan sitä täysin osaa asettua edes paikoilleen? Siksi tämä palsta sopii...täällä kun jutut vaihtuu...kuitenkin...ja kuitenkin on niitä tosi IHANIA ja PERSOONALLISIA ja AIKUISIA ihmisiä täällä kirjoittamassa...päivittäin...joilla suuri ja lämmin sydän tuolla rinnan alla sykkii omaan tahtiinsa..tuntee friidunkin sitä rauhaa jota nyt tarvitsee;)) siinä syy miksi tänne kirjoitan... t.friidu
- Yxitypy
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
mutta, muuten samaa mieltä..ja kyllä täällä myös oikeasti tutustuu jos, tosissaan haluaa. Aika paljon itsestä tuo kiinni...mutta, niinhän se oikeassakin elämässä.. Itselleni tämä palsta kyllä enemmän antaa kuin ottaa..jonkin asteinen riippuvuus kyllä tullut..en oikein tiedä pitäisikö olla huolissaan? Kuitenkin olen aina kaikenlaista riippuvuutta vastaan yrittänyt tähän asti kovasti taistella...vähän tuota "levottomuutta" aina tuolla suonissani kun virtaa...liekö koskaan sitä täysin osaa asettua edes paikoilleen? Siksi tämä palsta sopii...täällä kun jutut vaihtuu...kuitenkin...ja kuitenkin on niitä tosi IHANIA ja PERSOONALLISIA ja AIKUISIA ihmisiä täällä kirjoittamassa...päivittäin...joilla suuri ja lämmin sydän tuolla rinnan alla sykkii omaan tahtiinsa..tuntee friidunkin sitä rauhaa jota nyt tarvitsee;)) siinä syy miksi tänne kirjoitan... t.friidu
kyllä tahtoo olla, mutta ei onneks enää niin paljon, kuin muuan vuosi sitten. Se oli kamalaa. Ihan kärsin siitä. Olenkin löytänyt itelleni uuden harrastuksen, ja senkin myötä palstailu vähenee. Kauanko sä friidu olet palstoilla pyörinyt?
- ent.tehtaantyttö
Yxitypy kirjoitti:
kyllä tahtoo olla, mutta ei onneks enää niin paljon, kuin muuan vuosi sitten. Se oli kamalaa. Ihan kärsin siitä. Olenkin löytänyt itelleni uuden harrastuksen, ja senkin myötä palstailu vähenee. Kauanko sä friidu olet palstoilla pyörinyt?
ootas...täytyy ihan miettiä...joskus 2007 loppuvuodesta taisin aloittaa... Joo, en minäkään kesällä kyllä täällä jouda...tulee muuta;))aika paljon merellä ollaan. Nyt ollut enemmän sellaista "omaa" terapiaa myös, tämä kirjoittaminen myös..ei tule niin näitä omia pikku elämän juttua liiaksi mietittyä..vähän tuota tulevaa mielestäni pyyhin pois;) Tuosta tanssiharrastuksen aloittamisesta nyt olisin oikeesti kiinnostunut. Nuorena ei ollut koskaan aikaa..sitten tuli perhe, en päässyt ex-mies minulla itse kyllä huiteli, ties missä mutta minut piti tiukasti aina kotona..olin ihan liian kiltti ja hölmö ja niin sinisilmäinen..ja nyt nykyinen aviomies jaksa enää kanssani lähteä..;) tuosta sohvalta oikein...kundin ottaisin kyllä parteriksi mutta, on liian ujo...mutsin kanssa tanssimaan...vaikka halua kyllä olisi;)) nooh...pitää katsella ympärille...sillä silmällä;)) eiköhän joku löydy..sitä mieltä kun kuitenkin, että elämä on elättävä tässä ja nyt. Murheet ja surut ne joutavat sitten ajallaan jos, ovat tullakseen..ja vievät sitten oman aikansa aivan varmasti;) t.friidu
- torivahti
Sitten huomasin itsessäni samoja piirteitä. Innostuin.
- ent.tehtaantyttö
olet löytänyt...Hyvää Iltaa vaan Moskovaan. Ole huoleti, en ole jättänyt missiota kesken;)) t.friidu
- torivahti*
olet löytänyt...Hyvää Iltaa vaan Moskovaan. Ole huoleti, en ole jättänyt missiota kesken;)) t.friidu
...ohitse korkokengissään - ja istuvat Porche Cayenne maastureihinsa. Minä poistun ruuhkaiseen metroon. Ilman virsikirjaa... :)
- ent.tehtaantyttö
torivahti* kirjoitti:
...ohitse korkokengissään - ja istuvat Porche Cayenne maastureihinsa. Minä poistun ruuhkaiseen metroon. Ilman virsikirjaa... :)
friidu on sanansa mittainen aito Suomalainen nainen. Sen mikän tehtäväkseen ottaa...niin loppuun kunnialla hoitaa...;)) minä tähän missioon muitakin "hurahtuneita" naisia kyllä puhumalla saan mukaani. Hatsa on mies. Hänestä en mene takuuseen. Tuskin ryhtyy;)) antaa meidän naisten kuitenkin ihan vapaasti huseerata...kaikkea nii.i..ei kyllä Hatsalle kerrota. Visusti tämä homma naisten käsissä pidetään...Ilmoittelemme sitten sinulle jos, tämä missio onnistuu...elämästä katsos niin eihän siitä tiedä? t.friidu
- ent.tehtaantyttö
torivahti* kirjoitti:
niitä kirjoituksia joissa tämän päivän elämää Moskovassa olet kuvaillut...aina innoissani; minäkin nuo lyhyet viestisi luen..Mitenkäs siellä kevät on lähtenyt käyntiin...vieläkö kovin kylmää? Torivahti, jos sinulla vaan aikaa...niin kirjoita tuosta Moskovasta ja elämänmenosta siellä... Oikein kauniisti itseni ja monin muidenkin puolesta tätä kyllä toivoisi; t.friidu
- torivahti*
niitä kirjoituksia joissa tämän päivän elämää Moskovassa olet kuvaillut...aina innoissani; minäkin nuo lyhyet viestisi luen..Mitenkäs siellä kevät on lähtenyt käyntiin...vieläkö kovin kylmää? Torivahti, jos sinulla vaan aikaa...niin kirjoita tuosta Moskovasta ja elämänmenosta siellä... Oikein kauniisti itseni ja monin muidenkin puolesta tätä kyllä toivoisi; t.friidu
Moskova ei ole Venäjä. Moskova on paikka Venäjällä, missä on (lähes) kaikki Venäjän raha. Moskovalaiset eivät tee töitä. He harjoittavat "businesta". Ruumiillisen työn tekevät siirtotyöläiset, uzbekistanilaiset, valkovenäläiset, jakuutit, yms. Tänään kävin parturissa. Tosi hienosti leikkasi nuori uzbekkipoika hiukseni. Annoin 50 ruplaa (1 euro) juomarahaa. Hän kiitti ylitsevuotavasti - sanoi summan olevan kaksi kertaa suurempi, kuin mitä hän saa hiusteni leikkaamisesta. Salongin pitäjä otti kassalla (ilman kuittia, niin kuin Suomessakin) 150 ruplaa (3,3 euroa). Aurinko on paistanut koko päivän, viileä koillistuuli värisyttänyt hartioita, saastepilvi leijailee kaupungin yllä. Vanha tuttavani toi matkalaukun, jonka olin unohtanut tänne vuonna 2002. Sieltä löytyi Roy Orbisonin ja Julio Iglesiaksen musiikkia. Mukava kuunnella vuosien jälkeen...
- ent.tehtaantyttö
torivahti* kirjoitti:
Moskova ei ole Venäjä. Moskova on paikka Venäjällä, missä on (lähes) kaikki Venäjän raha. Moskovalaiset eivät tee töitä. He harjoittavat "businesta". Ruumiillisen työn tekevät siirtotyöläiset, uzbekistanilaiset, valkovenäläiset, jakuutit, yms. Tänään kävin parturissa. Tosi hienosti leikkasi nuori uzbekkipoika hiukseni. Annoin 50 ruplaa (1 euro) juomarahaa. Hän kiitti ylitsevuotavasti - sanoi summan olevan kaksi kertaa suurempi, kuin mitä hän saa hiusteni leikkaamisesta. Salongin pitäjä otti kassalla (ilman kuittia, niin kuin Suomessakin) 150 ruplaa (3,3 euroa). Aurinko on paistanut koko päivän, viileä koillistuuli värisyttänyt hartioita, saastepilvi leijailee kaupungin yllä. Vanha tuttavani toi matkalaukun, jonka olin unohtanut tänne vuonna 2002. Sieltä löytyi Roy Orbisonin ja Julio Iglesiaksen musiikkia. Mukava kuunnella vuosien jälkeen...
Hyvää Kevättä sinne sinulle Moskovaan.. Jäin miettimään sanojasi..ehkä tuo on Moskova..jota en enää mielelläni näkisi..tai elämästä ei tiedä..;)) ei minustakaan. Mennyttä aikaa ei saa enää takaisin...eikä sitä Moskovaa;)) Hyvää Illan Jatkoa täältä Stadista... t.friidu
- torivahti*
Hyvää Kevättä sinne sinulle Moskovaan.. Jäin miettimään sanojasi..ehkä tuo on Moskova..jota en enää mielelläni näkisi..tai elämästä ei tiedä..;)) ei minustakaan. Mennyttä aikaa ei saa enää takaisin...eikä sitä Moskovaa;)) Hyvää Illan Jatkoa täältä Stadista... t.friidu
...lauloivat aikanaan Iero ja Zussi. Kauniisti lauloivatkin.
- Meriläinen
tapa olla yhteydessä ihmisiin ja toisekseen, kukaan ei pääse keskeyttämään mun suurta sanatulvaani niin kuin live elämässä.
- Yxitypy
Mutta joskus mulle käy, että mies tulee keskeyttämään, kun haluaa itse koneelle. Ja arvaa sapettaako :=))
- Pirre*
syyt jo tulivatkin, ja lisäksi yhteys ihmisiin vetää, - mie tahon jutella, tai ainakin sanoa "joskus" jotain, - miulla kun ei ole työkavereita on päässyt syntymään jonkinlaisia puhepatoutumia..
osuvat sanonnat ja murresanat,niit on kiva yrittää sovittaa kartalle. Muuten ne samat asiat joita itse mainitsit.
- Otto-Vaan
Kasvimaaksi, jota sheriffi yrittää pitää rikkaruohoista puhtaana.:) Kasvimaallahan on mukava käydä, siellä on aina istutettuina itäneitä perunoita, sipulia ja jotain lehtivihreää kasvamassa. Loppujen lopuksi sinulla oli niin hyvät kriteerit palstalla käynnin suhteen, jotta mitäpä niitä muuttelemaan.Samoin ajatuksin tässä ollaan.
- Sinimarjanen
ja ajatusten vaihto eri henkilöiden kanssa ja ennen kaikkea lähinnä omaa ikää olevien henkilöiden kanssa. Tosin harvakseltaan nykyisin tulee kirjoiteltua, mutta monta hauskaa ketjua on täällä joskus ollut ja niille vedet silmissä olen nauranut vielä seuraavanakin päivänä.
- itsekin,
miksi yleensä täällä käyn, vastausta en ole vielä keksinyt. Joten käyn edelleenkin.
- tavan''
takia, kai.
- viivatiina
vaihtelua viidenkymmenen vuoden teeveen kattelulle täällä on ihan kivoja tyyppejä mut nää kasvottomat monilla nimimerkeillä kirjoittavat jätän omaan arvoonsa kiva seurata ihmisten ajatusten vaihtoa mielipiteitä eri asioista joskus tulee esiin jotain hyödyllistäkin oon aina ollu kiinnostunu ihmisistä ja elämästä yleensäkkin ja sattuu täällä joskus tapaamaan ihmisiäkin eikä aina vaan jotain keksittyjä tyyppejä.
Sisko minut tänne neuvoi. Käyn myös Alypään sivuilla, siellä on hyviä pelejä ja keskustelupalstoja.
tää on ollut ihan mukavaa. Jätän paljon komentoimattakin,mut käyn lukemassa ketjuja jonkin verran. Mulle tää on viel uusi juttu. En ihan vielä tiedä kaikkia jujuja,mut ei se mitään. Ainahan tään voi lopettaa jos siltä tuntuu:))
- Käyn palstalla
koska olen tyhjäkäynnillä pyörivä haaveileva houkka. Ikuinen alisuoriutuja ja onnen kerjäläinen. En tohdi kurkottaa kaunista omenaa puusta. Lapa suorana nyhjötän puun alla odottaen, että räkätit ja rastaat täyttävät kupunsa. Vasta sitten tohdin kumartua noukkimaan rei'ille hakatun mädän omenan maasta.
Käyn palstalla kirjoitti:
koska olen tyhjäkäynnillä pyörivä haaveileva houkka. Ikuinen alisuoriutuja ja onnen kerjäläinen. En tohdi kurkottaa kaunista omenaa puusta. Lapa suorana nyhjötän puun alla odottaen, että räkätit ja rastaat täyttävät kupunsa. Vasta sitten tohdin kumartua noukkimaan rei'ille hakatun mädän omenan maasta.
se siel, noin alistuvainen on?? :)))
- löytäisin
vaikka täältä kadotetun rakkauteni kohteen... Eipä täältä ketään tunnista mutta kunhan haaveilen.
- ent.tehtaantyttö
sasus kirjoitti:
saa aina olla. Joskus ne voi toteutuakin:))
syvänä Elämän viisautena ihan kuin paraskin filosofi niin...totean vain; Elämästä Ei Koskaan tiedä;)) Paras Elää tätä hetkeä niin täysillä voi...iso-äitini aina niin viisaasti sanoi..tämän muistan hyvin; Huomisesta emme tiedä. Eilistä emme voi muuttaa. Eläkäämme tätä hetkeä. Hän oli nainen joka oli todella elänyt ja nähnyt paljon...elämänsä aikana...syntynyt kun oli Viipurissa ennen 1800 luvun lopussa. Ja eli täysillä loppuun asti;) hän nukkui rauhalliseti pois 1982. Hyvää yötä kaikille toivoo aina kuitenkin peruspositiivisesti huomiseen uskova; tsau; t.friidu
syvänä Elämän viisautena ihan kuin paraskin filosofi niin...totean vain; Elämästä Ei Koskaan tiedä;)) Paras Elää tätä hetkeä niin täysillä voi...iso-äitini aina niin viisaasti sanoi..tämän muistan hyvin; Huomisesta emme tiedä. Eilistä emme voi muuttaa. Eläkäämme tätä hetkeä. Hän oli nainen joka oli todella elänyt ja nähnyt paljon...elämänsä aikana...syntynyt kun oli Viipurissa ennen 1800 luvun lopussa. Ja eli täysillä loppuun asti;) hän nukkui rauhalliseti pois 1982. Hyvää yötä kaikille toivoo aina kuitenkin peruspositiivisesti huomiseen uskova; tsau; t.friidu
Yötä ja kauniita unia:)))
- ent.tehtaantyttö
sasus kirjoitti:
Yötä ja kauniita unia:)))
t.friidu
- voimasta
vaikka välillä tulee pitkiäkin taukoja. Nyt taas kiinnostus hiipumassa, pari kestohäirikköä ottaa päähän.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256590Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604142Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513389Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4902944Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851940Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341626- 881453
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141433Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741409Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151386