Pascoe Emäsjauheesta hieman

Woman 44

Moi kaikille ! Eli, olen muutaman päivän käyttänyt emäsjauhetta ja kyllä paskattaa monta kertaa päiväs aikana. PH-arvo ei ole hirveesti noussut, mutta kaikki aikanaan, ei hoppuilla. ;) Juon vettä vain 1 litra koko päivänä, koska juon yleensä silloin kun janottaa, lisäksi saan ruuasta jo aika paljon nestettä. Yritin etsiä googlella lisää tietoa emäsjauheesta, mutta ainoastaan tuli vain samoja tietoja joka puolella, annostelu jne. Eikös tota jauhetta voisi ottaa iltapäivällä kun tulen töistä. Aamulla en viitsi aivan jauheen takia nousta klo 4:30 ja jatkaa unia tonne klo 5:30. Yleensä syön hieman aamuisin kun herään.

47

14001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin toimii hyvin

      Hei! Minulle sanottiin luontaistuotekaupassa, että jauheen voi ottaa illalla ennen nukkumaanmenoa, pitää vain olla kaksi tuntia viimeisestä ruokailusta. Runsas juominen on kuulemma erittäin tärkeää, muuten voi tulla puhdistusoireita, ummetusta.

      • Woman 44

        Moi ! No voi hitsi sentään, tottakai olisin voinut ottaa illalla ennen nukkumaan menoa, hyvä kun kerroit, täytyykin muuttaa se illaksi. ;) Huomasin että tänään on ollut hieman ummetusta, vaikka viikonlopulla jouduin vessassa käymään useamman kerran. ;D Kiitos paljon sulle, nyt ollaan taas viisaampia. ;)


      • Kiinnostuin..
        Woman 44 kirjoitti:

        Moi ! No voi hitsi sentään, tottakai olisin voinut ottaa illalla ennen nukkumaan menoa, hyvä kun kerroit, täytyykin muuttaa se illaksi. ;) Huomasin että tänään on ollut hieman ummetusta, vaikka viikonlopulla jouduin vessassa käymään useamman kerran. ;D Kiitos paljon sulle, nyt ollaan taas viisaampia. ;)

        Alkoi kiinnostaa tuo emäsjauhe. Mikä sen indikaatio on? Laihdutusko vai elimistön puhdistus? Onko kallis tuote? Mistä sitä saa?


      • Woman 44
        Kiinnostuin.. kirjoitti:

        Alkoi kiinnostaa tuo emäsjauhe. Mikä sen indikaatio on? Laihdutusko vai elimistön puhdistus? Onko kallis tuote? Mistä sitä saa?

        Voisitko Googleella hakea emäsjauheesta tietoa, kun en osaa itse kertoa hyvin mitä kaikkea se jauhe tekee. Itse ostin Sokoksesta ja ja maksoi 24,90€ (260G)Toki voi olla halvempi tai kalliimpi jossain muualla. ps. laihdutusta en itse tarvitse. ;-)


      • söin 6kk
        Woman 44 kirjoitti:

        Voisitko Googleella hakea emäsjauheesta tietoa, kun en osaa itse kertoa hyvin mitä kaikkea se jauhe tekee. Itse ostin Sokoksesta ja ja maksoi 24,90€ (260G)Toki voi olla halvempi tai kalliimpi jossain muualla. ps. laihdutusta en itse tarvitse. ;-)

        Enkä huomannut yhtään mitään yhtään missään. Kaikkea sitä kaupitellaan tänäpäivänä, jotta saadaan hyväuskosilta rahat pois.


      • kokemusta on
        söin 6kk kirjoitti:

        Enkä huomannut yhtään mitään yhtään missään. Kaikkea sitä kaupitellaan tänäpäivänä, jotta saadaan hyväuskosilta rahat pois.

        Kaikilla ei kaikki toimi. Olet ihmeen kauan jaksanut käyttää tuotetta, joka ei mitenkään toimi. Minulla taas on hyviä kokemuksia tuotteen käytöstä,vatsa toimii erittäin hyvin aamulla, kun illalla olen ottanut emäsjauhetta. Olo on huomattavasti pirteämpi ja vaatteet eivät enään purista, lisäksi minua ei enään närästä. Itse olen tosi tyytyväinen ja meinaan hakea taas uuden paketin, kun tuo edellinen tuosta loppuu.


      • mun oireet
        kokemusta on kirjoitti:

        Kaikilla ei kaikki toimi. Olet ihmeen kauan jaksanut käyttää tuotetta, joka ei mitenkään toimi. Minulla taas on hyviä kokemuksia tuotteen käytöstä,vatsa toimii erittäin hyvin aamulla, kun illalla olen ottanut emäsjauhetta. Olo on huomattavasti pirteämpi ja vaatteet eivät enään purista, lisäksi minua ei enään närästä. Itse olen tosi tyytyväinen ja meinaan hakea taas uuden paketin, kun tuo edellinen tuosta loppuu.

        Sun oireet viittaa huonoon ravitsemukseen ja liikunnan puutteeseen. Mulla ei edes ollut mitään tuollaista, joten siksi en mitään huomannut jauheesta. Jauhepaketti kestää sen 6kk, joten söin loppuun (tai join).


      • apua saanut
        mun oireet kirjoitti:

        Sun oireet viittaa huonoon ravitsemukseen ja liikunnan puutteeseen. Mulla ei edes ollut mitään tuollaista, joten siksi en mitään huomannut jauheesta. Jauhepaketti kestää sen 6kk, joten söin loppuun (tai join).

        Hei! Mun oireet ovat juuri niitä joihin Pascoe emäsjauhetta käytetään. Pascoe emäsjauhe ohjeen mukaan käytettynä kestää noin 70 pv eli vajaat kolme kuukautta(260g/4 g)huomioiden alun viikon pienempi annos. Ei ole ihme, jos ei ole missään tuntunut, jos et ole oikein tuotetta käyttänyt.


      • mun oireet
        apua saanut kirjoitti:

        Hei! Mun oireet ovat juuri niitä joihin Pascoe emäsjauhetta käytetään. Pascoe emäsjauhe ohjeen mukaan käytettynä kestää noin 70 pv eli vajaat kolme kuukautta(260g/4 g)huomioiden alun viikon pienempi annos. Ei ole ihme, jos ei ole missään tuntunut, jos et ole oikein tuotetta käyttänyt.

        Paketissa lukee, jotta 1 tl / päivä. Kyllä se melkeen 6kk kesti. Vai kestikö? En muuten muista. Eli riittoisaa ja näinollen hinta/laatu suhe kohillaan. Ostin sitä, kun mainostettiin, jotta auttaa vaivaan kuin vaivaan. Söin myös ns. emäsvoittoista ruokaa. Monihan väittää jotta sairaudet johtuu elimistön happamuudesta. Minä uskoin, mutta en parantunut yhtään mihinkään. Muuten syön kyllä kunnon ruokaa ja luomua sekä liikun joka päivä ja venyttelen. Vettä juon janojuomaksi n. 2 litraa päivässä. Kaikenlaista humpuukia sitä on. Mutta ei voi mitään, kun on sairas, niin sitä etsii apua millon mistäkin. Mutta halvimmasta päästä tuo on ollut, kun apua olen hakenut :)


      • Kaikki ei ole humpuukia, mi...
        mun oireet kirjoitti:

        Paketissa lukee, jotta 1 tl / päivä. Kyllä se melkeen 6kk kesti. Vai kestikö? En muuten muista. Eli riittoisaa ja näinollen hinta/laatu suhe kohillaan. Ostin sitä, kun mainostettiin, jotta auttaa vaivaan kuin vaivaan. Söin myös ns. emäsvoittoista ruokaa. Monihan väittää jotta sairaudet johtuu elimistön happamuudesta. Minä uskoin, mutta en parantunut yhtään mihinkään. Muuten syön kyllä kunnon ruokaa ja luomua sekä liikun joka päivä ja venyttelen. Vettä juon janojuomaksi n. 2 litraa päivässä. Kaikenlaista humpuukia sitä on. Mutta ei voi mitään, kun on sairas, niin sitä etsii apua millon mistäkin. Mutta halvimmasta päästä tuo on ollut, kun apua olen hakenut :)

        Hei! Tiedän monta ihmistä, jotka ovat saaneet apua emäsjauheesta, heille on tullut oikein himo siihen (syövät useampia teelusikallisia päivässä ohjeiden mukaan). Tässä pätee sama, kuin kaikessa, että me jokainen olemme erilaisia ja kaikki ei kaikilla auta. Näyttää tuo sinun elämäntapasi olevan muutenkin kohdallaan noin happo- emästasapainoa ajatellen, olisikohan syy jokin muu. Kaikki ei ole humpuukia, mikä sulla ei auta.


      • käsittämätöntä
        mun oireet kirjoitti:

        Paketissa lukee, jotta 1 tl / päivä. Kyllä se melkeen 6kk kesti. Vai kestikö? En muuten muista. Eli riittoisaa ja näinollen hinta/laatu suhe kohillaan. Ostin sitä, kun mainostettiin, jotta auttaa vaivaan kuin vaivaan. Söin myös ns. emäsvoittoista ruokaa. Monihan väittää jotta sairaudet johtuu elimistön happamuudesta. Minä uskoin, mutta en parantunut yhtään mihinkään. Muuten syön kyllä kunnon ruokaa ja luomua sekä liikun joka päivä ja venyttelen. Vettä juon janojuomaksi n. 2 litraa päivässä. Kaikenlaista humpuukia sitä on. Mutta ei voi mitään, kun on sairas, niin sitä etsii apua millon mistäkin. Mutta halvimmasta päästä tuo on ollut, kun apua olen hakenut :)

        "Kaikenlaista humpuukia sitä on.
        Mutta ei voi mitään, kun on sairas, niin sitä etsii apua millon mistäkin.
        Mutta halvimmasta päästä tuo on ollut, kun apua olen hakenut :) !"

        Aika uskomaton olet. Suorastaan loukkaava. Tuohan on aivan sama juttu, jos sairaalaan tulee kaksi sydänpotilasta. Toiselle auttaa ensiavussa annettu hoito, toiselle ei. Sun teorias mukaan toi toisen sydänlääkitys oli humpuukia (kun ei auttanut), mentiin halvimmasta päästä aitaa yli, niinko?


      • Anonyymi
        käsittämätöntä kirjoitti:

        "Kaikenlaista humpuukia sitä on.
        Mutta ei voi mitään, kun on sairas, niin sitä etsii apua millon mistäkin.
        Mutta halvimmasta päästä tuo on ollut, kun apua olen hakenut :) !"

        Aika uskomaton olet. Suorastaan loukkaava. Tuohan on aivan sama juttu, jos sairaalaan tulee kaksi sydänpotilasta. Toiselle auttaa ensiavussa annettu hoito, toiselle ei. Sun teorias mukaan toi toisen sydänlääkitys oli humpuukia (kun ei auttanut), mentiin halvimmasta päästä aitaa yli, niinko?

        Sydänpotilasvertauksesi on virhepäätelmä.


    • Woman 44

      Aivan alussa kun testasin PH-arvoa niin se näytti vain vähän keltaista, eilen oli jo vihreessä jossain suunnilleen 6.6 tai 6.9. Elikkä olen käyttänyt sitä emäsjauhetta vain 1 viikko 2 päivää.;-)

      • Sulla on

        Ihmisen normaali pH 0n 7,4:n tienoilla, joten sinulla on vielä matkaa. Itse asiassa tuollaisia pH arvoja näkee vähän ennen ihmisen kuolemista, eli jos olet palaamassa rajan takaa parempaan suuntaan, on Pääsiäisen ihme taas tapahtunut.


      • mun oireet

        Siis virtsan PH? Virtsan seulontatutkimus (U-KemSeul) http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03151 Virtsa http://fi.wikipedia.org/wiki/Virtsa P.S Hyvä apu, jos on ruuansulatusongelmia tai vastaavia. On juoda heti aamulla tyhjään vatsaan vähintään 1/2 litraa vettä. Lähtee aineenvaihdunta liikkeelle. Ja aamupala vasta sen jälkeen joskus myöhemmin. Molkosan ja Aloe Vera ovat myös hyviä valintoja sen veden joukkoon. Ja sitten tietysti terveellinen monipuolinen ruoka hyvät rasvat, niin kyllä vatsa toimii ja pysyykin hyvässä kunnossa. Kansanparantajalta sain joskus hyvän vinkin ummetukseen ja se on ruokalusikallinen maissiöljyä aamulla tyhjään vatsaan. On todella tehokas ja "voitelee" ohutsuolen nukkaa.


    • Woman 44

      Hei taas ! Nyt on kyseinen pH noussut tonne 7 asti ehkä hieman ylikin. Huomasin että painoni on hieman laskenut ja menkkojen aikana ei tullut päänsärkyä ollenkaan niin kuin yleensä aina tulee, ihmeellistä. Tosin hampaita on ruennut hieman vihloomaan, sekin voi tietty olla satunnaista. Olen nyt pitänyt pari iltaa taukoa, kun suositeltiin pitämään muutaman päivän. Syön aivan samanlailla kuin ennenkin, tosin nyt kun olen pitänyt parin illan taukoa, niin hieman närästää. Taidankin ottaa jauhetta taas kun lähden nukkumaan. ;)

    • Woman 44

      Testasin pH:n nyt näyttää jo jotain 8. Mietinkin että kuinka kauan tota jauhetta voi vielä käyttää, kun pH on jo nuin korkea, voiko pH liikaa nousta jos vielä käyttää emäsjauhetta ? Olen vasta kuukauden käyttänyt.

      • Virtsan PH

        Virtsan pH. Kirjainyhdistelmä pH tarkoittaa happamuutta. pH:n arvo 7 on neutraali, sitä pienemmät arvot ovat happaman ja suuremmat emäksisen puolella. Virtsa on usein lievästi hapanta, mutta pH-arvo riippuu ravinnon laadusta. Normaalisti pH-arvo on alle 8. Happamuuden vaihteluilla ei yleensä ole merkitystä sairauksien toteamisessa. Virtsan happamuus vaikuttaa tiettyjen lääkkeiden ja myrkkyjen poistumiseen elimistöstä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Virtsa


      • Woman 44
        Virtsan PH kirjoitti:

        Virtsan pH. Kirjainyhdistelmä pH tarkoittaa happamuutta. pH:n arvo 7 on neutraali, sitä pienemmät arvot ovat happaman ja suuremmat emäksisen puolella. Virtsa on usein lievästi hapanta, mutta pH-arvo riippuu ravinnon laadusta. Normaalisti pH-arvo on alle 8. Happamuuden vaihteluilla ei yleensä ole merkitystä sairauksien toteamisessa. Virtsan happamuus vaikuttaa tiettyjen lääkkeiden ja myrkkyjen poistumiseen elimistöstä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Virtsa

        Lueppas uudestaan mitä mä kyselin.


      • virtsan ph

      • Woman 44
        virtsan ph kirjoitti:

        """"Testasin pH:n nyt näyttää jo jotain 8."""" Miten testasit? Verikokeellako? Alkaloosi (elimistön nesteiden liiallinen emäksisyys) http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00655&p_teos=dlk&p_selaus=7740 Vai virstasasta? Voimakkaasti hapan tai emäksinen virtsa on merkki sairaudesta.

        Nythän on siis kyseessä emäsjauhe jota olen käyttänyt 1 kuukauden. Virtsan pH on noussut 8 asti ja kysyinkin, että kuinka pitkään voi emäsjauhetta vielä käyttää, kun pH on jo noin korkeella. Olen siis nostattanut pH arvoa tuolta 5 - 8 asti. Elikkä tässä siis ei ole kyse mistään sairaudesta. He jotka ovat käyttäneen kyseistä jauhetta, niin tietävät varmasti miten tehdään esim. pH testaus jne. niitä en rupea sulle listaamaan. Sinä ilmeisesti et ole kokeillut emäsjauhetta, joten älä vastaile enää, jos sulla ei ole vastausta siihen mitä kysyin.


      • virtsan PH
        Woman 44 kirjoitti:

        Nythän on siis kyseessä emäsjauhe jota olen käyttänyt 1 kuukauden. Virtsan pH on noussut 8 asti ja kysyinkin, että kuinka pitkään voi emäsjauhetta vielä käyttää, kun pH on jo noin korkeella. Olen siis nostattanut pH arvoa tuolta 5 - 8 asti. Elikkä tässä siis ei ole kyse mistään sairaudesta. He jotka ovat käyttäneen kyseistä jauhetta, niin tietävät varmasti miten tehdään esim. pH testaus jne. niitä en rupea sulle listaamaan. Sinä ilmeisesti et ole kokeillut emäsjauhetta, joten älä vastaile enää, jos sulla ei ole vastausta siihen mitä kysyin.

        Söin 6kk. Mitään en huomannut yhtään missään.


      • Woman 44
        virtsan PH kirjoitti:

        Söin 6kk. Mitään en huomannut yhtään missään.

        Sitä jota olit käyttänyt. Minulla tuo jauhe ei kestä kuin suunnilleen 2kk, sitä pitää ottaa 1tl/4gr/vrk ja pussi on vain 250gr. Tässä laskukaavake: 62pv X 4gr = 248gr ja kuukaudessa on keksimäärin 30 päivää, joten se tekee 2kk. ;) Mulla ainakin on paino hieman laskenut, väsy kadonnut, migreeni vähentynyt, ei närästä ja lisäksi suolisto toimii hyvin.


      • Virtsan PH
        Woman 44 kirjoitti:

        Sitä jota olit käyttänyt. Minulla tuo jauhe ei kestä kuin suunnilleen 2kk, sitä pitää ottaa 1tl/4gr/vrk ja pussi on vain 250gr. Tässä laskukaavake: 62pv X 4gr = 248gr ja kuukaudessa on keksimäärin 30 päivää, joten se tekee 2kk. ;) Mulla ainakin on paino hieman laskenut, väsy kadonnut, migreeni vähentynyt, ei närästä ja lisäksi suolisto toimii hyvin.

        Ei millään jauheella laihdu. Ostin 3 pakettia. Luvattiin, jotta kaikki taudit lähtee. Kaikkea humpuukia sitä onkin. Sulla on väärä ravitsemus, js suolisto ei toimi ja maha reistailee. Ja tietysti "laihtuu", kun suolisto tyhjenee. Itse käyn kerran päivässä kakalla. Juon vettä n. 2 litraa päivässä. Merisuola hyvä valinta ja kunnon ruoka. http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi Kokeile hyvä karppia. Mitään lisäjauheita ei tarvii.


      • Woman 44
        Virtsan PH kirjoitti:

        Ei millään jauheella laihdu. Ostin 3 pakettia. Luvattiin, jotta kaikki taudit lähtee. Kaikkea humpuukia sitä onkin. Sulla on väärä ravitsemus, js suolisto ei toimi ja maha reistailee. Ja tietysti "laihtuu", kun suolisto tyhjenee. Itse käyn kerran päivässä kakalla. Juon vettä n. 2 litraa päivässä. Merisuola hyvä valinta ja kunnon ruoka. http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi Kokeile hyvä karppia. Mitään lisäjauheita ei tarvii.

        Minä syön aterioita niin kuin ennekin ja todellakin tuo jauhe on tehnyt ainakin mulle hyviä juttuja. Ruokavaliota en ole muuttanut ollenkaan.

        Tottakai elimistiö keventyy kun käy vaikka paskalla, mutta ei kovin paljon. Tuolla jauheella paino meni alas aivan oikeasti ja se todella näkyy.

        Turha sun on mulle enää heitellä mitään linkkejä nin en viisti klikkaa niitä ja sitäpaitsi, tähän ketjuun minähän tein uuden kysymyksen ja sä heti ohitit sen.

        Mä tyydyn emäsjauheeseen ja jatkan sitä, tee sä miten haluat, ei kiinnosta.


      • Virtsan PH
        Woman 44 kirjoitti:

        Minä syön aterioita niin kuin ennekin ja todellakin tuo jauhe on tehnyt ainakin mulle hyviä juttuja. Ruokavaliota en ole muuttanut ollenkaan.

        Tottakai elimistiö keventyy kun käy vaikka paskalla, mutta ei kovin paljon. Tuolla jauheella paino meni alas aivan oikeasti ja se todella näkyy.

        Turha sun on mulle enää heitellä mitään linkkejä nin en viisti klikkaa niitä ja sitäpaitsi, tähän ketjuun minähän tein uuden kysymyksen ja sä heti ohitit sen.

        Mä tyydyn emäsjauheeseen ja jatkan sitä, tee sä miten haluat, ei kiinnosta.

        Suo on huijattu!

        Vuorokausiannos (1 tl = 4 g) sisältää: 1550 mg kalsiumkarbonaattia, 1250 mg natriumkarbonaattia, 900 mg magnesiumkarbonaattia, 150 mg natriumfosfaattia ja 150 mg kaliumbikarbonaattia (joista natriumia 380 mg, kalsiumia 620 mg ja magnesiumia 230 mg).



        Antasidivaikutteiset suolat, hedelmäsuolat
        Yleistä

        Antasideiksi kutsutaan happoa neutraloivia eli sitovia aineita, jotka vähentävät mahan happamuutta.

        Yleisimmin käytössä olevia antasidivaikutteisia suoloja ovat kalsiumkarbonaatti, magnesiumhydroksidi, magnesiumkarbonaatti, magnesiumoksidi ja natriumbikarbonaatti eli ruokasooda.

        Tilapäisen närästyksen ja liikahappoisuuden hoidossa käytetään antasidien lisäksi mahahapon eritystä estäviä happosalpaajia eli H2 salpaajia sekä mahan happamalle limakalvolle suojakalvon muodostavia sukralfaatteja. Näistä antasidien osuus on suurin.

        Markkinoilla on useita antasidivalmisteita (Samarin, Balancid, Rennie, Gaviscon) eri tuotemuotoina (nieltävät tabletit, purutabletit, imeskelytabletit, jauheet, poretabletit, mikstuurat). Samarinissa on yhdistetty antasidivaikutteinen suola (natriumbikarbonaatti) ja hedelmähappoja (viini- ja sitruunahappo), jolloin saadaan ns. hedelmäsuola.

        Antasidivalmisteita ei tule käyttää säännöllisesti kauempaa kuin kaksi viikkoa ilman lääkärin lupaa.

        Kalsiumsuolat

        Kalsiumkarbonaatti (CaCO3) on tehokas antasidi, mutta sillä on ummettava sivuvaikutus ja hyperkalsemian (kalsiumin yliannostus) vaara. Sivuvaikutukset voidaan usein välttää käyttämällä kalsium- ja magnesiumsuolojen yhdistelmiä.

        Magnesiumsuolat

        Magnesiumkarbonaatti (MgCO3), magnesiumsubkarbonaatti ja dihydroksialumiininatriumkarbonaatti ovat yleisesti käytössä olevia antasidivaikutteisia suoloja.

        Magnesiumoksidi (MgO) ja magnesiumhydroksidi (Mg(OH)2) ovat myös tehokkaita antasideja.

        Magnesiumyhdisteet aiheuttavat usein sivuvaikutuksena ripulia. Sivuvaikutukset voidaan usein välttää käyttämällä kalsium- ja magnesiumsuolojen yhdistelmiä.

        Kalsiumkarbonaatti ja magnesiumkarbonaatti reagoivat mahahappoylimäärän kanssa nopeasti muodostaen hiilidioksidia, vettä ja kalsiumkloridia. Tällöin mahanesteen pH nousee ja oireet helpottuvat.

        Natriumbikarbonaatti

        Natriumbikarbonaatti, ruokasooda (NaHCO3), on vanha, halpa ja tehokas antasidi (= liikahappoisuuslääke). Jo Claude Bernard (1894) kiinnitti tähän huomiota. Sekä ruokasoodaa sinänsä että natriumbikarbonaattia sisältäviä vesiä ja lääkevalmisteita on käytetty mahavaivoja nopeasti lievittävinä lääkkeinä liikahappoisuuden ja vatsahaavan yhteydessä.

        Natriumbikarbonaatin puskurivaikutus kehittyy vasta neutraalipisteen vaiheilla, joten iso annos nostaa pH:n melko korkeaksi vähäksi aikaa. Aineen hajotessa syntyy hiilidioksidia, joka voi aiheuttaa mahan täyteyden tunnetta, ilmavaivoja ja röyhtäilyä.

        Tärkein natriumbikarbonaatin haitta kohdistuu happo-emästasapainoon, joskin henkilö, jolla on terveet munuaiset, yleensä sietää hyvin pienehköt tilapäisannokset. Tiehään toistetut annokset voivat johtaa alkaloosiin, etenkin jos munuaisfunktio on häiriytynyt. Samanaikaisesti maitoa juovilla tunnetaan lisäksi erityinen maito-alkalisyndrooma, joka johtuu kalsiumfosfaatin saostumisesta alkalisessa pH:ssa munuaisiin ja/tai muihin kudoksiin. Syndrooma, myös munuaisvaurio, on ensin reversiibeli (käänteinen eli palautuu normaaliksi käytön loputtua), mutta pitkään jatkuvana voi syntyä pysyvä munuaisvaurio.

        Lisäksi Na-ionien imeytymisellä on sinänsä merkitystä jos potilaalla on korkea verenpaine, on suolattomalla dieetillä, tai jos hänellä on sydämen tai munuaisten vajaatoiminta.


      • Woman 44
        Virtsan PH kirjoitti:

        Suo on huijattu!

        Vuorokausiannos (1 tl = 4 g) sisältää: 1550 mg kalsiumkarbonaattia, 1250 mg natriumkarbonaattia, 900 mg magnesiumkarbonaattia, 150 mg natriumfosfaattia ja 150 mg kaliumbikarbonaattia (joista natriumia 380 mg, kalsiumia 620 mg ja magnesiumia 230 mg).



        Antasidivaikutteiset suolat, hedelmäsuolat
        Yleistä

        Antasideiksi kutsutaan happoa neutraloivia eli sitovia aineita, jotka vähentävät mahan happamuutta.

        Yleisimmin käytössä olevia antasidivaikutteisia suoloja ovat kalsiumkarbonaatti, magnesiumhydroksidi, magnesiumkarbonaatti, magnesiumoksidi ja natriumbikarbonaatti eli ruokasooda.

        Tilapäisen närästyksen ja liikahappoisuuden hoidossa käytetään antasidien lisäksi mahahapon eritystä estäviä happosalpaajia eli H2 salpaajia sekä mahan happamalle limakalvolle suojakalvon muodostavia sukralfaatteja. Näistä antasidien osuus on suurin.

        Markkinoilla on useita antasidivalmisteita (Samarin, Balancid, Rennie, Gaviscon) eri tuotemuotoina (nieltävät tabletit, purutabletit, imeskelytabletit, jauheet, poretabletit, mikstuurat). Samarinissa on yhdistetty antasidivaikutteinen suola (natriumbikarbonaatti) ja hedelmähappoja (viini- ja sitruunahappo), jolloin saadaan ns. hedelmäsuola.

        Antasidivalmisteita ei tule käyttää säännöllisesti kauempaa kuin kaksi viikkoa ilman lääkärin lupaa.

        Kalsiumsuolat

        Kalsiumkarbonaatti (CaCO3) on tehokas antasidi, mutta sillä on ummettava sivuvaikutus ja hyperkalsemian (kalsiumin yliannostus) vaara. Sivuvaikutukset voidaan usein välttää käyttämällä kalsium- ja magnesiumsuolojen yhdistelmiä.

        Magnesiumsuolat

        Magnesiumkarbonaatti (MgCO3), magnesiumsubkarbonaatti ja dihydroksialumiininatriumkarbonaatti ovat yleisesti käytössä olevia antasidivaikutteisia suoloja.

        Magnesiumoksidi (MgO) ja magnesiumhydroksidi (Mg(OH)2) ovat myös tehokkaita antasideja.

        Magnesiumyhdisteet aiheuttavat usein sivuvaikutuksena ripulia. Sivuvaikutukset voidaan usein välttää käyttämällä kalsium- ja magnesiumsuolojen yhdistelmiä.

        Kalsiumkarbonaatti ja magnesiumkarbonaatti reagoivat mahahappoylimäärän kanssa nopeasti muodostaen hiilidioksidia, vettä ja kalsiumkloridia. Tällöin mahanesteen pH nousee ja oireet helpottuvat.

        Natriumbikarbonaatti

        Natriumbikarbonaatti, ruokasooda (NaHCO3), on vanha, halpa ja tehokas antasidi (= liikahappoisuuslääke). Jo Claude Bernard (1894) kiinnitti tähän huomiota. Sekä ruokasoodaa sinänsä että natriumbikarbonaattia sisältäviä vesiä ja lääkevalmisteita on käytetty mahavaivoja nopeasti lievittävinä lääkkeinä liikahappoisuuden ja vatsahaavan yhteydessä.

        Natriumbikarbonaatin puskurivaikutus kehittyy vasta neutraalipisteen vaiheilla, joten iso annos nostaa pH:n melko korkeaksi vähäksi aikaa. Aineen hajotessa syntyy hiilidioksidia, joka voi aiheuttaa mahan täyteyden tunnetta, ilmavaivoja ja röyhtäilyä.

        Tärkein natriumbikarbonaatin haitta kohdistuu happo-emästasapainoon, joskin henkilö, jolla on terveet munuaiset, yleensä sietää hyvin pienehköt tilapäisannokset. Tiehään toistetut annokset voivat johtaa alkaloosiin, etenkin jos munuaisfunktio on häiriytynyt. Samanaikaisesti maitoa juovilla tunnetaan lisäksi erityinen maito-alkalisyndrooma, joka johtuu kalsiumfosfaatin saostumisesta alkalisessa pH:ssa munuaisiin ja/tai muihin kudoksiin. Syndrooma, myös munuaisvaurio, on ensin reversiibeli (käänteinen eli palautuu normaaliksi käytön loputtua), mutta pitkään jatkuvana voi syntyä pysyvä munuaisvaurio.

        Lisäksi Na-ionien imeytymisellä on sinänsä merkitystä jos potilaalla on korkea verenpaine, on suolattomalla dieetillä, tai jos hänellä on sydämen tai munuaisten vajaatoiminta.

        Kuka jaksaa lukasta tollasta pitkää viestiä, tuskin kukaan.

        Sitäpaitsi, mä olen tuon artikkelin lukassut jo silloin kun rupesin käyttämään emäsjauhetta, joten luin vain alkulauseen ja sieltä täältä tarkistin, jotta olisiko sama artikkeli.
        Vieläkin ohitit mun kysymykseni ja siltikin jatkat.
        Minä lopetan tämän tähän, vaikka pistäisit vielä ihme viestejäsi.


      • Virtsan PH
        Woman 44 kirjoitti:

        Kuka jaksaa lukasta tollasta pitkää viestiä, tuskin kukaan.

        Sitäpaitsi, mä olen tuon artikkelin lukassut jo silloin kun rupesin käyttämään emäsjauhetta, joten luin vain alkulauseen ja sieltä täältä tarkistin, jotta olisiko sama artikkeli.
        Vieläkin ohitit mun kysymykseni ja siltikin jatkat.
        Minä lopetan tämän tähän, vaikka pistäisit vielä ihme viestejäsi.

        Et näe metsää puilta.

        Uskot vain markkinamiehiä.

        Pascoe ei tee muuta kuin aiheuttaa ripulin eli on laksatiivi.

        Sillä ei ole mitään tekemistä elimistön happamuuden kanssa tai minkään terveyden.

        Aineenvaihdunta toimii kun syö oikein ja liikkuu, sekä muistaa juoda vettä.


      • kokeillut olen...
        Virtsan PH kirjoitti:

        Et näe metsää puilta.

        Uskot vain markkinamiehiä.

        Pascoe ei tee muuta kuin aiheuttaa ripulin eli on laksatiivi.

        Sillä ei ole mitään tekemistä elimistön happamuuden kanssa tai minkään terveyden.

        Aineenvaihdunta toimii kun syö oikein ja liikkuu, sekä muistaa juoda vettä.

        Minulla ei ole muuta kuin positiivinen kokemus pascoen käytöstä. Olen terve 34 vuotias nainen joka syö, juo (vettä), liikkuu ja nukkuu sopivassa suhteessa eikä ylipaino vaivaa. Ongelmani on ollut kuitenkin lähes koko aikuisikäni oikutteleva vatsa. Aloitin käyttämään pascoe jauhetta toukokuun alussa ja siitä lähtien vatsani on toiminut moitteettomasti, turvotus on poissa.
        Lisäksi selluliitti takareisistäni on poissa, uskokaa ken haluaa.

        Minusta on turhaa ihmisten kirjoitella kuinka meitä huijataan, jokainen meistä on yksilö ja jokaiseen meistä asiat vaikuttaa eri tavalla. Joku asia toimii toisella ja joku taas ei.

        Johtukoon sitten "oireiden poistuminen" mistä tahansa, aion vast edeskin käyttää pascoe-emäsjauhetta, tämän käytön aikana kuitenkin tilanne on muuttunut parempaan suuntaan.


      • D3
        kokeillut olen... kirjoitti:

        Minulla ei ole muuta kuin positiivinen kokemus pascoen käytöstä. Olen terve 34 vuotias nainen joka syö, juo (vettä), liikkuu ja nukkuu sopivassa suhteessa eikä ylipaino vaivaa. Ongelmani on ollut kuitenkin lähes koko aikuisikäni oikutteleva vatsa. Aloitin käyttämään pascoe jauhetta toukokuun alussa ja siitä lähtien vatsani on toiminut moitteettomasti, turvotus on poissa.
        Lisäksi selluliitti takareisistäni on poissa, uskokaa ken haluaa.

        Minusta on turhaa ihmisten kirjoitella kuinka meitä huijataan, jokainen meistä on yksilö ja jokaiseen meistä asiat vaikuttaa eri tavalla. Joku asia toimii toisella ja joku taas ei.

        Johtukoon sitten "oireiden poistuminen" mistä tahansa, aion vast edeskin käyttää pascoe-emäsjauhetta, tämän käytön aikana kuitenkin tilanne on muuttunut parempaan suuntaan.

        Halpa tuote se kumminkin on, joten on sama syökö vai ei.

        Liika hiilari ja varsinkin huonot hiilarit lihottaa, turvottaa ja sairastuttaa.

        Kannattaa lukea Antti Heikkilää.

        Ja muistakaa syödä D-vitamiinia.

        http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=124


      • pölhö-kustaa käppyrä
        virtsan PH kirjoitti:

        Söin 6kk. Mitään en huomannut yhtään missään.

        ei mitään vaikutusta missään milloinkaa sou vat ?


      • Anonyymi
        Woman 44 kirjoitti:

        Nythän on siis kyseessä emäsjauhe jota olen käyttänyt 1 kuukauden. Virtsan pH on noussut 8 asti ja kysyinkin, että kuinka pitkään voi emäsjauhetta vielä käyttää, kun pH on jo noin korkeella. Olen siis nostattanut pH arvoa tuolta 5 - 8 asti. Elikkä tässä siis ei ole kyse mistään sairaudesta. He jotka ovat käyttäneen kyseistä jauhetta, niin tietävät varmasti miten tehdään esim. pH testaus jne. niitä en rupea sulle listaamaan. Sinä ilmeisesti et ole kokeillut emäsjauhetta, joten älä vastaile enää, jos sulla ei ole vastausta siihen mitä kysyin.

        > älä vastaile enää, jos sulla ei ole vastausta siihen mitä kysyin.

        Hörhöt eivät suostu vastaanottamaan faktoja, vaan ainoastaan itselleen mieluisia vastauksia. Et liene hörhö?


    • Woman 44

      Hei,

      Minulla kun loppui se jauhe niin en löytänyt heti mistään kaupasta sitä tuotetta. Eilen sitten marssin luontaistuote kauppaan ja löysin vain tapletit.

      Aikamoinen urakka on napsii yhteensä 8tbl/vrk, 2tbl kerralla ja 1-3 tuntia ruokailun jälkeen. Miten te ootte sovittanut koko päivälle nuo tabletit ? Täytyy ottaa huomioon yö jolloin nukutaan.

      Olen mittaillut virtsan pH-arvon parisen kertaa päivässä ja aika äkkiä on arvo noussut tuonne 7 asti.

      Olin juuri antibiootti kuurilla ja haluan puhdistaa elimistöni. ;)

      • Moxx

        Sokoksessa ja Lifessa ainakin on tarjolla jauhetta.


      • Woman 44
        Moxx kirjoitti:

        Sokoksessa ja Lifessa ainakin on tarjolla jauhetta.

        Kävin sokoksessa usein kurkkimassa onko tullut jauhe, mutta ei ollut.

        Tabletteja ei voi oikein napsii niin usein kun ohjeessa sanotaan, koska täytyyhän töissä jotain syödä, joka toinen tunti.


      • Moxx
        Woman 44 kirjoitti:

        Kävin sokoksessa usein kurkkimassa onko tullut jauhe, mutta ei ollut.

        Tabletteja ei voi oikein napsii niin usein kun ohjeessa sanotaan, koska täytyyhän töissä jotain syödä, joka toinen tunti.

        Lifessä ainakin on, mars sinne jos ei tabletit käy.


      • Woman 44
        Moxx kirjoitti:

        Lifessä ainakin on, mars sinne jos ei tabletit käy.

        Voisit hieman tarkentaa ennen kuin mainitset sen.


      • Moxx
        Woman 44 kirjoitti:

        Voisit hieman tarkentaa ennen kuin mainitset sen.

        No voi herran tähden, Life eli luontaistuoteliike Life. Asutko ihan korvessa? Myös Mistelissä on eli luontaistuoteliike Mistelissä. Google on myyntipaikkojen etsinnässä hyvä apu.


      • Woman 44
        Moxx kirjoitti:

        No voi herran tähden, Life eli luontaistuoteliike Life. Asutko ihan korvessa? Myös Mistelissä on eli luontaistuoteliike Mistelissä. Google on myyntipaikkojen etsinnässä hyvä apu.

        Moi,

        Elikkä google löyti 3 sellasta Life-myyntipaikkaa täältä kaupungilta. Voi olla kyseessä yksityiset henkilöt, jotka myy, koska en ole törmännyt sen nimiseen kauppoihin tässä kaunpungissa. Muita luontaistuotekauppoja kyllä löytyy, mutta en viitsinyt kaikkia käydä läpitte.

        On todella tympeetä popsia nuita tabletteja kun ne ei oikein sovi ruokailujen väliin. Olen pystnyt vain aamupäivällä ja illalla myöhään ottamaan 2tbl/kerta.

        Kunhan nää tabletit loppuu niin hankin jauheen jota pystyy ottamaan illalla myöhään.


      • Moxx
        Woman 44 kirjoitti:

        Moi,

        Elikkä google löyti 3 sellasta Life-myyntipaikkaa täältä kaupungilta. Voi olla kyseessä yksityiset henkilöt, jotka myy, koska en ole törmännyt sen nimiseen kauppoihin tässä kaunpungissa. Muita luontaistuotekauppoja kyllä löytyy, mutta en viitsinyt kaikkia käydä läpitte.

        On todella tympeetä popsia nuita tabletteja kun ne ei oikein sovi ruokailujen väliin. Olen pystnyt vain aamupäivällä ja illalla myöhään ottamaan 2tbl/kerta.

        Kunhan nää tabletit loppuu niin hankin jauheen jota pystyy ottamaan illalla myöhään.

        Mä en kyllä ymmärtänyt sun selityksestä mitään..Life ei ole mikään yksityishenkilöiden kotimyyntibisnes vaan kyllä Life luontaistuoteliike seisoo ihan kaupungilla, tiedä sitten onko sitä sinun kotikaupungissasi kun en oikein tajunnut viestiäsi kokonaisuudessaan.
        Sä vaan valitat, että on tympeetä nauttia tabletteja, muttet viitsi ottaa ja kysyä vaikka sähköpostitse 'onko Pascoe jauhetta?' niistä luontaistuoteliikkeistä joita sieltä kotikaupungistasi löytyy. Ei ymmärrä.


      • Woman 44
        Moxx kirjoitti:

        Mä en kyllä ymmärtänyt sun selityksestä mitään..Life ei ole mikään yksityishenkilöiden kotimyyntibisnes vaan kyllä Life luontaistuoteliike seisoo ihan kaupungilla, tiedä sitten onko sitä sinun kotikaupungissasi kun en oikein tajunnut viestiäsi kokonaisuudessaan.
        Sä vaan valitat, että on tympeetä nauttia tabletteja, muttet viitsi ottaa ja kysyä vaikka sähköpostitse 'onko Pascoe jauhetta?' niistä luontaistuoteliikkeistä joita sieltä kotikaupungistasi löytyy. Ei ymmärrä.

        Hei,

        Miten niin et tajunnut ? Google näytti sellasia paikkoja missä ei yleensä ole mitään kauppoja, vaan sellasia taloja missä on vain asuntoja.

        Tänään kuitenkin käväsin kekustassa ja ihme kyllä, törmäsin yhteen Life kauppaan, aiemmin siinä oli korukauppa. Sitä Life kauppaa ei heti huomaa, koska se kauppa on niin pikkanen. Ilmeisesti se kauppa on vasta muuttanut siihen paikkaan.

        Niin valitan, mutta älä ota hernettä nenuusi, koska ongelma vain on minulla. ;)


      • Maituska
        Woman 44 kirjoitti:

        Hei,

        Miten niin et tajunnut ? Google näytti sellasia paikkoja missä ei yleensä ole mitään kauppoja, vaan sellasia taloja missä on vain asuntoja.

        Tänään kuitenkin käväsin kekustassa ja ihme kyllä, törmäsin yhteen Life kauppaan, aiemmin siinä oli korukauppa. Sitä Life kauppaa ei heti huomaa, koska se kauppa on niin pikkanen. Ilmeisesti se kauppa on vasta muuttanut siihen paikkaan.

        Niin valitan, mutta älä ota hernettä nenuusi, koska ongelma vain on minulla. ;)

        Hei Woman 44!

        Vieläkö käytät Pascoeta?
        Ajattelin kokeilla itse. Ostin hyvinvoinnin tavaratalosta siis netistä edullisesti.
        Käyn läpi koko 10 viikon Pascoe -Suoliston kuntoutus-ohjelman.


      • nainen43v
        Maituska kirjoitti:

        Hei Woman 44!

        Vieläkö käytät Pascoeta?
        Ajattelin kokeilla itse. Ostin hyvinvoinnin tavaratalosta siis netistä edullisesti.
        Käyn läpi koko 10 viikon Pascoe -Suoliston kuntoutus-ohjelman.

        Olen nyt pari päivää käyttänyt tätä jauhetta ja saan siitä hirveän ripulin. Siirryn nyt ottamaan sitä iltaisin, koska päivällä on muutakin tekemistä kuin istua pöntöllä..

        Eikai tuo nyt mitään munuaisvauriota voi aiheuttaa, ei sitä saisi myydäkään silloin?

        Tein yhden ph-testin pissasta ja paperi pysyi keltaisena eli olen ihan s*tanan hapan?


      • Woman 44 - nyk. 45
        Maituska kirjoitti:

        Hei Woman 44!

        Vieläkö käytät Pascoeta?
        Ajattelin kokeilla itse. Ostin hyvinvoinnin tavaratalosta siis netistä edullisesti.
        Käyn läpi koko 10 viikon Pascoe -Suoliston kuntoutus-ohjelman.

        Moi,

        En käytä enää, koska olen löytänyt uuden tavan jolla saa virtsan ph:n arvon neutraaliksi - tulee halvemmaksi.

        Tänään illalla mittaus näytti 8, joten täytyy olla varovainen, ettei se enää iltaisin nouse - aamuisin happamempi.

        Mittaus pitää ottaa päivän aikana usein, koska elimistössä tapahtuu koko ajan kaikkea - mittaus näyttää aamuisin suunnilleen keltasta ja illalla tumman vihreetä.


      • Woman 44 nyk. 45
        nainen43v kirjoitti:

        Olen nyt pari päivää käyttänyt tätä jauhetta ja saan siitä hirveän ripulin. Siirryn nyt ottamaan sitä iltaisin, koska päivällä on muutakin tekemistä kuin istua pöntöllä..

        Eikai tuo nyt mitään munuaisvauriota voi aiheuttaa, ei sitä saisi myydäkään silloin?

        Tein yhden ph-testin pissasta ja paperi pysyi keltaisena eli olen ihan s*tanan hapan?

        Hei,

        Kumpaa käytät jauhetta vaiko tabletteja?

        Muistaakseni jauhetta otetaan kerran päivässä ja mieluummin iltapäivällä. Tabletit on jo toinen juttu johon en sano enää mitään, koska mulla ei ollut aikaa ottaa tabletteja ja juosta pissalla koko ajan ja se ei sopinut mun ruokavalion väleihin.

        Virtsan -ph on aamuisin hapan ja illalla happamempi, joten sun tarvitsee otta ainakin 3kertaa/päivä uusi mittaus - aamulla, päivällä, illalla.

        Kyllä minäkin juoksinusein kakalla ihan alussa, mutta sitten se loppui ja meinasi tulla ummetusta.


    • Anonyymi

      Kiitos kaikille kokemusten jakamisesta ! Teidän keskusteluissanne kielenkäyttö vain huvittaa, eikä loukkaa. Jatkakaa vain valistamista. Ostan kohta Pascoe -jauhetta ja tiedän varautua seuraamuksiin. Vettä pitää minun ainakin juoda enemmän aamuisin.

    • Anonyymi

      Kyllä keho huolehtii ilman mitään paskoo-jauheita jos syöt oikein. It`s up to you. Syö oikein , liiku ja unohda hömpötykset.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe