Onko kellään kokemuksia siitä että lagunan pakoputkeen pääsee kertymään vettä joka sitten pakkasella jäätyy ja tukkii pakoputken eli ei starttaa ei starttaa??? itselläni jäi tänä aamuna kyseisen jutun vuoksi auto ruutuun...
Pakoputki jäätyi ja auto hyytyi
29
11929
Vastaukset
- Meksuman
Ilmeisesti liikkeellä on erä lagunoita, joiden pönttöön on jäänyt poraamatta se parin millin kondenssiveden poistoreikä. 2000 mallia?
- kuivaa
Voiko toi olla tosi! Ettei joku olis piruttaan pistäny vettä sinne
- megane
yhden tapauksen
viime talvelta kun lagunan pakoputki jäätyi tukkoon kovilla pakkasilla. Siinä oli syynä lyhyet ajomatkat, putkisto ei ehtinyt lämmetä tarpeeksi jotta vesi olisi tullut pois. Vanhempi laguna. - kaapo
viime talvena minulle kävi samoin. laguna break 2000. huollossa porasivat kondessivedelle poistoreiän. (tätä sitten katsastusmies kesällä ihmetteli)
- k.l
Mulla meganessa kanssa sama juttu ,mutta olen tehnyt semmosen homman että,jos ajaa lyhyemmän matkan niin kiihdyttää reippaammin,niin pakoputkesta suorastaan roiskuu vettä minkä katti sinne kehittää.Eli ei revitystä vaan reipas kiihdytys esim.2:lla 5000rpm ja putkesta tulee vesi vex!
- nipi
On noissa muissakin merkeissä ollut samaa vikaa, esim: honda ja nissan, tai ainakin on tuttavalle käynyt. Lyhyttä matkaa ajetaan ja taloudellisesti niin putki ei kerkeä lämpiämään katista taaksepäin, siinä olisi minusta syy.
Elikkäs välillä sukka syyläriin siitä ne autot tykkää;) - maho
Kyllä se näin juuri on. Lyhyt ja "kevyt" ajo ei poista kondessivettä putkesta. Tarpeeksi kauan kun on pakkasta tuota jäätynyttä vettä kertyy koko ajan enemmän ja sen seurauksena putki on kohta täynnä jäätä.
Tuo reippaasti kiihdyttäminen poistaa aika tehokkaasti tuon kondessiveden. MUTTA, vaikka ajetaan lyhyttä matkaa en kuitenkaan suosittele kylmällä koneella mitään tuommosta revitystä! Siitä tulee pidemmän päälle vain enemmän haittaa jos -20 asteessa tempoo kierrokset tappiin. - Oh, hoijaa
...se vesi tulee sinne ilmankin kattia...
- LAGUMIKKO
Oh, hoijaa kirjoitti:
...se vesi tulee sinne ilmankin kattia...
Kun poltat litran polttoainetta, tulee litra vettä
kylkiäisenä (ilma-ylimäärä). Jos rauta on kylmää ja virtaus hidasta, jäätyy takapönttö umpeen. Omassa Lagussa kävi myös näin kaupunki-ajossa. - Anonyymi
nipi kirjoitti:
On noissa muissakin merkeissä ollut samaa vikaa, esim: honda ja nissan, tai ainakin on tuttavalle käynyt. Lyhyttä matkaa ajetaan ja taloudellisesti niin putki ei kerkeä lämpiämään katista taaksepäin, siinä olisi minusta syy.
Elikkäs välillä sukka syyläriin siitä ne autot tykkää;)Mersussa jäätyy pakoputken päähän jäämöykky.
Jos ajaa lyhyitä matkoja, tai joutuu pitämään tyhjäkäynnillä.
Pakoputki on lähellä takapyörää, pyörästä roiskuu lunta pakoputken juureen joka sitten pikkasen sulaa kun ajaa lyhyitä matkoja, niin ei kerkiä putki lämmetä sitten jäätyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersussa jäätyy pakoputken päähän jäämöykky.
Jos ajaa lyhyitä matkoja, tai joutuu pitämään tyhjäkäynnillä.
Pakoputki on lähellä takapyörää, pyörästä roiskuu lunta pakoputken juureen joka sitten pikkasen sulaa kun ajaa lyhyitä matkoja, niin ei kerkiä putki lämmetä sitten jäätyy.Juuri näin kävi MB W247 2019malli bensa autossa lyhyitä matkoja ja viimeinen äänenvaimentaja on tavallaan putken alapuolella ja kertynyt vesi soiskuu äänenvaimentajan sisällä ja kovilla pakkasilla jäätyy ja aiheutta ettei lähde käyntiin kun seisoo työpäivän parkissa. Reijän poraaminen äänenvaimentajan alapuolelle auttaa kertynut vesi poistuu sitä kautta
- vierailija
Täällä Rellu-palstalla kuulee aina vioista, joita ei tiennyt olevan olemassakaan. Pakoputki jäässä! Eipä ole tuollaistakaan tullut vastaan 20 vuotta ja 11 omaa autoa kestäneellä autoilijanurallani.
- pena
Näin kävi mun Focuksellekin. Se olikin siinä perhanan voortissa ainoa vika, joka korjautui itsekseen ... lämpimässä tallissa...
- Rölli
Mitä te meinaatte. Meneekö rellusta pilli tukkoon. Mahratte olla aika "ukkoja" kun ette saa poljinta painettua. Sääli.
- ja auto hyytyi!!!
Voi viddu mitä valopäitä! Voiko kaikista kuljettajan tekemistä virheistä aina syyttää autoa? Nähtävästi voi vaikka yhdeksässä tapauksessa kymmenestä vikaa on eniten ratin ja penkin välissä.
- vierailija
Missäs se kuljettaja nyt teki virheen? Vaaditaanko Rellu-miehiltä jotain ylimääräisiä taitoja, jotta auto pysyy liikeessä?
Saksassa on muuten maailman tyhmimmän kuskit, kun niiden Rellut hajoilee jatkuvasti pitkin teiden varsia :-) - sakut tyhmiä
vierailija kirjoitti:
Missäs se kuljettaja nyt teki virheen? Vaaditaanko Rellu-miehiltä jotain ylimääräisiä taitoja, jotta auto pysyy liikeessä?
Saksassa on muuten maailman tyhmimmän kuskit, kun niiden Rellut hajoilee jatkuvasti pitkin teiden varsia :-)Missäkö? No vaikka siinä, ettei tajunnut ajaa välillä konetta kunnolla lämpimäksi. Luulin, että ainoastaan amerikkalaisille pitää laittaa kaikkiin laitteisiin varoitukset ja ohjeet siitä, mitä jollakin pitää tehdä, saa tehdä, tai ei missään nimessä saa tehdä. Muille riittää sen maalaisjärjen käyttö. Akunkin saa tyhjäksi ja auton "jättämään tielle" kun starttaa, ajaa 10 metriä, sammuttaa, starttaa, ajaa 10 metriä, sammuttaa jne. ja jatkaa tätä tarpeeksi pitkään. Näinhän voisi toimia vaikka joku "säästäväinen" Alueuutisten jakaja. Ja taas oli autossa vikaa.
Saksassa taitaa tosiaankin olla maailman tyhmimmät rellukuskit. En väitä sekuntiakaan etteikö tojo kulkisi pitempään ilman huoltoa kuin rellu. Minusta on oleellista kuitenkin se, mitä Suomessa tapahtuu ja minkälaiset kokemukset itsellä tai lähipiirissä on, ei se mitä joku tilasto sanoo. Varsinkin kun ADAC:in tilastoja luetaan kuin piru raamattua, eikä niissä oteta huomioon vikaan johtaneita syitä. ADAC:in tilastossa sekin on tiellejääntiä jos kuski on unohtanut tankata ja bensa loppuu.
Ei kaikissa japseissakaan vikaa ole. Mitsubishi Galant on esimerkiksi ihan hyvä auto jota ei ikävä kyllä enää tuoda Suomeen. Mutta Corollan omistajaa minusta ei tule ellen sitä ilmaiseksi saa.
- sekundaferrarikuski
tuonne tolpan nokkaan jäi fiat brava 98 tarvikeputki hetken vihelsi kuin palopilli sitten auton käynti hyyty eikä suostu käymään lupaa mutta ei lähe.vähäinen käyttö ennen pakkasia nyt pakoputkisto jäässä.
- Paska kinneri
Hahahaaaahhhhaaaaaa! En ole eläissäni parempaa kuullu ,että ranskiksissa pakoputki talvella jäätyy umpeen kaikkee sitä kuulee....!!!!!!! Ranskalaiset ei osaa tehdä edes pakoputkea niin ettei se pääse talvella umpeen jäätymään voi elämän kevät!
- Taviskuski
Minun oikeen vw polo jääty kans putkestaan vaikka oikea vw
- Rvf
Kappas vain , bmw x5 v8 , nyt toinen äänenvaimentaja umpijäässä , joten mitäs nyt sanoo ne jotka mollasivat ranskalaisia,näköjään myös saksalinen putkisto jäätyy.
- hekuli
300 e mersu putki jäässä
- entinetojo
Rellunrisa kyseessä! Kaikki vikaan viittava on mahdollista!!
- dieselkake
Vettähän se on jota Rellussa putkesta vaan tulee, voipa jopa jäätyä. Muissa vissiin polttoainetta tai öljyy laskee sekaan , ei jäädy. Mutta se puhdas vesi. Eipä yllätä.
- Anonyymi
Punto 97 ja meinattiin ostaa koko pakosarja ja katti ku joustinputkesta pihisi pakokaasut ja auto ei meinannu pysyy käynnissä. onneks oli rahat vähissä. Täältä foorumilta luin että voi jäätyä lyhyillä matkoilla pakkasilla. Vein auton sitten citymarketin lämmitettyyn kellariparkkikseen ja kävin kahvilla. Sen jälkee tuli kaasut sieltä mistä pitääkin ja auto kuullosti normilta ja painajainen ohi. Vaikea oli kahvila setien kyllä uskoa että pakoputki voisi olla umpijäässä.
- Anonyymi
Olen ollut autoverstaassa 35v. elämästäni ja olen nähnyt noita jäätyneitä putkia monissa eri merkeissä. Ensimmäisen kerran oli Volvo PV ja oli silloin vuosi 1979 menossa. Takapönttö on se pahin jäätyjä , jos takapöntössä on ulostulo putki puolivälissä pöntön korkeudesta niin siinä on silloin syytä olla se pieni vesireikä pöntön alla . Tämä ei ole vain määtätyn merkin vika !!!
- Anonyymi
Citroen C5X Plugin hybridi. Pääasiassa lyhyttä ajoa ja suurin osa sähköllä. Ekat pakkaset ja äänenvaimennin jäässä ja auto toimi vain sähköllä. Hinuri haki kotipihasta ja toi samalla sijaisauton tilalle. Takuukorjauksena pajalla tehtiin tuo edellä mainittu puuttuvan reiän poraus putkeen, jotta kondessivesi valuu pois ja taas pelittää.
- Anonyymi
Meillä tuli takaisinkutsu tuon takia ja porasivat putkeen vesireiän. Oli työsuhdeauto joka on jo kierrossa.
- Anonyymi
Tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa diesel mersun pakoputki jäätyi niin, ettei käynnistynyt ilman lämpimässä hallissa sulamista. Kova pakkanen ja lyhyet ajomatkat keräävät kondenssivettä joka sitten lopulta tukkii röörin jäätymällä, dieselissä erityisesti, koska sen pakokaasujen lämpötila on alhaisempi bensakäyttöisiin nähden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124390MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862240Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5571734Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011461Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331098- 51008
Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60913Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3898