Mietittiin, liittyäkö siirtoviemäriin vai ei. Se maksaisi minimissään 5 donaa liittymisestä plus kaikki osat ja kaivamiset ym. Tuntuu hurjalta, kun asun poikani kanssa kahden. Siispä toivon keskustelua seuraavasta: Onko kellään kokemuksia kompostoivasta vessasta omakotitalossa? Suunnittelen fiksun mutta ekologisen vessan laittamista, en ulkohuussia tai jotain mökkiratkaisua. Ulostepyttyjä en myöskään halua kanniskella. Siksi olen miettinyt MullToa 60:ä, joka lienee edistyneimmästä päästä. Onko kellään tällaisesta kokemusta? Mitä muita hyviä vaihtoehtoja mahtaa löytyä?
Onko kokemusta??
11
5780
Vastaukset
- viemäri nostaa
talosi myyntiarvoa eli on välttämätön että sen perikunta saa kaupaksi ja perinnön jakoon.
- Tamioasentaja
tiXXX kirjoitti:
ks.:
http://timpanpuutarha.blogspot.com/2009/09/mulltoan-kayttokokemuksia.htmlhttp://timpanpuutarha.blogspot.com/2009/09/mulltoan-kayttokokemuksia.html
Tässä on erittäin hyvä esimerkki ns. TAMPIOSTA :D
Asentaa Multoan päin persettä ja itkee netissä siitä :D
- käytännön ohjeita
Kaksi käytännön ongelmaa meidän mökillä.
- millin ilmaverkko ei estä paskakärpästen sisääntuloa, WC on täynnä niitä, en tiedä mikä laji?
- virtsan roudaaminen kotiin tuntuu hullun hommalta ja sen WC pönttöön kaataminen
- haisee aina välillä kun on päässyt kylmäksi
Johtopäätökset
- älä asenna sisään vaan ulkorakennukseen
- asenna sellainen komposti mikä kompostoin myös pissin
- asenna sähkövastuksilla oleva komposti, niin ei tarvii miettii kompostoituuko - KKivelä
Sähkövessa on järkevin omakotitalossa, polttaa jätökset tuhkaksi eikä tarvitse miettiä hajuja tai kärpäsiä. Eikä edes ole kallis jos vertaa viemäriliittymään tai omaan putsariin. Harmaat vedet voi edelleenkin laillisesti johtaa vanhaan sakokaivosysteemiin ja imeyttää.
- Huiputettu
MullToaa ei ainakaan kannata missään tapauksessa hankkia, surkea laite. Maahantuojan mukaan helppo käyttää mutta kokemuksen mukaan vaatii jatkuvaa vahtimista ja säätämistä. Varaosat maksaa maltaita.
- syrjäseudunasukki
Liittäisin ehdottomasti kiinteistöni viemäriverkkoon, jos se vaan olisi mahdollista. Tällä hetkellä käytössä imeytyskenttä, toimii vielä toistaiseksi kustannukset oli silloin rakentaessa n. 7000€. Liittyminen siirtoviemäriin on pitkäaikainen, kannattava ja huoleton ratkaisu pitkälle tulevaisuuteen.
- jätettää-kaikki
Ei jätemaksut halpoja ole, vai luulitko pelkällä liittymismaksuilla selviäväsi ?
- Osa-aikaeläkeläinen
Perusmaksut taitavat minulla olla arviolta 700 € vuodessa. Vesi jätevesimaksuineen n. 5 € kuutio. Liittymismaksun jälkimaksuja ropisee vielä monta vuotta. Liittymän hinnaksi tulee yli 15 000 €.
- Anonyymi
Multoa 65 meni ns, vaihdelaatikosta hammaspyöriä useampi kappale joten koko vaihteisto menee uusiksi, varmaan koko pöntön kallein osa, saa nähdä heitänkö mäkeen koko pytyn,,, liian kallis minun mielestä,,,,
- Anonyymi
Mulltoa ollut nyt kolmisen vuotta. Ei voi suositella. Kuivuri huutaa 24/7 ja koko sisältö kuivaa kokkaretta -> pyöritin menee rikki. No lisää nestettä ettei olis kuivaa -> nesteet tulee yli kaukalosta ja paskaa joka puolella. On kyllä "fiksu" laite joo. Kertaakaan ole saatu edes multaa ulos vaan ihan pelkkää ulostetta. Eli kyseessä periaatteessa ulkohuussi joka kuivaa jätteet alapuolella olevaan astiaan josta ne pitää vielä jatkokäsitellä. Huutonauruthan tässä on pari vuotta ollut kun toista tonnia tollasesta meni maksamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559