Tarvitsen "liian" lämmön siirtoon termostaatin joka toimii "perinteisestä" kääntäen. Eli sulkeutuu tietyssä lämpötilassa, esim. 30 celsiusta ja avautuu tuon alle. Termostaatti tulisi olla mieluummin mekaaninen sillä sähköä ei ole kuin akkusähkö saatavilla. Tietysti 12V sähköllä toimiva termostaattirakennelma käy Toisaalta lämpöpattereissa on käytössä erinomainen bimetallitermostatti joka olisi hyvä, mutta toimii päin vastoin kuin tarvitsema juttu, mutta ehkä siitä voisi kehitellä. Voisitteko kertoa mistä tuollaista termostaattia voisi kysellä.
Lämpötilakytkin
11
3258
Vastaukset
- käytettyjä...
Osa noista lämpöpattereissa käytetyistä on "vaihtokytkimiä" eli saa myös sen lämpötilan noustessa tapahtuvan kytkennän. Eli katso sellainen malli jossa sen vaihtokoskettimen molemmin puolin on kontaktit (ja 3 kytkentäliitintä johtimille).
- Maratti
Termostaattia ei ole määritelty perinteiseksi vaan niitä on joko avautuvia, sulkeutuvia tai vaihtokytkimellä. Katso: http://www.vekoy.com/index.php?cPath=961 http://www.wexon.fi/luettelo/
- termostaatin
kanssa voi käyttää vaihtokoskettimella olevaa relettä.
Samin ehdotus: http://users.otenet.gr/~athsam/high_temperature_alarm.htm Summerinhan voi jättää pois, jolloin osia ei jää enää kuin 11 kpl. Toiminee hyvin myös 12 volttisena. Jos virrankulutusta haluaa vielä pienentää, voisi vastuksiksi valita seuraavat suuremmat arvot. Korkeammalla jänniitteellä pitää varoa, ettei zenerille mene liikaa virtaa. Vaikka 13,8 V:n akkujännite tuottaisi zenerille vasta n. 10 mA, kun se 9 voltilla jää reiluun 4 mA:iin.
että rele voi olla 12 voltin akkukäytössä ihan hyvin 12 voltin versio. Eli tuo osaluettelossa mainittu 6 volttinen ei enää käy tuohon.
- toimiva...
Esim. Partco.fi/rakennussarjat/FutureKit-rakennussarjat/FK934 termostaatti 0-100 astetta. 11,40e alv. http://www.partco.fi/luettelot/sivut/
- eri lämpötiloille
kumminkin päin toimivia, jos haluaa oikean mekaanisen termarin vaihtokytkimillä ja 40mm:n nupilla ja asteikolla sekä 1,5m:n tuntoelimellä niin Refair Oy Helsingissä Atomitiellä on oikea paikka.
- Elektoniikkan
Joko löysit vastaukset ? Suomessa saa valmiita releellä toimivia 12 voltin termostaatteja
syötä googleen 12v mini termostaatti eiköhän onnista - jlk234hl34gl
Isotehoisia NTC-vastuksia on myös PC-tietokoneiden virtalähteissäkin, keraamisia elementtejä.
- M.Oderaattori
Eipä varmaan tämä ketjun aloittaja "ideoitsija" kysymyksellään 19.4.2009 enää tarvitse neuvoja tänä herran vuonna 2017.
Katsokaa nyt vähän noita keskustelupäivämääriä ennen vastailuja, please!- aivantottaasiaa
Niin totta kyllä hah, joitain vanhoja jo 10-vuottakin vanhoja juttuja voisi poistella, jotta ihmiset eivät enää vastailisi niihin ikivanhoihin ketjuihin, varmaan ehkä 1-vuosi ehkä korkeintaan pitää ketjuissa näitä juttuja.
Todellakin tulee äärimmäisen pitkiä ketjuja, no ei sentään 80-aloitettuja...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760