Jalan losissa???

xnxx.x

Onko mahdoton tutustua kaupunkiin ilman vuokra autoa? Asustamme Rodeo driven kupeessa ja aikaa vaan muutama päivä? Eli mitä tehdä käyttää jalkoja ja julkisia vai nöyrästi joutua itse ajamaan?? Ja jotai mitä kannattaa mennä katsoo

5

1352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaksat

      kavella? LAn alue on yli 1200 neliokilometria.

    • Paha juttu

      LA:n alue on niin iso ja hajanaisesti rakennettu että käveleminen noin pitkiä matkoja tuskin onnistuu. Tai siis jos olette tottuneet kävelemään n. 50-70km päivässä, niin mikä ettei. Julkista liikennettä en itse tunne, tosin sekin on olemassa LA:ssa kun jaksaa vain nähdä vaivaa ja etsiä aikatauluja. Mutta yksityisautoilu lienee valitettavasti se ainoa vaihtoehto. Tosin itse tein jo aikoinani havainnon että LA on elävä esimerkki siitä että yksityisautoilu EI ole ratkaisu maailman liikenneongelmiin :(

      • Kaaak

        Kuten edellä on jo todettu, LA:ssa välimatkat ovat niin suuret että kävely ei vain toimi. Mutta jos nyt joku vaikka ehtisikin kävellä 100 kilometriä päivässä paikasta toiseen, niin seuraava periaatteellinen ongelma on jalkakäytävien puute. Jalkakäytäväsi saattaa nimittäin yhtäkkiä loppua moottoritielle jonne ei ole jätetty sitten minkäänlaista kävelyvaraa, ja näin lyhyt 100 metrin kävelymatka muuttuukin yhtäkkiä 5 kilometrin kiertotieksi. Busseilla kulkeminen on mahdollista mutta hidasta. Yhdellä bussilla ajelu kestää helposti tunnin tai pari, ja tiettyyn paikkaan pääsemiseksi voi helposti joutua vaihtamaan bussia eli lisäksi tulee odotteluaikaa. Ja tietysti täytyy osata nousta pois oikeilla pysäkeillä (kts. jalkakäytävät yllä), varata lippuihin tasaraha, vähän seurata millaisella tienoolla oikein liikkuu, jne. Bussikeikkaan paikasta A paikkaan B ja takaisin menee näin helposti koko päivä. Jotkut hotellit tai hostellit tarjoavat kerran päivässä ilmaisen (miinus tippi) minibussikuljetuksen ja muutaman tunnin oleskelun tärkeimpiin turistikohteisiin, kunhan kuljetuksesta sovitaan etukäteen. Eli taksi ja erityisesti vuokra-autoilu ovat kyllä ehdottomasti suositeltavimmat vaihtoehdot LA:ssa!


    • Lalalainen

      muutama päivä aikaa niin turistikiertoajelut olis varmaankin paras vaihtoehto. Jos et tiedä minne mennä niin vuokra autokaan ei auta mitään.

    • wysig

      Kyllä Losiin pystyy tutustumaan jalan ja julkisilla. Meikä on asunut ja käyttänyt edellä mainittuja kulkuvälineitä. Tosin Rodeolta kävelee Kiinalaiselle teatterille (se missä on ne kädet ja jalanjäljet) muistaakseni vajaat kaksi tuntia, riippuen kuinka paljon kuvaa ym.
      Bussilla pääsee hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe