Vielä 50-luvulla olivat lapsiparvet suuria Suomenmaassa. Minun vanhempani saivat 11 lasta. Hengissä meitä on enää neljä. Mitenkäs muilla?
Montako sisarusta?
42
1539
Vastaukset
- neljä tyttöä
ja kaikki ovat hengissä edelleenkin. 50 ja 60 luvuilla syntyneitä.
- Enkeli-trio
kolme likkaa ja yks poika.
- viivatiina
sisko ja veli ne oli vaan jo melkein aikuisia kun mää menin kansakouluun oon ollu niinkun ainut lapsi sen ajan kun muistan.
- rikkaus
Meitä on kahdeksan, kaikki ovat elossa. Äiti-raasu kuoli 65-vuotiaana, isä porskutti 80 vuotiaaksi.
- Meriläinen
meitä oli kolme tyttöä ja poika. Nyt veli ja sisko kattelee tuolla pilven päällä äitin ja isän kanssa mun ja viimeisen systerin toilailua täällä maan päällä. Ja äidin ääni sieltä toisinaan kovana kuuluukin.
- Steffo
Meidän yhdestätoista kolme kuoli ihan pieninä (kaikki muut paitsi minä syntyivät saunassa). Neljä veljeä kuoli aikuisina. Nyt on vain minä ja kolme yli 7-kymppistä siskoa jäljellä.
- Meriläinen
Steffo kirjoitti:
Meidän yhdestätoista kolme kuoli ihan pieninä (kaikki muut paitsi minä syntyivät saunassa). Neljä veljeä kuoli aikuisina. Nyt on vain minä ja kolme yli 7-kymppistä siskoa jäljellä.
onnellisia että saimme heidät pitää aikamme. Veljeltäni sain suuren rakkauden luontoon ja musiikki mm. Roger Whittager ja rautalanka musiikki, olivat hänen juttujaan ja niistä opin myös minä tykkäämään. Sisareni taas oli minua parikymmentä vuotta vanhempi ja häneltä sain uskon että vaikka on pieni kokoinen se ei ole maailmassa este. Vanhemmiltani tietysti paitsi koko Elämän sain niin hyvin paljon muutakin.
tusinaa..ja kaik vielä täällä olevassa olomuodossa. Oisi kamalaa menettää heistä yksikin :( Olen sisaruksistamme vanhin. Taidat olla nuorinmmasta päästä katrastanne?
- Steffo
Vanhin veljeni oli syntynyt vuonna 1936.
tusinaa..ja kaik vielä täällä olevassa olomuodossa. Oisi kamalaa menettää heistä yksikin :( Olen sisaruksistamme vanhin. Taidat olla nuorinmmasta päästä katrastanne?
- Enkeli-trio
sait viästin tuplana,ku olet ollu pois kauvan. Mul tulee aina " olet lähettänyt jne..." Mun konees on joku vika ku ei pääs olleska käymää moikkaamas gallerioihi. Joteska,toivotanki täsä kaikil : Hyvää yötä !
Enkeli-trio kirjoitti:
sait viästin tuplana,ku olet ollu pois kauvan. Mul tulee aina " olet lähettänyt jne..." Mun konees on joku vika ku ei pääs olleska käymää moikkaamas gallerioihi. Joteska,toivotanki täsä kaikil : Hyvää yötä !
Kummallisia tää joskus tekee, - omiaan, olisihan tuo yksikin riittänyt :/
- meitä oli
Nyt vielä elämässä 8
Tai oikestaan yks lapsi ja neljä poikaa. Kaik yhes koos vielä.
on kolme poikaa ja kolme tyttöö. Minä toiseksi vanhin, tytöistä vanhin, se tarkoitti sitä, että lapsenlikkana on saanu olla jo pienestä pitäen:)
- Sinimarjanen
on yhdeksän. Itse olen se pahnanpohjimmainen:)
sisarusta ja onneksi olemme yhä tallailemassa täällä :)
- 0 = nolla
kipaletta.
- viivi-amaldiina
on vielä yhdeksän elossa. Kaiken kaikkiaan meitä on ollut kolmetoista. Yhden 60v juhlittiin nyt viikonvaihteessa.
- viivi-amaldiina
miljoona kirjoitti:
Sinä vedit enkat. No monesko olet siinä sarjassa, vanhimmasta vai nuorimmasta päästä?
seitsemäs, jälkeeni on siis vielä kuusi, vanhin on kuollut kuin myös nuorimmasta päästä on kuollut kolme. Nuorin elossa oleva iältään 46v ja vanhin 67v, tähän ikähaarukkaan mahdumme me muut väliin. :)
viivi-amaldiina kirjoitti:
seitsemäs, jälkeeni on siis vielä kuusi, vanhin on kuollut kuin myös nuorimmasta päästä on kuollut kolme. Nuorin elossa oleva iältään 46v ja vanhin 67v, tähän ikähaarukkaan mahdumme me muut väliin. :)
melkoinen pahnue, kuin sian porsaita, ja kaikki niin pienellä ikäerolla, - ei voi kun nostaa äidillesi ja isällesi hattua ja korkealle, työtä siinä perheen viennissä on ollu, mutta iloakin :) Olen sanonut monesti, jos miulla oisi ollu "rikas" mies, oisin varmaan tehny tusinan pahnueen, - ellei oisi ollu ainaista huolta toimeentulosta jne.. Ennen lapsia tehtiin niin paljon kun heitä vaan sattui tulemaan, eli vuosi ja lapsi melkein..
Sama juttu. Meilläkin oli 11 lasta. Monesko olet? Itse olen kolmas. Kaikki ovat hengissä, ja hyvin ovat pärjänneet.
- Auts64
Meitä myös alunperin 11 nyt 9 jäljellä. Itse nuorimmasta päästä. Ihanaa kun sisaruksia, vanhemmista jo aika jättänyt.
- Yxitypy
viisi, ja itse olen vanhin. Kaikki elossa, ja sovussakin :=))
- lensu
Äidin ekasta liitosta mulla on veli- ja sisarpuoli. Tästä toisesta josta minäkin olen mulla on veli. Meistä vanhin on kuusvitonen. Itse olen toisen liiton vanhin, nuorin veli on viiskolmonen. Kaikki elossa mut ei niin kovin sovussa...
- Lulu 50
Täyttäneet raamatun käskyä. Lisäntykää ja tayttäkää maa. Meitä on vain viisi:)
- isä ja äiti
täyttäneet, taisi olla ylituotantoa jo siihen aikaan ympäri maata. Meitä on vain kaksi ja mä olen se nuorempi, eli vahingonlaukaus, kuten olen monta kertaa saanut kuulla. Äiti oli väsynyt pienten ihotautisten (maitorupi veljellä ja atooppinen ihottuma mulla) lasten hoitoon että kuulemma lapsimäärä olis riittäny ilman muakin. Niinpä mua sitten heiteltiin milloin minnekin sukulaisiin, tädeille ja mummolaan hoitoon. Kotonani en ole koskaan asunut täyttä vuotta, muuta kun koulun käynnin ajan. Loma-ajat aina poissa jossain vaikeen ihottumani takia. Olisinpa osannu ennen syntymääni ilmottaa, että nyt tulee vaikeesti hoidettava lapsi. Mut ku en osannu. Sorry ny, tuli valitusvirsi, mutta ihottuma on kadonnut lähes kokonaan, suolasen kostea meri-ilmasto on hyvä lääke. Tulispa oikeen kunnon kaatosade, että ilmanlaatu putsaantuis ja hiekan pöly laskeutuis. T: vahinko
- kivaa kun meitä on
meidänkään vanhemmat maata aikoneet täyttää jälkeläisillään vaikka meitä onkin useampi.
- Aarre
Isä on kai ollut ujo.
- pandanus
neljän sarjasta.
- HTZA
eivätkä uskovaisia, joten meitä on kolme. Sivistyneissä perheissä kuksittiin harkitusti.
- perhe on
sivistynyt perhe?
- viivatiina
perhe on kirjoitti:
sivistynyt perhe?
sellainen missä kuksitaan harkitusti en oo ennen kuullukkaan että sillä hommalla mitataan sivistyneisyyttä mutta niinhän sitä sanotaan että on miehiä jotka ajattelevat alapäällään ehkä herra hatsansaa kuuluu tähän kastiin eihän sen kirjoituksesta nyt muuta voi päätellä.
- HTZA
viivatiina kirjoitti:
sellainen missä kuksitaan harkitusti en oo ennen kuullukkaan että sillä hommalla mitataan sivistyneisyyttä mutta niinhän sitä sanotaan että on miehiä jotka ajattelevat alapäällään ehkä herra hatsansaa kuuluu tähän kastiin eihän sen kirjoituksesta nyt muuta voi päätellä.
ajatteelee HTZA:kin enemmän yläpäällään. Meitä lapsia oli just oikea määrä, rahaa ja lahjaa riitti kaikille. Harvemmin kuulin sanontaa että nyt on raha tiukalla. Ja oppikouluun (maksulliseen) päästiin kaikki. Äiti oli hyvännäköinen mimmi, ei laiha eikä lihava, liekö hänellä oli hyvä ruokavalio. Ja isä oli aina hyväntuulinen.
- Mees tänavalt
HTZA kirjoitti:
ajatteelee HTZA:kin enemmän yläpäällään. Meitä lapsia oli just oikea määrä, rahaa ja lahjaa riitti kaikille. Harvemmin kuulin sanontaa että nyt on raha tiukalla. Ja oppikouluun (maksulliseen) päästiin kaikki. Äiti oli hyvännäköinen mimmi, ei laiha eikä lihava, liekö hänellä oli hyvä ruokavalio. Ja isä oli aina hyväntuulinen.
mutta miten sinusta kuitenkin tuli tuommoinen räkyttäjä?
- näköjään*
HTZA kirjoitti:
tapauksessasi kustakin on lorahtanut joukkoon! :)))
- ent.tehtaantyttö
koska, meitä oli neljä...kolme tyttöä ja yksi poika. Nooh..me tytöt ollaan tultu vuoden välein...toisen siskoni ja minun välillä ei sitäkään..olen nuorin meidän perheen tytöistä..sitten menikin pitkä aika kunnes meidän perheen kuopus rakas pikku-broidi syntyi..ja aina vaan se meidän oma rakas pikku-broidi;)) hitsi..vie..en osaa broidia ajatella vieläkään aikuisena;)) vaikka miehellä oma perhe..pikku-broidi mikä pikku-broidi..sillee lutusena aina systereiden sydämessä; aikuinen mies;)) t.friidu
Meitä oli neljä sisarusta ja yksi veli. Elossa enää me siskokset joista minä olen nuorin.
- mies pian 60
ja minä jäljellä yksin. Olin se vanhempi, sain kaitsea ja alistaa siskoa. En oppinut jakamaan, en tasavertaiseen asemaan. Enkä osaisi jakaa ajatuksiani, en tavaroitani vieläkään, en osaisi suhtautua tasavertaisena toiseen läheiseen, kun en sitä ole työpaikallakaan osannut.
ja nykyvanhemmilla ei ole kuin yksi tai kaksi lasta, eipä kuulostanut lupaavalta, kertomaasi peilaten. :)
- momma
meitä on 5. 3tyttöä ja 2poikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255