olen menossa heinäkuussa koillis norjaan, mutta kumpaa suosittelette eli menemään vardooseen vai berlevågiin?
vardo vai berlevåg?
10
8482
Vastaukset
- gaamanen
kannattaa ehdottomasti ajaa berlevågiin sillä berlevågin tie on pohjois-norjan hienoin tie. ensin tie menee tanajoen rantaa ja sieltä nousee varangenin ylängölle josta laskee taas pohjoisen jäämeren rantaan. tie on sata kertaa hienompi kuin värdoon tie!
- tanabru
itse olen ollut sekä värdöössä että berlewågissa ja kyllä todellakin kannattaa mennä berlewågiin jo pelkästään upean maisematien takia. tässä yksi kuva tiestä: http://www.kolumbus.fi/matti.gronroos/images/Varanginniemi.htm
- norja mies
jos olet maisemien perään niin sitten ihmeessä mene berlewågiin. maisematietä on 135km ja voin olla varma että et pety.
- samarialainen
kyseinen tie on pohjois-norjan kaunein ja maisemat vaihtuvat karuista ylängöistä mahtaviin merellisiin maisemiin. värdön tiellä ei ole taas mitään hienoa vaan se on pelkkää tasasta eikä mitenkään erikoista. joten ehdottomasti berlevågiin!
- hornantuutt
jos ja kun menet berlevågiin niin käy ehdottomasti tanahornin huipulla. http://www.berlevag-pensjonat.no/tanahorn-fi-392.aspx
- Norjafani
Berlevåg on ehdoton suosikki. Kiva pieni camping, upeat ja monipuoliset maisemat, rannaton meri, mahtavat ylängöt ja kuitenkin lähellä kotosuomea. Simpukoita ja näkkäreitä löytyy vuoren rinteiltä. "Geologin" unelma-alue. Varangin niemimaalla kannattaa käydä Hamningergissa. Muuten on tasaista ja sumuista rantaa. Toki lintuja ja yksittäisiä nähtävyyksiä. Molemmat autolle / vaunulle melko helppoja.
- kiinnostaa..
Tuolla en ole itse vielä käynyt, mutta vaivaamaan jäi... tiiä vaikka joskus. Tuolta voit käydä kuikkimassa paikallisia nettikameroita ja realiaikaista säätä. http://kamera.kartet.no/
- ehdottomasti
Ehdottomasti menet Vardoseen, vietin siellä viime kesän enkä voi kuin kehua, Norjasta paremmaksi voisin suositella ainoastaan ihanaa Hamningbergiä. :)
- NorwayFan
Täältä muuten löytyy kuvia Vardosta ja Hamningbergistä:
www.myvardo.com
- Anonyymi
Tästä kyselystä on jo vuosia aikaa, mutta Google tätä vielä nostaa esiin, joten vastaan itsekin vielä, että Vardö ehdottomasti, siellä Pohjois-Norjan vanhin pub Nordpol Kro, ja sitten suunta kohti Hamningbergiä, the end of road. Paikan päällä helppokulkuisella Kukkulalla myös nähtävää... Sanotaan näin, että jos aiot käydä molemmissa, niin käy ensin Berlevågissa. Itse tein toisinpäin ja hamningbergin jälkeen mikään ei ole enää sytyttänyt samalla tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521723982Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään813159Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka242246Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv472165Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?731998TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain851351Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään251278- 401270
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli581058Valehdella saa, totuus salataan
Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu10778