olen menossa heinäkuussa koillis norjaan, mutta kumpaa suosittelette eli menemään vardooseen vai berlevågiin?
vardo vai berlevåg?
10
8085
Vastaukset
- gaamanen
kannattaa ehdottomasti ajaa berlevågiin sillä berlevågin tie on pohjois-norjan hienoin tie. ensin tie menee tanajoen rantaa ja sieltä nousee varangenin ylängölle josta laskee taas pohjoisen jäämeren rantaan. tie on sata kertaa hienompi kuin värdoon tie!
- tanabru
itse olen ollut sekä värdöössä että berlewågissa ja kyllä todellakin kannattaa mennä berlewågiin jo pelkästään upean maisematien takia. tässä yksi kuva tiestä: http://www.kolumbus.fi/matti.gronroos/images/Varanginniemi.htm
- norja mies
jos olet maisemien perään niin sitten ihmeessä mene berlewågiin. maisematietä on 135km ja voin olla varma että et pety.
- samarialainen
kyseinen tie on pohjois-norjan kaunein ja maisemat vaihtuvat karuista ylängöistä mahtaviin merellisiin maisemiin. värdön tiellä ei ole taas mitään hienoa vaan se on pelkkää tasasta eikä mitenkään erikoista. joten ehdottomasti berlevågiin!
- hornantuutt
jos ja kun menet berlevågiin niin käy ehdottomasti tanahornin huipulla. http://www.berlevag-pensjonat.no/tanahorn-fi-392.aspx
- Norjafani
Berlevåg on ehdoton suosikki. Kiva pieni camping, upeat ja monipuoliset maisemat, rannaton meri, mahtavat ylängöt ja kuitenkin lähellä kotosuomea. Simpukoita ja näkkäreitä löytyy vuoren rinteiltä. "Geologin" unelma-alue. Varangin niemimaalla kannattaa käydä Hamningergissa. Muuten on tasaista ja sumuista rantaa. Toki lintuja ja yksittäisiä nähtävyyksiä. Molemmat autolle / vaunulle melko helppoja.
- kiinnostaa..
Tuolla en ole itse vielä käynyt, mutta vaivaamaan jäi... tiiä vaikka joskus. Tuolta voit käydä kuikkimassa paikallisia nettikameroita ja realiaikaista säätä. http://kamera.kartet.no/
- ehdottomasti
Ehdottomasti menet Vardoseen, vietin siellä viime kesän enkä voi kuin kehua, Norjasta paremmaksi voisin suositella ainoastaan ihanaa Hamningbergiä. :)
- NorwayFan
Täältä muuten löytyy kuvia Vardosta ja Hamningbergistä:
www.myvardo.com
- Anonyymi
Tästä kyselystä on jo vuosia aikaa, mutta Google tätä vielä nostaa esiin, joten vastaan itsekin vielä, että Vardö ehdottomasti, siellä Pohjois-Norjan vanhin pub Nordpol Kro, ja sitten suunta kohti Hamningbergiä, the end of road. Paikan päällä helppokulkuisella Kukkulalla myös nähtävää... Sanotaan näin, että jos aiot käydä molemmissa, niin käy ensin Berlevågissa. Itse tein toisinpäin ja hamningbergin jälkeen mikään ei ole enää sytyttänyt samalla tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822